Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fay loops

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Fay loops

Ongelezen bericht door Valerie »

Eerlijk gezegd vind ik het ook gewoon zielig voor een reu die over de zeik gaat van een loopse teef in huis. Ik zeg niet dat Fodor dat gaat doen hoor.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Je weet niet of MP idd allemaal oeps nesten zijn, misschien zijn ze wel gewoon gepland maar klinkt oeps-nest beter :F:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Joera schreef:Je weet niet of MP idd allemaal oeps nesten zijn, misschien zijn ze wel gewoon gepland maar klinkt oeps-nest beter :F:
Als je gewoon in een appartement woont zoals ik en de honden niet in kennels/benches houdt, is een ongelukje snel gebeurd. Om nog maar niet te spreken over de onrust die het geeft. Je moet je constant bewust zijn van deuren sluiten e.d. En dan heb ik nog geen eens kinderen. Dan wordt het helemaal lastig. Nee, voor mij zou het geen optie zijn, intacte reu in huis tijdens dekrijpe dagen van de teef.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Valerie schreef:Eerlijk gezegd vind ik het ook gewoon zielig voor een reu die over de zeik gaat van een loopse teef in huis. Ik zeg niet dat Fodor dat gaat doen hoor.
Kun je nagaan hoe wij mannen ons voelen :mrgreen: .
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

LongFields schreef:
Joera schreef:
LongFields schreef:Ik denk eerlijk gezegd ook dat het beter is om Fay tijdelijk naar haar fokker terug te laten gaan. Persoonlijk voorzie ik problemen bij het scheiden van de 2 honden. Een ongelukje zit in een klein hoekje en het lijkt me niet wenselijk dat er over 9 weken pups uit de combinatie Toller x Kuvasz geboren gaan worden.
Het lijkt mij een te groot risico in dit geval.
Er zijn toch hele volksstammen die hun honden scheiden tijdens de loopsheid? Waarom zou djow dat niet kunnen?
Laten we zeggen dat ik gezien alles wat ik tot nu toe van haar gelezen heb niet het volste vertrouwen heb.
Overigens zijn er als je Marktplaats mag geloven ook hele volksstammen waarbij hun teef per ongeluk gedekt wordt. :wink:
Thnx :ok:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Zoek stok! schreef:
Joera schreef:Je weet niet of MP idd allemaal oeps nesten zijn, misschien zijn ze wel gewoon gepland maar klinkt oeps-nest beter :F:
Als je gewoon in een appartement woont zoals ik en de honden niet in kennels/benches houdt, is een ongelukje snel gebeurd. Om nog maar niet te spreken over de onrust die het geeft. Je moet je constant bewust zijn van deuren sluiten e.d. En dan heb ik nog geen eens kinderen. Dan wordt het helemaal lastig. Nee, voor mij zou het geen optie zijn, intacte reu in huis tijdens dekrijpe dagen van de teef.
Dat zal dan per persoon verschillen. Ik woon ook klein. Sterker nog, een 2 kamer woning. Ik heb dus ook weinig opsluit mogelijkheden, want ik gebruik ook geen benches. Maar ts woont zoals ik begrepen heb in een eengezinswoning, kan een hond boven en een hond beneden houden. De honden kunnen dan (denk ik?) niet bij dezelfde deur komen om continu elkaar te ruiken e.d.
Djow is in deze periode alleen (vriend is varen?) en heeft geen kinderen, dus zij zal de enige zijn die deuren open doet. Als je nog zorgt dat er een extra deur tussen de honden zit. Dus een in de woonkamer, met de deur naar de trap dicht. En eentje in een andere kamer, met ook de deur dicht. Dan is de kans op een ongelukje wel heel klein? Zelfs al glippen ze toch door de deur, zitten ze nog niet bij elkaar. En zoals ik al eerder zei, zou ik ook de deurknoppen eraf halen.

Het is natuurlijk voor niemand te zeggen hoe Fodor dalijk zal reageren in haar hoogtedagen, maar mijn reu is tijdens die dagen nog een mak lammetje en makkelijk te handelen. Ik kan hem makkelijk met mijn stem op andere ideeen brengen.
Mocht ze Fodor toch uit logeren sturen, dan zou ik dat alleen voor de hoogte dagen doen en niet 2 tot 3 weken lang.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

nou sorry, maar ik vind het scheiden van honden tijdens de loopsheid één grote ellende. Waarbij aan het eind zowel de honden als ik een zenuwinzinking nabij zijn. ik snap het dus totaal wanneer je één van de twee uit logeren stuurt.
Ήυs

Wordt toch naar de fokker denk ik. Vindt ze zelf veel prettiger, en maakt ze aardig duidelijk.. :oeps: Of het nou zo goed is voor Fay vraag ik me af, Maargoed..
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Zoek stok! schreef:Hahaha ik wilde net hetzelfde zeggen. Zoveel volksstammen zijn er niet die dat succesvol doen. Hoeveel zijn er hier op het forum waarvan de hond niet in een kennel zit of waarvan de eigenaren niet erg groot en landelijk wonen? Voor mij zou scheiden geen doen zijn, dat zal ik eerlijk zeggen.
Hier geen kennels, geen landelijke woning meer, en toch de mogelijkheid ze in de woonkamer
van elkaar te scheiden dmv kennelpanelen of puppyren panelen.
Prima te doen. En ik zie niet in waarom djow dat niet zou kunnen.
Desnoods door idd boven en beneden gescheiden te houden.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Ήυs

Ik mag ze niet scheiden :hmmm:
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

djow schreef:Ik mag ze niet scheiden :hmmm:
Van wie niet :denken:
Ήυs

Denise. schreef:
De fokker.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Denise. schreef:
Van de fokker gok ik zomaar.
Zou haar gebeuren dat er per ongeluk toch gedekt word.
Tja, je hebt die hond gekregen en daarmee afspraken gemaakt. Misschien eerder over na moeten denken? :19:
Ήυs

Maeve schreef:
Denise. schreef:
Tja, je hebt die hond gekregen en daarmee afspraken gemaakt. Misschien eerder over na moeten denken? :19:
Jap. Naja ze zou rond januari loops worden ;) anders was ze nu nog niet naar ons gekomen, er waren verder nog geen afspraken hierover gemaakt omdat we in de proefperiode zitten. Zij had hier ook niet op gerekend.
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Hoezo mag je ze niet scheiden dan? :19:
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Liselore »

Maar hoe was je dan in januari van plan geweest om dat te doen?

Kan ze hier goed gescheiden houden, maar ik zit wel tegen 2 klappertandende reuen aan te kijken, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Verder hebben ze er gelukkig weinig last van, geen joelpartijen, er wordt gewoon gegeten, dus dat valt mee.

Succes!
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door bennie »

PattyB schreef:Hoezo mag je ze niet scheiden dan? :19:
Omdat de fokker geen oepsnestjes wilt wellicht?
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

bennie schreef:
PattyB schreef:Hoezo mag je ze niet scheiden dan? :19:
Omdat de fokker geen oepsnestjes wilt wellicht?
Ik snap het al, ik las het verkeerd. :wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik zou het mezelf niet te moeilijk gaan maken en Fay voor een paar weken bij de fokker parkeren.
We hebben het over een weekje of 2/3, komop mensen daar gaat ze heus niet dood van :wink: , en jody heeft de stress van het scheiden niet.
Gewoon bij je eerste plannetje blijven meid, succes verder. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Ήυs

Neuh, ze gaat morgen naar de fokker. :ok:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

:ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge O schreef: maar ik zou haar ook gewoon naar de fokker brengen, jeetje, wat een polemiek daarover, het beestje heeft daar gewoon jaren gelééfd, wat zal even teruggaan nu plots zo'n ramp zijn :denken: ?
Ik begrijp dat ook niet zo goed. :19:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Inge O schreef: maar ik zou haar ook gewoon naar de fokker brengen, jeetje, wat een polemiek daarover, het beestje heeft daar gewoon jaren gelééfd, wat zal even teruggaan nu plots zo'n ramp zijn :denken: ?
Ik begrijp dat ook niet zo goed. :19:

Hier nog 1.
Het zal wel aan de naam van TS liggen. :19: , zij kan bijna niks schrijven zonder bakken stront(oké, een beetje overdreven maar toch :wink: ) over zich heen te krijgen.
Fay is net bij haar, heeft voor de rest altijd bij de fokker geleefd, ik zie het probleem van een paar weken uit logeren niet zo.
Afbeelding
Ήυs

:silent:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Liselore schreef:Dit feest gaat zich wel twee keer per jaar herhalen, dus als het lukt om ze gescheiden te houden lijkt me dat op de lange termijn een betere oplossing dan Fay steeds uit logeren te sturen, zeker als ze niet zo goed tegen verandering kan!
Dat is mijn idee eigenlijk ook.. volgende loopsheid zal ze gedekt worden (toch?) en daarna zal ze weer loops worden, ga je haar dan elke keer voor die periode elders heen doen?

En terug naar de fokker voor nu heb ik overigens niet zoveel moeite mee, ze is daar opgegroeid en net pas bij TS maar in de toekomst zul je misschien toch over andere oplossingen na moeten denken.
Hier in de hoogtijdagen gaat zij in de logeerkamer met een slotje op de deur en hij vrij in huis als ik niet thuis ben. Even vervelend maar ja het is niet anders.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:Hahaha ik wilde net hetzelfde zeggen. Zoveel volksstammen zijn er niet die dat succesvol doen. Hoeveel zijn er hier op het forum waarvan de hond niet in een kennel zit of waarvan de eigenaren niet erg groot en landelijk wonen? Voor mij zou scheiden geen doen zijn, dat zal ik eerlijk zeggen.
In Apeldoorn had ik 2 reuen in huis en 1 intacte teef... dat ging prima, om de beurt in de bench op hoogtijdagen....
Nooit geen problemen mee gehad.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maeve schreef:
Denise. schreef:
dat zou dan jammer zijn, die hond woont nu bij haar en geen haar op mijn hoofd die er over piekerde dat de fokker maar even over zulke dingen zou gaan beslissen...
daarom zou dat ook niks voor mij zijn op fokkersvoorwaarden... als de hond bij mij is beslis ik over zulke dingen en niemand anders.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ήυs

Ze is net opgehaald :( Ik ga wel duidelijke afspraken maken. Zodat ik niet het gevoel krijg dat het niet mijn hond is en dat ik er niks over te zeggen heb. Maar we hebben net nog even gekletst en ze is gewoon heel bang voor oeps nestjes en dat snap ik ook wel weer. Het is goed zo.

Fodor is een beetje van slag nu maar die ga ik de komende 2 weken helemaal verwennen :ok:

Mijn kat heeft net voor het eerst in de sneeuw gelopen was ook erg grappig :lol1: goede afleiding die twee :mrgreen:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik had eerst Chello bij mijn intacte teven en later Bikkel.
Heb ze nooit uit logeren gedaan en geen kennel hier of een grote boerderij. Gewoon rijtjeswoning.
Met Chello was het erg gemakkelijk. Die keek er amper naar om. Ja, op de hoogtij dagen wilde hij wel maar Chello was zo'n kluns dat hij eerst 10 minuten nodig had om na te denken hoe hij dat nou ging aanpakken , nou in die 10 minuten was een 'EHH!!' genoeg om hem weer terug te laten keren naar zijn mand. :mrgreen:

Bikkel was anders hoor. Daar hebben wij ook wel over zitten denken om uit logeren te sturen. Die was helemaal van het padje af. Janken, gillen, nog nervuezer worden dan anders en hem moest je geen centimeter ruimte geven want hij zat er direct op.
In de zomer zat hij dan gewoon in de tuin en Hera binnen. 's nachts slaapt hera bij ons op de slaapkamer en dan deed ik tijdens die dagen de deur op slot (doe ik normaal nooit).
Met weggaan Bikkel in de bijkeuken en ook de deur op slot.
's avonds had ik Bikkel dan vastliggen naast mij en Hera bij frank.

Met Cash is het nog afwachten hoe hij gaat reageren.
Hera is nu pas loops geweest (2 weken terug) en erg veel begreep hij er niet van. Hij is dusdanig van Hera onder de indruk dat hij echt niet durft om maar 1 poot op haar rug te leggen. Dus ja, dan schiet het ook niet op he. :F:

Oh en verder dweilen wij vaker en veeg ik veel met een nat wc papiertje weg. Mijn kinderen vinden het trouwens geweldig om met de dweil die bloeddruppels weg te vegen dus zodra er 1 drupje ligt vliegen ze al naar de dweil. :cheer:
Ghaya had ik overigens net zo'n broekje om als IngeO laat zien. Die vond dat prima. Hera raakt half in de paniek met zo'n ding om.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Roos houdt zichzelf schoon als het een echte dame betaamd. :lol1: Maar de eerste 2 keren dat ze loops werd , had ze wel een broekje (inderdaad met een gat voor de staart) was prima te doen, gewoon een beetje opbouwen en ze vond het helemaal oké. Ze kon zich toen nog niet echt schoonhouden en wist niet wat haar overkwam.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”