laeken schreef:
Ik snap dat prima. Ik heb dat zelf ook. Geen zin in hondenspeel-uurtjes en geen zin in opdringerige honden. Maar waar ik ook geen zin in heb is een hond die ik nergens kan onderbrengen, die ik niet zomaar mee kan nemen op straat (immers, overal rennen honden rond) en waarbij ik toch wel altijd erg alert moet zijn. Maar dat is persoonlijk. Ook dat besef ik heel goed. Ik vind alleen dat er wel een heel groot grijs gebied zit tussen het niet willen staan op drukke speeluurtjes in volle parken en het soms gewoon nergens meer kunnen komen met je hond. Heel veel vrienden van mij hebben honden. Ook in de familie zijn er honden. Ik vind het toch wel erg makkelijk om Bas dan wel mee te kunnen nemen en ook dat ze bij vakantie soms lekker even ergens kan logeren. Er is meer dan niet in parkjes willen staan en echt totaal afgelegen en zonder risico je hond los kunnen laten. Dat laatste vind ik nl best wel extreem al begrijp ik prima dat je dat er voor over hebt.
Daar bestaat een muilkorf voor, en die heb ik in huis en inmiddels ben ik ook begonnen met haar aan te leren om dat ding te dragen.
Ik heb het probleem nooit ervaren, dat ik mijn honden perse mee wil nemen naar iedereen toe.
Ze blijven thuis als ik op visite ga, dat is altijd zo gegaan, en zal altijd zo zijn. Ik wens ook niet dat mensen hun honden meenemen op visite naar mij toe, uitgezonderd mijn zusje met haar hondjes.
Op vakantie gaan we toch al niet, we hebben 40 ratten, 8 konijnen en een zooi cavia's. Daar zorg ik zelf voor, dat laat ik aan niemand anders over.
Mijn leven is zo ingericht, dat een Pit of Staf prima past in dat leven, dus echt veel aanpassingen hoef ik voor haar niet te doen gelukkig.
Ik kan me goed voorstellen als je wel je hele leven ervoor moet aanpassen, dat je dat er niet voor over hebt.
De enige aanpassing voor mij is beter uitkijken waar ik loop en wanneer ik loop, en een muilkorf gebruiken. Dat heb ik er wel voor over.
Hele handige dingen hoor, als je zorgeloos wilt wandelen