Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fam. Heeft iets kleins gekocht
Moderator: moderatorteam
-
keffer
- Vaste gebruiker
Fam. Heeft iets kleins gekocht
Hoi Allemaal!
Wij (man, vrouw, twee kinderen (1&3) 2 katten en een aantal kippen, redelijk grote tuin) zoeken een hond.
Ik ben niet zo'n held in schrijven dus misschien is het hier en daar wat warrig.....
Ik ben opgegroeid met honden, de laatste exemplaren die wij thuis hadden waren twee Bearded collies. Mijn vriendin niet en is eigenlijk meer een kattenmens.......
Inmiddels dus een eigen gezin en in goed overleg (van een paar jaar) mag er dan toch een hondje komen!
Wij denken dat het goed is voor onze kinderen, gezellig en leuk.
We waren het er snel over eens dat het een klein exemplaar moet worden. Hij moet natuurlijk tussen die twee kleine op de achterbank passen.
En klein is voor ons kleiner dan een Bearded collie.
Verder zitten in ons eisenpakket; Beetje waaks, lief voor de kinderen, lief voor de andere beesten, niet te zenuwachtig, moet goed buiten kunnen zijn, goed af te richten als hij eigenwijs is. Oja, en niet te veel vuil het huis in sleuren of strooien met die kleine harde haartjes die nooit van je kleding af gaan.
Wij bieden; veel vrijheid in huis en tuin, drukte, bed en bank, wonen bij een prachtige hondenuitlaatplek, veel knuffels, maar de kinderen staan op 1. Zo zal er niet elke ochtend tijd zijn om lange wandelingen te maken. Overigens loop ik als het weer het toelaat elke dag met de jongens 2 uur door het park, naar de supermarkt, de ene speeltuin naar de ander enz.
Tot mijn verbazing is mijn vriendin erg gecharmeerd van de teckel, de dwerg en kaninchen. En na heel wat lezen begon ik die beestjes ook steeds aantrekkelijker te vinden.
We zijn dus gaan kijken bij een nestje wat was gekruist met een Duitse jacht hond. Echt enorm lieve en mooie beestjes. Moeder (de jachthond) was ook aanwezig en wat een gaaf beestje was dat. Ze liep lekker buiten rond tussen de kippen en andere honden. De jongens konden der aaien en tijdens de koffie lag ze lekker op mijn schoot.
Thuis gekomen toch wat meer ingelezen over deze Duitse jachtterriër en daar werd ik niet echt vrolijk van. Deze worden overal afgeraden om als gezinshond te nemen.......
Ik denk dat we er verstandig aan doen ons verstand te laten spreken en deze hondjes aan iemand anders overlaten. Het blijft lastig want er zijn natuurlijk ook verhalen te lezen waar het wel prima gaat.
Verder zijn we in Tilburg nog bij twee teckels wezen kijken maar ik stond binnen 2 min. weer buiten.
We belde aan en werden binnen gelaten. In de kamer die blauw stond van de rook stonden ook al andere mensen boven een bak met twee puppy's. Heeft u teckels, vroeg ik. Ja zij de kauwgom kauwende dame in joggingbroek. Ze liep de woonkamer uit en sloot de deur achter zich. Een paar minuten later kwam ze er met twee terug, deze heb ik nog, zei ze.
Kunnen we de moeder ook even zien vroeg ik? Nee die zitten op een andere locatie. Aaa, u handelt in honden? Nee hoor, wij zijn fokkers! Toen had ik het natuurlijk helemaal verpest en zijn we maar snel vertrokken. Onderweg naar buiten kwam het volgende gezinnetje er overigens al weer aan.........
Maar zonder helemaal af te dwalen, op ons lijstje staan nog; de gewone kaninchen teckel, nog een teckel/eng. cocker kruising, tibetaanse terrier,
Heeft er iemand tips!
Super bedankt alvast
Wij (man, vrouw, twee kinderen (1&3) 2 katten en een aantal kippen, redelijk grote tuin) zoeken een hond.
Ik ben niet zo'n held in schrijven dus misschien is het hier en daar wat warrig.....
Ik ben opgegroeid met honden, de laatste exemplaren die wij thuis hadden waren twee Bearded collies. Mijn vriendin niet en is eigenlijk meer een kattenmens.......
Inmiddels dus een eigen gezin en in goed overleg (van een paar jaar) mag er dan toch een hondje komen!
Wij denken dat het goed is voor onze kinderen, gezellig en leuk.
We waren het er snel over eens dat het een klein exemplaar moet worden. Hij moet natuurlijk tussen die twee kleine op de achterbank passen.
En klein is voor ons kleiner dan een Bearded collie.
Verder zitten in ons eisenpakket; Beetje waaks, lief voor de kinderen, lief voor de andere beesten, niet te zenuwachtig, moet goed buiten kunnen zijn, goed af te richten als hij eigenwijs is. Oja, en niet te veel vuil het huis in sleuren of strooien met die kleine harde haartjes die nooit van je kleding af gaan.
Wij bieden; veel vrijheid in huis en tuin, drukte, bed en bank, wonen bij een prachtige hondenuitlaatplek, veel knuffels, maar de kinderen staan op 1. Zo zal er niet elke ochtend tijd zijn om lange wandelingen te maken. Overigens loop ik als het weer het toelaat elke dag met de jongens 2 uur door het park, naar de supermarkt, de ene speeltuin naar de ander enz.
Tot mijn verbazing is mijn vriendin erg gecharmeerd van de teckel, de dwerg en kaninchen. En na heel wat lezen begon ik die beestjes ook steeds aantrekkelijker te vinden.
We zijn dus gaan kijken bij een nestje wat was gekruist met een Duitse jacht hond. Echt enorm lieve en mooie beestjes. Moeder (de jachthond) was ook aanwezig en wat een gaaf beestje was dat. Ze liep lekker buiten rond tussen de kippen en andere honden. De jongens konden der aaien en tijdens de koffie lag ze lekker op mijn schoot.
Thuis gekomen toch wat meer ingelezen over deze Duitse jachtterriër en daar werd ik niet echt vrolijk van. Deze worden overal afgeraden om als gezinshond te nemen.......
Ik denk dat we er verstandig aan doen ons verstand te laten spreken en deze hondjes aan iemand anders overlaten. Het blijft lastig want er zijn natuurlijk ook verhalen te lezen waar het wel prima gaat.
Verder zijn we in Tilburg nog bij twee teckels wezen kijken maar ik stond binnen 2 min. weer buiten.
We belde aan en werden binnen gelaten. In de kamer die blauw stond van de rook stonden ook al andere mensen boven een bak met twee puppy's. Heeft u teckels, vroeg ik. Ja zij de kauwgom kauwende dame in joggingbroek. Ze liep de woonkamer uit en sloot de deur achter zich. Een paar minuten later kwam ze er met twee terug, deze heb ik nog, zei ze.
Kunnen we de moeder ook even zien vroeg ik? Nee die zitten op een andere locatie. Aaa, u handelt in honden? Nee hoor, wij zijn fokkers! Toen had ik het natuurlijk helemaal verpest en zijn we maar snel vertrokken. Onderweg naar buiten kwam het volgende gezinnetje er overigens al weer aan.........
Maar zonder helemaal af te dwalen, op ons lijstje staan nog; de gewone kaninchen teckel, nog een teckel/eng. cocker kruising, tibetaanse terrier,
Heeft er iemand tips!
Super bedankt alvast
Laatst gewijzigd door keffer op 03 jul 2013 07:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: Fam. Zoekt iets kleins
Als ik eerlijk ben vind ik je kinderen nog te jong om een hond erbij te nemen. Ik zou nog echt even wachten. Een pup opvoeden kost erg veel tijd. Daarnaast zijn teckels niet de meest kindvriendelijke honden.
Ik zou jullie aanraden om nog wat jaren te wachten..
Ik zou jullie aanraden om nog wat jaren te wachten..
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
- Valerie
- Zeer actief
Ik ken er net iets teveel die bijten. Verminkte kinderen zijn ook wat.. Ik zou zelf liever voor een wat rustiger type hond gaan.
-
keffer
- Vaste gebruiker
Zo wat een reactie al! Iedereen vrij op vrijdag? top!
Oja, die kwetsbaarheid van de teckel, dat is mijn grootste zorgen punt!
Mijn redenatie was dat de kleinere varianten iets minder gevoelig zijn dan de 'normale' grote.
En dat kruisingen nog wat minder kwetsbaar zijn omdat ze vaak toch wat korter zijn.
Overigens wil ik er max zon 400,- aan uitgeven en dan kom je niet ver bij de erkende fokkers.
Ook zit er wat in om een aantal jaren te wachten. Zal misschien beter zijn. Maar er zijn ook mensen met 5 kinderen en die worden ook groot. Als die telkens moesten wachten tot de kleinste groot waren......
Wij denken dat het wel in ons gezin past en dat onze kinderen er mee om kunnen gaan. Dat zien we aan de andere beesten die we hebben en de honden die we tegenkomen.
Maar bedankt voor je bezorgdheid.
Oja, die kwetsbaarheid van de teckel, dat is mijn grootste zorgen punt!
Mijn redenatie was dat de kleinere varianten iets minder gevoelig zijn dan de 'normale' grote.
En dat kruisingen nog wat minder kwetsbaar zijn omdat ze vaak toch wat korter zijn.
Overigens wil ik er max zon 400,- aan uitgeven en dan kom je niet ver bij de erkende fokkers.
Ook zit er wat in om een aantal jaren te wachten. Zal misschien beter zijn. Maar er zijn ook mensen met 5 kinderen en die worden ook groot. Als die telkens moesten wachten tot de kleinste groot waren......
Wij denken dat het wel in ons gezin past en dat onze kinderen er mee om kunnen gaan. Dat zien we aan de andere beesten die we hebben en de honden die we tegenkomen.
Maar bedankt voor je bezorgdheid.
- Valerie
- Zeer actief
Als je er zo weinig aan wilt uitgeven zou ik voor een volwassen opgevoede herplaatser gaan die al met kinderen kan. Dat lijkt mij sowieso beter met zulke jonge kinderen ipv een pup die alles onderzeikt en de kinderen bijt als ze langslopen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ach, die is leukNanna schreef:Misschien is Lester wel wat.
Die zit al in Nederland, zelfs bij een forumlid alhier
Lester is gevonden bij een school, op het voetbalveld. Hij zat daar een week lang, hij is er waarschijnlijk achtergelaten. Lester is zachtaardig, netjes en houdt van mensen. Hij vindt andere honden prima en houdt niet van conflicten, wil ze vermijden. “Aangesproken” door een andere hond gaat hij weg naar zijn hokje. Lester kan goed aan de riem lopen. In het asiel wordt hij steeds verdrietiger, hij verstopt zich in zijn hok. Maar als iemand langs het hek loopt zit hij bijna vastgeplakt aan de hek en met een uitgestreken pootje probeert hij aandacht te vragen. Lester bloeit dan ook op tijdens wandelingen. Hij is dan vrolijk en kwispelt de hele tijd. Lester heeft een prachtig vacht, wat Collieachtig,maar hij is veel kleiner. Lester houdt van kinderen. En kan goed overweg met andere honden.

- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ik denk ook dat het verstandig om te gaan voor een herplaatser. De 'goedkopere' pups heb je inmiddels al kennis mee gemaakt en dat lijkt me geen slimme keuze.
- Sas
- Zeer actief
Valerie schreef:Als je er zo weinig aan wilt uitgeven zou ik voor een volwassen opgevoede herplaatser gaan die al met kinderen kan. Dat lijkt mij sowieso beter met zulke jonge kinderen ipv een pup die alles onderzeikt en de kinderen bijt als ze langslopen.

- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Nanna schreef:Misschien is Lester wel wat.
Die zit al in Nederland, zelfs bij een forumlid alhier
Lester is gevonden bij een school, op het voetbalveld. Hij zat daar een week lang, hij is er waarschijnlijk achtergelaten. Lester is zachtaardig, netjes en houdt van mensen. Hij vindt andere honden prima en houdt niet van conflicten, wil ze vermijden. “Aangesproken” door een andere hond gaat hij weg naar zijn hokje. Lester kan goed aan de riem lopen. In het asiel wordt hij steeds verdrietiger, hij verstopt zich in zijn hok. Maar als iemand langs het hek loopt zit hij bijna vastgeplakt aan de hek en met een uitgestreken pootje probeert hij aandacht te vragen. Lester bloeit dan ook op tijdens wandelingen. Hij is dan vrolijk en kwispelt de hele tijd. Lester heeft een prachtig vacht, wat Collieachtig,maar hij is veel kleiner. Lester houdt van kinderen. En kan goed overweg met andere honden.
Oh wat een schatje, die wacht op een gezellig gezinnetje met 2 kindertjes................

-
nathalie71
Valerie schreef:Als je er zo weinig aan wilt uitgeven zou ik voor een volwassen opgevoede herplaatser gaan die al met kinderen kan. Dat lijkt mij sowieso beter met zulke jonge kinderen ipv een pup die alles onderzeikt en de kinderen bijt als ze langslopen.
-
keffer
- Vaste gebruiker
Ja reacties op het budget had ik al verwacht. Nu nog de opmerkingen 'wat als hij nu ziek wordt, de dierenarts kost nog veel meer'. Gewoon onzin natuurlijk. Er zijn zat leuke en gezonde honden/puppy's te koop voor dit geld.
Laat ik er dit over zeggen, het geld is geen probleem, maar ik vind het gewoon niet nodig.
Kun je mij ee pb tje sturen over lester? waar is hij te vinden?
Laat ik er dit over zeggen, het geld is geen probleem, maar ik vind het gewoon niet nodig.
Laatst gewijzigd door keffer op 28 jun 2013 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Met dat budget zou ik ook voor een herplaatser gaan. Je hebt gezien wat je er voor krijgt als je een "rasechte" (want dat is te betwijfelen als er geen stamboom bij zit) zoekt. En ik vrees dat jouw ervaring niet een uitzondering is. Juist bij een ras als de Teckel zou ik gaan voor een zorgvuldig gefokt hondje, gezien de bouw van een Teckel.
Heb je al eens in de asiels gekeken? Het is goed opletten want veel honden kunnen niet met zulke jonge kinderen maar soms zitten er van die schatjes die er werkelijk alleen zitten vanwege een scheiding van de vorige eigenaren ofzo, zo een moet je hebben
Heb je al eens in de asiels gekeken? Het is goed opletten want veel honden kunnen niet met zulke jonge kinderen maar soms zitten er van die schatjes die er werkelijk alleen zitten vanwege een scheiding van de vorige eigenaren ofzo, zo een moet je hebben
-
Safari
Mag ik je eerst een compliment maken dat je een broodfokker hebt herkend en er bij weg bent gelopen.
we lezen hier regelmatig iets anders.
Ik zou ook voor een iets oudere herplaatser gaan. Het liefst 1 waarvan de achtergrond bekend is of die al in een opvanggezin zit.
Edit: luister naar Nanna, die heeft er een gave voor om voor ieder de juiste hond te vinden.
Ik zou ook voor een iets oudere herplaatser gaan. Het liefst 1 waarvan de achtergrond bekend is of die al in een opvanggezin zit.
Edit: luister naar Nanna, die heeft er een gave voor om voor ieder de juiste hond te vinden.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
als je met kinderen zit, zou ik geen hele kleine hond kopen, maar liever een middelmaatje die tegen een stootje kan 
-
keffer
- Vaste gebruiker
nu ik er over na denk heb je inderdaad helemaal gelijk!Marco88 schreef:als je met kinderen zit, zou ik geen hele kleine hond kopen, maar liever een middelmaatje die tegen een stootje kan
- Sas
- Zeer actief
volgens mij reageert er niemand negatief op je budget. Er wordt alleen gezegd adt je met zo`nbudget beter naar herplaatsers kan kijken, zeker in combinatie met je zeer jonge kinderen.keffer schreef:Ja reacties op het budget had ik al verwacht. Nu nog de opmerkingen 'wat als hij nu ziek wordt, de dierenarts kost nog veel meer'. Gewoon onzin natuurlijk. Er zijn zat leuke en gezonde honden/puppy's te koop voor dit geld.
Niet meteen zo negatief he!

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
van mij ook een compliment dat je bent weggegaan bij die broodfokker, echt super

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
keffer
- Vaste gebruiker
jaja iets met lange tenen..... heet niet voor niks keffer, blaffen maar niet bijen hoor.Sas schreef:volgens mij reageert er niemand negatief op je budget. Er wordt alleen gezegd adt je met zo`nbudget beter naar herplaatsers kan kijken, zeker in combinatie met je zeer jonge kinderen.keffer schreef:Ja reacties op het budget had ik al verwacht. Nu nog de opmerkingen 'wat als hij nu ziek wordt, de dierenarts kost nog veel meer'. Gewoon onzin natuurlijk. Er zijn zat leuke en gezonde honden/puppy's te koop voor dit geld.
Niet meteen zo negatief he!
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
Hoi!
Wij hebben een kaninchen langhaar teckel. Hoewel ze superlief is met kinderen (en vooral baby's) zou ik het ras niet aanraden in een jong gezin..
Onze hond is zo klein/schattig/zachtaardig dat kinderen op visite haar als snel als speelgoed beschouwen en ook een peuter kan een hondje van 3kg al fysiek de baas. Nu verwachten wij in het najaar zelf een kindje, dus we zullen er een weg in vinden..
Teckel als ras vind ik wel helemaal geweldig. Zo grappig, eigengereid en zo dol op ons
Als Sofie wat groter/robuuster was, was ze de perfecte gezinshond!
Wij hebben een kaninchen langhaar teckel. Hoewel ze superlief is met kinderen (en vooral baby's) zou ik het ras niet aanraden in een jong gezin..
Onze hond is zo klein/schattig/zachtaardig dat kinderen op visite haar als snel als speelgoed beschouwen en ook een peuter kan een hondje van 3kg al fysiek de baas. Nu verwachten wij in het najaar zelf een kindje, dus we zullen er een weg in vinden..
Teckel als ras vind ik wel helemaal geweldig. Zo grappig, eigengereid en zo dol op ons
Als Sofie wat groter/robuuster was, was ze de perfecte gezinshond!

Sofie!

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Als je je aanmeldt bij de gebruikersgroep 'vaste gebruikers' kan je overal op het forum posten;)
Aanmeldprocedure
Aanmeldprocedure

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Zit Lester niet in de opvang bij een forumlid?
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
keffer
- Vaste gebruiker
En de dwerg variant, is dat wel een aanrader of eigenlijk ook erg kwetsbaar?
@tara Wij hebben ons zoizo voorgenomen om nooit ergens naar toe te rijden en dan honden te kopen. Verplicht een nachtje overslapen! Ik heb al zoveel kleine beestjes gezien en die laten je hersenen altijd stoppen met denken.
@cloris, a dat is de truck
@tara Wij hebben ons zoizo voorgenomen om nooit ergens naar toe te rijden en dan honden te kopen. Verplicht een nachtje overslapen! Ik heb al zoveel kleine beestjes gezien en die laten je hersenen altijd stoppen met denken.
@cloris, a dat is de truck
- kipo
- Zeer actief
De enige reactie die ik op je budget wil geven, is dat je met dat budget wel verschrikkelijk goed moet opletten om geen broodfokhondje te kopen. En nee, lang niet alle broodfokpuppies zijn doodziek of kosten kapitalen aan de dierenarts, zieke pups is maar een deel van het probleem. Het echte leed is dat de teven veelal onder erbarmelijke omstandigheden leven en nest na nest moeten werpen en als ze dan uitgefokt zijn, heb je nog kans dat (letterlijk!) doodgeslagen worden.keffer schreef:Ja reacties op het budget had ik al verwacht. Nu nog de opmerkingen 'wat als hij nu ziek wordt, de dierenarts kost nog veel meer'. Gewoon onzin natuurlijk. Er zijn zat leuke en gezonde honden/puppy's te koop voor dit geld.
-
keffer
- Vaste gebruiker
Dat zal ik zeker niet doen. Ben tegen uitbaten van dieren.
Overigens ben ik ook al bij 'liefhebbers' geweest die tentoonstellingen doen, rasverenigingen bezoeken enz enz die echt niet veel beter met hun beesten omgaan.
Fokken voor het ras, fokken voor het beste beestje maar de realiteit van het beestenleven helemaal uit het oog verliezen.
Maar dit is denk ik een oneindige discussie die al vaker gevoerd zal zijn op dit forum.
dus on topic dan maar weer.
Overigens ben ik ook al bij 'liefhebbers' geweest die tentoonstellingen doen, rasverenigingen bezoeken enz enz die echt niet veel beter met hun beesten omgaan.
Fokken voor het ras, fokken voor het beste beestje maar de realiteit van het beestenleven helemaal uit het oog verliezen.
Maar dit is denk ik een oneindige discussie die al vaker gevoerd zal zijn op dit forum.
dus on topic dan maar weer.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het heel positief dat je je inleest in de rassen en je verstand voorop zet
! Ook mooi om te lezen dat je naar de moederhond vroeg en de broodfokker herkende. Dan zie ik ook dat je open staat voor de visies hier. Ik zou zeggen: een mooie basis om uit te komen bij het juiste hondje
.
Persoonlijk zou ik in een situatie met zulke jonge kinderen ook echt een (jong) volwassen herplaatser aanraden ipv een pup. Er gaat (oha) gewoon teveel tijd zitten in een pup om dat goed te kunnen combineren met zulke jonge kinderen.
Succes en veel plezier met jullie zoektocht. Ik kan je vertellen dat het heel leuk kan zijn die zoektocht (wij hebben onze zoektocht bijna 3 weken geleden af mogen ronden
)!
Persoonlijk zou ik in een situatie met zulke jonge kinderen ook echt een (jong) volwassen herplaatser aanraden ipv een pup. Er gaat (oha) gewoon teveel tijd zitten in een pup om dat goed te kunnen combineren met zulke jonge kinderen.
Succes en veel plezier met jullie zoektocht. Ik kan je vertellen dat het heel leuk kan zijn die zoektocht (wij hebben onze zoektocht bijna 3 weken geleden af mogen ronden
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb een herplaatsteckeltje die geen kinderen gewend is en hij gaat prima met de inmiddels geboren kleinkinderen dus ik ben het met Nanna eens. Mits goed begeleid uiteraardValerie schreef:Ik ken er net iets teveel die bijten. Verminkte kinderen zijn ook wat.. Ik zou zelf liever voor een wat rustiger type hond gaan.
Ook van mij een pluimTara schreef:Van mij ook, goed je hoofd er bij houden, en je niet laten verleiden door schattige pupjes en mooipraterij.renee-uk schreef:van mij ook een compliment dat je bent weggegaan bij die broodfokker, echt super![]()
![]()
![]()

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Hahaha, dat nachtje over slapen is ook een goede, soms nodig om een paar hersencellen weer te laten werken.
Komt vast goed, succes met je zoektocht!!!
Komt vast goed, succes met je zoektocht!!!

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Man hé, ik zou echt niet verder zoeken, of discuzeuren,
echt, die Lester, a match made in heaven!
Jullie zoeken naar precies zoń hondje als hij is en hij is dringend op zoek naar een gezin zoals dat van jullie.
en wat een mooi hondje is het bovendien.
Was ik zonder hond en op zoek, dan zou ik het wel weten!
niks beginnen met een pup en al helemaal niet een best wel pittig ras als de tekkel.
Voor je vrouw is het ook nieuw begrijp ik en dit is jullie kans op een goede beginnershond.
* moet zelf op handen gaan zitten, derde hond kan echt niet*
echt, die Lester, a match made in heaven!
Jullie zoeken naar precies zoń hondje als hij is en hij is dringend op zoek naar een gezin zoals dat van jullie.
en wat een mooi hondje is het bovendien.
Was ik zonder hond en op zoek, dan zou ik het wel weten!
niks beginnen met een pup en al helemaal niet een best wel pittig ras als de tekkel.
Voor je vrouw is het ook nieuw begrijp ik en dit is jullie kans op een goede beginnershond.
* moet zelf op handen gaan zitten, derde hond kan echt niet*