Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Kimsjen schreef:Als het koud is moeten Chihuahua's ook jasjes aan, omdat deze klein en heel fijn gebouwd zijn. Ze kunnen snel onderkoelt raken.
Meid laat je niet gek maken. Als jij bij koud nattigheid en vochtig weer je chi wat aantrekt is er niks mis mee. Neem aan dat je het niet hebt over bontjassen e.d. maar over dingen die niet dikker zijn dan een doorgaans "regenjas" jij weet als eigenaar dat ze daar bevattelijk voor zijn dus doen wat je wilt doen. Ik dacht in beginsel dat je het had over kleding voor een "gewone" doorsnee hond, had niet eens gezien dat je het specifiek over een chi had. Maar zou het buiten koud zijn, regenen of gewoon echt vochtig weer zijn (mist e.d.) zou ik het als ik een chi had misschien ook wel hebben gedaan, net zo als dat eigenaren van nakerds dergelijke "dekjes" aanschaffen. Voor jou is het 2 vliegen in 1 klap. Tis functioneel en tja, er zijn nogal wat leuke kleertjes te koop voor een dergelijke hond
Bij elk ander diersoort die geen last heeft van bepaalde jaargetijdes of periodes zou ik het niet doen, maar dat is hier zoals ik het lees niet ter sprake. Lees nergens dat je ze midden in de zomer nog eens "extra" aankleed, of ik moet wat gemist hebben
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois schreef:dan is het nog beroerder gesteld met alle chiwawatjes dan dat ik al dacht... zo'n hond wil dan toch niemand? Eentje die 's winters doodgaat... naja, dan heb je wel elk jaar een nieuwe natuurlijk.
Ieder zichzelf respecterend mens heeft toch ook ieder jaar een nieuwe winterjas? Het oog wil ook wat hoor
Tuurlijk. En een witte Chihuahua is zo 2008, dus dan maar een sable in 2009
smoekie schreef:Ik dacht in beginsel dat je het had over kleding voor een "gewone" doorsnee hond, had niet eens gezien dat je het specifiek over een chi had.
Ach jee, een chi is dus geen hond? Ah gut, wat sneu. Van wat ik hier zo zie zijn het gewoon behoorlijke honden, met een leuke vacht. En die vacht is nu juist bedoeld om zich tegen de weerselementen te beschermen. Knap he? Regelt de natuur helemaal zelf!
Worden jullie nu allemaal zo agressief op die kleertjes omdat Kimsjen het gewoon een worst is wat jullie er van vinden? Haha.
Gelijk heeft ze. Waarom wel lopen truttelen met je hondje en een kammetje maar niet lekker frunniken met kleertjes? Moet dat kind toch lekker zelf weten. Alsof een hondje het niet leuk vind om al die aandacht te krijgen en lekker vertroeteld te worden tijdens en na het aankleden. Iedereen doet andere dingen met zijn hond en als je hobby aankleden is dan doe je dat toch lekker. Hondje krijgt tenminste aandacht en ik denk echt niet dat zij dat beest hardhandig kleren aantrekt en dan op de grond smijt om er een rondje mee te paraderen. Wat is er dan mis mee? Waarom mag een hond die het snel koud heeft wel kleren aan maar een hond die je het leuk vindt staan niet? Dat slaat voor mij persoonlijk nergens op. Als je zin hebt om je paard een prachtige deken uit het land van oorsprong op te doen en er dan op gaat zitten nadat je zijn manen hebt ingevlochten zegt iedereen PRACHTIGGGG!
Ieder zijn smaak en als je van aankleden van hondjes houdt moet je dat vooral doen.
Ik denk overigens wel dat een chi het heel snel koud heeft. Zeker zo'n bamietypje.
Ik zou het zelf nooit doen want ik heb niks met honden en kleren samen. Maar om nu Chinese naakthondjes met fleecepakjes rond te zien rennen en dat normaal te vinden en een chi met een jasje aan belachelijk? nee, dat gaat er dan bij mij ook niet in. Netto kleed je dan honden aan en dat is uiteindelijk precies hetzelfde. Honden verven vind ik ook niet erg. Wel vreemd en niet mijn ding maar als je een roze poedel wil dan verf je hem maar lekker.
naakthonden zijn NAAKT... hebben totaal geen vacht. Een kennis van me heeft ook een chiwawa... beest heeft nog nooit tutsels aangehad... loopt in weer en wind buiten net als hun duitsers. En dat doet ie al een jaartje of 4 dus al 4 koukleumende winters overleeft.
Als je vraagt wat je van hondenkleding vind, dan moet je ook maar accepteren dat er mensen zoals ik zijn die dit totale onzin vinden en zelfs zielig dergelijke vermenselijking als het geen functioneel nut heeft.
Ik zie wel verschil tussen functioneel (waarom zou je je hond kou laten lijden) en kleertjes voor de mooi of leuk. Ik denk - net als anderen al schreven - dat je een dier met petjes, tutu's en motorjasjes toch vermenselijkt. En een dier is nu juist helemaal goed zoals 'ie is. Hij of zij heeft nooit foute kleren aan, zijn of haar vacht (nou ja, naakthonden hebben niet zo veel ) zit altijd goed. Dat heeft een dier voor op een mens, vind ik.
Maar wie zegt dat het vermenselijking is en geen uiting van liefde? Ieder zijn eigen interpretatie. Ik zou het ook niet snel doen, maar ik zou ook niet snel een naakte hond nemen. Niks mis mee en zeker niet beledigend bedoeld, maar daarmee loop je net zo op te vallen als met een hond met kleren aan als je het mij vraagt Ik kijk ook om als ik een naakte hond zie.
Oh, het zal gerust ook een uiting van liefde zijn. Maar dieren aankleden heeft toch wel een vrij hoog 'kermis/circus-gehalte'. Denk aan de aangeklede aapjes, ezels met hoedjes, beren met jasjes. Die associatie maak ik in ieder geval.
MARC_S schreef:Maar wie zegt dat het vermenselijking is en geen uiting van liefde? Ieder zijn eigen interpretatie. Ik zou het ook niet snel doen, maar ik zou ook niet snel een naakte hond nemen. Niks mis mee en zeker niet beledigend bedoeld, maar daarmee loop je net zo op te vallen als met een hond met kleren aan als je het mij vraagt Ik kijk ook om als ik een naakte hond zie.
Maar dat is puur natuur. Die vermenselijk je dus ook niet.
Die heeft eventueel kleding aan met wel degelijk nut. Die hond heeft geen vacht dus kan zichzelf niet warm houden.
smoekie schreef:Ik dacht in beginsel dat je het had over kleding voor een "gewone" doorsnee hond, had niet eens gezien dat je het specifiek over een chi had.
Ach jee, een chi is dus geen hond? Ah gut, wat sneu. Van wat ik hier zo zie zijn het gewoon behoorlijke honden, met een leuke vacht. En die vacht is nu juist bedoeld om zich tegen de weerselementen te beschermen. Knap he? Regelt de natuur helemaal zelf!
Ja maar chi's staan er nu eenmaal om bekend dat ze vattelijk zijn voor bepaalde weersomstandigheden, jeetje zeg. wat een drama gedoe
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ja maar chi's staan er nu eenmaal om bekend dat ze vattelijk zijn voor bepaalde weersomstandigheden, jeetje zeg. wat een drama gedoe
en hoe komt dat? Juist door dat getut... ze bouwen toch never nooit niet weerstand op met zulk getut?
MARC_S schreef:Ik zou het zelf nooit doen want ik heb niks met honden en kleren samen. Maar om nu Chinese naakthondjes met fleecepakjes rond te zien rennen en dat normaal te vinden en een chi met een jasje aan belachelijk? nee, dat gaat er dan bij mij ook niet in. Netto kleed je dan honden aan en dat is uiteindelijk precies hetzelfde. Honden verven vind ik ook niet erg. Wel vreemd en niet mijn ding maar als je een roze poedel wil dan verf je hem maar lekker.
malinois schreef:
en hoe komt dat? Juist door dat getut... ze bouwen toch never nooit niet weerstand op met zulk getut?
Maar dat heeft niks met weerstand op te bouwen te maken Malionois. Die honden zijn er nou eenmaal niet op "gebouwd" Die hebben daar nu eenmaal "last" van de weersomstandigheden, daar waar een ander ras er geen last van heeft, en daar waar een ander ras (met haar) zijn eigen temp regelt vwb de weersomstandigheden, hebben chi's dat dus niet
smoekie schreef:Maar dat heeft niks met weerstand op te bouwen te maken Malionois. Die honden zijn er nou eenmaal niet op "gebouwd" Die hebben daar nu eenmaal "last" van daar waar een ander ras er geen last van heeft, en daar waar een ander ras (met haar) zijn eigen temp regelt vwb de weersomstandigheden.
Dat heeft alles met weerstand te maken wijffie. Als jij je baby in een vacuum-kamer houdt, reken maar dat ze dan zodra ze de buitenwereld in moet het één na het ander virusje en bacterietje oploopt.
"Weerstand" is datgene dat je eigen lichaam aanmaakt. Juist door in aanraking te komen met virussen en bacteriën. Kunnen geen kleertjes tegenop hoor, die kunnen geen weerstand kweken.
MARC_S schreef:Worden jullie nu allemaal zo agressief op die kleertjes omdat Kimsjen het gewoon een worst is wat jullie er van vinden? Haha.
Gelijk heeft ze. Waarom wel lopen truttelen met je hondje en een kammetje maar niet lekker frunniken met kleertjes? Moet dat kind toch lekker zelf weten. Alsof een hondje het niet leuk vind om al die aandacht te krijgen en lekker vertroeteld te worden tijdens en na het aankleden. Iedereen doet andere dingen met zijn hond en als je hobby aankleden is dan doe je dat toch lekker. Hondje krijgt tenminste aandacht en ik denk echt niet dat zij dat beest hardhandig kleren aantrekt en dan op de grond smijt om er een rondje mee te paraderen. Wat is er dan mis mee? Waarom mag een hond die het snel koud heeft wel kleren aan maar een hond die je het leuk vindt staan niet? Dat slaat voor mij persoonlijk nergens op. Als je zin hebt om je paard een prachtige deken uit het land van oorsprong op te doen en er dan op gaat zitten nadat je zijn manen hebt ingevlochten zegt iedereen PRACHTIGGGG!
Ieder zijn smaak en als je van aankleden van hondjes houdt moet je dat vooral doen.
Ik denk overigens wel dat een chi het heel snel koud heeft. Zeker zo'n bamietypje.
Ik zou het zelf nooit doen want ik heb niks met honden en kleren samen. Maar om nu Chinese naakthondjes met fleecepakjes rond te zien rennen en dat normaal te vinden en een chi met een jasje aan belachelijk? nee, dat gaat er dan bij mij ook niet in. Netto kleed je dan honden aan en dat is uiteindelijk precies hetzelfde. Honden verven vind ik ook niet erg. Wel vreemd en niet mijn ding maar als je een roze poedel wil dan verf je hem maar lekker.
malinois schreef:
Maar dat heeft niks met weerstand op te bouwen te maken Malionois. Die honden zijn er nou eenmaal niet op "gebouwd" Die hebben daar nu eenmaal "last" van de weersomstandigheden, daar waar een ander ras er geen last van heeft, en daar waar een ander ras (met haar) zijn eigen temp regelt vwb de weersomstandigheden, hebben chi's dat dus niet
Flauwekul.
Laatst gewijzigd door Pablo op 07 aug 2009 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois schreef:
Gelul. Heeft WEL met weerstand opbouwen te maken.. die kleine witkop van me, heeft de eerste winter toen ik em had een "jasje"(lees: dekje over z'n rug) aangehad omdat hij het totaal niet gewent was dit weer (was toen ut zo vroor enzo) dus eerste winter wel met extreem weer z'n jasje aangehad overige winters niet meer.. Hij heeft dan ook totaal geen last meer van de kou. En zoveel scheeld hij niet met een chi qua hoogte. Het is wat Malionois zegt, je verpest de hond door te trutten met em en zo went hij nooit aan de kou.
malinois schreef:
ach kom nou toch... wat raar dan dat die chi die ik ken gewoon met de duitsers naar buiten huppelt zonder enige kleding al vriest het dat het kraakt...
die is niet anders gewend dus vacht en lichaam is er op ingesteld.
Lydia schreef:Het is wat Malionois zegt, je verpest de hond door te trutten met em en zo went hij nooit aan de kou.
Het grappige is dat ik precies hetzelfde zeg hoor
Toen ik ging reageren op haar posting stond er nog niets onder, toen ik klaar was stonden er eens wel postingen, dus kan zomaar zijn dat ik het zelfde zeg
Volgens mij reageren jullie zo vanuit associatie. Jullie associëren aangeklede hondjes met Paris Hilton. En die vinden jullie stom omdat ze een mooie vrouw is die doet wat ze wil en geld genoeg heeft. Alle vrouwen vinden zulke vrouwen stom. Vraag aan een vrouw wat ze van een succesvolle vrouw vinden met een prachtig uiterlijk en veel geld en je hoort standaard "een bitch" " een arrogant dom wijf" etc etc. Die heeft dan weer aangeklede hondjes en dus wordt direct die link gelegd en iemand aangevallen alsof ze zelf Paris is als ze het leuk vindt haar chi kleertjes aan te doen. Ik zie hier evenveel boze reacties als bij een pretnest wat ik toch wel echt van een andere orde vind hoor. Deze hondjes worden heel erg goed verzorgd. Mooi toch? Wat is dan de reden om iemand helemaal pagina na pagina uit te maken voor belachelijk? Ze doet die hond niks aan op kleertjes na en zorgt er gewoon goed voor.
Er is in mijn ogen echt geen medisch gevolg aan het voor de lol kleren aan doen en volgens mij vinden de meeste hondjes het enig om aangekleed en vertroeteld te worden. Daar zijn ze voor gefokt. Het zijn tuttel gezelschapshondjes dus waarom moet men ze ineens als "gewone" honden gaan behandelen?
Jaap* schreef:Als wij in de bergen kamperen, waar het 's nachts vies koud wordt, en felix staat naast bed te bibberen, dan krijgt hij z'n trui aan. Dat lijkt mij vrij logisch allemaal hoor Jip
Een hond zonder haar zou ik ook iets aantrekken als hij het koud heeft. Dat vind ik net zoiets als vachtverzoring bij honden die dát nodig hebben
MARC_S schreef:Volgens mij reageren jullie zo vanuit associatie. Jullie associëren aangeklede hondjes met Paris Hilton. En die vinden jullie stom omdat ze een mooie vrouw is die doet wat ze wil en geld genoeg heeft. Alle vrouwen vinden zulke vrouwen stom. Vraag aan een vrouw wat ze van een succesvolle vrouw vinden met een prachtig uiterlijk en veel geld en je hoort standaard "een bitch" " een arrogant dom wijf" etc etc. Die heeft dan weer aangeklede hondjes en dus wordt direct die link gelegd en iemand aangevallen alsof ze zelf Paris is als ze het leuk vindt haar chi kleertjes aan te doen. Ik zie hier evenveel boze reacties als bij een pretnest wat ik toch wel echt van een andere orde vind hoor. Deze hondjes worden heel erg goed verzorgd. Mooi toch? Wat is dan de reden om iemand helemaal pagina na pagina uit te maken voor belachelijk? Ze doet die hond niks aan op kleertjes na en zorgt er gewoon goed voor.
Er is in mijn ogen echt geen medisch gevolg aan het voor de lol kleren aan doen en volgens mij vinden de meeste hondjes het enig om aangekleed en vertroeteld te worden. Daar zijn ze voor gefokt. Het zijn tuttel gezelschapshondjes dus waarom moet men ze ineens als "gewone" honden gaan behandelen?
Paris zegt me heel weinig, ken dat mens amper laat staan haar hondjes... imago ken ik niet eens zolang omdat ik me niet interesseer in dingen als paris hilton... ik zapp dus ook direct weg als er iets op tv komt over deze mensen.
Dat heeft er dus niks mee te maken, bij mij in ieder geval.
Op je laatste zin, nou heel simpel; ik ben van mening dat je een hond als hond moet behandelen. ALLE honden... dus ook deze.
Een hond kleertjes aantrekken voor de lol en niet voor een functie valt hier dus absoluut niet onder in mijn ogen.
Daarmee doe je af aan het wezen hond in mijn ogen.
Ik heb voor Boy ook al een aantal jaren een dekje voor de winter... puur voor het nut. Hij kan zichzelf niet meer warmlopen door zijn blessures, kan niet eens meer draven bijv. dus krijgt het niet meer warm. Als het dan eens echt koud is, zeg -10 dan krijgt hij zn dekje om. Puur omdat ik anders de volgende dag zit met een hond die niet meer van de bank kan komen met zn gewrichten en een week lang pijn heeft.
MARC_S schreef:Het zijn tuttel gezelschapshondjes dus waarom moet men ze ineens als "gewone" honden gaan behandelen?
Wat een rare instelling zeg Het zijn prima normale hondjes als je ze een gewoon normaal hondje laat zijn. Maar nee hoor, jij vindt ze 'anders' en dus moeten ze ook maar 'anders' behandeld worden.
Jij trekt Eva toch ook geen rokje aan? En wedden dat we je behoorlijk zouden horen als hier iemand z'n herder een rokje aan zou trekken... Waarom is dat bij een Chi dan wel oke? Omdat het volgens jou een tuttig hondje is?
Tsss...