Dat klopt ook, ik weet er ook over mee te praten.Gelukkig dat er da's zijn om je verder te helpen met de bevalling als het echt niet vlot.Podenji schreef:er kan inderdaad zat misgaan , ook bij een bevalling, en daar moet je je wel degelijk heel goed bewust van zijn !! en dat betekent niet dat je de honden hun gang niet moet laten gaan, natuurlijk moet je de honden hun gang laten gaan maar wel ingrijpen/ begeleiden als het nodig is maar het inderdaad niet "over gaan nemen" daar zit behoorlijk wat verschil infietsje schreef:
Volgens mij zijn de honden gewoon gemaakt om zelf te kunnen dekken, dat er een beentje inzit is heel normaal.
Ik laat ze het zelf uitzoeken, en als ik zie dat er wat onrust is ga ik er wel bij zitten, maar om al te beginnen met ...er kan zat misgaan... nee dank je wel
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De eerste keer dekken
Moderator: moderatorteam
- fietsje
- Actief
- Mijn ras(sen): langhaar kaninchen en dwerg teckels
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Aha, heb ik er dus toch best kijk op!Renske schreef:Je bedoeld zoiets, sproeten, mantel en iets korte staart: Ned. Int. etc.kampioen.Zoek stok! schreef:Rami schreef: Mij lijkt dan ook een gezonde mantelkooiker met flink wat zwart (oorbellen, staart) en slagen in de vacht én sproetjes, 't mooist. (Maar dat zal volgens de rasstandaard wel niet kloppen)
Dat gaat geen kampioen worden
![]()
http://koti.mbnet.fi/~tryki/Nobly-Trasty.jpg
Mantel, sproeten e.d. kan prima kampioen worden.
Deze reu hebben wij trouwens toentertijd voor Bente niet vanwege het uiterlijk gekozen, maar vanwege de gezondheid en het karakter.
Stiekem vind ik Bram gewoon het allermooist en leukst maar dat komt vast ook door de mooie foto's en leuke verhalen hier op het HF.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Daar moet je je niks van aantrekken.Zoek stok! schreef:Ik vind het moeilijk hoor, dat mensen snel iets aan te merken hebben. Ik denk dan snel 'doe ik er wel goed aan om Bram in te zetten'. Heb ook zo getwijfeld om hem op de dekreuenlijst te zetten omdat je dan helemaal doelwit bent van kritiek. Toch gedaan omdat ik zelf (en anderen met mij) vind dat Bram een aanwinst is voor het ras. En dan niet qua uiterlijk (alhoewel ik hem niet lelijk vind hoorMARC_S schreef:Dat gewouwel over deze 2 honden schiet mij echt in het verkeerde keelgat. De karakters zijn vooral bij kooikers 100 keer belangrijker. Daarnaast natuurlijk zeker ook de gezondheid.
Ik zou absoluut liever een pup kopen uit deze combinatie kopen dan een pup uit veel uitmuntende combinaties die gemaakt worden aangezien ik het karakter van Bram erg goed vind voor een kooiker. Als de teef ook zo'n goed karakter heeft is de kans op open geestelijk gezonde pups gewoon groter. Angst, agressie en andere problemen zie je zo veel bij dit ras in mijn ogen dat ik denk dat gewoon mooie honden met goede karakters een behoorlijke toevoeging zijn. Oordracht en aftekening zijn makkelijk weer te verbeteren als je later daar weer naar gaat kijken. Dan kun je tenminste wel kiezen uit allemaal honden die in ieder geval heerlijk zijn om te hebben.), maar wel qua gezondheid en qua karakter/gedrag.
Voor mij zou het nest geslaagd zijn als er 'gewoon' ZG hondjes uitkomen met een goede gezondheid en een goed karakter. En met een goed karakter bedoel ik stabiel, actief, werklustig en geen (angst)agressie. Ik heb mezelf afgevraagd of ik zelf een pup uit deze combinatie zou nemen als ik weer een Kooikertje zou willen. Dat kon ik volmondig met 'ja' beantwoorden.
Succes met de dekking!
De " perfecte ""hond bestaat niet , zelfs de grootste showtoppers hebben zo hun fouten.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- puplover
- Actief
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Succes Bram!!
Waar zit 'm dan de verbetering in als je tot twee keer toe pups uit dezelfde combinatie op de wereld zet waarvan de teef hd-c heeft?rascals schreef:Je kan enkel proberen als fokker het ras te verbeteren ......dat is toch de bedoeling van een nestje uiteindelijk he !Je gaat toch geen nestje doen om zomaar puppy's te produceren is mijn mening dan ?

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
rascals
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Misschien zijn andere rassen makkelijker dan newfy's zoals wij ze hebben .......
Bij bevallingen hebben ze dikwijls ook meer hulp nodig dan zo te horen bij andere rassen .
Een combinatie herhalen denk ik dat ik niet makkelijk zou / zal doen en ik denk dat weinige fokkers dat zullen doen .
Indien dat wel zou gebeuren denk ik dat vele fokkers toch zullen afwachten tot het ene nest volgroeid was / is voor die beslissing van herhalen van zal vallen .
Als eigenaar van de dekreu hebben wij ook al combinaties die men wilde herhalen gaan weigeren weer over te doen daar het nestje niet was geworden wat we verwachten ....doch blijft gezondheid bij ons op de eerste plek staan hoor .
Bij bevallingen hebben ze dikwijls ook meer hulp nodig dan zo te horen bij andere rassen .
Een combinatie herhalen denk ik dat ik niet makkelijk zou / zal doen en ik denk dat weinige fokkers dat zullen doen .
Indien dat wel zou gebeuren denk ik dat vele fokkers toch zullen afwachten tot het ene nest volgroeid was / is voor die beslissing van herhalen van zal vallen .
Als eigenaar van de dekreu hebben wij ook al combinaties die men wilde herhalen gaan weigeren weer over te doen daar het nestje niet was geworden wat we verwachten ....doch blijft gezondheid bij ons op de eerste plek staan hoor .
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- zeta-jones
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 9
- Contacteer:
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb 3 jaar geleden ook gekeken voor een kooiker toen hadden we alleen ons toby.
maar mijn vriend wilde toch nog een russell.
maar het begint nu toch wel weer heel erg te kriebelen als ik deze combinatie zie.
ze zijn allebei zo mooi.
maar mijn vriend wilde toch nog een russell.
maar het begint nu toch wel weer heel erg te kriebelen als ik deze combinatie zie.
ze zijn allebei zo mooi.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
leuk Linda,
en geloof me, als t allemaal fysiek kan komt t wel goed....
net terug uit een dekking in Frankrijk met een onervaren reu en een moeilijk te dekken teef,
toen ik daar vorige week was, was ik een paar dagen te vroeg,
mocht van de reu eigenaar zn reu meenemen en terugbrengen als hij gedekt had, maar omdat het de eerste keer was hield ik de reu liever in zijn eigen omgeving, dus de teef daar gelaten
en ja hoor, na een paar dagen was t zo ver en uiteindelijk is ze nu voor ik haar ophaalde 4x gedekt....
de reu eigenaar was wel heel onzeker, bijna schattig (ook nog een taal barriere) maar t is gelukt, nu nog de eerste weken afwachten
maar dus 2x 400 km (heen en dus ook 400 terug) zonder dingen zeker te weten, t is of gewoon of niet....
en geloof me, als t allemaal fysiek kan komt t wel goed....
net terug uit een dekking in Frankrijk met een onervaren reu en een moeilijk te dekken teef,
toen ik daar vorige week was, was ik een paar dagen te vroeg,
mocht van de reu eigenaar zn reu meenemen en terugbrengen als hij gedekt had, maar omdat het de eerste keer was hield ik de reu liever in zijn eigen omgeving, dus de teef daar gelaten
en ja hoor, na een paar dagen was t zo ver en uiteindelijk is ze nu voor ik haar ophaalde 4x gedekt....
de reu eigenaar was wel heel onzeker, bijna schattig (ook nog een taal barriere) maar t is gelukt, nu nog de eerste weken afwachten
maar dus 2x 400 km (heen en dus ook 400 terug) zonder dingen zeker te weten, t is of gewoon of niet....
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Moos
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Een tip.... voor reuen die nog nooit gedekt hebben.... gewoon rust bewaren.....
Ik heb afgelopen week een van onze reuen een dekking gedaan. Het was voor hem de eerste keer. Teefje progesteron laten testen om zeker te zijn dat het wel het juist moment is.
Op het juiste moment in een kleine ruimte geplaats. Omdat bij een grote ruimte er te veel speel ruimte is..... Rustig op de grond gaan zitten en gewacht. De reu was iets kleiner dan de teef dus met een stevig drybed met antislip mat op de grond werd er ff wat afgeoefend. Af en toe ff enthousiast tegen de reu gedaan dat het goed was. En binnen 10 min. zaten ze al gekoppeld. Reu even geholpen om om te draaien (ze zijn weleens onhandig met afstappen
)
Het belangrijkste is gewoon niet gaan "kloten". Rust, kalmte en de natuur zijn gang laten gaan.
gr Maria
Ik heb afgelopen week een van onze reuen een dekking gedaan. Het was voor hem de eerste keer. Teefje progesteron laten testen om zeker te zijn dat het wel het juist moment is.
Op het juiste moment in een kleine ruimte geplaats. Omdat bij een grote ruimte er te veel speel ruimte is..... Rustig op de grond gaan zitten en gewacht. De reu was iets kleiner dan de teef dus met een stevig drybed met antislip mat op de grond werd er ff wat afgeoefend. Af en toe ff enthousiast tegen de reu gedaan dat het goed was. En binnen 10 min. zaten ze al gekoppeld. Reu even geholpen om om te draaien (ze zijn weleens onhandig met afstappen
Het belangrijkste is gewoon niet gaan "kloten". Rust, kalmte en de natuur zijn gang laten gaan.
gr Maria
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
-
Sita
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
joline
- Zeer actief
- Aiske
- Zeer actief
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heel veel succes met de dekking! Het lijkt me ook zo verschrikkelijk spannend!
Wel even laten weten hoe het gegaan is hoor!
(Mijn reu mag waarschijnlijk eind oktober dekken, als hij tenminste de aankeuring doorkomt)
Wel even laten weten hoe het gegaan is hoor!
(Mijn reu mag waarschijnlijk eind oktober dekken, als hij tenminste de aankeuring doorkomt)

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve