Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooiendruppels...
Moderator: moderatorteam
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
- Aantal honden: 2
Vlooiendruppels...
Volgende week moeten mn monsters voor 4 weken naar de logerie. Hiervoor wil ik ze altijd graag even druppelen tegen vlooien. Nu zag ik net in de kast dat ik nog 3 pipetten heb liggen voor 10-25 kilo, en 3 voor 25+.
Bruce geef ik normaal altijd tot 10 kilo, maar die heb ik dus niet meer. Hij weegt 5 kilo.
Zou ik bijv. de helft van een 10-25 pipetje kunnen geven?
Of maakt het niet uit, en krijgt ie dan sowieso te veel van de werkzame stoffen?
Edit; Roxy weegt nu ruim 36 kilo, dus die moet echt de 25+ hebben..
Bruce geef ik normaal altijd tot 10 kilo, maar die heb ik dus niet meer. Hij weegt 5 kilo.
Zou ik bijv. de helft van een 10-25 pipetje kunnen geven?
Of maakt het niet uit, en krijgt ie dan sowieso te veel van de werkzame stoffen?
Edit; Roxy weegt nu ruim 36 kilo, dus die moet echt de 25+ hebben..
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Re: Vlooiendruppels...
Tja als je niet de kans ziet om de juiste te halen zou je inderdaad de helft kunnen geven.
Maar persoonlijk zou ik de juiste halen.
Maar persoonlijk zou ik de juiste halen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
bruce de helft ongeveer en roxy de rest plus een gewone pipet, dan zit je er ongeveer wel denk ik, ik ben niet zo pietluttig met dat soort dingen
, t verspreid zich over de huid en verder krijgen ze er als het goed is niets van binnen 
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Tuurlijk kan ik de goede halen, maarja, dan heb je nog 3 pipetten liggen tvw bijna 25 euro.. ook een beetje zonde. Dus ik dacht, als het nou kan... 
Dat kan ik idd wel proberen volgende keer s@ndr@. Heb op internet ook niks schokkends kunnen vinden. Normaal als er volgend internet iets "slecht" is voor de hond dan gaan ze er ongeveer binnen 5 minuten dood aan als je internet moet geloven..
Dat kan ik idd wel proberen volgende keer s@ndr@. Heb op internet ook niks schokkends kunnen vinden. Normaal als er volgend internet iets "slecht" is voor de hond dan gaan ze er ongeveer binnen 5 minuten dood aan als je internet moet geloven..
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik ben daar wat voorzichtiger in. Want het is wel zo dat de werkzame stof gewoon dubbel zit in de pipetten voor 10-25 kilo, alleen hoeft het niet veel meer vloeistof te zijn. Het kan zijn dat ze twee keer zoveel werkzame stof in dezelfde hoeveelheid alcohol (oid) oplossen. Dus dan moet je wel heel goed kunnen zien hoeveel vloeistof er in de pipet zit, zodat je niet teveel geeft. Niet bij alle pipetten kun je door het plastic heen zien hoeveel erin zit. Bij de dierenarts raden ze zoiets trouwens altijd af, maar ja, ik weet niet hoeveel ze verdienen aan het verkopen van vlooienmiddelen. Maar overdosering is ook niet aan te raden hoor. Mijn katten hebben een keer een allergische reactie gehad op vlooienmiddel, die gingen schuimbekkend door de kamer vliegen. Overal vlokken schuim. Dat kwam waarschijnlijk omdat de pipetten net over datum waren (had ik niet gezien, kwamen zo van de dierenarts).
Ik doe het zelf nooit, ik koop gewoon meerdere pipetten van twee soorten, voor de katten dan, dan heb ik altijd genoeg in huis. Bruno en Shelly kunnen dezelfde pipetten gebruiken, al vind ik dat ook gek want Bruno is twee keer zo zwaar als Shelly. Maar ja, ik hou me liever aan de voorschriften met vlooien en wormen middelen. Je kunt trouwens ook proberen de pipetten hier te verkopen, dan raak je er geen/minder geld op kwijt.
Ik doe het zelf nooit, ik koop gewoon meerdere pipetten van twee soorten, voor de katten dan, dan heb ik altijd genoeg in huis. Bruno en Shelly kunnen dezelfde pipetten gebruiken, al vind ik dat ook gek want Bruno is twee keer zo zwaar als Shelly. Maar ja, ik hou me liever aan de voorschriften met vlooien en wormen middelen. Je kunt trouwens ook proberen de pipetten hier te verkopen, dan raak je er geen/minder geld op kwijt.
-
S@ndr@
- Zeer actief
nou bij de meeste merken pipetten is dat wel zo, ik heb een zware hond, ik kan hem bijna badderen in wat er in die pipetten zit voor 60+ kilo.
de stof is dus vaak niet sterker, er zit alleen meer in
de stof is dus vaak niet sterker, er zit alleen meer in
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier werd het ons ooit eens aangeraden door een dierenarts. En de honden leven allemaal nogFizgig schreef:Bij de dierenarts raden ze zoiets trouwens altijd af, maar ja, ik weet niet hoeveel ze verdienen aan het verkopen van vlooienmiddelen.
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
- Aantal honden: 3
-Saskia- schreef:Hier werd het ons ooit eens aangeraden door een dierenarts. En de honden leven allemaal nogFizgig schreef:Bij de dierenarts raden ze zoiets trouwens altijd af, maar ja, ik weet niet hoeveel ze verdienen aan het verkopen van vlooienmiddelen.
Waarschijnlijk raden ze het ook af omdat niet alle mensen even nauw kijken bij zulke dingen, en je kunt mensen natuurlijk vrij moeilijk inschatten als je ze zelden ziet. En ik zou dan persoonlijk ook het zekere voor het onzekere nemen en adviseren dat ze gewoon de juiste hoeveelheid komen halen, hoewel ik met mijn eigen hond het wel zou aandurven een halve pipet te geven. Toen ik nog op de kliniek werkte kregen we zelfs best regelmatig katten die ontvlooid waren met hondenmiddel, en dat liep helaas niet altijd goed af, dus troep is het zeker.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Ik zou de helft geven,even in een spuitje opzuigen hoeveel het is en dan de helft toedienen.

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wij zeggen het hier ook in de praktijk tegen de mensen om de helft te geven als ze bijvoorbeeld meerdere honden in verschillende gewichten hebben. Je gaat mensen toch niet op kosten jagen als het niet nodig is.-Saskia- schreef:Hier werd het ons ooit eens aangeraden door een dierenarts. En de honden leven allemaal nogFizgig schreef:Bij de dierenarts raden ze zoiets trouwens altijd af, maar ja, ik weet niet hoeveel ze verdienen aan het verkopen van vlooienmiddelen.
Sandra

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik haal altijd grote pipetten en verdeel die over al mijn honden met een spuitje. Dat scheelt echt een hoop geld, gewoon even kijken hoeveel jouw hondje zou moeten hebben en die hoeveelheid afmeten.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
toen ik aan de dierenarts vertelde dat ik van plan was de pipet te verdelen over onze twee honden, ( pipetje voor 50 kg hond, verdelen over een ongeveer 40 kg hond, en ongeveer 10 kg hond) vertelde de dierenarts dat dat makkelijk kon.-Saskia- schreef:Hier werd het ons ooit eens aangeraden door een dierenarts. En de honden leven allemaal nogFizgig schreef:Bij de dierenarts raden ze zoiets trouwens altijd af, maar ja, ik weet niet hoeveel ze verdienen aan het verkopen van vlooienmiddelen.
je moet zelf natuurlijk een beetje kunnen verdelen. maar volgens de Da is het middel hetzelfde, alleen de dosering anders. dus dat moet je een beetje goed schatten. maar goed, de pipetjes zijn zelf eigenlijk ook geschat, want er staat altijd op tussen x en y kg. hond. niet op de kilo gelijk.
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
nou dan doe ik het gewoon met een spuitje. even rekenen dan komt t goed!