Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor wie wilt weten

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Casey schreef:
malinois schreef: ik ken genoeg mensen die hier goed zicht op hebben omdat ze deze dagelijks zien en hiermee zelf moeten kunnen werken en dus oordelen, als ik een foto van een van mijn honden laat maken gaat die diezelfde avond nog naar bepaalde mensen toe...
Zodra ik zelf mijn teef laat röntgenen (komt nog wel) dan zal ik er uiteraard ook zelf naar kijken en er ook andere mensen naar laten kijken, afgezien van de heren van de lokale FCI afdeling dus. Maar ik denk niet dat dat van iedereen verwacht hoeft te worden. Ben eerlijk gezegd al lang blij dat TS er uberhaubt naar laat kijken!
Ik zeg nergens dat ze geen roesje moet doen, vraag alleen waarom. Ik heb de laatste zonder roesje gedaan en zou het nu liever alleen nog maar zonder doen... geen zooi in de hond, gaat veel sneller en de hond is er meteen vanaf.
En nee makkelijk ging het zeker niet, muilkorfje om en liggen... maar dat prefereer ik graag boven zooi in mn hond... heb spijt dat ik het nooit eerder zo heb gedaan dus vandaar deze opmerking.
Ik heb nog geen HD fotos genomen maar wat ik begrepen heb gaat dit bij voorkeur onder een roesje. Niet alleen voor de stress voor de hond maar ook ivm. de spierspanning. Bij zeer gespierde honden (rotjes en zo) is het zelfs onder verdoving soms al lastig genoeg om de hond precies goed te leggen. Prima dat jij het zonder roesje wilt doen, maar als iemands DA zegt dat er een roesje nodig is is daar toch ook niets mis mee? De hond hoeft maar een paar minuten weg te zijn, met propofol gaat dat uitstekend en de hond is zo weer bij. Geen enkel probleem mee hoor, ook niet als het om mijn hond gaat. Om nu iedere beginneling aan het hoofd te praten dat dat allemaal perse zonder verdoving moet gaat me duidelijk te ver.

Groetjes,

Kees
DA zeggen toch al snel dat je iets moet doen wat niet nodig is? Denk aan de entingen, ontwormen, castreren en steriliseren etc. :wink: Het levert geld op.
Natuurlijk is er niets mis mee, ik heb altijd met een roesje gerontgend alleen nu ik het bij 1 niet gedaan heb, zie ik wel de voordelen ervan... dus liever niet indien mogelijk zeg ik nu.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

Bij elke RV zijn wel fokkers die het niet goed doen. OOk bij de Ridgeback helaas kan je dit bijna niet voorkomen.

Maar Shirley vergeet voor het gemak maar even de fokkers die het wel goed doen en die WEL alles voor ons geweldige ras over hebben.
Die zelfs op de website zetten welke foutjes er in een nest zitten en deze dan ook NIET laten inslapen.
Die zich WEL verdiepen in bloedlijnen en karakters .
Die WEL al een jaar van te voren de juiste reu hebben uit gezocht.
En niet eentje waar al 100 keer mee is gedekt
Die NIET via marktplaats hoeven de verkopen.
Die hebben namelijk al VOOR het nest maar geboren is alle puppe mensen al op visite gehad en hebben dus al een lijst met kopers.

Denk daar maar eens over na ipv commentaar geven en jezelf in bochten wringen om dit nest van Sara maar goed te praten.
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

bramtim schreef:Haha, of ik je er ooit inlaat. Geweldig :smile2:

Ik doe me gewoon voor als pupkoper en wil heel graag je geweldige tante ooit in het echt zien. Ben helemaal verliefd geworden op haar eerste foto's.

En dan...... steriliseer ik haar waar jij bij staat.

(dromen mag toch)
wat heb jij voor rare kronkel :denken:
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

malinois schreef: DA zeggen toch al snel dat je iets moet doen wat niet nodig is? Denk aan de entingen, ontwormen, castreren en steriliseren etc. :wink: Het levert geld op.
Natuurlijk is er niets mis mee, ik heb altijd met een roesje gerontgend alleen nu ik het bij 1 niet gedaan heb, zie ik wel de voordelen ervan... dus liever niet indien mogelijk zeg ik nu.
Newsflash: DA's zeggen ook wel eens dingen omdat ze het beste voorhebben met de hond. Vroeger ging ik helemaal mee met het Nederlandse idee dat iedere hond intact gelaten moest worden, maar na tig mammatumoren en baarmoederontstekingen (en ook honden die eerst komen voor mammatumoren, en een paar maanden later met een baarmoederontsteking- alleen omdat ze bij de eerste operatie de raad van de DA niet op wilden volgen) heb ik 1 ding geleerd: zodra ik weet dat ik niet met Koko wil fokken gaat ze onder het mes. Geen twijfel over mogelijk.
Mickie schreef: Een roesje duurt niet altijd maar even. De hond van de TS kon 's avonds pas weer lopen.
Wat voor mij onbegrijpelijk is. Geen idee wat voor een middel ze gebruikt hebben maar dat is echt nergens voor nodig. Ik heb gisteravond een bioptie uitgevoerd op de hond van een vriendin van mij (hoekje uit een oor gesneden). Hondje moest daarvoor uiteraard ook even onder zeil, maar die stond binnen tien minuten weer. Daarvoor hebben we gewoon propofol gebruikt, dat werkt onwijs snel- snel onder zeil, snel weer wakker. Als het nog sneller moet zijn er middelen met tegengif, je spuit eerst de hond in slaap, vervolgens spuit je hem weer wakker. Geen probleem.

Kees
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

@ Wendy71 en Essy: Ik denk dat Bramtim terugkoppelt aan een berichtje van TS zelf
Ilse jij blijft maar doordramen over dat DS kom hier na toe dan kan je het met eigen ogen zien (niet dat ik je er in laat).
En verder spreekt ze een droombeeld uit (mbt steriliseren) wat ik me erg goed kan voorstellen. Niet dat ze letterlijk Sara steriliseerd, maar ik denk dat het voor het ras beter is dat het wel gebeurt bij Sara....met een baas zoals Shirley die werkelijk waar puur en alleen voor haar eigen genot en geldbuidel een nest op de wereld wil zetten kan ze maar beter tegen zichzelf in bescherming genomen worden.
Essy

Kika schreef:@ Wendy71 en Essy: Ik denk dat Bramtim terugkoppelt aan een berichtje van TS zelf
Ilse jij blijft maar doordramen over dat DS kom hier na toe dan kan je het met eigen ogen zien (niet dat ik je er in laat).
En verder spreekt ze een droombeeld uit (mbt steriliseren) wat ik me erg goed kan voorstellen. Niet dat ze letterlijk Sara steriliseerd, maar ik denk dat het voor het ras beter is dat het wel gebeurt bij Sara....met een baas zoals Shirley die werkelijk waar puur en alleen voor haar eigen genot en geldbuidel een nest op de wereld wil zetten kan ze maar beter tegen zichzelf in bescherming genomen worden.
sorry hoor, maar wat Bramtim schrijft is volkomen gestoord. Beetje psychopatisch :N:
Kika
Zeer actief
Contacteer:

@ Essy: ik geloof dat je het een beetje in het juiste licht moet zien met een enorme dosis sarcasme.
TS haalt al een tijdje het bloed onder de nagels van vele, in dit topic en in het andere topic. Ze liegt en draait dat het een lieve lust is en als het dan je "eigen" ras is waar iemand "voor de leuk" weer eens een slaatje uit wil slaan dan kan er zeer sarcastisch uit de hoek gekomen worden...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:Newsflash: DA's zeggen ook wel eens dingen omdat ze het beste voorhebben met de hond. Vroeger ging ik helemaal mee met het Nederlandse idee dat iedere hond intact gelaten moest worden, maar na tig mammatumoren en baarmoederontstekingen (en ook honden die eerst komen voor mammatumoren, en een paar maanden later met een baarmoederontsteking- alleen omdat ze bij de eerste operatie de raad van de DA niet op wilden volgen) heb ik 1 ding geleerd: zodra ik weet dat ik niet met Koko wil fokken gaat ze onder het mes. Geen twijfel over mogelijk.
en ik ben daar dus absoluut op tegen en zal dit niet snel doen alleen om medische redenen. Ik kan best begrijpen dat jij door die ervaringen er zo over bent gaan denken... ik zal het alleen niet snel doen... ik snij niet in een gezonde hond als het niet nodig is, hetzelfde met entingen, ontwormen etc. Ben bijna mn hond kwijtgeraakt aan zo'n dom giftabletje notabene... ik denk nu wel tig keer na voor er iets in mijn hond gedaan wordt...
Wat voor mij onbegrijpelijk is. Geen idee wat voor een middel ze gebruikt hebben maar dat is echt nergens voor nodig. Ik heb gisteravond een bioptie uitgevoerd op de hond van een vriendin van mij (hoekje uit een oor gesneden). Hondje moest daarvoor uiteraard ook even onder zeil, maar die stond binnen tien minuten weer. Daarvoor hebben we gewoon propofol gebruikt, dat werkt onwijs snel- snel onder zeil, snel weer wakker. Als het nog sneller moet zijn er middelen met tegengif, je spuit eerst de hond in slaap, vervolgens spuit je hem weer wakker. Geen probleem.

Kees
bij jou dus, ik heb 3 honden met een roesje laten rontgenen en 1 kon ook pas s'avonds weer lopen, de ander pas aan het eind van middag en de derde idd. vrij snel al weer... zo zie je maar dat dit per hond verschillend is... ik zou er dus niet meer standaard voor kiezen als het niet nodig is
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eternal »

Kika schreef:@ Essy: ik geloof dat je het een beetje in het juiste licht moet zien met een enorme dosis sarcasme.
TS haalt al een tijdje het bloed onder de nagels van vele, in dit topic en in het andere topic. Ze liegt en draait dat het een lieve lust is en als het dan je "eigen" ras is waar iemand "voor de leuk" weer eens een slaatje uit wil slaan dan kan er zeer sarcastisch uit de hoek gekomen worden...
Moet je vooral blijven reageren.

En maar blijven beweren dat ik lieg. Terwijl je mij niet eens kent. Lekker belangrijk allemaal.

Het is trouwens niet jou ras maar het ras van iedereen. KOm op zeg als of jij het ras hebt ontdekt. In je dromen zou je bedoelen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

trouwens een tip, als de foto's gelijk vrijdag opgestuurd zijn en je ook de RvB gelijk betaald hebt (of moet je tegenwoordig wachten op een acceptgiro) dan worden ze deze week al beoordeeld en heb je met een beetje mazzel eind van de week de uitslag...(t is wel ff geleden dat ik zelf voor off foto's ben geweest, dus kan veranderd zijn...)
Kika
Zeer actief
Contacteer:

eternal schreef:
Kika schreef:@ Essy: ik geloof dat je het een beetje in het juiste licht moet zien met een enorme dosis sarcasme.
Moet je vooral blijven reageren.

En maar blijven beweren dat ik lieg. Terwijl je mij niet eens kent. Lekker belangrijk allemaal.

Het is trouwens niet jou ras maar het ras van iedereen. KOm op zeg als of jij het ras hebt ontdekt. In je dromen zou je bedoelen.
Waar staat dat het mijn ras is??? Ken je de betekenis nou ook al niet van aanhalingstekens??
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

crutz schreef:trouwens een tip, als de foto's gelijk vrijdag opgestuurd zijn en je ook de RvB gelijk betaald hebt (of moet je tegenwoordig wachten op een acceptgiro) dan worden ze deze week al beoordeeld en heb je met een beetje mazzel eind van de week de uitslag...(t is wel ff geleden dat ik zelf voor off foto's ben geweest, dus kan veranderd zijn...)
Ben net vorige week voor EDfoto's geweest. De foto's worden opgestuurd. Dan moet je wachten op de acceptgiro van de raad als dan de betaling binnen is worden ze opgestuurd voor de beoordeling.

je kunt het bij houden op www.kennelclub.nl

Dan fokkerij, gezondheisonderzoeken, Status HDonderzoeken en dan kun je zien naar aanleiding van je HDnummer hoe het ervoor staat.

Als de betaling voor donderdags binnen is worden ze s'maandags beoordeelt en heb je op woensdga de uitslag
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eternal »

crutz schreef:trouwens een tip, als de foto's gelijk vrijdag opgestuurd zijn en je ook de RvB gelijk betaald hebt (of moet je tegenwoordig wachten op een acceptgiro) dan worden ze deze week al beoordeeld en heb je met een beetje mazzel eind van de week de uitslag...(t is wel ff geleden dat ik zelf voor off foto's ben geweest, dus kan veranderd zijn...)
Op het formulier die ik gekregen heb van de DA. staat dat ik eerst een acceptgiro thuis krijg. Als die is betaald gaan ze de foto's beoordelen.
En dan krijg ik de uistlag thuis gestuurd.,
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Leane schreef:
Als de betaling voor donderdags binnen is worden ze s'maandags beoordeelt en heb je op woensdga de uitslag
Kleine aanvulling hierop, de ED-foto's worden tweewekelijks beoordeeld heb ik begrepen, dus soms komt die een week later pas en niet tegelijk met de HD-uitslag.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

@ Eternal: heb je naast HD ook ED foto's laten maken?

Is verplicht volgens de RV van de ridgeback.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
bramtim
Actief

Ongelezen bericht door bramtim »

Essy schreef:sorry hoor, maar wat Bramtim schrijft is volkomen gestoord. Beetje psychopatisch :N:
Liever sarcastisch of gestoord dan fokken met zo'n teef :mrgreen:
Groetjes Wendy, Gwyn, Kijani en Maliki
* Scott **
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

bramtim schreef:
Essy schreef:sorry hoor, maar wat Bramtim schrijft is volkomen gestoord. Beetje psychopatisch :N:
Ik reageer hier even op essy. :wink:

Ik geloof dat het kommentaar van Kika hierboven wel het e.e.a. verduidelijkt, voor mij iig wel.
Het was/is gewoon enorm sarcastisch bedoeld, niks meer en minder. :19:

Dat krijg je dan, je kan de kommentaren van Eternal(Shirley) in dit topic nou ook niet echt eerlijk noemen.
Ze draait constant om de hete brij heen en verschaft maar weinig duidelijkheid over hoe het e.e.a in elkaar steekt.
En dat gaat mensen aan het hart als het "hun" ras betreft, waarbij ze zelf een heel andere visie hebben omtrent (verantwoord) fokken hebben, ipv Shirley, die maar wat aandoet..
En dan doet men ook vaak uitspraken die misschien voor een ander niet door de beugel kunnen, zoals in dit geval.
Wie kaats kan de bal verwachten in mijn ogen, en dan bedoel ik Shirley voor de duidelijkheid en niet jou. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Essy

wendy71 schreef:
bramtim schreef:
Ik reageer hier even op essy. :wink:

Ik geloof dat het kommentaar van Kika hierboven wel het e.e.a. verduidelijkt, voor mij iig wel.
Het was/is gewoon enorm sarcastisch bedoeld, niks meer en minder. :19:

Dat krijg je dan, je kan de kommentaren van Eternal(Shirley) in dit topic nou ook niet echt eerlijk noemen.
Ze draait constant om de hete brij heen en verschaft maar weinig duidelijkheid over hoe het e.e.a in elkaar steekt.
En dat gaat mensen aan het hart als het "hun" ras betreft, waarbij ze zelf een heel andere visie hebben omtrent (verantwoord) fokken hebben, ipv Shirley, die maar wat aandoet..
En dan doet men ook vaak uitspraken die misschien voor een ander niet door de beugel kunnen, zoals in dit geval.
Wie kaats kan de bal verwachten in mijn ogen, en dan bedoel ik Shirley voor de duidelijkheid en niet jou. :wink:
Ik kan er het sacrcasme echt niet van inzien eerlijk gezegd. Ik heb nl. zelf zo'n gek aan de deur gehad toen ik puppen had.
Leek een heel leuk gezin. Meerdere keren gebeld en gemaild voor ze kwamen kijken. En achteraf bleek het een vriendin van een of andere fokker te zijn die zelf een kennel had. En die zich hier voor de domme zat te houden. Dat Bramtim dezelfde gedachtengang heeft zie ik dus niet als een sarcastische opmerking. Maar als iemand met een rare kronkel. Mede gezien hetgeen er nog meer in die opmerking staat.
ridgebackfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

Kees

gaat nu niet over de topic maar PLEASE denk NOOIT te makkelijk over narcose of roesje oke meestal gaat het dus goed maar wij zijn wel Saba hierdoor verloren, dus kan het niet laten om hier op te reageren . Geen probleem mag je niet zo snel zeggen. Toen dit bij ons gebeurde hoorde ik ineens van veel meer kanten waar het fout ging of bijna fout
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

ongelofelijk... dit is het enige wat ik kan zeggen op dit topic (en het vorige hierover).

Ik kan bijna niet geloven dat iemand die zegt dat ze zoveel van het ras houdt, het in zijn/haar hoofd kan halen te gaan fokken met een teef met epilepsie in de familie. ...en dan nog niet gesproken over DS, HD en ED... ik persoonlijk vind dat je dit eerst moet laten testen voordat je het ook maar in je hoofd haalt om een nestje te fokken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig ervaring heb op 't gebied van fokken, maar ieder normaal mens weet dat dit niet goed is. Het vreemde aan het hele verhaal vind ik dat je (voordat dit topic geopend is) in andere topics praat over de epilepsie in de lijn en nu ontken je alles... dit heeft wel een hele goede uitleg nodig wil iemand je nu nog geloven.

Maargoed... ben benieuwd naar de uitslagen en ben heel benieuwd naar wie er uberhaupt een pup zal kopen bij jou.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben er ondertussen achter welke reu jij gaat gebruiken voor Sara Shirley.
Ik woon daar ook niet al te ver vandaan en heb helaas al vele vervelende en trieste gevallen vandaan zien komen.

Ik weet niet hoe goed jij je verdiept hebt, maar de eigenaar staat niet al te best bekend. Hij zet nogal wat kruisingen met de RR op de wereld en verkoopt ze ook terwijl ze ziek zijn. Staat regelmatig op MP met zijn pups......
Hoop dat je even iets langer na gaat denken, in dit geval ook vanwege de gezondheid van Sara......
Hoop voor je dat je de reu naar jou toe laat komen en dat je daar niet heen gaat met Sara...
Voor geen goud dat ik mijn honden daar het terrein mee op neem.

O ja de beste man is ooit uit de RRCN gezet wegens wanpraktijken mbt fokken....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Kika schreef:Ik ben er ondertussen achter welke reu jij gaat gebruiken voor Sara Shirley.
Ik woon daar ook niet al te ver vandaan en heb helaas al vele vervelende en trieste gevallen vandaan zien komen.

Ik weet niet hoe goed jij je verdiept hebt, maar de eigenaar staat niet al te best bekend. Hij zet nogal wat kruisingen met de RR op de wereld en verkoopt ze ook terwijl ze ziek zijn. Staat regelmatig op MP met zijn pups......
Hoop dat je even iets langer na gaat denken, in dit geval ook vanwege de gezondheid van Sara......
Hoop voor je dat je de reu naar jou toe laat komen en dat je daar niet heen gaat met Sara...

:eek:
Jeetje, dat klinkt echt niet lekker zeg!
Shirley, trek alsjeblieft wat van de gequote post aan, als je dit doorzet ben je écht totaal verkeerd bezig, ik kan niet geloven dat je een reu waar zo'n slecht verhaal over te lezen is hierboven zou dúrven gebruiken...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kika schreef:Ik ben er ondertussen achter welke reu jij gaat gebruiken voor Sara Shirley.

ik snap dat niet he... dat je voor zo'n iemand kan kiezen :roll:
Afbeelding
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap heel Shirley niet.
En als je zo spastisch op zoek moet naar een reu omdat je teef tegen haar loopsheid aan zit (of al is) kijk je natuurlijk nergens naar, behalve naar de prijs van zo'n reu....en zoek je ook naar iemand die het allemaal niet zo nauw neemt :evil:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Kika schreef:Ik snap heel Shirley niet.
En als je zo spastisch op zoek moet naar een reu omdat je teef tegen haar loopsheid aan zit (of al is) kijk je natuurlijk nergens naar, behalve naar de prijs van zo'n reu....en zoek je ook naar iemand die het allemaal niet zo nauw neemt :evil:
Door de wijze waarop zij wil fokken kom je altijd uit bij iemand die het niet zo nauw neemt
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

tja soort zoekt soort :roll: :19:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Kika schreef:Ik snap heel Shirley niet.
gewoon belachelijk,
ben zelf afgelopen maandag avond even op en neer gereden naar Brussel om te kijken naar de training van een reu die ik op zn vroegst komende winter (dec/jan) wil gebruiken....mss nog wel later, afhankelijk van de loopsheden van mevrouw.....weet haar cyclus nl nog niet....

En verder ook nog, de reu is nog niet geröntgend, uds dat moet nog de komende maanden en de teef ook nog.....er staat dus ook nog niets op mn site tot dat allemaal zeker is...en de prijs, ach, heb het maandag toen we weggingen wel gevraagd....maar maakt me eigenlijk niet uit....alleen omdat ik zelf een nestkeus reu wil houden wilde hij dan toch maar wel dekgeld, alleen dat zien we tegen die tijd wel....
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

LongFields schreef:
:eek:
Jeetje, dat klinkt echt niet lekker zeg!
Shirley, trek alsjeblieft wat van de gequote post aan, als je dit doorzet ben je écht totaal verkeerd bezig, ik kan niet geloven dat je een reu waar zo'n slecht verhaal over te lezen is hierboven zou dúrven gebruiken...
Ben je verbaasd? Ik niet, iemand die goed bezig is met z'n dekreu zet hem toch niet op een teef met meerdere gevallen van epilepsie in de lijn en die nooit geshowd is? Dus kom je uit bij de beunhazen die het om de centen gaat.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Triest. Dat je hond voor jou de mooiste van de wereld is, dat begrijp ik. je honden zijn altijd mooier dan die van een ander (en liever, socialer enz.). Dat je er dan een nestje mee wilt is ook nog te begrijpen. Maar doe het dan wel volgens de regels van de rasvereniging! En daar gaat het mis. Want dan moet je shows lopen (kost al geld en tijd), met een bepaalde uitslag (wie weet krijg je die nooit en loop je heel veel shows; kost ook weer teveel geld en tijd). En dan moet je nog bepaalde ziektes uitsluiten door foto's te laten maken. Kost ook weer tijd en veel geld. En dan weet je ook nog in je achterhoofd dat er epilepsie in de lijn zit. Wat dus betekent dat een verstandige fokker er niet mee gaat fokken.
Aangezien jij blijkbaar koste wat kost een nestje wilt, en je niet houdt aan enige regelgeving om het ras instand te houden (van de rasvereniging dus) ben je voor mij een broodfokker. Zeker ook nu blijkt dat de reu ook bij een discutabele fokker vandaan komt. Je fokt dus voor het geld en niet om het ras instand te houden.
Jammer dat er zulke fokkers bestaan die zich totaal niet interesseren voor het hondenwelzijn. Je zult Sara vast goed verzorgen, maar als je bewust nageslacht laat verwekken met een kans op ziektes (epilepsie in dit geval) dan interesseert het hondenwelzijn je blijkbaar geen ene moer.
K2
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door K2 »

Hee Shirley,

Ik volg wederom met VERBAZING het onderwerp. Wat ik inmiddels begrepen heb zal Sara dit weekend gedekt worden. Ik vind het ECHT geweldig dat je alles doorzet. Vooral omdat iedereen de keuze om met Sara te fokken volledig steunt.......... :neenee: Ieder normaal denkend mens zou besluiten om met Sara niet te gaan fokken.

Nog even een aanvulling op de quote van Kika:

De betreffende eigenaar van de dekreu is al eens ter sprake gekomen in het programma Tros Radar en niet omdat het er bij die dekreu eigenaar nou allemaal zo lief, leuk, een eerlijk aan toe ging.

Je hebt echt een geweldig goede combi gematched. Ik hoop voor je dat Sara "leeg" blijft zodat ons allemaal een hoop ellende bespaart blijft. Je was zo goed bezig je hebt foto's van de heupen laten maken, alleen laat je haar wel dekken voordat je de uitslag hebt mogen ontvangen :denken: ach laat ook maar... Mensen zoals jij VERKLOTEN het ras. Bedankt daarvoor!!!!!
Groetjes,

Arnoud

"A Ridgeback isn't just another Dog. It's a lifestyle!"

www.k2ridgebacks.nl
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”