Ik ben Hans, baas van Skai, Lilo en Pacha, 6, 10 en 6 jaar oud.
En we wonen in de buurt van Nuenen.

Moderator: moderatorteam

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Dat denk ik ook!Jion schreef:Volgens mij ben jij een baasje uit duizenden.
Dat zal ik zeker gaan doen. Ik vind het zelf ook een uitdaging. Ze is van de ene kant een heel schuchtere hond, af en toe lief en knuffellig, dan weer afwachtend, wordt onzeker als ze geen leider meent te hebben. Ze vertoont ook zielig/zeer onderdanig gedrag voor aandacht, neemt geen eten uit de hand aan dat ze niet kent, kijkt weg, uit de etensbak wel.sen schreef:Welkom !
Je hebt de CO dus vanaf vrijdag. De CO, en de enigszins verwante Sarplaninac zijn schitterende honden.
Er wandelen in NL slechts een paar honderd van die honden rond.
De CO is nou niet bepaald de meest makkelijke hond, ben benieuwd naar de 'verdere opvoeding'. Mss kun
je dat zo af en toe posten. Tx iig.
H@ans schreef:Dat zal ik zeker gaan doen. Ik vind het zelf ook een uitdaging. Ze is van de ene kant een heel schuchtere hond, af en toe lief en knuffellig, dan weer afwachtend, wordt onzeker als ze geen leider meent te hebben. Ze vertoont ook zielig/zeer onderdanig gedrag voor aandacht, neemt geen eten uit de hand aan dat ze niet kent, kijkt weg, uit de etensbak wel.sen schreef:Welkom !
Je hebt de CO dus vanaf vrijdag. De CO, en de enigszins verwante Sarplaninac zijn schitterende honden.
De CO is nou niet bepaald de meest makkelijke hond, ben benieuwd naar de 'verdere opvoeding'. Mss kun
Al met al best wel wat eigenaardigheidjes die om een moment van aandacht vragen.
Van de andere kant heeft ze al een paar keer duidelijk haar waak-instinct laten zien. Ze gehoorzaamt in die gevallen wel meteen.
Felle tante hoor. Het is dan ook niet de bedoeling dat meer zelfvertrouwen haar agressiever maakt in haar waakdrift.
Zodra het kan zal ik een topic aanmaken op het forum om te vertellen hoe het met Pacha gaat.
Dank je wel. Vooraleer in verhalen van andere eigenaars ga lezen en die daardoor eventueel op Pacha zou kunnen projecteren, wil ik eerst zelf met haar aan de gang. Het is me sinds gisteren wel duidelijk dat ze een kalme en stabiele leider met (wat) toegepaste kennis van hondenpsychologie nodig heeft, ik kan haar dat geven. Voor de komende paar weken lijkt het me iig het belangrijkst een band met haar op te bouwen, haar gedrag (ongemerkt) te observeren en daar waar nodig te corrigeren.sen schreef:H@ans schreef:Dat zal ik zeker gaan doen. Ik vind het zelf ook een uitdaging. Ze is van de ene kant een heel schuchtere hond, af en toe lief en knuffellig, dan weer afwachtend, wordt onzeker als ze geen leider meent te hebben. Ze vertoont ook zielig/zeer onderdanig gedrag voor aandacht, neemt geen eten uit de hand aan dat ze niet kent, kijkt weg, uit de etensbak wel.sen schreef:Welkom !
Al met al best wel wat eigenaardigheidjes die om een moment van aandacht vragen.
Van de andere kant heeft ze al een paar keer duidelijk haar waak-instinct laten zien. Ze gehoorzaamt in die gevallen wel meteen.
Felle tante hoor. Het is dan ook niet de bedoeling dat meer zelfvertrouwen haar agressiever maakt in haar waakdrift.
Zodra het kan zal ik een topic aanmaken op het forum om te vertellen hoe het met Pacha gaat.
Ik ken wel een internationale site waar veel info over de CO staat. Verhalen van owners (o.a. NL owners )/breeds etc. Kan ik je wel PB'en indien gewenst.

Dank je wel. Wat zijn Saarloos toch mooie waardige dieren!Ellen! schreef:Welkom en veel succes met je roedeltje!

Dank je wel. Leuk dat er meer mensen met Kaukasen zijn. Misschien dat ik nog wel een keer je hulp/advies nodig heb want dat Pacha een gebruiksaanwijzing heeft is me wel al duidelijk.billy schreef:Welkom en leuke honden heb je en leuk zo'n eigewijze Kaukaas, ik heb er een van 5.5 jaar oud , en het zijn machtige honden maar met een gebruiksaanwijzing.
Dat hebben ze altijdH@ans schreef:Dank je wel. Leuk dat er meer mensen met Kaukasen zijn. Misschien dat ik nog wel een keer je hulp/advies nodig heb want dat Pacha een gebruiksaanwijzing heeft is me wel al duidelijk.billy schreef:Welkom en leuke honden heb je en leuk zo'n eigewijze Kaukaas, ik heb er een van 5.5 jaar oud , en het zijn machtige honden maar met een gebruiksaanwijzing.