Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Uma weer vermist

Ongelezen bericht door LongFields »

Shibby schreef:Even een snelle update tussen de filehel terug naar huis.

We waren aan het wandelen de heuvel op en ik zag ineens iets bewegen een stuk verderop op een andere heuvel. Diana ook aangewezen en zij zag het ook. We kunnen niet met 100% zekerheid zeggen dat we haar hebben gezien, daar was het te ver weg voor. Maar we weten eigenlijk wel zeker dat het groter én lichter was dan een vos, want die zagen we wat later ook wandelen dus we hadden even vergelijkingsmateriaal.

Nikki ik duim dat ze dat idd is geweest en ze dus op dezelfde plek blijft zodat jullie beter kunnen zoeken!!!

Ga ik nu weer verder de file in ;)
Wij hadden gisteren exact hetzelfde toen we daar liepen, ook bovenop een heuvel. Alleen bij ons was het snel duidelijk dat het wel een vos was, toen we de hele dikke en laaggedragen staart zagen. En die wij zagen was ook roder dan Uma.
Dus ik denk dat jullie haar inderdaad wel echt gezien hebben, ik hoop er in ieder geval heel hard op!
Laatst gewijzigd door LongFields op 06 dec 2016 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik hoop mee! Het is toch een beter gevoel. Ik hoop zo dat jullie haar snel weer vinden.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Shibby heeft al verteld hoe het is gegaan vanmiddag, we weten dus niet zeker dat het Uma was. Het was zeker weten geen vos, die zagen we iets later vanaf dezelfde afstand en daardoor wisten we dus ook zeker dat wat we eerder zagen, geen vos was. Die was duidelijk kleiner, donkerder van kleur en anders van bouw. Maar het was gewoon té ver weg om het met zekerheid te kunnen zeggen. Hadden we een verrekijker of een goede zoomlens gehad, dan hadden we het wel zeker geweten, want de hond die we zagen liep de berg op, bleef even staan en verdween toen weer in de bosjes.
Verder hebben we ook veel wandelaars aangesproken en flyers uitgedeeld. Sommige mensen wisten er al van, maar best een flink aantal niet, dus er is ook weer een flink aantal oplettende ogen bij van mensen die dagelijks in die omgeving wandelen.
Hopelijk komt er snel een zichtmelding die meer zekerheid geeft.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Als ze nog in dat gebied is, is het dan misschien een idee om bij de koepelbunker te gaan kijken. Met een warmtecamera. De koepelbunker is dat hoge ding dat je vanaf de cantineweg/westerbaan ziet liggen. Het stuk daaronder daar liep ik vaak met Finn. Ik ging bij de cantineweg dan ook onder het hek door (mag niet maar ik deed het vroeger regelmatig) Het is een mooi stuk met allerlei delletjes waar een dier zich goed kan verschuilen en warm kan houden. En ook wel vlak bij de plek waar blijkbaar de speurhond het spoor weer kwijt leek te raken?
Laatst gewijzigd door blondie op 06 dec 2016 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik heb morgen in de namiddag een afspraak in Leidschendam. Ik bedacht me vandaag dat ik Duke wel mee kan nemen en dan na de afspraak te gaan wandelen bij het strand/duinen. Ik vind het geen probleem me aan te passen aan waar de meeste kans is Uma te spotten. Als je me even laat weten waar ik dan het beste heen kan? Dan houd ik morgen ook mijn ogen open!
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 06 dec 2016 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ooooh en nu naar huis Uma!!! Duimen draaien standje harder!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

DeDiana schreef:Shibby heeft al verteld hoe het is gegaan vanmiddag, we weten dus niet zeker dat het Uma was. Het was zeker weten geen vos, die zagen we iets later vanaf dezelfde afstand en daardoor wisten we dus ook zeker dat wat we eerder zagen, geen vos was. Die was duidelijk kleiner, donkerder van kleur en anders van bouw. Maar het was gewoon té ver weg om het met zekerheid te kunnen zeggen. Hadden we een verrekijker of een goede zoomlens gehad, dan hadden we het wel zeker geweten, want de hond die we zagen liep de berg op, bleef even staan en verdween toen weer in de bosjes.
Verder hebben we ook veel wandelaars aangesproken en flyers uitgedeeld. Sommige mensen wisten er al van, maar best een flink aantal niet, dus er is ook weer een flink aantal oplettende ogen bij van mensen die dagelijks in die omgeving wandelen.
Ooooh, wat jammer dat ik niet wist dat jullie geen verrekijker hadden. Ik had er eentje te leen gehad, diemik zelf gisteren ook gebruikt heb. Die had ik zo kunnen droppen bij jullie, of hadden jullie op weg erheen kunnen afhalen bij mij.

Voor wie nog gaat zoeken en hem wil lenen: stuur maar even een PB!
Laatst gewijzigd door LongFields op 06 dec 2016 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Dus fototoestel of verrekijker mee als je gaat wandelen :wink:

Ik heb hem ook bij me. Ik kijk toch wel rond maar als ik iets denk te zien wat op een hond lijkt dan kan ik met zoom het dichterbij halen. Ik heb geen verrekijker maar hu is mijn fototoestel mijn verrekijker :mrgreen:

Hopelijk laat Uma zich zien. Bij de camping of de soefietempel,daar hebben ze camera's hangen rondom. Hoe dan ook,als ze maar tevoorschijn komt.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

mijn ergste nachtmerrie dit. na het lezen van dit topic heb ik vannacht de hele nacht naar mijn honden lopen zoeken de paniek die ik voelde. En dan was dat alleen nog maar in mijn slaap.

Ik hoop dat ze heel erg snel gevonden wordt en de nachtmerrie voor jou ook snel over is.
Afbeelding
gevni havanezers
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

LongFields schreef:
DeDiana schreef:Shibby heeft al verteld hoe het is gegaan vanmiddag, we weten dus niet zeker dat het Uma was. Het was zeker weten geen vos, die zagen we iets later vanaf dezelfde afstand en daardoor wisten we dus ook zeker dat wat we eerder zagen, geen vos was. Die was duidelijk kleiner, donkerder van kleur en anders van bouw. Maar het was gewoon té ver weg om het met zekerheid te kunnen zeggen. Hadden we een verrekijker of een goede zoomlens gehad, dan hadden we het wel zeker geweten, want de hond die we zagen liep de berg op, bleef even staan en verdween toen weer in de bosjes.
Ooooh, wat jammer dat ik niet wist dat jullie geen verrekijker hadden. Ik had er eentje te leen gehad, diemik zelf gisteren ook gebruikt heb. Die had ik zo kunnen droppen bij jullie, of hadden jullie op weg erheen kunnennafhalen bij mij.
Ja, ik heb er geen seconde aan gedacht, pas op dat moment bedachten we dat dat wel heel handig was geweest. :oohja:
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Aan het duimen hier....
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

DeDiana schreef:
LongFields schreef:
Ooooh, wat jammer dat ik niet wist dat jullie geen verrekijker hadden. Ik had er eentje te leen gehad, diemik zelf gisteren ook gebruikt heb. Die had ik zo kunnen droppen bij jullie, of hadden jullie op weg erheen kunnennafhalen bij mij.
Ja, ik heb er geen seconde aan gedacht, pas op dat moment bedachten we dat dat wel heel handig was geweest. :oohja:
Jammer maar wel logisch. De vorige keer dat Uma weg was heb ik deze verrekijker aan Nikki uitgeleend. Sindsdien vergat ik steeds hem mee te nemen naar ons weekendhuisje dus daarom ligt hij nog steeds hier. En hij kwam ons gisteren onderweg best goed van pas. :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

*dubbel*
Laatst gewijzigd door LongFields op 06 dec 2016 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Als ik ooit weer een zoekactie heb, is een verrekijker ook het eerste waar ik aan denk. Nu totaal niet over nagedacht en Diana en ik keken elkaar op de heuvel ook een beetje schaapachtig aan 'dat was eigenlijk wel handig geweest' :mrgreen:
Wel getwijfeld om de camera mee te nemen, maar toch thuis gelaten vanwege het gewicht, achteraf dom natuurlijk net 200mm kun je toch flink inzoomen.

Ik ga maar gewoon weer verder met keihard duimen :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Waarschijnlijk een zicht melding. Ik zit mijn schoenzolen op te vreten. *Duimen gaan over in turbo stand*

Verstuurd vanaf mijn GM 5 Plus d met Tapatalk
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

achjee ik lees dit nu pas. Heel veel sterkte.
Ik me maar druk maken om andere dingen. 6 dagen al dat is wel lang.
Hoop dat ze gewoon uit zichzelf weer voor jullie neus staat. Maar het zal wel weer een hele klus worden. En de koud die geweest is sneu.
Ik kan me echt niet eens indenken hoe het zou voelen zou me echt geen raad weten. Ik kan dus niet echt veel nuttigs zeggen. Niks haald Uma terug maar hopelijk komt ze gewoon heel snel terug en hebben jullie een beetje rust.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Hier valt de regen met bakken uit de lucht, ik hoop dat het bij jullie droger is.
Ik hoop dat jullie nachtje kamperen succes oplevert, hou het warm vannacht :ok:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Mirri schreef:Waarschijnlijk een zicht melding. Ik zit mijn schoenzolen op te vreten. *Duimen gaan over in turbo stand*

ow wat goed... spannend zeg!!

kom op Uma..naar je baasje en vrouwtje en je grote vriend manu!!
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

mosquito1980 schreef:Hier valt de regen met bakken uit de lucht, ik hoop dat het bij jullie droger is.
Ik hoop dat jullie nachtje kamperen succes oplevert, hou het warm vannacht :ok:
Het is hier nog steeds mooi winterweer (droog, zonnig, frisjes) dus op zich goed denk ik?

Zo ik hoop ECHT voor jullie dat het Uma is geweest die gespot is. Duimen draaien gewoon op volle toeren door :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mirri schreef:Waarschijnlijk een zicht melding. Ik zit mijn schoenzolen op te vreten. *Duimen gaan over in turbo stand*

ik ga duimen, hoop dat het haar is... en nog beter dat ze meteen gevangen kan worden....!
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Duimen draaien heel erg hard op succes vanavond/vannacht!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
storm666
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door storm666 »

duimstand aan!
Shedmans Sheperd Blanca Lady Fayen(1998-2010)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Wat fijn dat ze nu wel weer gezien wordt, dat geeft wel goede hoop! Ik hoop zo dat ze snel weer thuis is!!
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik ga ook heel hard duimen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Heel veel sterkte, en ik duim dat ze heel snel thuis is.

En geen zorgen maken over de kou, podenco's kunnen een boel hebben, zeker als het windstil en droog is zoals nu vindt ze wel een goed beschut plekje.

Kom op Uma, naar je baas!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Och meid toch wat een nachtmerrie. Ik denk aan jullie en hoop heel hard dat uma snel terug is.

Knuffels
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Het eerste wat ik doe in de ochtend is mijn telefoon pakken en kijken of Uma al weer veilig thuis is. Vannacht gedroomd dat ze gevangen was... helaas nog niet.
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Ook hier is ze continue in mijn gedachten, vannacht wel 3x gekeken of er al nieuws was..
Ik blijf doorduimen!
Afbeelding
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Jeetje , wat duurt het lang zeg.....Ik kan me zo voorstellen dat jullie er kapot aan gaan!
Ik zou gek worden van angst en verdriet.
Ook hier wordt geduimd :E: en in spanning meegelezen, ik wens jullie veel kracht!
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ja waar je mee naar bed gaat daar ga je over dromen. Ik droomde dat ik naar mijn werk reed en haar bij mijn stal zag lopen. Toen ik mijn deur open deed sprong ze zo mijn warme auto in :roos:
Ik hoop dat je haar snel weer in je armen kan nemen Nikki.
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”