Ja hoor de ringen kunnen in de afwasmachine, ik doe ze er iedere keer in na ik het gebruikt heb.Oak schreef:Hier niet bij de AH kunnen vinden, maar die uit de link bevalt geweldig. (Jaren getwijfeld, maar nu denk ik had ik er maar eerder één aangeschaft)
Gisteren kip gedroogd en vannacht gelijk gegaan voor een tweede ronde met kalkoen, runderhart en koolvisfilet! En wat vinden de honden en katten het lekker! Alleen om die koppies al zou je er zelf aan beginnen![]()
Even een paar vragen;
Doen jullie de ringen in de afwasmachine? En hoe vaak/snel maken jullie ze schoon, na elke keer drogen?
Waar halen jullie (liefst biologische) organen om te drogen?
Bedankt alvast
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leuk, een droogmachine !
Moderator: moderatorteam
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
Re: Leuk, een droogmachine !
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik ben heel benieuwd naar goedkope en makkelijk te snijden dingen om te drogen. Wie heeft tips voor me?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Oak
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 3
Bedankt voor het snelle antwoord Mirri, dan gaan ze lekker mee de afwasmachine in!
En ik lees mee
En ik lees mee
Ik ben heel benieuwd naar goedkope en makkelijk te snijden dingen om te drogen. Wie heeft tips voor me?

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
ik doe er regelmatig kipfilet uit de aanbieding in (bijvoorbeeld van AH, die vind ik voor onszelf veel te nat (zit extra vocht in) maar in de droogmachine maakt dat niet uit.
Die doe ik in de vriezer en als die licht bevroren is haal ik het er uit en ga ik snijden.
Soms helemaal met de hand, maar ook wel eens met de keukenmachine plakjes laten snijden, en dan zelf nog blokjes ervan maken.
Ik was de ringen af en toe af, maar inderdaad in de vaatwasser.
Die doe ik in de vriezer en als die licht bevroren is haal ik het er uit en ga ik snijden.
Soms helemaal met de hand, maar ook wel eens met de keukenmachine plakjes laten snijden, en dan zelf nog blokjes ervan maken.
Ik was de ringen af en toe af, maar inderdaad in de vaatwasser.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Koolvis en kipfilet.moosje schreef:Ik ben heel benieuwd naar goedkope en makkelijk te snijden dingen om te drogen. Wie heeft tips voor me?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Die heb ik al gehad.marian* schreef:Koolvis en kipfilet.moosje schreef:Ik ben heel benieuwd naar goedkope en makkelijk te snijden dingen om te drogen. Wie heeft tips voor me?
Maar meer variatie is welkom.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
KVV. Rol een stukje laten ontdooien en dan gewoon ronde schijfjes drogen.moosje schreef:Die heb ik al gehad.marian* schreef:Koolvis en kipfilet.moosje schreef:Ik ben heel benieuwd naar goedkope en makkelijk te snijden dingen om te drogen. Wie heeft tips voor me?![]()
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Valt dat niet uit elkaar als het droogt dan?sirene schreef:KVV. Rol een stukje laten ontdooien en dan gewoon ronde schijfjes drogen.moosje schreef:Die heb ik al gehad.marian* schreef:Koolvis en kipfilet.moosje schreef:Ik ben heel benieuwd naar goedkope en makkelijk te snijden dingen om te drogen. Wie heeft tips voor me?![]()

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
moosje schreef:Die heb ik al gehad.marian* schreef:Koolvis en kipfilet.moosje schreef:Ik ben heel benieuwd naar goedkope en makkelijk te snijden dingen om te drogen. Wie heeft tips voor me?![]()
Hart , lever , verse vis.
Wat je maar kunt bedenken eigenlijk.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Hamilton
- Zeer actief
kipfilet in de aanbieding bij de C1000, €3,99 per kilo 
-
monique1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Fijn ga ik morgen halen !Hamilton schreef:kipfilet in de aanbieding bij de C1000, €3,99 per kilo
- Hamilton
- Zeer actief
het is alleen vandaag(en gisteren) in de aanbieding!monique1963 schreef:Fijn ga ik morgen halen !Hamilton schreef:kipfilet in de aanbieding bij de C1000, €3,99 per kilo
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Long is ook goedkoop, konijnenoren, eendenvoetjes etc
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
De kip was hier uitverkocht. 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
surimi sticks zijn ook niet heel duur. Bij de AH, ik dacht 79 cent voor een pakje. Daar maak ik zo'n 100 voertjes van.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ja. Van elk staafje maak ik zo'n 20 voertjesKells schreef:Serieus? In zo'n pakje surimi zit 200 gram. Na het drogen blijft daar hooguit ongeveer 50 gram van over.Machie schreef:surimi sticks zijn ook niet heel duur. Bij de AH, ik dacht 79 cent voor een pakje. Daar maak ik zo'n 100 voertjes van.
Ik train met veel voer altijd, dan hoeven ze geen grote brokken te hebben. Als ik ze weer eens droog zal ik foto's maken!
- HillieS
- Zeer actief
Ben ook benieuwd, snij je ze in plakjes?Kells schreef:Machie schreef:Ja. Van elk staafje maak ik zo'n 20 voertjesKells schreef:Serieus? In zo'n pakje surimi zit 200 gram. Na het drogen blijft daar hooguit ongeveer 50 gram van over.Machie schreef:surimi sticks zijn ook niet heel duur. Bij de AH, ik dacht 79 cent voor een pakje. Daar maak ik zo'n 100 voertjes van.
Ik train met veel voer altijd, dan hoeven ze geen grote brokken te hebben. Als ik ze weer eens droog zal ik foto's maken!

- Machie
- Zeer actief
een plaatje ook goed?HillieS schreef:Ben ook benieuwd, snij je ze in plakjes?Kells schreef:Machie schreef: Als ik ze weer eens droog zal ik foto's maken!
Ik maak er zulke blokjes van

Die sticks drogen wel, maar worden niet veel kleiner. Alleen de binnenkant zeg maar. Ze zijn minder gevuld.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Dat zou ik dus niet aan mijn hond geven, daar zit zo ontzettend veel troep door.Machie schreef:surimi sticks zijn ook niet heel duur. Bij de AH, ik dacht 79 cent voor een pakje. Daar maak ik zo'n 100 voertjes van.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
JYBD schreef:Dat zou ik dus niet aan mijn hond geven, daar zit zo ontzettend veel troep door.Machie schreef:surimi sticks zijn ook niet heel duur. Bij de AH, ik dacht 79 cent voor een pakje. Daar maak ik zo'n 100 voertjes van.
zoals? ik eet het ook. ok het is geen krab (3% ofzo?) maar slecht? neuh...

-
purple_ikke
- Actief
- Mijn ras(sen): Sharpei
Ik heb er nu rundvlees in, de zalm is net klaar 
En er gaat straks kippenhartjes in
En er gaat straks kippenhartjes in
- HillieS
- Zeer actief
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Bron Wikipedia.massam schreef:JYBD schreef:Dat zou ik dus niet aan mijn hond geven, daar zit zo ontzettend veel troep door.Machie schreef:surimi sticks zijn ook niet heel duur. Bij de AH, ik dacht 79 cent voor een pakje. Daar maak ik zo'n 100 voertjes van.
zoals? ik eet het ook. ok het is geen krab (3% ofzo?) maar slecht? neuh...
Het vlees van vis en landdieren (restproducten) wordt eerst fijngehakt. Daarna kan het eventueel meerdere keren gespoeld worden om ongewenste geurtjes te verwijderen. Het resultaat wordt vervolgens gestampt, verpulverd en omgevormd tot een gelatine-achtige pasta. Afhankelijk van de gewenste textuur en smaak van het eindproduct, wordt deze pasta gemengd met verschillende toevoegingen zoals zetmeel, eiwit, zout, plantaardige oliën, sorbitol, suiker, soja-eiwit, kruiden en smaakstoffen.
Moet de surimi vervolgens verpakt en ingevroren worden, dan worden er tijdens het mengen nog enkele beschermingsmiddelen tegen invriezen toegevoegd [1][2]. In de meeste gevallen volgen de verschillende productiestappen elkaar direct op.
Dat dus,...vetgedrukte.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Hylos
- Zeer actief
Aangezien er hier nogal wat gedroogde snacks doorheen gaan en het nou niet bepaalde goedkoop is...
Heb ik ook maar zo'n ding besteld. Kan niet wachten!!
Ik heb al aardig wat gelezen maar heb uiteraard nog duizenden vragen..
- ik heb nog een kilo makrelen in de vriezer waar xavi weer eens niet van snapt wat hij er mee moet.. Kan ik deze drogen? Moet het dan in kleine stukjes?
- waar halen jullie dingen als eenden/kippenvoetjes en long? Neem aan dat de slager dat zo niet heeft liggen
Ik zag dat je het op degomeat.nl kon krijgen maar dan betaal je 10 euro verzendkosten..
Verder nog tips voor iets grotere snacks om lekker op te knagen?
Ben sowieso van plan kleine dingetjes te maken voor het trainen, zo kan hij eindelijk volledig van de brokjes af. Maar kauwen ze niet vrij lang op gedroogde kip bijvoorbeeld?

Heb ik ook maar zo'n ding besteld. Kan niet wachten!!
Ik heb al aardig wat gelezen maar heb uiteraard nog duizenden vragen..
- ik heb nog een kilo makrelen in de vriezer waar xavi weer eens niet van snapt wat hij er mee moet.. Kan ik deze drogen? Moet het dan in kleine stukjes?
- waar halen jullie dingen als eenden/kippenvoetjes en long? Neem aan dat de slager dat zo niet heeft liggen
Ik zag dat je het op degomeat.nl kon krijgen maar dan betaal je 10 euro verzendkosten..
Verder nog tips voor iets grotere snacks om lekker op te knagen?
Ben sowieso van plan kleine dingetjes te maken voor het trainen, zo kan hij eindelijk volledig van de brokjes af. Maar kauwen ze niet vrij lang op gedroogde kip bijvoorbeeld?

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Gedroogde kipfilet is hier net zo snel op als normale beloningssnoepjes
Enige is dat ik ze wel heel klein maak na het drogen. (heb zelf nog geen droger, dat moet even tot volgende maand wachten, maar krijg wel eens wat)
-
bailrees
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): boerenfox en kliko
Mijn grootste verslaving, DROGEN!! Ik doe het dus vaak en veel. Hier mijn tips.
Koop bij de Action een barbecue matje. Die kan je op maat knippen en kunnen tegen warmte. Voordeel is dat je droog rekken niet zo vies worden. Ze kosten ongeveer 2 euro het stuk.
Er is veel wat je kan drogen. Als goede snack's waar ze even mee bezig zijn kan ik runderneuzen adviseren.
Een hele neus gaat niet in je droger passen dus even in stukken snijden. Voor mijn honden doe ik een neus in 6 a 8 stukken die ik vervolgens goed in kerf met het mes. Daardoor droogt het sneller.
Past het dan nog niet in je (Bomann) droger, kan je de rekken ook op zijn kop stapelen.
Dus het eerste rek op de goede manier en het volgende rek op zijn kop er boven op.
Als trainingssnoepje gebruik ik graag lever. Dat is makkelijk breekbaar in kleine stukjes en kan ook gewoon in je jaszak.
Konijnenoren zijn hier ook een geliefde snack. Ze zijn oa te bestellen bij Kiezenbrink.
Nou, tot zover mijn droogtips
Koop bij de Action een barbecue matje. Die kan je op maat knippen en kunnen tegen warmte. Voordeel is dat je droog rekken niet zo vies worden. Ze kosten ongeveer 2 euro het stuk.
Er is veel wat je kan drogen. Als goede snack's waar ze even mee bezig zijn kan ik runderneuzen adviseren.
Een hele neus gaat niet in je droger passen dus even in stukken snijden. Voor mijn honden doe ik een neus in 6 a 8 stukken die ik vervolgens goed in kerf met het mes. Daardoor droogt het sneller.
Past het dan nog niet in je (Bomann) droger, kan je de rekken ook op zijn kop stapelen.
Dus het eerste rek op de goede manier en het volgende rek op zijn kop er boven op.
Als trainingssnoepje gebruik ik graag lever. Dat is makkelijk breekbaar in kleine stukjes en kan ook gewoon in je jaszak.
Konijnenoren zijn hier ook een geliefde snack. Ze zijn oa te bestellen bij Kiezenbrink.
Nou, tot zover mijn droogtips
- Hylos
- Zeer actief
Heel erg bedankt voor de info, heb er veel aan!!
De konijnenoren had ik sowieso al besteld. En heb nu een adres voor de pootjes maar daar moet ik eerst een extra vriezer voor aanschaffen.
Gaat per 10 kg 
De konijnenoren had ik sowieso al besteld. En heb nu een adres voor de pootjes maar daar moet ik eerst een extra vriezer voor aanschaffen.

-
Safari
Eendenpootjes gaan bij Degomeat per kilo.
- Hylos
- Zeer actief
Ja alleen moet je 10 euro verzendkosten betalen.. En ik hoef alleen die pootjes maar!
Toch bedankt
Toch bedankt

-
ayke
- Actief
- Mijn ras(sen): xherder
Er was altijd een bestelgroep voor Lupa in Leeuwarden, volgens mij heeft lupa ook voetjes.
Daarvoor moet je op voernatuurlijk zijn.
Daarvoor moet je op voernatuurlijk zijn.