DA zeggen toch al snel dat je iets moet doen wat niet nodig is? Denk aan de entingen, ontwormen, castreren en steriliseren etc.Casey schreef:Zodra ik zelf mijn teef laat röntgenen (komt nog wel) dan zal ik er uiteraard ook zelf naar kijken en er ook andere mensen naar laten kijken, afgezien van de heren van de lokale FCI afdeling dus. Maar ik denk niet dat dat van iedereen verwacht hoeft te worden. Ben eerlijk gezegd al lang blij dat TS er uberhaubt naar laat kijken!malinois schreef: ik ken genoeg mensen die hier goed zicht op hebben omdat ze deze dagelijks zien en hiermee zelf moeten kunnen werken en dus oordelen, als ik een foto van een van mijn honden laat maken gaat die diezelfde avond nog naar bepaalde mensen toe...
Ik heb nog geen HD fotos genomen maar wat ik begrepen heb gaat dit bij voorkeur onder een roesje. Niet alleen voor de stress voor de hond maar ook ivm. de spierspanning. Bij zeer gespierde honden (rotjes en zo) is het zelfs onder verdoving soms al lastig genoeg om de hond precies goed te leggen. Prima dat jij het zonder roesje wilt doen, maar als iemands DA zegt dat er een roesje nodig is is daar toch ook niets mis mee? De hond hoeft maar een paar minuten weg te zijn, met propofol gaat dat uitstekend en de hond is zo weer bij. Geen enkel probleem mee hoor, ook niet als het om mijn hond gaat. Om nu iedere beginneling aan het hoofd te praten dat dat allemaal perse zonder verdoving moet gaat me duidelijk te ver.Ik zeg nergens dat ze geen roesje moet doen, vraag alleen waarom. Ik heb de laatste zonder roesje gedaan en zou het nu liever alleen nog maar zonder doen... geen zooi in de hond, gaat veel sneller en de hond is er meteen vanaf.
En nee makkelijk ging het zeker niet, muilkorfje om en liggen... maar dat prefereer ik graag boven zooi in mn hond... heb spijt dat ik het nooit eerder zo heb gedaan dus vandaar deze opmerking.
Groetjes,
Kees
Natuurlijk is er niets mis mee, ik heb altijd met een roesje gerontgend alleen nu ik het bij 1 niet gedaan heb, zie ik wel de voordelen ervan... dus liever niet indien mogelijk zeg ik nu.