Ik heb 2 Mechelse herders waarvan 1 een xDuitse Herder
Myka: teef 12-11-09
Ookami: reu 11-11-11
Myka heb ik vanaf 8wkn
Ookami heb ik recent overgenomen van een jongen die totaal niet wist wat hij in huis had genomen
hij had Ookami overgenomen van een gezin wat met hem de sport in wou gaan maar door zijn onzekere karakter hier toch vanaf hebben gezien.
De jongen wist alleen totaal niet hoe hij met deze hond moest omgaan en was er zelfs bang voor
toen heeft Ookami ook (helaas) de rol van leider op zich genomen terwijl hij hier helemaal niet toe in staat was
dit heeft geresulteerd in een onzekere hond die zonder te waarschuwen andere mensen en honden beet
hij had geleerd dat dit een effectieve manier was om vreemde uit de buurt te houden
toen heb ik gezegd dat dit niet langer kon en heb hem toen in huis genomen en ben meteen begonnen met een strak, consequent, maar wel eerlijk programma om hem duidelijk te maken dat dit echt niet meer kon
en nu enkele weken later begint dit zijn vruchten af te werpen
hij negeert auto's en fietsers waar hij eerder meteen van in de aanval schoot
en ook mensen begint hij nu met rust te laten
rond andere honden wordt hij nog steeds heel onzeker en onrustig maar ook dit wordt nu met de dag minder
en ik hoop dat hij binnen nu en enkele weken ook normaal rond andere honden kan zijn zonder in de stress te schieten omdat hij denkt dat alles en iedereen hem zal grijpen
we zijn er nog niet maar maken wel zeer grote stappen in de goeie richting
en hij krijgt natuurlijk ook de nodige liefde