Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heupgordel
Moderator: moderatorteam
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heupgordel
Op korte termijn nodig!
Waar kan ik aan een (betaalbare?) heupgordel komen (en lijn)?
Welke betrouwbare webshop eventueel (of anders dierenwinkel) heeft deze? En voor een webshop, heeft die dan een snelle levering?
Zooplus heeft ze niet, geloof ik?
Waar kan ik aan een (betaalbare?) heupgordel komen (en lijn)?
Welke betrouwbare webshop eventueel (of anders dierenwinkel) heeft deze? En voor een webshop, heeft die dan een snelle levering?
Zooplus heeft ze niet, geloof ik?
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Re: Heupgordel
In het sledehondenwereldje zijn die dingen goed verkrijgbaar.
Kiwaq verkoopt ze tijdens evenementen, www.hondenspul.nl verkoopt ze standaard en ook www.mushingsupplies.eu heeft ze wel.
Ik ben niet heel blij met hondenspul omdat ik wel eens heeeeeeeeeeeel lang heb moeten wachten op een levering en ik vooraf moest betalen.
Maar ze zijn wel meer en meer te verkrijgen in ieder geval.
Kiwaq verkoopt ze tijdens evenementen, www.hondenspul.nl verkoopt ze standaard en ook www.mushingsupplies.eu heeft ze wel.
Ik ben niet heel blij met hondenspul omdat ik wel eens heeeeeeeeeeeel lang heb moeten wachten op een levering en ik vooraf moest betalen.
Maar ze zijn wel meer en meer te verkrijgen in ieder geval.
-
Sita
- Zeer actief
Hondenspul.nl heeft goede heupgordels. Qua lijn ben ik erg tevereden over de rok strap, een elastische lijn met onderaan een handvat.
Bij Dogwalktrail kun je beide bestellen. Kan je het afhalen als je in Oostenrijk bent.
Bij Dogwalktrail kun je beide bestellen. Kan je het afhalen als je in Oostenrijk bent.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb die van mij van NatteNeuzen.nl . Je kunt ze daar ook afhalen, zit ergens in het Westland.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb die van mij van Furka, aangepast en wel binnen 2 dagen ontvangen na bestelling.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze reis is alleen niet via Dogwalktrail, kan ik het dan wel via hen bestellen? En wat is dan het adres in Oostenrijk?Sita schreef:Hondenspul.nl heeft goede heupgordels. Qua lijn ben ik erg tevereden over de rok strap, een elastische lijn met onderaan een handvat.
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Ik heb 2 soorten heupgordels (1 met flexibele lijn en 1 zonder) op voorraad.
Kan je morgen nog in huis hebben.
http://www.petspassion.nl/index.php?gr=32
Karen
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
-
Sita
- Zeer actief
Dogwalktrail zit vlakbij Zell am See. Ik zou even mailen naar ze. Ik zie Bianca pas vrijdag weer. Denk dat je dan eerder antwoord hebt.V. ´t Brabantse Bont schreef:Onze reis is alleen niet via Dogwalktrail, kan ik het dan wel via hen bestellen? En wat is dan het adres in Oostenrijk?Sita schreef:Hondenspul.nl heeft goede heupgordels. Qua lijn ben ik erg tevereden over de rok strap, een elastische lijn met onderaan een handvat.

-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Dankje!Lin-C schreef:Deze misschien, wel bij zooplus;
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... ijn/190197
Deze zelfde verkopen ze ook bij Dogwalktrail zag ik.
Mensen ervaringen met deze gordel?
Het is in principe alleen voor de komende vakantie.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Dankje, ga ik doen.Sita schreef:Dogwalktrail zit vlakbij Zell am See. Ik zou even mailen naar ze. Ik zie Bianca pas vrijdag weer. Denk dat je dan eerder antwoord hebt.V. ´t Brabantse Bont schreef:Onze reis is alleen niet via Dogwalktrail, kan ik het dan wel via hen bestellen? En wat is dan het adres in Oostenrijk?Sita schreef:Hondenspul.nl heeft goede heupgordels. Qua lijn ben ik erg tevereden over de rok strap, een elastische lijn met onderaan een handvat.
-
Sita
- Zeer actief
Ik heb hem gehad, niet echt stevig. Riem rekt heel ver uit als je hond een beetje trekt.V. ´t Brabantse Bont schreef:Dankje!Lin-C schreef:Deze misschien, wel bij zooplus;
Als je echt de bergen ingaat en je hond trekt zou ik het niet doen. Ga je kleine wandelingetjes doen en heb je een braaf hondje dan zou het kunnen.

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik heb zoiets als die van Zooplus bij Dogwalktrail gekocht en ik vind hem heel fijn. Ik wel maar kleine honden, al kunnen ze behoorlijk trekken.
Laatst gewijzigd door Saschesfloor op 12 sep 2012 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar was ik al een beetje bang voor. Senna loopt altijd los, dus is niet gewend aan de riem te lopen (niet echt) en trekt dus.Sita schreef:Ik heb hem gehad, niet echt stevig. Riem rekt heel ver uit als je hond een beetje trekt.V. ´t Brabantse Bont schreef:Dankje!Lin-C schreef:Deze misschien, wel bij zooplus;
Als je echt de bergen ingaat en je hond trekt zou ik het niet doen. Ga je kleine wandelingetjes doen en heb je een braaf hondje dan zou het kunnen.
Ga ik even mailen naar DWT.
Vind 35 euro wel genoeg om uit te geven aan een gordel voor nu. Geen idee of we het na de vakantie vaker zullen gebruiken.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah dankje.Pets_Passion schreef:Ik heb 2 soorten heupgordels (1 met flexibele lijn en 1 zonder) op voorraad.
Karen
Mensen ervaring met deze?
http://petspassion.nl/index.php?gr=32&ag=16&show=foto
De band lijkt me zo smal t.o.v. andere gordels die ik heb gezien.
- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
Ik heb er een liggen, mag je wel lenen als je wil. Vrij hoog in de rug, vind ik wel prettig dragen. Wanneer heb je hem nodig? Heb ook een elastische lijn erbij, kan je ook lenen als je wil!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb deze, en vind hem veel fijner dragen (zeker met een rugzak maar ook zonder) dan zo'n hele brede. Die heb ik ook gehad maar die vond ik gewoon te breed, en ik zweette er enorm onder, over een veel groter oppervlak dus.V. ´t Brabantse Bont schreef: Mensen ervaring met deze?
http://petspassion.nl/index.php?gr=32&ag=16&show=foto
De band lijkt me zo smal t.o.v. andere gordels die ik heb gezien.
Heb nu trouwens hetzelfde model heupgordel laten maken bij Peggy (die ook de agilitylijnen maakt). Die is op mijn maat gemaakt en zit nog lekkerder dan de heupgordel van de link hierboven.
De lijn gebruik ik trouwens niet, ik heb er een karabiner aan en dan de rokstrap die Yvette al eerder noemde. Die rekt nauwelijk uit en bevalt mij super.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb een gelijksoortige lijn gehad, en die was binnen 1 wandeldag 2x zo lang. Voor grotere en zwaardere honden (bij mij zat Tapas aan de lijn van 28 kilo) geen aanrader vind ik, er zit veel te veel rek in.Lin-C schreef:Deze misschien, wel bij zooplus;
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik bestel van de week die van hurrta voor mezelf.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu weet ik het helemaal niet meer! Teveel keuze!
Maar... Suzanne, ik ben wat breder dan jij en ben bang dat de wat smallere band meer snijd bij mij (ik moet hem vrij lang zetten).
Pff... ik weet het niet meer!
Maar... Suzanne, ik ben wat breder dan jij en ben bang dat de wat smallere band meer snijd bij mij (ik moet hem vrij lang zetten).
-
Daggel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese stabij
Voor ando heb ik die van zooplus, maar die band versteld al uit zichzelf (moet hem steeds weer strakker zetten is niet fijn in gebruik) Maar de band is van elastiek wat juist prettig zit, zeker als ando een keer ergens wil snuffelen terwijl ik doorloop. Voor beide geen ruk.V. ´t Brabantse Bont schreef:Nu weet ik het helemaal niet meer! Teveel keuze!
Die smalle band lijkt me wel prettig, ik zet ando zelf vaak al vast aan mijn broekriem, aan de buikband van de rugzak, of aan de band van een heuptas. Maar hij trekt bijna niet en dan is dat al stevig genoeg.
Succes met zoeken en vooral een hele fijne vakantie.
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
Ik heb die van abaca, bevalt me erg goed. Overigens verkopen ze deze ook gewoon bij de welkoop.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor jullie info!
Heb in ieder geval ook al mailcontact met Bianca van DWT. We zitten daar dichtbij, dus zouden in principe daar ook een gordel op kunnen pikken.
Welkoop is hetzelfde als de boerenbond of niet?laura86 schreef:Ik heb die van abaca, bevalt me erg goed. Overigens verkopen ze deze ook gewoon bij de welkoop.
Heb in ieder geval ook al mailcontact met Bianca van DWT. We zitten daar dichtbij, dus zouden in principe daar ook een gordel op kunnen pikken.
- laura86
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, is hetzelfde. Ze verkopen daar heupgordels niet onder de naam Abaca, maar als je hem uit de verpakking haalt staat hun merkje er wel op.V. ´t Brabantse Bont schreef:Bedankt voor jullie info!
Welkoop is hetzelfde als de boerenbond of niet?laura86 schreef:Ik heb die van abaca, bevalt me erg goed. Overigens verkopen ze deze ook gewoon bij de welkoop.
Er is inderdaad veel keus. Ik heb eerst een bredere gehad maar deze bleef niet goed zitten en wordt ook heel warm. Ik denk dat het met het snijden wel mee zal vallen: je draagt er nog kleding onder en alleen Senna zit eraan. Die trekt vast niet zo ontzettend hard
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik heb er een liggen, die mag je zo lenen. Ben vrijdag misschien in de buurt van Eindhoven, maar weet niet of dat voor jou handig is?
-
widje
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
https://www.facebook.com/pages/Run-with ... 8807876248
hier kan je ze ook bestellen. hebben goede kwaliteit ook met looplijnen die flexibel zijn. ik ben zelf behoorlijk dus maar een vriendin van mij behoorlijk stevig maar zijn voor beide goed op maat te maken. zitten zelfs nog lekker met 5 honden eraan waaronder twee werk hussen die dus goed willen trekken. lijnen gaan uit niet lubberen of dat de rek eruit gaat
hier kan je ze ook bestellen. hebben goede kwaliteit ook met looplijnen die flexibel zijn. ik ben zelf behoorlijk dus maar een vriendin van mij behoorlijk stevig maar zijn voor beide goed op maat te maken. zitten zelfs nog lekker met 5 honden eraan waaronder twee werk hussen die dus goed willen trekken. lijnen gaan uit niet lubberen of dat de rek eruit gaat
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Een aantal weken geleden 1 bij Zooplus gekocht, en hij bevalt prima.
Even zoeken.
Even zoeken.
- laura86
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er bijna 50 kilo trekkende hond aan en dat kan hij makkelijk hebbenElmo/maureen schreef:Ah ik was ook al op zoek naar 1, zijn die van de welkoop sterk genoeg?
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb de keuze uit drie verschillende heupgordels!
De eigenares waarvan we een appartement huren, heeft er 3 liggen, die we mogen lenen.
Kunnen we kijken wat we het prettigst vinden en vervolgens zelf nog een keer iets aanschaffen.