Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lien, Simba & Phoebe
Moderator: moderatorteam
-
Lientebollemeis
Lien, Simba & Phoebe
Hallo allemaal,
Mijn naam is Lien, 24 jaar.
Sinds juni vorig jaar heb ik een kat genaamd Simba (nu 1,5 jaar) en sinds oktober dit jaar is er een hondje bijgekomen genaamd Phoebe (nu bijna 8 maand).
Ik heb altijd al een hond willen hebben, maar ik miste de kat bij mijn ouders zo erg dat ik eerst voor een kat heb gekozen.
Nu kan ik eigenlijk niet meer zonder één van hen.
Ze komen overeen, maar Phoebe is nogal dominant. Vooral als het om snoepjes aankomt. De avond van zo'n dag dat Phoebe, Simba echt wegduwt om aan een snoepje te kunnen (dat eigenlijk voor Simba was), moet ik dus niet verwachten dat ze alletwee bij mij slapen.
Ik laat Simba wel als eerste eten in de hoop dat Phoebe toch wat respect krijgt voor hem.
Ze spelen ook wel samen. Ik merk dat Phoebe wel achter Simba zit, maar omgekeerd is dit ook.
Ze kennen elkaar nog maar 2,5 maand dus voor kat en hond te zijn, zit de situatie nu wel al goed.
Ik weet wel dat het nog enkele maanden of misschien zelf een jaar kan duren eer ze echt dikke vriendjes zijn.
Groeten
Lien, Simba & Phoebe
Mijn naam is Lien, 24 jaar.
Sinds juni vorig jaar heb ik een kat genaamd Simba (nu 1,5 jaar) en sinds oktober dit jaar is er een hondje bijgekomen genaamd Phoebe (nu bijna 8 maand).
Ik heb altijd al een hond willen hebben, maar ik miste de kat bij mijn ouders zo erg dat ik eerst voor een kat heb gekozen.
Nu kan ik eigenlijk niet meer zonder één van hen.
Ze komen overeen, maar Phoebe is nogal dominant. Vooral als het om snoepjes aankomt. De avond van zo'n dag dat Phoebe, Simba echt wegduwt om aan een snoepje te kunnen (dat eigenlijk voor Simba was), moet ik dus niet verwachten dat ze alletwee bij mij slapen.
Ik laat Simba wel als eerste eten in de hoop dat Phoebe toch wat respect krijgt voor hem.
Ze spelen ook wel samen. Ik merk dat Phoebe wel achter Simba zit, maar omgekeerd is dit ook.
Ze kennen elkaar nog maar 2,5 maand dus voor kat en hond te zijn, zit de situatie nu wel al goed.
Ik weet wel dat het nog enkele maanden of misschien zelf een jaar kan duren eer ze echt dikke vriendjes zijn.
Groeten
Lien, Simba & Phoebe
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
Re: Lien, Simba & Phoebe
Welkom hier.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Welkom hier op het forum.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Roompie
- Zeer actief
Je kunt de kat toch ook hogerop zetten als je die een snoepje geeft? Kan de hond er ook niet bij om de kat weg te duwen.
Oh en welkom hier
Oh en welkom hier

- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Lientebollemeis
Bedankt allemaal!Roompie schreef:Je kunt de kat toch ook hogerop zetten als je die een snoepje geeft? Kan de hond er ook niet bij om de kat weg te duwen.
Oh en welkom hier
Dat doe ik ook uiteraard. Lijkt me zeer logisch, maar hoe leert de hond dan dat de kat ook een snoepje mag hebben en ze het niet mag afpakken.
Ze moet leren "blijven" op de moment dat ik een snoepje naar de kat gooi.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler