Annedee schreef:Welkom, wat een mooie jongen. Ik kom er weleens een tegen in de buurt en die luistert zo verschrikkelijk goed, daar kan ik weleens jaloers naar kijken hoor.

Die is ook niet zo actief, hij kuiert altijd een beetje, is dat een echte raseigenschap, omdat die van jou ook zo lui is?
Het duurt even voordat je een Landseer iets geleerd hebt met z'n eigenwijze karakter, maar daarna vergeet hij/zij het ook nooit meer
Nu moet ik gaan uitkijken wat ik zeg..

Lui is natuurlijk relatief. Een landseer is een grote hond en hij zal veel rusten. Van de 24 uur in een dag zal de mijne zo'n 20 uur lekker lui liggen. Soms binnen, meestal lekker buiten in de tuin. Tijdens het lopen kan hij inderdaad lekker op het gemakje meekuieren, maar stevig doorstappen is ook geen probleem. En net als alle andere honden heeft hij ook elke dag een keer de gekke vijf minuten waarin hij rondjes om de tafel rent, door de keukendeur de tuin instuift om in volle vaart terug te komen rennen en nog net de salontafel te missen om vervolgens met een luide plof weer voor de keukendeur te gaan liggen met een blik van "he wat? Ik deed toch niks?"
Misschien moet ik lui beter formuleren. Het is niet zozeer een lui dier, het is een rustig dier