Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fam. Heeft iets kleins gekocht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Re: Fam. Zoekt iets kleins

Ongelezen bericht door nelleke »

Welkom hier "Keffer" Zo je hebt meteen een mooie opening gemaakt. :ok: En en en .... wat vinden jullie thuis van Lester?
(ik vind het een lieverdje om te zien met een mooi verhaal :mann: )
Afbeelding
Neeltje
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Ik heb 3 kaninchen langhaar teefjes die hier alledrie als herplaatser zijn gekomen, tevens hadden ze alledrie weinig tot geen ervaring met kinderen en ik heb een dochtertje, van nu 5 jaar, die toen de eerste kwam 2 jaar was. Het zijn heerlijke hondjes die werkelijk stapel- echt stapelgek op kinderen zijn. Voor de teckel zou ik kiezen voor de langhaar(dat heb ik toen best heel bewust gedaan)die staan bekend als de vriendelijkste van de drie haarvarieteiten. De korthaar is verreweg de felste en de ruwhaar heeft over het algemeen genomen het meeste jachtinstict....dat laatste is niet handig als je met je peuters in het bos staat te wachten op je hond die achter de konijnen aan is gegaan. Zelf heb ik heel wat rassen gehad maar de teckel steekt voor mij met kop en schouders erboven uit wat betreft kindvriendelijkheid. Succes met het maken van je keuze.
Laatst gewijzigd door Pool op 28 jun 2013 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
keffer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door keffer »

nelleke schreef:Welkom hier "Keffer" Zo je hebt meteen een mooie opening gemaakt. :ok: En en en .... wat vinden jullie thuis van Lester?
(ik vind het een lieverdje om te zien met een mooi verhaal :mann: )
Mijn vriendin is nog aant werk en weet nog van niks.... Vanavond meer!

@pool vind jij de kaninchen niet te klein voor de kinderen?
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Welkom. hier heb ik 3 teckels.. 2 als herplaatser hier gekomen.. Ik heb zelf geen kinderen maar er komen hier wel regelmatig kinderen en 2 van de 3 teckels zijn gek op de kinderen en de kinderen kunnen er alles mee doen.. een van mijn teckels is jarenlang de beste vriendin geweest van een buurmeisje die toen kleuterleeftijd had... die 2 deden alles samen..zij is als pup hier gekomen..
Maar de andere teckel, ook een herplaatser , is niet te vertrouwen met kinderen..
een vriendin heeft net een teckelpup gekocht voor een erg geschikte prijs.. ( volgens mij onder de 400 ) en geen broodfokker etc...
een erg vrij en leuk pupje is het .. dus ze zijn er wel voor die prijs ( deze man had nog 2 pups te koop volgens mij )
Succes met zoeken..
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik zou ook voor een herplaatser gaan. Liefst eentje die kinderen gewend is uit het verleden, dan hoef je daar tenminste geen grote problemen te verwachten. Veel plezier en succes met de zoektocht. Voorpret is altijd zo leuk!
Pool
Zeer actief

Je hebt kaninchens en kaninchens. De kleinste hier weeg net geen 3 kilo, de andere 2 zijn wat zwaarder en neigen naar dwerg. Denk dat je het best kunt gaan voor de dwerg, tegenwoordig zijn sommige kaninchens wel heel klein en dat is met kinderen wellicht te klein. Een kleine standaard kan ook. Wat ik ook erg fijn vind aan de teckel is, dat hij ondanks zijn compacte formaat, een echte hond is.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Pool
Zeer actief

Wil ook nog even reageren op je budget. Mijn hondjes heb ik voor niets gekregen, allemaal met stamboom(niet dat dat wat zegt)maar ze waren allemaal al ouder toen ze hier kwamen wonen. Een herplaatser kun je ook goed beoordelen op het karakter. Het antwoord dat ik kreeg van de fokker waar Floor(onze 1e herplaatsteckel) vandaan kwam zal ik niet snel vergeten. Ik vroeg hoe Floor met kinderen was.....waarop zij zei:'dat ligt er helemaal aan hoe jouw kind met honden is!?" Daar ligt het ook aan, hoe klein mijn dochter ook was, van meet af aan heb ik haar geleerd met respect, geduld en liefde om te gaan met dieren. Daarnaast spiegelen kinderen heel snel gedrag en aangezien mama ook ok is voor dieren deed ze mij in alles na. Dus toen ze nog heel klein was liepen we in het park en ook zij kreeg wat brokjes mee. Als ze Floor dan riep dan gaf ze een brokje en zei "braaf" en liet haar zitten. Daarna renden ze beiden weer vrolijk verder. Inmiddels hebben we er dus drie en ondanks dat mijn dochter pas 5 jaar oud is luisteren de teckels prima naar haar en de twee rooien zijn altijd, lees ALTIJD, bij haar. Floor de tijger is meer mijn hondje.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Hoi Keffer, allereerst van harte welkom op het forum.
Je bent hier met de juiste instelling gekomen én je hebt een broodfokker je rug laten zien, dikke veer in je.....
Lees de topic van Zamunda maar eens door, die is ook via dit forum aan haar hond gekomen (net als vele anderen waaronder ondergetekende) en anders komen we er wel uit hoor.
Lester vind ik zelf ook een geweldig hondje om te zien en qua karakter lijkt ie me ook heel erg leuk.
Kijk maar eerst eens rustig rond en vraag gerust om informatie.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Een Markiesje zou ook wel bij jullie kunnen passen (mocht je toch niet voor een herplaatser willen gaan). Nog steeds is het misschien verstandiger om even te wachten, maar Markiesjes zijn over het algemeen echt gek op kinderen, ze zijn klein, het is geen extreem duur ras (450,- geloof ik) en het zijn natuurlijk super leuke hondjes!
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Welkom hier!
Veel succes met de zoektocht, alhoewel Lester zo te lezen wel heel goed zal passen :ok:
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

op facebook:

Asieldieren en andere dieren zijn geen wegwerp dieren!!!

Wij zoeken een lieve thuis voor ons Snuffeltje ,een shi-zthu van 3jaar met stamboom.Hij is heel lief,kan goed met kindjes overweg,is zindelijk. doordat wij teveel afwezig zijn moet ik hem steeds wegbrengen en dat kan zo niet langer. contacteer mij op nr:0499.102805
deel dit zoveel mogelijk aub.Ze vragen 150€ maar je krijgt er ook spulletjes en bench bij.Naar het schijnt in orde met boekje.

(geen teckel, maar een kleintje dat met kindjes overweg kan)
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

keffer schreef:Kun je mij ee pb tje sturen over lester? waar is hij te vinden?
Hé, ik zie hier ineens Lester voorbijkomen! Haha - die zit bij mij!
Maar het is een behoorlijk drukke hond. Niet geschikt voor bij heel jonge kinderen, iets oudere kinderen zou wel kunnen.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Valerie schreef:Als ik eerlijk ben vind ik je kinderen nog te jong om een hond erbij te nemen. Ik zou nog echt even wachten. Een pup opvoeden kost erg veel tijd. Daarnaast zijn teckels niet de meest kindvriendelijke honden.
Ik zou jullie aanraden om nog wat jaren te wachten..

precies , 1 en 3 jaar , dat wordt nog trekken aan de staart ., en prikken in die ogen .. :80: :80: :80:

kunnen kinderen niets aan doen , maar hun motoriek is nog niet zo verfijnt om aardig te zijn tegen honden !..

.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Allereerst welkom!
Oh,...Lester is wel een scheetje zeg! :I:
Maar als het een drukke hond is lijkt het me inderdaad geen match voor jou. Jammer.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Pakdebal schreef:
Valerie schreef:Als ik eerlijk ben vind ik je kinderen nog te jong om een hond erbij te nemen. Ik zou nog echt even wachten. Een pup opvoeden kost erg veel tijd. Daarnaast zijn teckels niet de meest kindvriendelijke honden.

precies , 1 en 3 jaar , dat wordt nog trekken aan de staart ., en prikken in die ogen .. :80: :80: :80:

kunnen kinderen niets aan doen , maar hun motoriek is nog niet zo verfijnt om aardig te zijn tegen honden !..

.
Onze kleindochters hebben thuis geen dieren, maar hebben nog ooit iets naars bij Yla gedaan, en daar ben je uiteraard altijd zelf bij.
Afbeelding
Pakdebal

thom schreef:
Pakdebal schreef:

.
Onze kleindochters hebben thuis geen dieren, maar hebben nog ooit iets naars bij Yla gedaan, en daar ben je uiteraard altijd zelf bij.

kleindochters heb je niet 24/7 bij je toch ?.. elke dag opletten ?
.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

misschien komt het als een verrassing voor je, maar kinderen kun je opvoeden net als honden :lol1:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

renee-uk schreef:misschien komt het als een verrassing voor je, maar kinderen kun je opvoeden net als honden :lol1:

vriendinnetjes of vriendjes, andere moeders , allemaal van die leeftijd , is dat een hele klus om op te voeden . :D

.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Pakdebal schreef:

.
echt serieus te dom om te poepen, kinderen kun je opvoeden hoor, net als honden. Gewoon consequent zijn :Q:
Pakdebal

Asta schreef:echt serieus te dom om te poepen, kinderen kun je opvoeden hoor, net als honden. Gewoon consequent zijn :Q:

een kindje van 3 jaar is zich nog niet van bewust , dat haar of zijn motoriek niet verfijnd is

hoe wil je dat opvoeden ?.. ze kunnen niet anders .. :wink:

.
Asta

Pakdebal schreef:
Asta schreef:echt serieus te dom om te poepen, kinderen kun je opvoeden hoor, net als honden. Gewoon consequent zijn :Q:

een kindje van 3 jaar is zich nog niet van bewust , dat haar of zijn motoriek niet verfijnd is

.
simpel net als een twee jarige, de hond is offlimits, en is geen speeltje :ok: voor welk kind dan ook ongeacht de leeftijd :ok: het is geen rocket science hoor, het is simpelweg een grens stellen consequent zijn, en kind op de mat bij de deur parkeren als ze niet luisteren, ongeacht of ze hysterisch gaan gillen omdat ze de zin niet krijgen :ok:
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Tja een kind van een jaar of anderhalf luistert nou eenmaal niet altijd betrouwbaar dus is het wel handig dat de hond niet meteen je kind in zijn gezicht grijpt en tegen een (klein) stootje kan. Ik sta er altijd met mijn neus bovenop, maar toch gebeurt het wel eens dat meneer een staart te pakken heeft, in het voorbijgaan.
Het heeft overigens niet met motoriek te maken, maar het het feit dat die kleintjes niet beseffen dat prikken in ogen en trekken aan staarten pijn doet.

Dat 'opvoeden' klinkt leuk maar is niet in 1 dag gebeurt. Als ze zo nog redelijk klein zijn hebben ze niet voldoende controle over hun impulsen om eerst te denken, en daarna pas te doen. Dat komt pas een beetje later. Dat maakt het kind niet 'vervelend', maar is helemaal normaal.
Laatst gewijzigd door Skittles op 28 jun 2013 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Pakdebal

Asta schreef:
Pakdebal schreef:

.
simpel net als een twee jarige, de hond is offlimits, en is geen speeltje :ok: voor welk kind dan ook ongeacht de leeftijd :ok: het is geen rocket science hoor, het is simpelweg een grens stellen consequent zijn, en kind op de mat bij de deur parkeren als ze niet luisteren, ongeacht of ze hysterisch gaan gillen omdat ze de zin niet krijgen :ok:

zou je dan niet beter kunnen wachten, tot de kinderen ECHT met honden kunnen spelen ?... :schrik:

..
keffer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door keffer »

Pakdebal schreef:

.
@ pakdebal
Ik weet niet of je zelf kinderen hebt maar die van mij doen dat niet hoor. 3 jaar betekend over 4 maanden voor t eerst naar school. Motoriek? Ze kunnen broodsmeren, fietsen zonder zijwielen, drinken uit een pak enz. Ze kunnen ook netjes met de poezen en de kippen omgaan. Maar ze zullen vast wel een keer te ver gaan. Dat deed ik vroeger zelf ook. Maar onze honden gaven het altijd aan als ze het zat waren. Ze gromde of liepen weg, en dan moet je ze met rust laten. Omgaan met dieren moet je leren.

De markies kwamen we net tegen in de hondenencyclopedie. Erg leuk!
Laatst gewijzigd door keffer op 28 jun 2013 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Pakdebal schreef:

.
Mijn dochtertje heeft heel goed door, dat ze niet mag slaan en prikken. Alleen aaien en kusje geven mag.

@ts welkom, en succes met je zoektocht :ok:
Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:misschien komt het als een verrassing voor je, maar kinderen kun je opvoeden net als honden :lol1:

vriendinnetjes of vriendjes, andere moeders , allemaal van die leeftijd , is dat een hele klus om op te voeden . :D

.
lukte hier goed met een kind van 1jr, 3jr en 5jr en een labradorpup.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Pakdebal

Skittles schreef:Tja een kind van een jaar of anderhalf luistert nou eenmaal niet altijd betrouwbaar dus is het wel handig dat de hond niet meteen je kind in zijn gezicht grijpt en tegen een (klein) stootje kan. Ik sta er altijd met mijn neus bovenop, maar toch gebeurt het wel eens dat meneer een staart te pakken heeft, in het voorbijgaan.
Het heeft overigens niet met motoriek te maken, maar het het feit dat die kleintjes niet beseffen dat prikken in ogen en trekken aan staarten pijn doet.

precies,

maar onder motoriek , versta ik die onhandigheid , die ze hebben met hun spieren , kijk maar naar olifantjes .. :D

vind vreemd , dat de meesten niet dat advies gaven , om nog even te wachten totdat de kinderen op de lagere school zitten
.
Asta

Pakdebal schreef:
Asta schreef:
Pakdebal schreef:

.

zou je dan niet beter kunnen wachten, tot de kinderen ECHT met honden kunnen spelen ?... :schrik:

..
Nee ik heb ook geen kinderen slimmerikje :ok: en mijn hond hoeft niet met kinderen te spelen, die kunnen de bal niet goed gooien en gaan krijsen dus wat mot ze ermee :19:

Succes met de zoektocht keffer, super dat jullie de broodfokker links hebben laten liggen :cheer:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Pakdebal schreef:

precies,

maar onder motoriek , versta ik die onhandigheid , die ze hebben met hun spieren , kijk maar naar olifantjes .. :D

vind vreemd , dat de meesten niet dat advies gaven , om nog even te wachten totdat de kinderen op de lagere school zitten
.
want? Hoe moet dat dan bij mensen die een baby krijgen, en de hond is er al :U: Kind weg doen totdat hij/zij naar school gaat?
Afbeelding
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Elmo/maureen schreef:
Pakdebal schreef:

precies,

.
want? Hoe moet dat dan bij mensen die een baby krijgen, en de hond is er al :U: Kind weg doen totdat hij/zij naar school gaat?
Daar is MP toch voor :E:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”