Santo sjiek van je
ik mag er niet aan denken je teefje verliezen tijdens de bevalling
Moderator: moderatorteam

vreselijk om je te verheugen op een leuke tijd met pupjes, en dan ineens zonder te zitten: moederhondje overleden, pupjes het huis uitPter90 schreef:Mijn dank is oneindig voor Santó Chihuahua en de pleegmoedertjes. Een pak van mijn hart om te weten dat ze zo'n goed pleeggezin hebben. Iedereen bedankt voor de steun en de hulp!
LongFields schreef:Wat een veelbelovende foto's, hoewel de kleintjes natuurlijk nog niet uit de gevarenzone zullen zijn. Maar een start met echte moedermelk en de instinctieve zorgen van een teefje maken die kansen denk ik wel veel groter dan wanneer ze met de hand geflest zouden blijven.
Mijn duimen draaien heel erg hard voor het vijftal, het zou toch fantastisch zijn als dit tot een goed einde gebracht kon worden na het dramatische verlies van de moederhond bij de geboorte.
Naast alle gedoe en gekibbel en gehak is dít óók het Hondenforum.... Geweldig! Pter90, goed dat je je hier hebt aangemeld en Santó Chihuahuas, geweldig dat je bereid bent geweest de 5 pups in jouw huis op te nemen. Dikke pluim!

Mee eens.LongFields schreef:Wat een veelbelovende foto's, hoewel de kleintjes natuurlijk nog niet uit de gevarenzone zullen zijn. Maar een start met echte moedermelk en de instinctieve zorgen van een teefje maken die kansen denk ik wel veel groter dan wanneer ze met de hand geflest zouden blijven.
Mijn duimen draaien heel erg hard voor het vijftal, het zou toch fantastisch zijn als dit tot een goed einde gebracht kon worden na het dramatische verlies van de moederhond bij de geboorte.
Naast alle gedoe en gekibbel en gehak is dít óók het Hondenforum.... Geweldig! Pter90, goed dat je je hier hebt aangemeld en Santó Chihuahuas, geweldig dat je bereid bent geweest de 5 pups in jouw huis op te nemen. Dikke pluim!
Santó Chihuahua schreef:pups doen het nog steeds geweldig!
Over een half uurtje verwacht ik de DA dan worden de kleintjes eens goed nagekeken.. Ik had begrepen dat de desbetreffende DA in de buurt van Breda, daar waar ze geboren zijn, de pups niet eens gecontroleerd heeft op oa open gehemelte. Erg kwalijke zaak van DA plus er zijn meerdere dingen die giga fout beoordeeld zijn door deze zogehete DA. In mijn ogen is die man een prutser en geeft niks om de dieren die op de praktijk verschijnen, anders had hij allerminst de pups gecontroleerd!
Dus nu maar even afwachten...
Heel bijzonder, Cindy. Die arme pupjes zijn met hun mini-kontje in de boter gevallen, en aan de verzorging zal het niet liggen! Neem mijn petje voor je af.Santó Chihuahua schreef:ja klopt, ze hebben het aardig goed hieral zeg ik t zelf hahha
Oke ontopic
DA is geweest , heeft de kleine pupsels uitvoerig nagekeken, kon geen afwijkingen ontdekken. Gehemeltes mooi gesloten, fonanel in orde, geen hartruis, longen klinken goed en hartslag stabiel en stevig!
Das een groot pluspunt.
Minpuntje echter, de hoopjes zijn aan de zwakke kant en hebben moeite met de melk uit de tepel te zuigen.. dus alle 5 extra aandacht en elke 3-4 uur bijvoeden en 1 pupje, nu 67 gram elk uur bijgeven en ze allemaal zoveel mogelijk blijven aanleggen en tepeltjes knijpen
Ik heb nu 2 extra kruiken in de manden liggen om de pups nog beter op temp te houden, ze koelen ondanks de 24-25 graden bak toch nog af.. en dat wil ik niet hebben. De dikzakjes van de oorspronkelijke nestjes zijn er maar wat verwend mee hahaha
tot straks
x Cindy