Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dogtrail Cunos 2012
Moderator: moderatorteam
-
Nux
- Vaste gebruiker
Re: Dogtrail Cunos 2012
De tenten staan, vannacht nog lekker in het eigen bedje en morgenochtend lopen!
Iedereen alvast veel plezier:)
Iedereen alvast veel plezier:)
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
En toen was het weekend alweer voorbij. Lang naar uitgekeken weer en het gaat zo snel voorbij. Het was echt een prachtig gebied en de routes en puzzels waren weer ontzettend origineel en uitdagend. Wij zijn ook voor het eerst vrijdags gegaan en was toch ontzettend blij dat ik zaterdag niet mijn tentje nog op hoefde te zetten! Zaterdag liepen wij volgens onze google track 32 km en zondag nog een 13 km. Dus de voetjes krijgen vandaag wel een beetje extra aandacht, want een uur voordat ik vrijdag vertrok heb ik toch nog nieuwe wandelschoenen gekocht, aangezien we woensdag al even in appelscha hadden rondgelopen om voor te proeven, kwam ik erachter dat er een dikke scheur in mijn oude zat.
En dit jaar hebben wij al weer een prachtige tweede plaats weten te bemachtigen! We zijn super trots op onze superhondjes!
Voor de belangstellend:
1 Killah dogs
2 Expeditie Collie
3 Xtreem
En de groep die de opdrachten het beste uitvoerde was volgens mij Sjefkes Angels?
Iedereen gefeliciteerd!
Hopelijk iedereen ook weer tot volgend jaar!
En dit jaar hebben wij al weer een prachtige tweede plaats weten te bemachtigen! We zijn super trots op onze superhondjes!
Voor de belangstellend:
1 Killah dogs
2 Expeditie Collie
3 Xtreem
En de groep die de opdrachten het beste uitvoerde was volgens mij Sjefkes Angels?
Iedereen gefeliciteerd!

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Gefeliciteerd met jullie 2e plek!
Ik heb gelukkig geen idee van de gelopen km's. De 1e dag van 10-19.30 ofzo gelopen. Bordje van route 3 missen is nooit grappig
Verder wil ik volgend jaar wel weer! Jingo was ook braaf en vond het erg leuk
De opdrachten deed hij ook best aardig. Vooral de ballen opdracht vond hij heel erg leuk.
De diversiteit aan rassen vond ik ook erg leuk om te zien, echt van alles liep er rond
Ik heb gelukkig geen idee van de gelopen km's. De 1e dag van 10-19.30 ofzo gelopen. Bordje van route 3 missen is nooit grappig
Verder wil ik volgend jaar wel weer! Jingo was ook braaf en vond het erg leuk
De diversiteit aan rassen vond ik ook erg leuk om te zien, echt van alles liep er rond
- gerda__b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jullie heel erg gefeliciteerd met je 2e plek maar als wij 3e zijn geworden dan was dat wel een HEEL GROOT wonder geweest hoorgyanty schreef:En toen was het weekend alweer voorbij. Lang naar uitgekeken weer en het gaat zo snel voorbij. Het was echt een prachtig gebied en de routes en puzzels waren weer ontzettend origineel en uitdagend. Wij zijn ook voor het eerst vrijdags gegaan en was toch ontzettend blij dat ik zaterdag niet mijn tentje nog op hoefde te zetten! Zaterdag liepen wij volgens onze google track 32 km en zondag nog een 13 km. Dus de voetjes krijgen vandaag wel een beetje extra aandacht, want een uur voordat ik vrijdag vertrok heb ik toch nog nieuwe wandelschoenen gekocht, aangezien we woensdag al even in appelscha hadden rondgelopen om voor te proeven, kwam ik erachter dat er een dikke scheur in mijn oude zat.
Voor de belangstellend:
1 Killah dogs
2 Expeditie Collie
3 Xtreem
Iedereen gefeliciteerd!
Die 3e plek was/is NIET voor ons weg gelegd
Vond het ook heel jammer dat ze de tijden niet mee telden want zo was het voor de teams die echt SUPER gelopen hebben niet echt eerlijk.

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)
06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
- Jeannettebo
- Zeer actief
het was weer een geweldig weekend, Gyanty van harte met jullie tweede plaats
Van de tijden was op zich begrijpelijk van de leiding, maar vond het ook wel erg zuur. Wij hebben 2 uur ingelopen op de uiteindelijke winnaar, maar dat is dus niet meegerekend...
Van de tijden was op zich begrijpelijk van de leiding, maar vond het ook wel erg zuur. Wij hebben 2 uur ingelopen op de uiteindelijke winnaar, maar dat is dus niet meegerekend...

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Wat was de reden daarvoor dan Jeanette?
Ik vind dat raar hoor, fout lopen is toch eigen schuld?
- Jeannettebo
- Zeer actief
tja, blijkbaar hadden vele teams er moeite mee, met de routes van zaterdag.Machie schreef:Wat was de reden daarvoor dan Jeanette?
ze hadden ook de laatste routes achter ons aangelopen omdat ze het niet meer wisten...

- Machie
- Zeer actief
Ja maar dat is toch gewoon pech?
Loop je zo goed als jullie liepen heb je alsnog pech. Jammer..
Loop je zo goed als jullie liepen heb je alsnog pech. Jammer..
- Jeannettebo
- Zeer actief
ach het is niet anders, we hebben een leuk weekend gehad. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.

- Machie
- Zeer actief
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ik ben niet bij de prijsuitreiking gebleven, maar ik begrijp dus dat Cunos de tijd niet heeft mee laten tellen?
Wat heeft dan wel geteld? De opdrachten ?? En that's it?
Vreemd.
Nou ja, mijn verslagje:
Ik vond het an sich weer een leuk weekend. Zoals altijd vermaken we ons wel
maar ik vond de opdrachten op de een of andere manier minder leuk, minder 'logisch' en minder creatief. Vorige jaren vond ik de dogtrail veel leuker. En nee dat heeft niks te maken met foutlopen, want dat hebben we de jaren hier voor ook best geregeld gedaan

De uitleg klopte meerdere malen niet over opdrachten, of er werden 2 verschillende soorten uitleg gegeven. Geen idee hoeveel km's we gelopen hebben op zaterdag, maar het voelde als veel. Om 10.00 gestart, en half 8 s'avonds binnen, net voor het donker de tent op kunnen zetten. Ze zeiden dat de normale afstand 16 km was, maar ik durf met zekerheid te zeggen dat we dr echt wel wat meer dan 16 hebben gelopen.
Zondag zijn Caro en ik niet gestart... Noor en Marleen wel (stoere meiden haha!). Caro had toch te ver doorgetrokken op zaterdag (gezien het feit dat ze zwanger is), en dus hebben wij een heerlijke rustdag gehad, waarbij ik alvast de boel op ging ruimen, en Caro in het zonnetje lekker verder heeft geslapen.
Goeie deal vonden we 
Wat heeft dan wel geteld? De opdrachten ?? En that's it?
Vreemd.
Nou ja, mijn verslagje:
Ik vond het an sich weer een leuk weekend. Zoals altijd vermaken we ons wel
De uitleg klopte meerdere malen niet over opdrachten, of er werden 2 verschillende soorten uitleg gegeven. Geen idee hoeveel km's we gelopen hebben op zaterdag, maar het voelde als veel. Om 10.00 gestart, en half 8 s'avonds binnen, net voor het donker de tent op kunnen zetten. Ze zeiden dat de normale afstand 16 km was, maar ik durf met zekerheid te zeggen dat we dr echt wel wat meer dan 16 hebben gelopen.
Zondag zijn Caro en ik niet gestart... Noor en Marleen wel (stoere meiden haha!). Caro had toch te ver doorgetrokken op zaterdag (gezien het feit dat ze zwanger is), en dus hebben wij een heerlijke rustdag gehad, waarbij ik alvast de boel op ging ruimen, en Caro in het zonnetje lekker verder heeft geslapen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Suuz!
- Zeer actief
oh ja, en de nachtopdracht...dat vond ik echt een domper... sorry... in de stervende kou een beetje 30 of 35 foto's staan maken of zo ..
Ik was er wel klaar mee en wilde gewoon in mijn tent liggen. 
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- gerda__b
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij zijn meerdere keren verkeerd gelopen het werd voor ons zelfs te laat om door te lopen zodat ze ons hebben opgehaald.Jeannettebo schreef:tja, blijkbaar hadden vele teams er moeite mee, met de routes van zaterdag.Machie schreef:Wat was de reden daarvoor dan Jeanette?
ze hadden ook de laatste routes achter ons aangelopen omdat ze het niet meer wisten...
Daar baalden we uiteraard van omdat je de route uit wilt lopen...maar dan hadden we echt in het donker zitten knoeien dat was GEEN optie...
Dan kom je op de camping aan bent moe gefrustreerd baalt als een stekker dat je opgehaald bent...
Wordt met applaus ontvangen door het team van dogwalktrail
Maar bah wat een wrang gevoel...
Je zet je erover heen en denkt zo en nu een heerlijke prak met warm eten je hebt echt trek...
Loopt naar de tent waar al bijna iedereen is gaat in de rij staan en dan hebben ze helaas maar keus uit 1 soort stampot voor diegene die dat niet lusten was het vet pech hebben...
En dat waren er meer...er waren wel 3 bakken met een rauwkost salade ook dezelfde salades...
Daar dus maar wat van genomen maar die was veel te zoet...
We zeiden toen we gaan maar een Mac op zoeken zodat we toch nog iets warms naar binnen krijgen....
Maar toen moesten we ons voor de nacht opdracht melden waar we nog ff tot op onze botten zijn verkleumd...
Na een dik uur in de kou te hebben gestaan zijn we terug gelopen naar de tent....het was inmiddels 23.00 uur geweest en de zin om nu nog iets te eten gaan halen was echt wel weg...
Gefrustreerd door allerlei dingen en geen eten het bed in gegaan....maar gewoon niet kunnen slapen van alles
Nu zullen er mensen zijn die zeggen ja je geeft je zelf toch op voor zoiets uiteraard doen we dat zelf en volgend jaar hopen we weer van de partij te zijn maar er waren dit jaar toch echt wel wat meer puntjes wat niet goed ging...
Heb het ook gezegd hoor dat er meerdere niet hadden gegeten...we hadden waarschijnlijk wel wat broodjes kunnen krijgen....
Maar om van 10 uur smorgens tot 20 uur s avonds gelopen/verdwaald te zijn geweest wil je nog maar 1 ding warm zitten en warm eten....
Denk dat meerderen zich hier wel in kunnen vinden...
De uitslagen v/d 1e drie zijn volgens mij:
1 Killah dogs
2 expeditie collieen
3 aussies.

- Maartje
- Zeer actief
Wij hebben een geweldig weekend gehad. Wij vonden de opdrachten erg leuk we hebben ze ook heel goed gelopen. Wat een werk heeft er in de voorbereiding gezeten! Onze kabouters in de koker deden het erg goed
Wat minpuntjes waren de onleesbare bliksemopdracht waar we al eerste aankwamen en 50 minuten hebben stil gestaan. En daarna liepen alle inmiddels verzamelde teams achter ons aan. De heksen hebben we niet helemaal goed gelopen daardoor wat lopen zoeken en hebben we uiteindelijk een stukje van de knopen en een post gemist. We waren wel als eerste binnen een uur voor de volgende teams. Wij vonden het dan ook jammer dat de tijd niet telde, want ook wij waren erg snel. De tweede dag hebben we de route foutloos in 3 uur gelopen en alhoewel we als bijna laatste team gestart waren kwamen we als 6e binnen.
De thuisopdracht voorbereiden was niet nodig geweest, maar die hebben we nog wel laten zien.
Wat minpuntjes waren de onleesbare bliksemopdracht waar we al eerste aankwamen en 50 minuten hebben stil gestaan. En daarna liepen alle inmiddels verzamelde teams achter ons aan. De heksen hebben we niet helemaal goed gelopen daardoor wat lopen zoeken en hebben we uiteindelijk een stukje van de knopen en een post gemist. We waren wel als eerste binnen een uur voor de volgende teams. Wij vonden het dan ook jammer dat de tijd niet telde, want ook wij waren erg snel. De tweede dag hebben we de route foutloos in 3 uur gelopen en alhoewel we als bijna laatste team gestart waren kwamen we als 6e binnen.
De thuisopdracht voorbereiden was niet nodig geweest, maar die hebben we nog wel laten zien.
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
Er was een opdracht die niet meer uit te voeren was omdat de aanwijzingen door de regen waren verdwenen. Daar zijn aardig wat teams opgestapeld en er was niemand van de organisatie die heeft bijgehouden hoelang we daar gewacht hebben. We waren er als eerste en hebben 50 minuten zitten wachten, om vervolgens met een stuk of 6 teams tegelijk weer te vertrekken. Verder waren er wat teams die niet de hele route afgemaakt hebben. Volgens mij is daarom de tijd niet meegeteld.Machie schreef:Wat was de reden daarvoor dan Jeanette?
Verder was het een leuk weekend! Prachtige omgeving ook daar! Wat het eten betreft ben ik het dan wel weer eens met Gerda. Hete bliksem en salade met rozijnen is niet aan mij besteed
- gerda__b
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vond het ook een heel leuk weekend hoor super omgeving goeie camping etc.
Het verkeerd lopen was puur onze EIGEN schuld...
Alleen sommige dingen hadden iets anders gekund maar dat houd je altijd zoveel mensen zoveel wensen he.
Ben ook SUPER trots op mijn meiden Dyani en Brandy
Brandy die toch maar ff die gore pak zuurkool pakte en de worst negeerde
En het geur doekje in 1x aanwees

Het verkeerd lopen was puur onze EIGEN schuld...
Alleen sommige dingen hadden iets anders gekund maar dat houd je altijd zoveel mensen zoveel wensen he.
Ben ook SUPER trots op mijn meiden Dyani en Brandy
Brandy die toch maar ff die gore pak zuurkool pakte en de worst negeerde
En het geur doekje in 1x aanwees

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
en ik 1 van de twee maar steeds Cayuse noemengerda__b schreef:Ik vond het ook een heel leuk weekend hoor super omgeving goeie camping etc.
Het verkeerd lopen was puur onze EIGEN schuld...![]()
Ben ook SUPER trots op mijn meiden Dyani en Brandy![]()
Brandy die toch maar ff die gore pak zuurkool pakte en de worst negeerde![]()
En het geur doekje in 1x aanwees![]()
![]()
- gerda__b
- Zeer actief
- Contacteer:
Tssssssssssssssk echt niet 1 pot natyamie schreef:en ik 1 van de twee maar steeds Cayuse noemengerda__b schreef:Ik vond het ook een heel leuk weekend hoor super omgeving goeie camping etc.
Het verkeerd lopen was puur onze EIGEN schuld...![]()
Ben ook SUPER trots op mijn meiden Dyani en Brandy![]()
Brandy die toch maar ff die gore pak zuurkool pakte en de worst negeerde![]()
En het geur doekje in 1x aanwees![]()
![]()
1 pot nat die boeven
Ik had Cayuse thuis gelaten die had echt geen leuk weekend gehad met moeder overste want Brandy moet alles regelen he...
Dyani ging super...Brandy had haar momentjes van ff een snapje hier ff een snapje daar die heb ik ook een paar keer ff aan der baard getrokken en gezegd nu ist klaar

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Nou, ik heb veel respect voor jullie allemaal qua deelnemers, ik zag sommigen zaterdagavond aardig stuk binnenkomen.
Er waren ook ontzettend veel tentjes, volgens mij was de nacht van zaterdag op zondag verrekte koud.
Nu lekker bijkomen, hetzij op je werkplek, hetzij thuis en volgend jaar weer......
Er waren ook ontzettend veel tentjes, volgens mij was de nacht van zaterdag op zondag verrekte koud.
Nu lekker bijkomen, hetzij op je werkplek, hetzij thuis en volgend jaar weer......

- Frouke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Wij hadden ons in april vol enthousiasme opgegeven met een heel 'groentjesteam', maar hoe meer we erover hoorden hoe minder zin we erin hadden..... Maar uiteindelijk hebben we een super weekend gehad en zelfs nog de eerste prijs voor de opdrachten met de hond gewonnen! Aan de hondjes hoeven we dus niks meer de verbeteren, de baasjes hebben nog wel het een en ander te leren...
Op de eerste dag zijn we met de eerste route flink de mist ingegaan, maar we hadden het geluk dat we fietsers van de organisatie tegenkwamen, die ons weer de goede richting op hielpen. Verder hebben we alles redelijk goed gelopen, alhoewel het soms wel een flink gepuzzel was. Bij de tweede aanwijziging over de coördinaten stonden we met drie teams tegelijk te puzzelen, maar niemand wist het eigenlijk zeker en we besloten gezamenlijk dat er een fout in de opdracht zat . De laatste vier routes waren we lekker op dreef en die hebben we in één keer goed gelopen, waardoor we weer tijd hebben kunnen goedmaken. Wat mij wel verbaasde, maar dat zal voor de ervaren mensen wel normaal zijn, dat je zo weinig bevestiging krijgt of je goed zit, vooral bij de langere routes.
De nachtopdracht had van mij ook niet gehoeven, stonden we daar met z'n allen een uur te vernikkelen in de kou voor informatie we eigenlijk helemaal niet nodig hadden, terwijl we helemaal kapot waren en liever wilden gaan slapen, maar goed, begreep dat er ieder jaar een nachtopdracht in zit, dus volgende keer kunnen we ons er op instellen.
De tweede dag liepen we bij de eerste route verkeerd en wisten we eigenlijk niet waar we de fout in waren gegaan waardoor die best wel wat tijd heeft gekost. De tweede en derde route hadden we vrij snel gelopen, maar de tijd van de eerste route konden we eigenlijk niet meer goedmaken.
Al met al hebben we een heel leuk weekend gehad en volgend jaar zijn we hopelijk weer van de partij. En wat is het Drents-Friese Wold prachtig! Ik was er nog nooit eerder geweest (is voor ons 2 1/2 uur rijden), maar het is zeker de moeite waard om er nog een keer terug te komen. Zoveel verschillende soorten natuur bij elkaar, ben heel benieuwd naar de hei in bloei.
@Gyanty, gefeliciteerd met jullie tweede plaats! Begreep dat jullie vorig jaar als nieuw team gelijk eerste zijn geworden, inmiddels vind ik dat een nog grotere prestatie
@gerda_b, dat is balen zeg! Natuurlijk geef je je zelf op voor zoiets, maar dat het dan zo uitpakt is gewoon niet leuk. En als je dan na zo'n lange dag aankomt zonder warme maaltijd en zo je koude tentje in moet, nee daar zou ik ook niet blij van worden.
@Maartje, jullie kabouters waren echt heel leuk! Met de koker waren wij niet zo creatief. De thuisopdracht hadden wij verkeerd begrepen, maar gelukkig konden we onze honden goed sturen en hadden ze alle tweekleurige ballen eruit gehaald.
Weet iemand misschien of de volledig uitslag nog ergens te vinden geplaatst wordt? Ben wel heel benieuwd hoe we het uiteindelijk gedaan hebben.
Op de eerste dag zijn we met de eerste route flink de mist ingegaan, maar we hadden het geluk dat we fietsers van de organisatie tegenkwamen, die ons weer de goede richting op hielpen. Verder hebben we alles redelijk goed gelopen, alhoewel het soms wel een flink gepuzzel was. Bij de tweede aanwijziging over de coördinaten stonden we met drie teams tegelijk te puzzelen, maar niemand wist het eigenlijk zeker en we besloten gezamenlijk dat er een fout in de opdracht zat . De laatste vier routes waren we lekker op dreef en die hebben we in één keer goed gelopen, waardoor we weer tijd hebben kunnen goedmaken. Wat mij wel verbaasde, maar dat zal voor de ervaren mensen wel normaal zijn, dat je zo weinig bevestiging krijgt of je goed zit, vooral bij de langere routes.
De nachtopdracht had van mij ook niet gehoeven, stonden we daar met z'n allen een uur te vernikkelen in de kou voor informatie we eigenlijk helemaal niet nodig hadden, terwijl we helemaal kapot waren en liever wilden gaan slapen, maar goed, begreep dat er ieder jaar een nachtopdracht in zit, dus volgende keer kunnen we ons er op instellen.
De tweede dag liepen we bij de eerste route verkeerd en wisten we eigenlijk niet waar we de fout in waren gegaan waardoor die best wel wat tijd heeft gekost. De tweede en derde route hadden we vrij snel gelopen, maar de tijd van de eerste route konden we eigenlijk niet meer goedmaken.
Al met al hebben we een heel leuk weekend gehad en volgend jaar zijn we hopelijk weer van de partij. En wat is het Drents-Friese Wold prachtig! Ik was er nog nooit eerder geweest (is voor ons 2 1/2 uur rijden), maar het is zeker de moeite waard om er nog een keer terug te komen. Zoveel verschillende soorten natuur bij elkaar, ben heel benieuwd naar de hei in bloei.
@Gyanty, gefeliciteerd met jullie tweede plaats! Begreep dat jullie vorig jaar als nieuw team gelijk eerste zijn geworden, inmiddels vind ik dat een nog grotere prestatie
@gerda_b, dat is balen zeg! Natuurlijk geef je je zelf op voor zoiets, maar dat het dan zo uitpakt is gewoon niet leuk. En als je dan na zo'n lange dag aankomt zonder warme maaltijd en zo je koude tentje in moet, nee daar zou ik ook niet blij van worden.
@Maartje, jullie kabouters waren echt heel leuk! Met de koker waren wij niet zo creatief. De thuisopdracht hadden wij verkeerd begrepen, maar gelukkig konden we onze honden goed sturen en hadden ze alle tweekleurige ballen eruit gehaald.
Weet iemand misschien of de volledig uitslag nog ergens te vinden geplaatst wordt? Ben wel heel benieuwd hoe we het uiteindelijk gedaan hebben.
- gyanty
- Zeer actief
Ik kan mij in een aantal punten van mensen goed vinden. Dat de dagtijd van de zaterdag niet meegeld was voor ons ook behoorlijk zuur. Want het lopen van een snelle tijd is juist onze uitdaging. En wij finishde dus ook zatredag achter Killah dogz terwijl wij 9 teams later waren gestart (dat is zo'n 2 uur later???). Ook zondag starte wij als 3 groep en waren wij veruit als eerste binnen. Wij liepen zondag tegen een probleem aan, we waren te snel bij de eerste post (doekje zoeken). Ze waren er gelukkig net, maar hadden dus nog niks opgesteld en de route van de goden kon niet worden uitgelegd en stond naar vermoeden nog niet klaar. Wij hebben zo'n 20 minuten staan wachten en er verzamelde zich dus ook veel teams. Uiteindelijk met een zeer beperkte uitleg op pad gegaan, maar er dus niet uitkomen, in een nare discussie verwikkeld met een ander team en uiteindelijk dus massaal met allerlei teams de opdrachten gelopen. Wij waren ook met 3 en 15 minuten weer binnen op zondag, maar dus ook inclusief het niet verder kunnen naar de godenroute en veel tijdverlies (waarvan we niet geheel zeker zijn dat die tijd is stopgezet)
Maar waarom de dagtijd uiteindelijk niet meer mee kon gelden: er kon geen 1e, 2e en 3e plaats bepaald worden ofzo. Volgend jaar gaan ze daar iets aan doen en dat is dat team straftijd gaan krijgen voor (gevraagde?) hulp. Maar nu was dat moeilijk na te gaan en zo zijn ze tot deze conclusie gekomen om de prijsuitreiking niet ergens pas om 22.00 uur te laten plaatsvinden. De lijst met de definitieve uitslag is dus ook nog niet bekend, aangezien veel teams dit jaar gediskwalificeerd zijn vanwege het niet kunnen uitlopen van de zaterdagroute en mislopen van posten. De lijst met uitlag zal uiteindelijk de site van dogtrail (op het forum) komen te staan, maar vermoed dat dat nog wel even kan duren).
Voor zo ver op korte termijn wordt er dus wel weer een wijze les uit dit jaar getrokken en denk ik zeker dat we dit jaar ook wel weer de beoordeling gestuurd zullen krijgen en dan zullen deze punten ook zeker naar voren komen. Want hoe leuk een weekend ook kan zijn, er zijn altijd verbeterpunten en zo moeten we deze punten die hier genoemd zijn ook zeker zien. Wat het kan natuurlijk een keer gebeuren, maar een ezel stoot zich natuurlijk ook geen twee keer aan dezelfde steen natuurlijk!
Oh ja Frouke, nee we waren vorig jaar niet geheel voor de eerste keer. We hebben het jaar ervoor meegedaan onder teamnaam: Friese Expeditie Tybo, maar dat team viel behoorlijk uit elkaar. Toen waren we met 8, maar de helft haakte daar ongeveer van af en met 1 nieuwe lid toegevoegd zijn we het jaar daarop dus verder gegaan onder Expeditie Collie. Maar eerste plaats hebben we vorig jaar inderdaad behaald, iets wat we totaal niet hadden verwacht toen overigens (we hoopte op een plek in de top 10).
Over de bevestiging van of je goed loopt of niet. Ik als iemand die al meer met dogtrail te maken hebben gehad (ik heb hem jaar of 8 geleden ook een keer gelopen, ben ook nog een keer vrijwilliger geweest en nu drie jaar achter elkaar du meegelopen) vond dat er dit jaar op zich best vaak bevestiging was of je fout ok goed liep. In route Atlantis weet ik het niet zo goed, want na de helft van het plaatje kwamen we al aan bij de opdracht en volgende route...... Maar er waren vaak gemengde routes, want ik kan me nog wel kompasroutes herinner zonder dat daar afwisseling in zat, dus na 3 punten geen controle (zoals bij knoopjesroute) en dus echt volledig uit de route. En nu ook erg vaak bordjes met verduidelijk let op dit is wel of geen situatie. Dus nee dat vond ik niet, maar wij zijn ook behoorlijk weinig misgelopen, alhoewel ook wij wel misgelopen zijn (ja zelfs bij de knoopjesroute konden wij een behoorlijk eind terug).
De nachtopdracht vond in an sich leuk bedacht, maar was inderdaad wel langdurig in de kou, zeker voor de mensen die dan ook nog laat waren binnen gekomen. Het vervolg de volgende dag was voor ons dan ook behoorlijk moeilijk in te schatten, maar gelukkig hadden wij ook nog veel verhouding 's avonds al uitgeschreven. Maar door ervaring leert men echt wel. Het eerste jaar hadden wij ook veel moeite, maar we gaan begrijpen wat er gevraagd worden en worden er handig in en ons team raakt op elkaar ingespeeld (we hebben puzzelaars, zoekers en iemand die honden in bedwang houdt. Het eerste jaar kon ik ''s avonds niet meer lopen en was zondag erg zwaar. Nu kost het ons beduidend minder moeite en kan ik 's avond nog een lekker cola berenburgje drinken voor de gezelligheid, want dat moet het weekend wel zijn toch? (al sloeg de alcohol wel een beetje in na dat actieve dagje haha)
Oh ja de camping vond ik overigens geweldig! Veel goede wc's en douches en ook schoon! Dat is wel eens anders met dogtrails geweest.
Maar waarom de dagtijd uiteindelijk niet meer mee kon gelden: er kon geen 1e, 2e en 3e plaats bepaald worden ofzo. Volgend jaar gaan ze daar iets aan doen en dat is dat team straftijd gaan krijgen voor (gevraagde?) hulp. Maar nu was dat moeilijk na te gaan en zo zijn ze tot deze conclusie gekomen om de prijsuitreiking niet ergens pas om 22.00 uur te laten plaatsvinden. De lijst met de definitieve uitslag is dus ook nog niet bekend, aangezien veel teams dit jaar gediskwalificeerd zijn vanwege het niet kunnen uitlopen van de zaterdagroute en mislopen van posten. De lijst met uitlag zal uiteindelijk de site van dogtrail (op het forum) komen te staan, maar vermoed dat dat nog wel even kan duren).
Voor zo ver op korte termijn wordt er dus wel weer een wijze les uit dit jaar getrokken en denk ik zeker dat we dit jaar ook wel weer de beoordeling gestuurd zullen krijgen en dan zullen deze punten ook zeker naar voren komen. Want hoe leuk een weekend ook kan zijn, er zijn altijd verbeterpunten en zo moeten we deze punten die hier genoemd zijn ook zeker zien. Wat het kan natuurlijk een keer gebeuren, maar een ezel stoot zich natuurlijk ook geen twee keer aan dezelfde steen natuurlijk!
Oh ja Frouke, nee we waren vorig jaar niet geheel voor de eerste keer. We hebben het jaar ervoor meegedaan onder teamnaam: Friese Expeditie Tybo, maar dat team viel behoorlijk uit elkaar. Toen waren we met 8, maar de helft haakte daar ongeveer van af en met 1 nieuwe lid toegevoegd zijn we het jaar daarop dus verder gegaan onder Expeditie Collie. Maar eerste plaats hebben we vorig jaar inderdaad behaald, iets wat we totaal niet hadden verwacht toen overigens (we hoopte op een plek in de top 10).
Over de bevestiging van of je goed loopt of niet. Ik als iemand die al meer met dogtrail te maken hebben gehad (ik heb hem jaar of 8 geleden ook een keer gelopen, ben ook nog een keer vrijwilliger geweest en nu drie jaar achter elkaar du meegelopen) vond dat er dit jaar op zich best vaak bevestiging was of je fout ok goed liep. In route Atlantis weet ik het niet zo goed, want na de helft van het plaatje kwamen we al aan bij de opdracht en volgende route...... Maar er waren vaak gemengde routes, want ik kan me nog wel kompasroutes herinner zonder dat daar afwisseling in zat, dus na 3 punten geen controle (zoals bij knoopjesroute) en dus echt volledig uit de route. En nu ook erg vaak bordjes met verduidelijk let op dit is wel of geen situatie. Dus nee dat vond ik niet, maar wij zijn ook behoorlijk weinig misgelopen, alhoewel ook wij wel misgelopen zijn (ja zelfs bij de knoopjesroute konden wij een behoorlijk eind terug).
De nachtopdracht vond in an sich leuk bedacht, maar was inderdaad wel langdurig in de kou, zeker voor de mensen die dan ook nog laat waren binnen gekomen. Het vervolg de volgende dag was voor ons dan ook behoorlijk moeilijk in te schatten, maar gelukkig hadden wij ook nog veel verhouding 's avonds al uitgeschreven. Maar door ervaring leert men echt wel. Het eerste jaar hadden wij ook veel moeite, maar we gaan begrijpen wat er gevraagd worden en worden er handig in en ons team raakt op elkaar ingespeeld (we hebben puzzelaars, zoekers en iemand die honden in bedwang houdt. Het eerste jaar kon ik ''s avonds niet meer lopen en was zondag erg zwaar. Nu kost het ons beduidend minder moeite en kan ik 's avond nog een lekker cola berenburgje drinken voor de gezelligheid, want dat moet het weekend wel zijn toch? (al sloeg de alcohol wel een beetje in na dat actieve dagje haha)
Oh ja de camping vond ik overigens geweldig! Veel goede wc's en douches en ook schoon! Dat is wel eens anders met dogtrails geweest.
Laatst gewijzigd door gyanty op 24 sep 2012 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben ook weer genoten! Leuke opdrachten en we snapten ze ook verrassend goed
Wel jammer dat de tijd van zaterdag niet werd meegenomen, maar goed.
Ben weer trots op Bennootje die toch weer heel veel heeft gelopen. Zaterdag denk ik wel zo'n 17 km en gisteren ook zeker wel een kilometer of 8. Had het niet gedacht dat hij het dit jaar weer zou flikken. Hij wordt toch 12 in november met zijn kleine mini pootjes
Wel jammer dat de tijd van zaterdag niet werd meegenomen, maar goed.
Ben weer trots op Bennootje die toch weer heel veel heeft gelopen. Zaterdag denk ik wel zo'n 17 km en gisteren ook zeker wel een kilometer of 8. Had het niet gedacht dat hij het dit jaar weer zou flikken. Hij wordt toch 12 in november met zijn kleine mini pootjes
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Frouke
- Zeer actief
Voor de groepen die het zaterdag heel goed gedaan hebben is het inderdaad heel zuur, verbaast me ook wel dat de zaterdag helemaal niet meegeteld is en niet gedeeltelijk is meegeteld, maar is voor een organisatie toch altijd lastig hoe te beoordelen. Balen dat jullie moesten wachten om te beginnen met zoeken van de doekjes, zeker als je zo lekker gaat.gyanty schreef:Ik kan mij in een aantal punten van mensen goed vinden. Dat de dagtijd van de zaterdag niet meegeld was voor ons ook behoorlijk zuur. Want het lopen van een snelle tijd is juist onze uitdaging. En wij finishde dus ook zatredag achter Killah dogz terwijl wij 9 teams later waren gestart (dat is zo'n 2 uur later???). Ook zondag starte wij als 3 groep en waren wij veruit als eerste binnen. Wij liepen zondag tegen een probleem aan, we waren te snel bij de eerste post (doekje zoeken). Ze waren er gelukkig net, maar hadden dus nog niks opgesteld en de route van de goden kon niet worden uitgelegd en stond naar vermoeden nog niet klaar. Wij hebben zo'n 20 minuten staan wachten en er verzamelde zich dus ook veel teams. Uiteindelijk met een zeer beperkte uitleg op pad gegaan, maar er dus niet uitkomen, in een nare discussie verwikkeld met een ander team en uiteindelijk dus massaal met allerlei teams de opdrachten gelopen. Wij waren ook met 3 en 15 minuten weer binnen op zondag, maar dus ook inclusief het niet verder kunnen naar de godenroute en veel tijdverlies (waarvan we niet geheel zeker zijn dat die tijd is stopgezet)
Bij sommige routes was er inderdaad wel voldoende bevestiging, zoals de knoopjes, maar vooral bij de heksenroute gingen we erg twijfelen. Er liep voor ons een groep die op een bepaald punt rechtdoor gingen waarvan wij dachten dat we naar links moesten. We waren het er allemaal over eens, maar toch twijfel je dan wel en toen moesten we nog een heel eind lopen voor de volgende route begon. Wij hadden het uiteindelijk goed gelopen en die andere groep was door fietsers opgehaald, maar dan ga je toch wel twijfelen of je wel goed zit.
Wij hadden van de nachtopdracht alleen de vier goden die bij de eigenschap in het boekje hoorden uitgeschreven. Wij hadden het geluk wat mensen uit ons team behoorlijk wat van de goden afweten (heb die verhalen op de middelbare school tot in den treure moeten verhalen uit het Grieks, is het nog ergens goed voor geweest
Denk inderdaad ook echt dat je het ervaring beter gaat, wij merkten het de eerste dag al, de eerste route liepen we totaal verkeerd en de laatste paar routes gingen al veel lekkerder. Alleen die stripkaart, daar snap ik echt geen zak van
- Nienke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising labrador / flatcoated retriever
Frouke schreef: ...
Bij de tweede aanwijziging over de coördinaten stonden we met drie teams tegelijk te puzzelen, maar niemand wist het eigenlijk zeker en we besloten gezamenlijk dat er een fout in de opdracht zat
...
Dat dachten wij in eerste instantie ook, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Ze hadden het punt expres buiten de kaart laten vallen, anders werd het te makkelijk vonden ze
Maar het was weer een super dogtrail! Inderdaad jammer van de tijd, maar uiteindelijk wel begrijpelijk dat ze deze keuze hebben gemaakt.
De routes waren weer erg leuk bedacht allemaal in elk geval!
En ik vond het eten juist heerlijk
- Machie
- Zeer actief
Ik vond het eten een beetje zoet en zonde dat er niks anders was. Maar wat was ik blij met warm eten 
Ook ik denk dat ervaring wel handig is. Volgens jaar gaat het vast beter met mij
Ook ik denk dat ervaring wel handig is. Volgens jaar gaat het vast beter met mij
- gyanty
- Zeer actief
De strippenkaart komt elk jaar wel terug, dus studeer er voor de volgende keer wel een beetje op. Wij fietsen daar nu doorheen (niet te veel tips geven haha, anders kunnen wij zelf nooit meer eerste worden volgend jaar:P haha)

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
je deed het gewoon goed hoorMachie schreef:Ik vond het eten een beetje zoet en zonde dat er niks anders was. Maar wat was ik blij met warm eten
- Machie
- Zeer actief
Gewoon onthouden dat een weg oversteken ook een situatie isyamie schreef:je deed het gewoon goed hoorMachie schreef:Ik vond het eten een beetje zoet en zonde dat er niks anders was. Maar wat was ik blij met warm eten
Ook ik denk dat ervaring wel handig is. Volgens jaar gaat het vast beter met mijwij hadden de ervaring wel en toch.... dus dat zegt niet zoveel hahaha
Dan ging die sterrenstelsel helemaal top. En de heksen ook, daar maakten we diezelfde fout
- Frouke
- Zeer actief
Omdat het uitgerekende punt buiten de kaart viel hadden we bedacht dat het dan vast 44 moest zijn ipv 45Nienke schreef:Frouke schreef: ...
Bij de tweede aanwijziging over de coördinaten stonden we met drie teams tegelijk te puzzelen, maar niemand wist het eigenlijk zeker en we besloten gezamenlijk dat er een fout in de opdracht zat
...
Dat dachten wij in eerste instantie ook, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Ze hadden het punt expres buiten de kaart laten vallen, anders werd het te makkelijk vonden ze![]()
Maar het was weer een super dogtrail! Inderdaad jammer van de tijd, maar uiteindelijk wel begrijpelijk dat ze deze keuze hebben gemaakt.
De routes waren weer erg leuk bedacht allemaal in elk geval!
En ik vond het eten juist heerlijk
Hahaha, je hebt groot gelijk hoor, maar die strippenkaart moeten we volgend jaar gewoon onder de knie hebben. Hij zat er nu ook twee keer in en het is natuurlijk ook iets wat je in verschillende vormen kan laten terugkomen, vond die bomen ook echt leuk getekend.gyanty schreef:De strippenkaart komt elk jaar wel terug, dus studeer er voor de volgende keer wel een beetje op. Wij fietsen daar nu doorheen (niet te veel tips geven haha, anders kunnen wij zelf nooit meer eerste worden volgend jaar:P haha)
- Suuz!
- Zeer actief
gyanty schreef:Ik kan mij in een aantal punten van mensen goed vinden. Dat de dagtijd van de zaterdag niet meegeld was voor ons ook behoorlijk zuur. Want het lopen van een snelle tijd is juist onze uitdaging. En wij finishde dus ook zatredag achter Killah dogz terwijl wij 9 teams later waren gestart (dat is zo'n 2 uur later???). Ook zondag starte wij als 3 groep en waren wij veruit als eerste binnen. Wij liepen zondag tegen een probleem aan, we waren te snel bij de eerste post (doekje zoeken). Ze waren er gelukkig net, maar hadden dus nog niks opgesteld en de route van de goden kon niet worden uitgelegd en stond naar vermoeden nog niet klaar. Wij hebben zo'n 20 minuten staan wachten en er verzamelde zich dus ook veel teams. Uiteindelijk met een zeer beperkte uitleg op pad gegaan, maar er dus niet uitkomen, in een nare discussie verwikkeld met een ander team en uiteindelijk dus massaal met allerlei teams de opdrachten gelopen. Wij waren ook met 3 en 15 minuten weer binnen op zondag, maar dus ook inclusief het niet verder kunnen naar de godenroute en veel tijdverlies (waarvan we niet geheel zeker zijn dat die tijd is stopgezet)
Zoals ik volgens mij al eerder zij, ik was niet bij de uitreiking van de prijzen, dus geen idee hoe het verder gelopen is, maar ik vind het wel jammer dat de tijden niet mee gerekend konden worden. Zeker ook omdat er toch echt wel een paar fanatieke teams tussen zitten die het om de tijd doen.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik echt alleen maar mee doe om een leuk weekend met mijn hond te hebben
In de voorgaande jaren hebben wij aardig relaxed gelopen. In die zin, op ons eigen tempo gewoon de routes afgewerkt, waarbij we ook wel fouten maakte, maar ook juist heel veel goed ging. Waarbij we op ons gemak de opdrachten konden maken (zoals de woordenpuzzels) voor we binnen kwamen, (en dat viel dit keer dus tegen, omdat we en veel tijd verloren, en weinig tijd hadden bij posten voor dit soort dingen), en we dan ook op een leuk tijdstip binnen kwamen.. Zo rond een uur of 5 a half 6. Dit keer hebben we echt flink doorgebuffeld (vind ik persoonlijk) de 1e route gingen we al de mist in, maar waren na een uur op de post. Vervolgens was route 2 een zeer korte route, maar door aanwijzingen van de leiding zijn we daar compleet de fout in gegaan. Het was een opdracht dat je hond het spoor moest zoeken, maar die man gaf aan 'immer gerade aus', kan niet fout gaan, als dit fout gaat, kan je beter stoppen'. Tja misschien hadden we die boodschap aan moeten nemen
Wij zijn toen op aanwijzing van andere teams terug gelopen naar het begin van route 3, en daar hebben we dus zeker een uur mee verspild. Daarna klooien met de rest van de routes, en ook daar wel wat foutjes, maar gelukkig niet zo extreem meer. De route met de kaart mochten we niet meer doen (die puzzel met een kaart er op) en uiteindelijk besloten we om kwart voor 7 op de knopen route dat we direct door naar de camping gingen, want anders zou het donker zijn voor we aan kwamen, en we wilden ook niet in het donker door het bos lopen. Dus ook wat daarna kwam hebben we nog gemist. Nu liepen we wellicht ook minder hard dan op de andere jaren omdat Caro zwanger is, maar echt heel erg veel ingehouden hebben we ook niet naar mijn idee.
Toen we met de knopen route bezig waren, kwamen we meerdere mensen van cunos tegen, en elke keer werd er weer gezegd dat de route nog 2 km was naar de camping. En nee, er zat niet maar 100 meter tussen, meestal na een kwartier lopen kwamen we iemand tegen, en weer werd er gezegd, nog 2 km. De moed zonk me behoorlijk in de schoenen.
Toch uiteindelijk blij dat we om half 8 aan kwamen, en toen moest er nog een opdracht gebeuren! Iets met de honden die een kar vooruit moesten trekken en water. Nu ja, als ik om 4 of 5 uur binnen was gekomen, had ik dat hartstikke leuk gevonden. Hadden we ook nog tijd gehad om de honden op te laten drogen, enz maar niet om half 8. Ik heb daar even staan kijken, maar er was nog een team bezig, en tegen de tijd dat wij aan de beurt zouden zijn zou het zo goed als donker zijn vermoede ik, en ik had eerlijk gezegd de behoefte niet meer de honden (Lune en Jingo dan want die 2 kleine jackies zag ik de meerwaarde niet voor) om die inspanning te laten leveren, en daarbij ook nat te laten worden. Het was al koud, en de tent moest nog opgezet.
Wij zijn dus gelijk de tenten op gaan zetten, en net toen alles klaar was, stond om 9 uur het eten klaar.Tja, het eten, wat zal ik er van zeggen. Ik heb betere jaren mee gemaakt met Cunos. Normaal was er nog wel keuze, of variatie, maar dit keer alleen maar die zoete appelpuree... of nou ja hete bliksem noemen ze het geloof ik. Ik lust best wel aardig wat, en natuurlijk heb je altijd kans dat er iets tussen zit dat je niet lekker vind, maar serieus, zoete aardappel/appelpuree als avond eten. Ik hou helemaal niet van zoet in mijn eten, en eet al helemaal nooit appels omdat ik ze gewoon niet geweldig vind. Nu ja die combinatie maakte dat ik wel 4 happen gegeten heb, en het vlees opgegeten heb. Daar hield het bij op. De vorige keren vond ik het eten echt veel beter geregeld, en eerlijk is eerlijk, voor de 75 euro p.p. had ik toch ook wel op betere / meer keuze gehoopt.
Daarna dacht ik 'nu lekker de tent in, ik ben nog warm, en slapen' maar toen volgde het smsje van de nachtopdracht. 'oh ja, dat is elk jaar' bedacht ik me nog, en ik bereide me voor op een kwartiertje uitleg, wat ik dan weer aan de groep zou doorgeven. Tja, dat dat dus stiekem een opdracht van bijna 3 kwartier in de kou staan werd, daar was ik niet heel blij mee nee, en van wat ik om mij heen hoorde veel meer mensen niet. Ook wat jammer dat de powerpoint presentatie niet gewoon sneller gedaan werd omdat toch iedereen foto's nam. Wat was het nut van per dia 4 minuten te wachten?
Volledig verkleumd, en vol honger ben ik mijn tent in gekropen. Gelukkig had ik nog een bolletje en wat muesli repen, en heb ik die opgegeten. Maar om nu te zeggen dat ik het een fijne afsluiter van de dag vond? Nee.
Zoals ik al zei, ik doe voornamelijk mee voor mijn lol, en niet om te winnen, maar ondanks dat het met het team gezellig was, ontbrak voor mij de lol een beetje van de voorgaande trailen.
Oh en de camping... an sich prima, maar vorig jaar vond ik m leuker. Alleen vorig jaar jammer van het lange gras, dat was dit keer beter
Of ik volgend jaar mee doe ga ik nog even bedenken. Dan is er inmiddels ook een klein mannetje in ons leven, dus of het dan nog zo praktisch is, dat valt te bezien, maar ik hoop dat als ik mee doe het weer meer op de voorgaande jaren lijkt, want ondanks dat het dit keer niet zo top was als ik op voorhand bedacht had, blijf ik absoluut wel een fan van de dogtrail van Cunos.