Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fam. Heeft iets kleins gekocht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Fam. Zoekt iets kleins

Ongelezen bericht door thom »

Veel plezier bij jullie zoektocht :ok:
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Veel plezier vandaag, en we horen/lezen wel hoe het gegaan is, neem ik aan. :D
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ahhh een langharige teckel. Daar ben ik mee opgegroeid. Mickey was mijn grote vriend en na al die jaren heb ik nog steeds zijn halsbandje.

Zie ook dat je aan een tibetaan denkt. Nu ken ik er niet veel, maar denk er wel om dat je daar ook de nodige tijd aan kwijt bent met kammen etc. Met 2 kleine kinderen zou ik sneller kiezen voor iets onderhoudsvriendelijker ras. In ieder geval heel veel succes met jullie zoektocht. Ben benieuwd wat het gaat worden!
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik zat ineens te denken... Is de Hollandse smous niet iets? http://www.smoushond.nl/

Buren van ons hebben zo'n beestje en volgens mij past het wel in jullie plaatje. Ik vind t een leuk ding, die ik ken jaagt niet, is makkie met de kinderen en houdt wel van lekker rennen en spelen en zo.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Nanna schreef:
keffer schreef: Morgen hoop ik bij een fokker naar de Basset Griffon Vendéen te gaan kijken.
Vraag even naar het jachtinstinct ;-) Bij ons in de buurt lopen er een paar die dus écht niet los kunnen lopen omdat ze dan weg zijn, hun neus achterna. En dat betekent in hun geval ophalen in Maastricht. :80:
Teckels jagen ook graag, maar de BGV (ga je kijken bij de Grand of de Petit?) is vaak wel een tandje erger op dat gebied :mrgreen:
Mijn ervaring is net andersom behalve dan dat de petit iets meer een uitbreker is als hij de kans krijgt. Mijn vriendin heeft twee teckels (ruwharen) en die kunnen echt niet los, onze grands daarentegen gelukkig wel. Eén van de twee wil wel eens even verdwijnen achter een vogel aan maar is verder toch heel gehoorzaam.
Zal ook liggen aan wat je vanaf het begin met je hond doet. Er is zelfs een pup van ons die bij de KNVJ in Vught zijn jachtopleing doet zoals staande honden en retrievers. Een hele uitdaging maar het lukt prima.
Sandra
Afbeelding
keffer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door keffer »

Hoi Sandra,
woon jij toevallig een beetje in de buurt van Breda?
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

keffer schreef:Hoi Sandra,
woon jij toevallig een beetje in de buurt van Breda?
Nou , in de buurt niet echt, ongeveer 850 km naar het zuiden ! ;-)
Sandra
Afbeelding
keffer
Vaste gebruiker

Lizanne schreef:Ik zat ineens te denken... Is de Hollandse smous niet iets? http://www.smoushond.nl/

Buren van ons hebben zo'n beestje en volgens mij past het wel in jullie plaatje. Ik vind t een leuk ding, die ik ken jaagt niet, is makkie met de kinderen en houdt wel van lekker rennen en spelen en zo.
Deze gaan het zeker niet worden! Mijn opa en oma hebben 3 exemplaren versleten en daar krijg ik nog altijd de rillingen van. Zal overigens meer aan de verwennerij van mijn opa en oma hebben gelegen hoor dat het van die krengen waren. Maar die gaat het echt niet worden.

Oja en sandra, wij kennen elkaar inderdaad al!
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Welkom hier. Bedenk wel dat een Tibetaanse Terrier (wat overigens geen echte terriër is :wink: ) een hond is die veel vachtverzorging met zich meebrengt.
En er zijn weinig herplaatsers (gelukkig) maar dat betekent dan wel dat je budget niet toereikend genoeg is voor een pup.
Het zijn overigens hele leuke (eigenwijze) honden en de mijne is helemaal gek van kinderen.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
keffer
Vaste gebruiker

Ach dat budget staat niet vast als het dé hond is.
Met goed buiten kunnen bedoel een hond die we ook zo nu en dan buiten kunnen zetten. We hebben een grote tuin waar hij ook droog kan zitten. Bij een heel klein hondje vind ik dat niet nodig. Als ze toch groter worden vind ik dat wel eens handig. Maar het is misschien wel het minst belangrijke punt.

Mijn vriendin raakt toch wel meer overtuigd van de teckel. Juist omdat die verschijning het minst aan een hond doet denken. Echt lekker klein en lekker door t Kateluik naar buiten kan als hij daar zin in heeft.

Honden kammen vind ik altijd wel ontspannend. Ik heb 16 jaar beardys gekamt die daar nooit zin in hadden.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

keffer schreef:Ach dat budget staat niet vast als het dé hond is.
Met goed buiten kunnen bedoel een hond die we ook zo nu en dan buiten kunnen zetten. We hebben een grote tuin waar hij ook droog kan zitten. Bij een heel klein hondje vind ik dat niet nodig. Als ze toch groter worden vind ik dat wel eens handig. Maar het is misschien wel het minst belangrijke punt.

Mijn vriendin raakt toch wel meer overtuigd van de teckel. Juist omdat die verschijning het minst aan een hond doet denken. Echt lekker klein en lekker door t Kateluik naar buiten kan als hij daar zin in heeft.

Honden kammen vind ik altijd wel ontspannend. Ik heb 16 jaar beardys gekamt die daar nooit zin in hadden.

teckels ( en beagles ) zijn voor gevordeden, dat weten jullie ?

ze hebben een ingewikkeld karakter . :wink:

en " buiten " in de tuin, bedoel ook met poepen in de tuin soms ?
.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

Ongelezen bericht door bellabeest »

Pakdebal schreef:

.
hou is op mijn zeiken joh, en leer eens lezen, hij heeft al minstens 16 jaar ervaring met honden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:

.
:oohja: :LOL: :LOL: weet je als ik jou moet geloven kunnen we beter helemaal geen hond meer nemen...
Misschien weleens het idee gehad dat het weleens aan jou zou kunnen liggen al die vooroordelen die je ziet?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
keffer
Vaste gebruiker

anderhalfuur durende teckel film, vast wel bekend bij jullie mar toch leuk!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn standaard ruwhaar teefje vindt kinderen helemaal het einde. Ik kreeg haar toen ze vijf was en toen had ze nauwelijks ervaring met kinderen. Natuurtalentje :wink: Verder heeft ze geen jachtinstinct, blaft niet en is alleen maar lief en leuk en gezellig. Mijn vorige trouwens ook, al wilde die nog weleens een half uur lang een spoortje uitwerken :hmmm: Slecht opgevoed door mij :19:
Ik vind een tekkel een prima gezinshond :ok:

O ja, voor de mijne heb ik ook een katteluik naar de tuin. Ze kan trouwens prima met katten, al kende ze die ook niet voordat ze hier kwam.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Pakdebal

malinois schreef: :oohja: :LOL: :LOL: weet je als ik jou moet geloven kunnen we beter helemaal geen hond meer nemen...
Misschien weleens het idee gehad dat het weleens aan jou zou kunnen liggen al die vooroordelen die je ziet?

oh ja, je komt nooit in honden uitlaat parken , dat is waar .. :wink:

kijk, ik zal het je aanraden , dan hoor je nog eens wat , links en rechts , ik praat met iedereen namelijk !

ook gesprekken over rasverenigingen komen langs

maar dat zal je wel niet kunnen doen met je roedel herders , want dan vliegt iedereen een andere kant uit . :D

.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanna schreef:
keffer schreef: Morgen hoop ik bij een fokker naar de Basset Griffon Vendéen te gaan kijken.
Vraag even naar het jachtinstinct ;-) Bij ons in de buurt lopen er een paar die dus écht niet los kunnen lopen omdat ze dan weg zijn, hun neus achterna. En dat betekent in hun geval ophalen in Maastricht. :80:
Teckels jagen ook graag, maar de BGV (ga je kijken bij de Grand of de Petit?) is vaak wel een tandje erger op dat gebied :mrgreen:
Daarbij gaan ze al loeiend erachteraan, leuk als je in hartje Amsterdam je hond los laat lopen en een spoor heeft :engel: Wat kunnen die een herrie maken haha :O: :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Oh, maar als je vriendin eigenlijk iets meer richting kat wil zou je eens naar de podenco moeten kijken! Kruipen bij je op schoot, wassen zichzelf, klimmen zo over een schutting heen, zijn stronteigenwijs en toch giga sociaal.

En dan een maneto voor het teckel effect :mrgreen: :
Afbeelding

Afbeelding

(Ik was ook altijd een kattenmens, ik vond honden altijd wat dommig en ze stonken ook nog :pffff: En nou heb ik twee podenco's. :mrgreen:)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

keffer schreef:Bedankt allemaal voor jullie input! Ik zal alles meenemen in ons besluit! Ook de wat kritischer commentaren! :wink:
Vandaag gaan we voor de oriëntatie kijken bij een langharige teckel. Morgen hoop ik bij een fokker naar de Basset Griffon Vendéen te gaan kijken. Deze mensen hebben geen pups maar zo kan ik wel kennismaken met het ras en die mensen helemaal leeg vragen. De Tibetaanse terrier staat ook nog op het lijstje. Ondertussen staan we voor de 2ehandsjes ook open. Ik geloof altijd wel in het lot, als het echt klikt voel je dat. We zullen wel zien waar en met wie het eindigt!
Die Bassets GV zijn ook wel erg leuk. Ik heb er een paar (de kleine versie) van dichtbij gekend (helaas inmiddels allemaal overleden), en ik vond het stuk voor stuk lekker gezellige verstandige gemoedelijke honden. Wel heerlijk eigenwijs bananen-in-de-oren honden met een gezond jachtinstinct, maar uiteindelijk kwamen ze toch altijd weer netjes terug.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
malinois schreef: :oohja: :LOL: :LOL: weet je als ik jou moet geloven kunnen we beter helemaal geen hond meer nemen...

oh ja, je komt nooit in honden uitlaat parken , dat is waar .. :wink:

kijk, ik zal het je aanraden , dan hoor je nog eens wat , links en rechts , ik praat met iedereen namelijk !

ook gesprekken over rasverenigingen komen langs

maar dat zal je wel niet kunnen doen met je roedel herders , want dan vliegt iedereen een andere kant uit . :D

.
Zeg Marjolein zal ik jou wat uitleggen, misschien dat je het dan snapt:

-Als ik mijn voordeur uitstap sta ik in een losloopgebied... dus ik kom er dagelijks voor de duidelijkheid. Dit is dan direct na mijn werk, zodat de druk er even af is.
- Ik heb al ruim 17 jaar honden (diverse rassen); in ben nog steeds niet achterlijk en ik durf zelfs nog illusie te hebben dat ik heel wat meer kennis van honden, rassen en hun gedrag denk te hebben dan jij doet voorkomen.
- Ken jij mijn honden? Ben je ons al eens tegengekomen? Dacht het niet toch? Was het maar zo dat iedereen weg vloog overigens, dat zou heerlijk rustig zijn... kun je het ze niet even uitleggen dat ze dat moeten doen... :idea:
- Even voor de duidelijkheid, Xavi kan prima met andere honden het liefst teven overigens. Xena kan met vrijwel elke hond en Xito het liefst met zijn stafford vriendinnetje Ischa. En dat gebeurd dus ook regelmatig. Het liefst zoek ik de honden uit maar aangezien er maar weinig mensen hun honden kennen en er dus regelmatig eentje ongewenst (vind ik nog steeds) komt buurten zijn dat ook voor mij onbekende honden. Een week of wat terug bij Xavi een berghond (reu) 's ochtends en 's avonds een keeshond (teef). Alle honden leven nog, geen onvertogen woord gevallen... en met de keesdame heeft hij nog eventjes gerent samen.
Wat niet wil zeggen dat IK de schurft heb aan dat gesmoezel op losloopterreinen, let maar op je hond ipv dat gelul... dus dat zul jij mij idd. niet vaak zien doen. Pas als de honden netjes aangelijnd zijn sta ik rustig nog een minuut of wat te lullen.

Ik heb dat onnozel geroddel trouwens ook niet nodig, die kennis haal ik liever bij mensen die er verstand van hebben en dat is niet de gemiddelde hondeneigenaar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pakdebal

Heavy schreef:

Oke dan valt de Schapendoes af want dat is een hond die altijd bij de baas wil zijn.... :wink: het liefst vastgeplakt aan de baas zelfs
Dat is geen hond die lekker even buiten zichzelf gaat vermaken en bovendien is het ook niet handig om een Schapendoes heel de dag in en uit te laten lopen omdat hij nogal wat takken en zand mee naar binnen brengt... :wink:
vind het maar vreemd, dat " buiten willen zetten " , dat is niet het eerste waar je aan denkt , als je een hond voor je gezin uitzoekt

doet mij meer denken aan vroeger , toen er nog buiten hondenhokken waren
maar honden vinden dat niet echt te waarderen
.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ach zeur toch niet altijd zo Pak de bal.
Hier zitten de honden ook wel eens in de tuin en wil ik ze even niet binnen hebben.
Als ze kletsnat uit een baggersloot komen bijv, of als ik visite heb, of als ik bezig ben met de schoonmaak in huis, dan gaan ze ook maar even lekker buiten spelen. En zolang het niet hele dagen zijn vermaken ze zich prima hoor.

Ik denk, weet haast wel zeker dat Keffer zoiets bedoeld en niet dat de hond de hele dag buiten moet gaan verblijven.
Afbeelding
keffer
Vaste gebruiker

Barnsley schreef:Ach zeur toch niet altijd zo Pak de bal.
Hier zitten de honden ook wel eens in de tuin en wil ik ze even niet binnen hebben.
Als ze kletsnat uit een baggersloot komen bijv, of als ik visite heb, of als ik bezig ben met de schoonmaak in huis, dan gaan ze ook maar even lekker buiten spelen. En zolang het niet hele dagen zijn vermaken ze zich prima hoor.

Ik denk, weet haast wel zeker dat Keffer zoiets bedoeld en niet dat de hond de hele dag buiten moet gaan verblijven.
:ok:

@haneke2
ik zal die eens gaan googlen, had hier nog niet aan gedacht!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Pakdebal schreef:
vind het maar vreemd, dat " buiten willen zetten " , dat is niet het eerste waar je aan denkt , als je een hond voor je gezin uitzoekt

.
Vroeger is anders heel dichtbij hoor, in Drenthe hadden de meeste buren de hond het grootste deel van een etmaal buiten zitten.
Normaalste zaak van de wereld daar...
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

In mijn ervaring zijn teckels prima gezinshonden :cheer: Beetje opletten uit welke lijnen, dat wel. Een heel fanatieke jager is minder handig met loslopen natuurlijk. Maar met een herplaatser heb je dat probleem niet natuurlijk, dan is dat al bekend.

Ik heb een (stamboom) langhaar en ruwhaar gehad. Het ruwhaartje leeft nog, hij is nu 15 jaar. Beiden zijn altijd super geweest met mijn neefjes en nichtjes. En die werden pas geboren toen de teckels al op leeftijd waren. Zeker de langhaar (een kleine standaard) was perfect met ze. Altijd in de buurt liggen en als ze betrokken werd in het spel dat was het feest helemaal compleet. Dan lag ze daar zachtjes te kwispelen met allerlei playmobil poppetjes die over haar heen aan het 'klimmen' waren :mrgreen:

Sinds 2 maanden loopt hier weer een langhaar dame rond. Ze komt uit het buitenland en er zit denk ik wel een vleugje ander ras doorheen. Maar oh wat is ze leuk :I: Ze heeft al kennisgemaakt met mijn neefjes en nichtjes en het gaat super. Ze zijn ouder nu dus mogen haar ook vasthouden aan de riem met uitlaten en dat gaat goed. En haar grote hobby is op schoot liggen en knuffelen en daar kwamen ze snel achter. Kinderen zitten nu heel netjes en rustig op de bank met een teckel op schoot als ze hier op bezoek zijn!
Enige nadeel aan deze dame is dat ze gromt tijdens het spelen. (puur uit enthousiasme, zit geen greintje kwaad in die hond) En dat snappen de kinderen niet. Als een hond gromt is hij immers boos en moet je niet aaien/spelen ermee. Zo heb ik ze dat geleerd, dus :pffff: :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
.
Dat zijn de mijne t niet met je eens...
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Nanna schreef:Ik vind teckels gewèldige gezinshonden. Maar dan wel alleen in gezinnen waar de kinderen opgevoed zijn.
Want als voodoo-poppetje laten ze zich niet gebruiken.
Maar geldt dat niet voor de meest (alle?) honden? Er zijn natuurlijk rassen die toleranter zijn en geknijp en geprik tot op zekere hoogte accepteren. Maar dat moet je als ouder toch niet willen: kinderen de honden pijn doen.

(jaja, ik weet dat er mensen zijn die het grappig vinden als kindje-lief aan een oor hangt van de hond. Maat TS lijkt me van een ander type mens :wink: )
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

renee-uk schreef:misschien komt het als een verrassing voor je, maar kinderen kun je opvoeden net als honden :lol1:
Juist.
Pup zal dan ook wel eens in kind hangen of een kras geven.
Partijdje moeilijk doen zeg , beest blijft geen pup net als die kinderen groeien en meer begrijpen.
Kindjes kunnen wel wat hebben en hondjes ook wel hoor.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pakdebal schreef:
Heavy schreef:

Oke dan valt de Schapendoes af want dat is een hond die altijd bij de baas wil zijn.... :wink: het liefst vastgeplakt aan de baas zelfs
Dat is geen hond die lekker even buiten zichzelf gaat vermaken en bovendien is het ook niet handig om een Schapendoes heel de dag in en uit te laten lopen omdat hij nogal wat takken en zand mee naar binnen brengt... :wink:

.
Vind het een hele nuchtere en praktische inslag qua denken .
Wat is er mis mee om hem af en toe eens lekker de tuin in te trappen. Lekkere frisse neus halen en je eigen vermaken . Zijn kinderen ook niet dood aan gegaan of trauma's van opgelopen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik heb vrij jonge kinderen (4, 7 en 8 ) en een hond van 2. Ik vind het prima te doen eerlijk gezegd. De hond weet dat kinderen met iets te eten in hun handjes, niet gestalkt mogen worden en de kinderen weten andersom dat de hond met rust gelaten dient te worden wanneer ze op haar matrasje ligt of een bot oid heeft. Het is vrij ontspannen allemaal en er is nog nooit in ogen geprikt of aan de staart getrokken.
Laatst gewijzigd door Naima op 30 jun 2013 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”