Onze Didi ( ruwharige teckel) wordt in November 13 jaar, ze is een gesteriliseerd teefje.
Kerngezond op een hartruisje na.
Sinds een paar maanden heeft zij en dus ook wij een probleem met haar.
Ik (Nicolien) ben altijd thuis behalve als ik een boodschap moet doen en 1 avond in de week ga bridgen.
Nooit heeft het een probleem gegeven als ik wegga. Ze krijgt een koekje en ging gewoon zitten kijken, zo van " oh die gaat weg".
Wij wonen in een appartement en de buren hebben haar ook nooit horen blaffen o.i.d.
Nu hebben wij gemerkt dat als wij beide thuis zijn en wij moeten samen ergens naar toe gaan dat ze in haar eigen mand heeft geplast.
Komen wij thuis dan zien we al aan haar gedrag ( oren plat ) dat ze weer in haar mand heeft geplast.
Ze ligt in haar mand of op een deken op de bank. Enfin de mand lag nog te drogen, we zijn weer even weg en welja, mevrouw plast dan op "haar" kleed op de bank.
Inmiddels is het zover dat als ik alleen met haar ben en ik moet een boodschap doen dat ze dan ook in haar eigen mand plast.
Ik heb al op het forum gelezen dat je kunt trainen dat je steeds iets langer wegblijft en weer terug komt.
Ik heb alles geprobeerd, ze blijft het doen
Onder alles versta ik dan ook dat we haar langzaam gewend hebben om in de studeerkamer te verblijven (als ik thuis ben) dat ging goed, dus we hebben haar met haar kleedje in de studeerkamer gedaan. Weggegaan en toen we terugkwamen was ze compleet uitgeput.
In de studeerkamer stond een hometrainer op een handdoek, de handdoek aan flarden gescheurd en daarop geplast. Ze liep te hijgen als een paard. Dus dat idee was het ook niet.
Daarna dus per minuut steeds iets langer uit beeld, langzaam opgebouwd etc. het werkt niet. Blijven ik langer dan 15 minuten buiten beeld dan doet ze het toch.
Met als gevolg dat ik nu bij elke boodschap haar maar meeneem. Op zich zou je denken, dat is toch geen probleem. Toch wel, want ik zit in een rolstoel en de 1e winkel is minstens 5 km weg. Omdat ze al ouder is kan ze zover niet lopen en al helemaal niet als het erg warm is. Zo schiet het niet op om een boodschap op schoot mee te nemen en de hond op schoot erbij.
Wie weet raad? We houden zielsveel van haar maar dit kost voor mij erg veel moeite.
ps. in de auto doet ze het niet. Dan gaat ze heerlijk rustig liggen slapen.