Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dit deed ze nooit

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Didi13
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Ruwharige teckel
Aantal honden: 1

dit deed ze nooit

Ongelezen bericht door Didi13 »

https://www.box.com/s/9e233675a363fb998ddf

Onze Didi ( ruwharige teckel) wordt in November 13 jaar, ze is een gesteriliseerd teefje.
Kerngezond op een hartruisje na.

Sinds een paar maanden heeft zij en dus ook wij een probleem met haar.
Ik (Nicolien) ben altijd thuis behalve als ik een boodschap moet doen en 1 avond in de week ga bridgen.
Nooit heeft het een probleem gegeven als ik wegga. Ze krijgt een koekje en ging gewoon zitten kijken, zo van " oh die gaat weg".
Wij wonen in een appartement en de buren hebben haar ook nooit horen blaffen o.i.d.

Nu hebben wij gemerkt dat als wij beide thuis zijn en wij moeten samen ergens naar toe gaan dat ze in haar eigen mand heeft geplast.
Komen wij thuis dan zien we al aan haar gedrag ( oren plat ) dat ze weer in haar mand heeft geplast.

Ze ligt in haar mand of op een deken op de bank. Enfin de mand lag nog te drogen, we zijn weer even weg en welja, mevrouw plast dan op "haar" kleed op de bank.

Inmiddels is het zover dat als ik alleen met haar ben en ik moet een boodschap doen dat ze dan ook in haar eigen mand plast.

Ik heb al op het forum gelezen dat je kunt trainen dat je steeds iets langer wegblijft en weer terug komt.
Ik heb alles geprobeerd, ze blijft het doen :(

Onder alles versta ik dan ook dat we haar langzaam gewend hebben om in de studeerkamer te verblijven (als ik thuis ben) dat ging goed, dus we hebben haar met haar kleedje in de studeerkamer gedaan. Weggegaan en toen we terugkwamen was ze compleet uitgeput.
In de studeerkamer stond een hometrainer op een handdoek, de handdoek aan flarden gescheurd en daarop geplast. Ze liep te hijgen als een paard. Dus dat idee was het ook niet.
Daarna dus per minuut steeds iets langer uit beeld, langzaam opgebouwd etc. het werkt niet. Blijven ik langer dan 15 minuten buiten beeld dan doet ze het toch.

Met als gevolg dat ik nu bij elke boodschap haar maar meeneem. Op zich zou je denken, dat is toch geen probleem. Toch wel, want ik zit in een rolstoel en de 1e winkel is minstens 5 km weg. Omdat ze al ouder is kan ze zover niet lopen en al helemaal niet als het erg warm is. Zo schiet het niet op om een boodschap op schoot mee te nemen en de hond op schoot erbij.

Wie weet raad? We houden zielsveel van haar maar dit kost voor mij erg veel moeite.
ps. in de auto doet ze het niet. Dan gaat ze heerlijk rustig liggen slapen.
dicyvo

Re: dit deed ze nooit

Ongelezen bericht door dicyvo »

Ik heb geen verstand van Teckels en oudere honden maar 2 dingen was ik nog benieuwd naar.

Jullie hebben haar ook al 13 jaar?
Komen wij thuis dan zien we al aan haar gedrag ( oren plat ) dat ze weer in haar mand heeft geplast
Krijgt ze straf wanneer jullie thuiskomen?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik gok, dat ze aangezien haar leeftijd, langzaam incontinent aan het worden is.
Ga eens langs je DA, laat haar eens onderzoeken, zijn goede medicijnen voor. Succes :ok:
Afbeelding
Didi13
geregistreerd lid

We hebben Didi als pup gekocht en ik heb met haar ( in mijn rolstoel) ook een Puppy cursus gevolgd met uitmuntend resultaat.
(lees mijn profiel voor meer details)
De allereerste keer, toen bleek dat ze in haar mand had geplast, voordat ik wat kon zeggen merkte ik dat ze zich anders gedroeg, onderdanig en met haar oren plat. Toen ik, haar mand pakte om mee te nemen naar de slaapkamer voelde ik pas dat ze erin had geplast.
Pas daarna viel bij mij het kwartje, ik zei "wat heb je nou gedaan???" ging ze direct op haar rug liggen....
Boos worden op haar heeft geen enkel nut dus daarna hebben we dit gedrag genegeerd omdat wij d88 dat ze om aandacht vroeg en dat krijgt ze dus niet.
Nu pakken we als we thuis komen direct haar mand weg en stoppen hem maar weer in de wasmachine. Hopende dat dit gedrag zou ophouden. Dus niet...
Didi13
geregistreerd lid

hoi Thom, ik heb het geval al bij de DA voorgelegd en die zegt "Nijd" ze is zoals gezegd gezond excl. het hartruisje en ze is dan wel erg "Selectief incontinent" Ze kan namelijk op vakantie van "s avonds 10 uur tot de volgende ochtend 10 uur tussen ons in in bed slapen zonder problemen.
De volgende ochtend heeft ze zelfs geen haast om mee naar buiten te gaan.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Maar nijd moet toch ook ergens vandaan komen ?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Een hond kan niets uit "nijd" doen, dat is een concept wat ze niet kennen.

Wel kan het zijn dat het gebeurt uit onzekerheid, incontinentie op welke grond dan ook, geluiden van buiten of zich alleen voelen maar NIET "om het baasje te pesten"!!!

Ik ga mee met leeftijd-incontinentie, veranderde omstandigheden of iets als beginnende dementie in dit geval. Zorgen dat ze niet alleen hoeft te zijn lijkt me het beste dan... 't arme beest kan er ook niets aan doen ;-(((

Suzanne
BieVR
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BieVR »

Ouderdom zou ik zeggen. Mijn ouders hadden een Frans bulletje van 14 jaar dat ook ineens in haar bench begon te plassen, wat ze eerder nooit deed. Jouw hondje is 13, dus ook niet meer van de jongsten. Ik geloof nooit dat het beestje het express doet...
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Didi13
geregistreerd lid

Bedankt voor de reacties.
Ik laat haar nu ook niet meer alleen.
Raar is het wel dat ze in de auto niet plast als ze alleen is.
Dan staaft incontinentie niet.
Nijd is wat de dierenarts zei?
Toch deed ze dit ook als we haar alleen lieten.
Ik heb nu al een activiteit bal gekocht. Als ze er dan even geen brokjes uit komen dan gaat ze het kleed uit haar maand trekken en daar mee vechten.
Ook als we visite krijgen en ze krijgt geen aandacht gaat ze haar mand door de kamer trekken en probeert ze hem kapot te maken. Is vlgs mij toch aandacht vragen
Didi13
geregistreerd lid

Bedankt voor de reacties.
Ik laat haar nu ook niet meer alleen.
Raar is het wel dat ze in de auto niet plast als ze alleen is.
Dan staaft incontinentie niet.
Nijd is wat de dierenarts zei?
Toch deed ze dit ook als we haar alleen lieten.
Ik heb nu al een activiteit bal gekocht. Als ze er dan even geen brokjes uit komen dan gaat ze het kleed uit haar maand trekken en daar mee vechten.
Ook als we visite krijgen en ze krijgt geen aandacht gaat ze haar mand door de kamer trekken en probeert ze hem kapot te maken. Is vlgs mij toch aandacht vragen
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Waarschijnlijk word ze incontinent. Onze oude Labrador had dit ook vanaf die leeftijd ongeveer, ze werd heel onrustig als we er niet waren, al heeft ze nooit in huis geplast. Maar toch was ze incontinent en toen ze daar medicatie voor kreeg (propalin, heeft een positieve werking op de spieren rondom de blaas) was die onrust helemaal weg. Ik zou er eens naar informeren bij de DA, het is duur spul maar werkte voor Nora geweldig goed :ok:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Tycha was ook incontinent. Soms een week niet, dan weer een paar keer per dag geplast waar ze lag. En dan gerust weer dagen niet.
Zij krijgt nu ook propalin en heeft er sindsdien geen last meer van. En duur valt ook wel mee. Ze doet 50 dagen met een flesje van ongeveer 20 euro.
Afbeelding
Groetjes Marja
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Het lijkt erop dat je hond verlatingsangst heeft :(: . Je hond raakt in paniek als ze alleen wordt gelaten, honden kunnen dan janken, slopen of plassen of poepen. Je hoort wel vaker dat honden op latere leeftijd verlatingsangst ontwikkelen. Misschien is je hond ergens flink van geschrokken toen jullie er niet waren? Misschien is ze sneller bang/onrustig omdat ze ouder wordt ( beginnende dementie)

Hoe dan ook , jullie zitten er nu mee.

Zou het kunnen helpen als je hond in een kleinere ruimt zet, waar ze minder ziet en hoort? Je zou de tv of radio aanzetten evt gordijnen dicht. Hoe minder buiten prikkels hoe meer ze zich veilig voelt.
Je kunt een lekker bot of gevulde kong geven als je weg bent, zodat ze iets kan doen en afgeleid is.
Afbeelding
Didi13
geregistreerd lid

Bedankt, wederom, voor alle reacties.

We zijn nu net, na 1 1/2 week vakantie weer terug en hebben haar niet meer alleen gelaten.

Als ze incontinent zou zijn (geworden) dan zou ze toch allang iets in huis gedaan hebben (lijkt mij) ook is ze met ons mee geweest op de boot. Door de warmte (ik had haar wel een "Coolkeeper" omgedaan) dronk ze veel en heeft toen niet geplast op de boot ( 5 uur lang).

Toen we van de boot afkwamen hebben we haar in de schaduw lekker laten lopen en heeft ze de normale behoeftes gedaan.

We hebben haar toen even in huis gedaan (met airco) om spullen van de boot te halen. Ze was hooguit 15 minuten alleen en ja hoor ze was weer helemaal van streek. Hijgen, janken alsof we een week waren weggeweest.

Ik kan mij het meest vinden in de reactie van VERLATINGSANGST

Als ik de reacties aan mijn man vertel dan vindt hij het daar ook op lijken, vooral omdat als ik 1 x per week in de avond wegga en mijn man dan nog 1 uurtje thuis is, Didi de hele tijd niet rustig gaat liggen maar steeds, op de hoek van het kleed, richting de deur blijft kijken. Bij elk geluidje springt ze dan op. Helaas moet mijn man dan ook weg en is ze hooguit 1 uur alleen thuis. Als mijn man dan om 21.30 uur thuiskomt heeft ze weer in haar mand geplast.

Helaas heb ik niemand, in de buurt die wel een uurtje op wil passen. De hondenliefhebbende vrienden van ons zijn precies op die avond, of ook weg, of willen geen hond in huis.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”