Ik ben Margot en ik heb mij in feite aangemeld om een discussie/artikel te lezen gaande over broodfok.
Maar het lijkt me zowiso interessant voor andere discussie/vragen etc.
Ik en m'n vriend hebben een dalmatiër mix, Wayne. Hij is vier jaar oud en we hebben heb sinds maart, denk ik, van het asiel Canina te Essen. Wayne is een ex-broodfokreu geweest. Hij is doof en epileptisch, ik wil niet weten hoeveel puppy's hij heeft gemaakt.... Maar Wayne is een echte schat! Hij luistert goed voor een dove hond. Nu ja, de enige trucjes/commando's die hij kan zijn "komen" en "zit". Ik krijg hem niet veel anders aangeleerd. Ach ja, voor mij hoeft hij niet per sé fancy shizzle te doen. Zolang hij maar bij mij blijft als hij los loopt.
Naast Wayne hebben we ook twee katten van hetzelfde asiel en dat gaat allemaal goed. Nu dat asiel, daar doe ik eigenlijk ook vrijwilligerswerk ondertussen al een aantal jaren. Daardoor hebben we ook al wat pleeghonden gehad, voor Wayne. Meestal waren dat ook exbroodfokhonden of andere honden die in quasi dezelfde omstandigheden leefden maar dan bij particulieren.
Heb ik ook al gezegd dat ik mijn bachelorproef over broodfokkerij doe? Daarom dat ik het artikel wil lezen. Maar daarnaast hoor ik graag ook van jullie ervaringen met broodfok positieve en negatieve verhalen.
In ieder geval hoop ik hier veel bij te leren!
Groetjes,
Margot