Kangal schreef:korthaar schreef:Welkom op het forum.
Kan mij je keus ergens wel voorstellen.
Zeker in vergelijking met andere herders die ik tegenkom, springt de rust en zelfverzekerdheid die de Kangel uitstraalt er toch wel uit.
Ik heb een grijze kangal waarvan het mond en neus gedeelte zwart is, dat zijn echte Kangals want er zijn honden die zeer op een kangal lijken maar geen kangals zijn waardoor er veel oplichters zijn helaas... In Turkije gebeurt dit heel vaak. Ik heb een sympathie op honden die groot worden
Ben je een zwerver? Of sluit je die hond binnen op en denk je dat dat een vrije opvoeding is voor een kangal? Want je roept wat over Belgische en Nederlandse opvoeding terwijl ik niet de indruk krijg dat die hond van jou nu zo vrij leeft. Tenzij je dus een lap grond hebt of een zwerver bent.
Ik zou als ik jou was eens gaan beginnen met die pup. Gewoon eens kijken wat je kan en niet kan voor je allemaal dingen gaat roepen. Want met een pupje van bijna 8 weken kan iedereen wel gaan zeggen dat ze alles prima gaan doen. Hondje kan niks, hoeft niks en moet niks. Als jij nu eens zorgt dat je die kangal over 3 jaar nog steeds hebt, kan laten zien wat een superhond je er van gemaakt hebt en dan eens komt vertellen hoe je dat gedaan hebt? Is dat wat?
Want dit geblaat op voorhand is nogal, uhm, tja.....jammer zeg maar.
Denk dat heel veel mensen zo vooringenomen zijn over hun opvoedcapaciteiten. Maar zolang ze hun eerste pupje in handen hebben neem ik dat niet al te serieus. Als je straks over een paar jaar aan je 2e of 3e kangal begint en dat zijn allemaal superhonden dan pas neem ik je wat serieuzer. En als je dan ook nog aan kan tonen een echte liefhebber te zijn door je honden gewoon te houden als je uit deze levensfase komt en een vrouw met kinderen krijgt verdien je alweer wat meer respect. Kijk, je bent een opgeschoten joch van 20 jaar met een pikverlenger. Dat is wat ik nu zie. Als jij dan de komende jaren laat zien dat je wel serieus bent en je dan pas gaat profileren als een goede hondenbaas en trainer dan denk ik dat mensen heel anders op je reageren.