Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup 15 weken neemt buit mee in bench en is nt af te pakken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

fr@ncis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Aantal honden: 1

pup 15 weken neemt buit mee in bench en is nt af te pakken

Ongelezen bericht door fr@ncis »

Hallo allemaal.

Wij hebben een pup van 15 weken (australian shepherd) hij is vaak erg lief maar we ondervinden problemen met zaken die hij buit maakt en die hij meeneemt naar zijn bench en dan vervolgens opschrokt. Gisteren had hij plastic te pakken en mijn dochter (15) wilde het uit zijn bek halen maar hij heeft haar flink gebeten. Ik heb er al veel over gelezen over ruilen enzo maar hij heeft het en laat het dan niet meer los. gromt gevaarlijk en je ziet aan zijn hele kop. probeer het niet af te pakken want ik grijp je. Het is echt niet leuk. ik heb zelf 3 honden gehad, allemaal reuen maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Vanmiddag had hij ook weer een pak roomboter te pakken en met folie en al opgeschrokt. hij heeft een behoorlijk dominante inslag en gaat zelfs tegen hun benen aan lopen rijen. aankomende maandag ga ik met hem naar puppycursus, maar ik heb echt geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Ik baal er zo van. mijn kinderen wilde zo graag een hond en nu zeggen zet maar op marktplaats voor 2 euro :-)

ik hoop dat ik van jullie goede raad mag ontvangen.

Groetjes Francis
Laatst gewijzigd door fr@ncis op 01 okt 2012 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Re: pup 15 maanden neemt buit mee in bench en is nt af te pa

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Welkom :ok:

maar een hond van 15 maanden is geen pup meer. Dat is een jonge hond. Hoe lang hebben jullie hem al?
Afbeelding
fr@ncis
Vaste gebruiker

Re: pup 15 weken neemt buit mee in bench en is nt af te pakk

Hoi Excuus :-) een foutje van een aantal maanden. het is dus echt een pup en we hebben m nu 5 weken.
ben even aan het zoeken hoe alles werkt
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

fr@ncis schreef:Hallo allemaal.

Wij hebben een pup van 15 weken (australian shepherd) hij is vaak erg lief maar we ondervinden problemen met zaken die hij buit maakt en die hij meeneemt naar zijn bench en dan vervolgens opschrokt. Gisteren had hij plastic te pakken en mijn dochter (15) wilde het uit zijn bek halen maar hij heeft haar flink gebeten. Ik heb er al veel over gelezen over ruilen enzo maar hij heeft het en laat het dan niet meer los. gromt gevaarlijk en je ziet aan zijn hele kop. probeer het niet af te pakken want ik grijp je. Het is echt niet leuk. ik heb zelf 3 honden gehad, allemaal reuen maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Vanmiddag had hij ook weer een pak roomboter te pakken en met folie en al opgeschrokt. hij heeft een behoorlijk dominante inslag en gaat zelfs tegen hun benen aan lopen rijen. aankomende maandag ga ik met hem naar puppycursus, maar ik heb echt geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Ik baal er zo van. mijn kinderen wilde zo graag een hond en nu zeggen zet maar op marktplaats voor 2 euro :-)

ik hoop dat ik van jullie goede raad mag ontvangen.

Groetjes Francis

Dit het onderdeel om je voor te stellen Ik ben ... en mijn hond heet ... Dat soort dingen.

Als je dan welkom geheten bent en je toegang hebt tot het verdere forum kun je hierover een topic in gedrag plaatsen. Tot die tijd zou ik de pup eens flink te eten geven, volgens mij verrekt hij van de honger en als dat weg is zal een en ander zich normaliseren.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Een aussie is wel een hond met een kop erop. Daar zul je wat mee moeten doen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het klinkt een beetje alsof je je hebt vergaloppeerd aan het soort hond / ras.

En wellicht kan de fokker nog wat voor je betekenen? Goede raad enzo?

Wellicht de belangrijkste is gewoon te zorgen dat je huis puppyproof is; dat hij dus stomweg niets te pakken KAN krijgen. Wat onderneem je verder met pup?

Suzanne
fr@ncis
Vaste gebruiker

Dank voor je vriendelijke antwoord. Waarschijnlijk is dit forum niets voor mij. begrijp nu helemaal niet waar ik moet wezen. mijn pup is veel te dik aan het worden.
Laatst gewijzigd door fr@ncis op 01 okt 2012 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

fr@ncis schreef:Dank voor je vriendelijke antwoord. Waarschijnlijk is dit forum niets voor mij. begrijp nu helemaal niet waar ik moet wezen. mijn pup is veel te dik aan het worden. eerst informeren voordat je denkt waar het aan ligt

Zie het antwoord van Rosita; je zit nu in de "voorstelhoek". Bedoeld dus om jezelf en je honden voor te stellen. DAarna kun je de toegang tot de rest avn het forum regelen en je vraag in de goede rubriek stellen.

Het spijt me dat je niet de gewenste antwoorden kreeg ;-(

Suzanne
fr@ncis
Vaste gebruiker

Suzanne123 schreef:Het klinkt een beetje alsof je je hebt vergaloppeerd aan het soort hond / ras.

En wellicht kan de fokker nog wat voor je betekenen? Goede raad enzo?

Wellicht de belangrijkste is gewoon te zorgen dat je huis puppyproof is; dat hij dus stomweg niets te pakken KAN krijgen. Wat onderneem je verder met pup?

Suzanne
Hoi Suzanne

Ik weet dat het een slim ras is en dat je m geestelijk moet uitdagen, ik ben veel met m aan het oefenen, maar ik werk ook, maar er zijn 3 kinderen die allemaal met m wandelen en met m spelen. Maar wil je zeggen dat het een normaal verschijnsel is van dit ras?

Groetjes Francis
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Skittles »

welkom.

les 1: op een forum kan men alleen reageren op wat je schrijft. informatie die je niet geeft en wel nodig is kan dus over gespeculeerd worden.

waarom heb je voor dit ras gekozen? ga je met je pup op cursus?

vooralsnog, gewoon je troep opruimen zodat je het probleem kunt voorkomen. als je dan toch iets moet afpakken kun je het ruilen tegen iets heeeeel lekkers. niet gaan graaien of uit zijn bek pakken. je hond waarschuwt nog netjes, maar dat zal vast een keer misgaan.
fr@ncis
Vaste gebruiker

Skittles schreef:welkom.

les 1: op een forum kan men alleen reageren op wat je schrijft. informatie die je niet geeft en wel nodig is kan dus over gespeculeerd worden.

waarom heb je voor dit ras gekozen? ga je met je pup op cursus?

vooralsnog, gewoon je troep opruimen zodat je het probleem kunt voorkomen. als je dan toch iets moet afpakken kun je het ruilen tegen iets heeeeel lekkers. niet gaan graaien of uit zijn bek pakken. je hond waarschuwt nog netjes, maar dat zal vast een keer misgaan.
Ik ga maandag met mijn pup voor het eerst op cursus. en inderdaad het was niet handig om een pakje boter te laten liggen. maar volgens mij was het op dat moment voor hem niets lekkerder dan dat pakje boter., dus er viel niets te ruilen
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Het enige dat op dit moment tegen dit soort gedrag helpt is voorkomen. Dus niets eetbaars laten slingeren.

Je hebt de hond nog te kort en daardoor te weinig een vertrouwensband op kunnen bouwen om op een vreedzame manier hetgeen de hond gejat heeft terug te krijgen.
Sommige honden ruilen gemakkelijk of geven vanzelf iets af als je je dominant opstelt, andere honden moeten jou eerst vertrouwen en als baas zien voor ze dat zullen doen, weer anderen zullen het nooit doen.

Toen hier mijn tweede hond zijn konijnenkarkas dat hij vond met 15 weken niet los wilde laten ben ik gaan oefenen met hem met afgeven van dingen die minder belangrijk waren als zo'n karkas. Ballen, stukjes plastic van straat etc.
Nu is ook hij over te halen (hoewel het niet van harte gaat) zijn prooi aan mij over te dragen.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Je hebt een pup, een pup is ondernemend en kun je af en toe wel achter het behang plakken :wink:. Zoals al gezegd, probeer te voorkomen, dat je hond niet iets kan pakken wat hij niet mag pakken.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Toen mijn honden nog pup waren hebben we met onze kinderen afgesproken dat ze niets lieten slingeren.
Dus schoenen etc weg, niet in de kamer of keuken.
Mijn jongens hadden toen ongever de leeftijden van jouw kinderen, ze waren toen 15, 14 en 12 jaar.
Onze Jace was pittig als pup, dus we hebben goede afspraken gemaakt.
De jongens gingen er niet mee wandelen, dan deden mijn man en ik ( omdat Jace alle voetuigen die hij zag wilde drijven).
Verder gezorgd voor heel veel rust voor de pup. Met kinderen in huis en de vele vrienden die mee kwamen was het vaak druk.
Zorg dat je pup niets kan pakken.
Want hoe komt hij aan een pakje roomboter? Hij kan toch nog niets op een tafel komen of op het keukenblad?
Heeft hij botten om op te knabbelen?
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

Welkom!

Ik wijk wellicht af van de geldende mening, maar als mijn pup onverwachts iets te pakken heeft gekregen (binnenshuis of buiten) dan gaan de duimen in de mondhoeken en is het 'los'! Voor ons is het heel belangrijk dat wij ten alle tijde alles kunnen doen: of het nou is aan het voer zitten, tussen z'n tenen kijken, in z'n bek kijken, noem maar op: hond is eraan gewend dat dit gebeurd (en het gebeurd al vanaf dag 1) en dat ie ons kan vertrouwen als we dat doen. Maar ja, wij hebben een domme boxerpup, die weet gewoon niet beter. ;)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

fr@ncis schreef:inderdaad het was niet handig om een pakje boter te laten liggen. maar volgens mij was het op dat moment voor hem niets lekkerder dan dat pakje boter., dus er viel niets te ruilen
Nou, het gaat er niet zozeer om dat het lékker is, het gaat er meer om dat hij het zelf gepakt heeft. En het dus van hem is.
Dat is de redenatie van een hond. Als je iets wilt hebben wat de hond zelf gevonden heeft ben je het aan het áfpakken. En dat is heel iets anders dan iets terúgpakken.
Honden vinden afpakken niet leuk, ze kunnen er best agressief van worden als je iets af wilt pakken.

De beste remedie is om een hond er aan te laten wennen dat je wel eens iets van hem wilt hebben, en dat dat verder helemaal niet spannend is.
Bijvoorbeeld door hem iets in de bek te geven, een stuk touw ofzo, en hem dan bewegen om dat weer los te laten door "los" te zeggen met een brokje in je hand ter verleiding. Als dat goed gaat kun je het brokje eerst in je zak laten zitten en het daar pas uithalen als hij los heeft gelaten en dat uitbouwen etcetc.
Verder kun je geklooi met bezit aanwennen door regelmatig wat extra eten in de bak te doen terwijl hij aan het eten is. "Hup, even aan de kant".
Zo went een hond daaraan, en is het niet bedreigend.

Ga niet de strijd aan als de hond iets bezit. Daarmee voedt je zijn indruk dat er iets te verdedigen is. En laat vooral niks rondslingeren wat de hond zich toe kan eigenen.
Als je van ruilen iets leuks maakt zal het verdedigen vanzelf slijten. Dus geen druk erop zetten.
Dan kun je het beter afpakken in een onbewaakt ogenblik, net zoals honden zelf doen :wink:
Maar onthoudt vooral dat het een puppy is, en die proberen vanalles uit. Het is goed om dat meteen een beetje in banen te leiden, maar als je bang bent dat een baby aan je stoelpoten ligt te zagen zie je het verkeerd :wink:
Een pup van 15 weken vind een beetje rellen wel leuk, maar daar zit nog geen diepere gedachte achter hoor.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

TomCee schreef:Welkom!

Ik wijk wellicht af van de geldende mening, maar als mijn pup onverwachts iets te pakken heeft gekregen (binnenshuis of buiten) dan gaan de duimen in de mondhoeken en is het 'los'! Voor ons is het heel belangrijk dat wij ten alle tijde alles kunnen doen: of het nou is aan het voer zitten, tussen z'n tenen kijken, in z'n bek kijken, noem maar op: hond is eraan gewend dat dit gebeurd (en het gebeurd al vanaf dag 1) en dat ie ons kan vertrouwen als we dat doen. Maar ja, wij hebben een domme boxerpup, die weet gewoon niet beter. ;)
zo is dat, waarom zou het goedschiks als het ook kwaadschiks kan :ok:
je pup erop trainen was teveel werk?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Jaap* schreef:
fr@ncis schreef:inderdaad het was niet handig om een pakje boter te laten liggen. maar volgens mij was het op dat moment voor hem niets lekkerder dan dat pakje boter., dus er viel niets te ruilen
Nou, het gaat er niet zozeer om dat het lékker is, het gaat er meer om dat hij het zelf gepakt heeft. En het dus van hem is.
Dat is de redenatie van een hond. Als je iets wilt hebben wat de hond zelf gevonden heeft ben je het aan het áfpakken. En dat is heel iets anders dan iets terúgpakken.
Honden vinden afpakken niet leuk, ze kunnen er best agressief van worden als je iets af wilt pakken.

De beste remedie is om een hond er aan te laten wennen dat je wel eens iets van hem wilt hebben, en dat dat verder helemaal niet spannend is.
Bijvoorbeeld door hem iets in de bek te geven, een stuk touw ofzo, en hem dan bewegen om dat weer los te laten door "los" te zeggen met een brokje in je hand ter verleiding. Als dat goed gaat kun je het brokje eerst in je zak laten zitten en het daar pas uithalen als hij los heeft gelaten en dat uitbouwen etcetc.
Verder kun je geklooi met bezit aanwennen door regelmatig wat extra eten in de bak te doen terwijl hij aan het eten is. "Hup, even aan de kant".
Zo went een hond daaraan, en is het niet bedreigend.

Ga niet de strijd aan als de hond iets bezit. Daarmee voedt je zijn indruk dat er iets te verdedigen is. En laat vooral niks rondslingeren wat de hond zich toe kan eigenen.
Als je van ruilen iets leuks maakt zal het verdedigen vanzelf slijten. Dus geen druk erop zetten.
Dan kun je het beter afpakken in een onbewaakt ogenblik, net zoals honden zelf doen :wink:
Maar onthoudt vooral dat het een puppy is, en die proberen vanalles uit. Het is goed om dat meteen een beetje in banen te leiden, maar als je bang bent dat een baby aan je stoelpoten ligt te zagen zie je het verkeerd :wink:
Een pup van 15 weken vind een beetje rellen wel leuk, maar daar zit nog geen diepere gedachte achter hoor.
:ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
TomCee
Zeer actief

renee-uk schreef:

En dat leidt jij af uit????
Chris78
Actief

Ongelezen bericht door Chris78 »

Kent de pup het commando "los" al wel? En gaat het verder met speeltjes e.d. wel goed?
renee-uk
Zeer actief

TomCee schreef:
renee-uk schreef:

En dat leid jij af uit????
uit wat jij schrijft, dat lijkt me vrij duidelijk :roll:
lees anders het verhaal dat jaap hierboven neergetikt heeft nog even na :lol1:
Afbeelding

TomCee
Zeer actief

renee-uk schreef:
TomCee schreef:
renee-uk schreef:

Nee, het is meer wat jij erbij verzint, Renee. Maar dat zie ik in veel posts van jou. Je doet je best maar :ok:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Mwah, ik denk dat je dat wel een beetje onderschat. Nilo was als pup ook vrij bezitterig en die had op zo'n moment gewoon een stuk duim meegenomen die jij in zijn mondhoeken plaatst :engel: Zoals Jaap zegt, de hond ziet het niet als terugpakken maar afpakken en het maakt niet uit wat de rang van de hond is binnen de roedel, allen mogen ze hun voer verdedigen. Ik heb er met Nilo op positieve manier op geoefend en kan nu inderdaad alles doen bij hem. Had ik dit geforceerd dan had ik hem alleen maar gestimuleerd om zich nog meer te verdedigen en had ik zeker niet zoveel bereikt.
renee-uk
Zeer actief

TomCee schreef:
renee-uk schreef:
TomCee schreef:
renee-uk schreef: zo is dat, waarom zou het goedschiks als het ook kwaadschiks kan :ok:
Nee, het is meer wat jij erbij verzint, Renee. Maar dat zie ik in veel posts van jou. Je doet je best maar :ok:
ik verzin niks, het staat er gewoon zwart op wit.
hoe duidelijk wil je het hebben :U:
Afbeelding

TomCee
Zeer actief

renee-uk schreef:
TomCee schreef:
renee-uk schreef:
TomCee schreef: En dat leid jij af uit????
Jij verzint dat onze pup er niet op getraind wordt, Renee. Maar ga gerust verder.
renee-uk
Zeer actief

TomCee schreef:
renee-uk schreef:
TomCee schreef:
renee-uk schreef: uit wat jij schrijft, dat lijkt me vrij duidelijk :roll:
Jij verzint dat onze pup er niet op getraind wordt, Renee. Maar ga gerust verder.
met je duimen in zn mondhoek?
lekkere training :ok:
Afbeelding

TomCee
Zeer actief

renee-uk schreef:
TomCee schreef:
renee-uk schreef:
TomCee schreef: Nee, het is meer wat jij erbij verzint, Renee. Maar dat zie ik in veel posts van jou. Je doet je best maar :ok:
met je duimen in zn mondhoek?
lekkere training :ok:
Dat jij daaruit dus concludeert dat er niet getraind word, dat bedoel ik. En welke dingen wij daarbij doen, en waarover jij op afstand denkt te oordelen, tja.....
renee-uk
Zeer actief

TomCee schreef: Dat jij daaruit dus concludeert dat er niet getraind word, dat bedoel ik. En welke dingen wij daarbij doen, en waarover jij op afstand denkt te oordelen, tja.....
dit schrijf je zelf:
TomCee schreef: Ik wijk wellicht af van de geldende mening, maar als mijn pup onverwachts iets te pakken heeft gekregen (binnenshuis of buiten) dan gaan de duimen in de mondhoeken en is het 'los'!
dat is geen training, dat is met lichamelijke dwang je wil opleggen, aan een pup notabene :roll:
als jij het anders bedoelt moet je het anders neerzetten, lijkt me wel zo makkelijk eigenlijk.
Afbeelding

verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

waar ging het ook al weer om?

Ik bedoel kom op, de TS begrijpt nog niet precies hoe dit forum werkt. Misschien is gewoon welkom voldoende.
Meteen al beginnen te muggenziften terwijl TS nog niet eens op het forum kan posten, ik begrijp dat het verwarrend werkt ;)

Welkom.
TomCee
Zeer actief

renee-uk schreef:
TomCee schreef: Dat jij daaruit dus concludeert dat er niet getraind word, dat bedoel ik. En welke dingen wij daarbij doen, en waarover jij op afstand denkt te oordelen, tja.....
dit schrijf je zelf:
TomCee schreef: Ik wijk wellicht af van de geldende mening, maar als mijn pup onverwachts iets te pakken heeft gekregen (binnenshuis of buiten) dan gaan de duimen in de mondhoeken en is het 'los'!
dat is geen training, dat is met lichamelijke dwang je wil opleggen, aan een pup notabene :roll:
als jij het anders bedoelt moet je het anders neerzetten, lijkt me wel zo makkelijk eigenlijk.
Ja, als mijn pup iets te pakken heeft wat ik gevaarlijk voor d'r vind, gaat het eruit, goedschiks of kwaadschiks. Maar als het ritueel vanaf het begin al getraint is, dan levert dat ook geen problemen op. Maar nogmaals, in gevaarlijke situaties beslis ik, en is er geen discussie met de hond mogelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”