Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fam. Heeft iets kleins gekocht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Asta

Re: Fam. Zoekt iets kleins

Ongelezen bericht door Asta »

Elmo/maureen schreef:
Pakdebal schreef:

precies,

maar onder motoriek , versta ik die onhandigheid , die ze hebben met hun spieren , kijk maar naar olifantjes .. :D

vind vreemd , dat de meesten niet dat advies gaven , om nog even te wachten totdat de kinderen op de lagere school zitten
.
want? Hoe moet dat dan bij mensen die een baby krijgen, en de hond is er al :U: Kind weg doen totdat hij/zij naar school gaat?
nee die bind je aan een boom en kan pakdebal daar zeer verontwaardigd over het zijn en er een ander fantastisch goed advies overgeven :LOL:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Pakdebal schreef:
Skittles schreef:Tja een kind van een jaar of anderhalf luistert nou eenmaal niet altijd betrouwbaar dus is het wel handig dat de hond niet meteen je kind in zijn gezicht grijpt en tegen een (klein) stootje kan. Ik sta er altijd met mijn neus bovenop, maar toch gebeurt het wel eens dat meneer een staart te pakken heeft, in het voorbijgaan.
Het heeft overigens niet met motoriek te maken, maar het het feit dat die kleintjes niet beseffen dat prikken in ogen en trekken aan staarten pijn doet.
precies,
maar onder motoriek , versta ik die onhandigheid , die ze hebben met hun spieren , kijk maar naar olifantjes .. :D
vind vreemd , dat de meesten niet dat advies gaven , om nog even te wachten totdat de kinderen op de lagere school zitten
misschien omdat die mensen ervaring hebben met kinderen en honden?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Skittles »

Kleine kinderen en honden kunnen juist hartstikke leuk zijn met elkaar! Als je het maar goed begeleidt...Zoontje vind het geweldig om de bal weg te 'gooien' en hondlief vind het geweldig om die terug te brengen, en soms kunnen ze lekker even achter elkaar aanvangen in de tuin...heerlijk toch!
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Skittles schreef:
Daar is MP toch voor :E:
Asta schreef: nee die bind je aan een boom en kan pakdebal daar zeer verontwaardigd over het zijn en er een ander fantastisch goed advies overgeven :LOL:
oei dilemma's dilemma's :ugh:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Deze lijkt mij juist geschikt. Lekker wat ouder en rustiger :ok:

Karakter
Lita is een echte lieverd. In huis is ze rustig en ze vindt het heerlijk om aangehaald en geaaid te worden. Lita is gewend aan kleine kinderen en benadert ook heel jonge kinderen rustig. Ze gaat heel goed om met andere honden en katten. Ook al is ze wat ouder, ze wil nog graag een fijne wandeling maken. Lita gaat ook graag mee voor een autoritje. Sinds kort heeft Lita last van haar nieren; hiervoor volgt ze een nierdieet en dit houdt haar fit. Wel lijkt het erop dat Lita een beetje doof wordt. We hopen dat Lita een baasje vindt die haar nog een paar mooie jaren kan geven, ze verdient het.

Afbeelding
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Ik zou ook niet voor een pup gaan bij jonge kinderen. Het is voor iedereen leuker als je er niet continu met je neus bovenop hoeft te zitten. Pups hebben nou eenmaal hele scherpe tandjes en weten nog niet dat ze die niet overal in mogen zetten.

Wij hebben ook een meid van 3 die met onze hond van 4 samen opgroeit, ontzettend leuk. Ik vind het heerlijk dat hij volwassen is en het allemaal wel goed vindt wat ze doet. Ze doet niks geks hoor, soms rent ze net nog even naar hem toe terwijl hij slaapt om een knuffeltje bij hem te leggen. Anders is hij zo alleen. En vandaag reed knuffel Muis op zijn rug en dan staat hij vriendelijk te kwispelen. Ze is wel eens bovenop hem gevallen omdat ze over hem struikelde en daar moet de hond toch wel tegen kunnen, want dat gebeurt nou eenmaal.
Dat lijkt me met een pup toch minder makkelijk, pups zijn mi gewoon nog niet betrouwbaar.

En wat betreft de motoriek en het prikken in ogen, dat ligt ook erg aan het kind. Of het kind continu wat van de hond wil of er amper naar omkijkt.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Laura & Leroy schreef:Ik zou ook niet voor een pup gaan bij jonge kinderen. Het is voor iedereen leuker als je er niet continu met je neus bovenop hoeft te zitten. Pups hebben nou eenmaal hele scherpe tandjes en weten nog niet dat ze die niet overal in mogen zetten.

Wij hebben ook een meid van 3 die met onze hond van 4 samen opgroeit, ontzettend leuk. Ik vind het heerlijk dat hij volwassen is en het allemaal wel goed vindt wat ze doet. Ze doet niks geks hoor, soms rent ze net nog even naar hem toe terwijl hij slaapt om een knuffeltje bij hem te leggen. Anders is hij zo alleen. En vandaag reed knuffel Muis op zijn rug en dan staat hij vriendelijk te kwispelen. Ze is wel eens bovenop hem gevallen omdat ze over hem struikelde en daar moet de hond toch wel tegen kunnen, want dat gebeurt nou eenmaal.
Dat lijkt me met een pup toch minder makkelijk, pups zijn mi gewoon nog niet betrouwbaar.

En wat betreft de motoriek en het prikken in ogen, dat ligt ook erg aan het kind. Of het kind continu wat van de hond wil of er amper naar omkijkt.

een klein kind doet dingen , zonder er bij na te denken, want stel , dat jullie hond knorrig was geworden uit zijn slaap ?
Kan allemaal gebeuren , toch ?

oudere kinderen kan je dat allemaal beter uitleggen

.
keffer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door keffer »

Jion schreef:Misschien is Daniël van Stichting Aai een leuk hondje voor jullie?

Afbeelding
Afbeelding

Daniël is op 22 juni naar Nederland gekomen en wordt opgevangen in een gastgezin in Enkhuizen.
Daniel is geboren in oktober 2012.

Daniel is wat rustiger dan de rest van het stel en is een tevreden en evenwichtig reutje. Daniel hield ervan lekker te dollen en te spelen met zijn nestgenootjes en andere honden in het asiel. Hij kon het ook goed vinden met de oudere honden en de pupjes daar. Daniel was heel aanhankelijk naar de vrijwilligers in het asiel en ook goed met kinderen.

http://www.stichtingaai.nl/Baasje-gezocht/Honden

Er staan nog een hoop andere leuke hondjes bij, en dit is een hele goede stichting. :ok:
Dat is zeker een leuke!
Ik blijf alleen wel een beetje huiverig voor honden uit t buitenland. Ik zie dat in mijn omgeving toch redelijk wat probleemgevallen zijn. Problemen die er altijd later pas uit kwamen. Die beestjes hebben soms veel meer narigheid meegemaakt dan we weten. Ook ben ik redelijk principieel en weet ik niet of ik het een goede zaak vind dat wij zoveel buitenlandse beestjes naar Ned.slepen. Maar dat is een ander discussie en voer ik graag ergens anders!
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Maar die kunnen nogsteeds struikelen over de hond. Dat gebeurt mijzelf ook nog wel eens :ugh:

Ik snap je wel hoor, maar ik denk dat dat erg van het kind afhangt.
Onze meid krijgt nu pas wat oog voor Leroy. Ik heb tijden gedacht dat ze hem niet leuk vond :cry:
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

Pakdebal schreef:
een klein kind doet dingen , zonder er bij na te denken, want stel , dat jullie hond knorrig was geworden uit zijn slaap ?
Kan allemaal gebeuren , toch ?

oudere kinderen kan je dat allemaal beter uitleggen

.
Maar dat zou dan toch ook gebeuren bij een ouder kind :U: Of bij jezelf :U:
Afbeelding
Pakdebal

Laura & Leroy schreef: Onze meid krijgt nu pas wat oog voor Leroy. Ik heb tijden gedacht dat ze hem niet leuk vond :cry:
en jouw meid is geen 1 of 3 jaar , zoals bij de TS .. :wink:

maar wat ouder en bewuster !
.
Elmo/maureen
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Laura & Leroy schreef: Onze meid krijgt nu pas wat oog voor Leroy. Ik heb tijden gedacht dat ze hem niet leuk vond :cry:

.
nou die van mij is bijna 1,5
Afbeelding
Pakdebal

Elmo/maureen schreef:
Pakdebal schreef:

.
nou die van mij is bijna 1,5

is nog steeds te jong , ze weet nog niet eens wat een hond inhoudt , ze ziet wat lopen door het huis
.
Elmo/maureen
Zeer actief

Pakdebal schreef: is nog steeds te jong , ze weet nog niet eens wat een hond inhoudt , ze ziet wat lopen door het huis
.
zij weet prima wat een hond is hoor. Ze is niet achterlijk.
Afbeelding
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Elmo/maureen schreef:
Pakdebal schreef: is nog steeds te jong , ze weet nog niet eens wat een hond inhoudt , ze ziet wat lopen door het huis
.
Ik wilde net zeggen :cool2:
renee-uk
Zeer actief

wat een kul, ik heb altijd honden gehad en vond het alleen maar een pre dat mijn zoon opgegroeid is met honden.
hij kreeg zelf een pup toen ie 5 was, waar ie -op zijn manier- prima voor gezorgd heeft.

het ene kind is het andere niet, netzomin als de ene hond de andere is, maar allebei de soorten zijn op te voeden hoor!
Laatst gewijzigd door renee-uk op 28 jun 2013 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Toen mijn kinderen klein waren had ik ook honden. Er is bij mijn honden nooit aan staarten getrokken of in ogen geprikt. Heb inmiddels kleindochters en die laten het ook wel uit hun hoofd. :hmmm:
Pakdebal

Elmo/maureen schreef:
.

weet ze dat ze niet in de ogen mag prikken, en waarom dan niet bv ?

als je bij die leeftijd een boekje over dieren voorleest is het alleen maar " boe" doet de koe .. :wink:
.
Safari

Pakdebal schreef:
Elmo/maureen schreef:
.

als je bij die leeftijd een boekje over dieren voorleest is het alleen maar " boe" doet de koe .. :wink:
.
Op die leeftijd hoeven ze helemaal het waarom nog niet te weten. Ze hoeven alleen maar te weten dat het niet mag.
renee-uk
Zeer actief

heb je zelf eigenlijk ervaring met eigen kinderen en honden pakdebal?
Afbeelding

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

In NL/BE heb je ook genoeg leuks hoor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.dierenasiels.com/
Elmo/maureen
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Elmo/maureen schreef:
.

.
Ze heeft het 1x gedaan, en is toen in de hoek gezet. Sindsdien doet ze het niet meer.

Tsja en het ene kind is het andere niet. :U: Ze kan wel meer dan alleen 'boe' zeggen.
Afbeelding
keffer
Vaste gebruiker

Ik zou t maar bij honden houden en voorlopig niet aankinderen beginnen als ik jou was
Pakdebal

renee-uk schreef:heb je zelf eigenlijk ervaring met eigen kinderen en honden pakdebal?

mijn hond was bang voor die kleine kinderen, omdat ze zo ineens op hem af kwamen , daar schrok hij enorm van altijd . :80:

vooral kinderen , die ZELF honden hadden, denken dan dat IEDERE hond net zo lief is

maar mijn hond vertrouwde , die kleine onvoorspelbare wezentjes niet , te onvoorspelbaar voor hem .. :D

.
keffer
Vaste gebruiker

Teckel is leuk, wel al iets te oud voor ons. Andere hondjes ga ik niet mee de openbare weg op... Of beledig ik nu iemand hier?

Nog 1 opmerking over mijn kinderen dan. Mijn oudste zoon zal de hond redelijk links laten liggen. Mijn jongste zoon heeft op wintersport zijn eerst woord geleerd namelijk 'aiko' de naam van de hond vd boer waar we logeerde. Blijkbaar een dierenmens, zit in hem.
Laatst gewijzigd door keffer op 28 jun 2013 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Safari

keffer schreef:
Teckel is leuk, wel al iets te oud voor ons. Andere hondjes ga ik niet mee de openbare weg op... Of beledig ik nu iemand hier?
:LOL: :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:heb je zelf eigenlijk ervaring met eigen kinderen en honden pakdebal?
mijn hond was bang voor die kleine kinderen, omdat ze zo ineens op hem af kwamen , daar schrok hij enorm van altijd . :80:
vooral kinderen , die ZELF honden hadden, denken dan dat IEDERE hond net zo lief is
maar mijn hond vertrouwde , die kleine onvoorspelbare wezentjes niet , te onvoorspelbaar voor hem .. :D
zoals ik al zei de ene hond is de andere niet en het ene kind is het andere ook niet
maar om nou een mening te baseren op het gedrag van één hond en dan ook nog tov vreemde kinderen vind ik toch wel redelijk kort door de bocht eigenlijk :scratch:
Afbeelding

Pakdebal

renee-uk schreef:zoals ik al zei de ene hond is de andere niet en het ene kind is het andere ook niet
maar om nou een mening te baseren op het gedrag van één hond en dan ook nog tov vreemde kinderen vind ik toch wel redelijk kort door de bocht eigenlijk :scratch:

het staat in alle boeken, dat je moet wachten tot kinderen zich meer bewuster zijn van huisdieren

ik heb het niet van mijzelf
.
renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:zoals ik al zei de ene hond is de andere niet en het ene kind is het andere ook niet
het staat in alle boeken, dat je moet wachten tot kinderen zich meer bewuster zijn van huisdieren
ik heb het niet van mijzelf
tja ik ben niet zo voor boekenwijsheid, doe mij maar praktijkervaringen dan weet je in elk geval waar je over praat.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”