Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 hond echt háten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: 1 hond echt háten

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dinos schreef:Prima Renee,

Ik vindt een hoge staart geen onsociaal gedrag, als dat het criterium is kunnen ze elke zekere hond wel opbergen.
Jouw worden zich net even groter maken speelt hier helemaal niet of ik zie het filmpje dan wel heel anders als jou.
Ik zie een heidewachtel die zich niet zeker voelt en zich timide en angstig opstelt,op het moment dat heidewachtel zeg ik ben klaar druipt staff netjes af wel of niet door correctie t.s

Het is niet alleen z'n staart, er zit spanning in z'n lijf en zeker is wat anders dan het mannetje.
Niemand zegt dat het een asociale rothond is. Hij is gewoon een normale jonge volle stafford reu en niet sociaal genoeg om in een gelegenheidsroedel los op het strand te lopen.
Zelfs al zou dat in de roedel koek en ei zijn, dan zou het me niets verbazen als hij vreemde (volle) reuen lastig ging vallen, zich gesterkt voelend door de groep. En dan sta je daar mooi.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dinos schreef:Prima Renee,

Ik vindt een hoge staart geen onsociaal gedrag, als dat het criterium is kunnen ze elke zekere hond wel opbergen.
Jouw worden zich net even groter maken speelt hier helemaal niet of ik zie het filmpje dan wel heel anders als jou.
Ik zie een heidewachtel die zich niet zeker voelt en zich timide en angstig opstelt,op het moment dat heidewachtel zeg ik ben klaar druipt staff netjes af wel of niet door correctie t.s
die hoge staart op dat bepaalde moment, niet een hoge staart in zijn algemeenheid.

maar ik vind het erg lastig en ook nogal irritant om te discussieren als mijn woorden verdraaid worden of niet goed gelezen en er daardoor een andere betekenis aan wordt gegeven dus ik hou er mee op.
wat ik wilde zeggen en wat ik zag in het filmpje staat er, als iemand het anders ziet vind ik dat ook prima, al verandert dat niks aan mijn zienswijze.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

dagmar88 schreef: :engel: Je moet die van jou gewoon eens wat vaker zo'n cesar por geven, rothond.
:idea: Net zolang tot zijn staart naar beneden gaat :tongue:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb het filmpje nog niet gekeken maar zie een aantal keer beschreven staan dat het borstelen niet als prettig beschreven/ervaren wordt. Ik heb nu een kortharige hond, die heel vaak borstelt. Soms gewoon als hij uit wil, soms uit onzekerheid maar ook heel vaak in spel. mojo is nu 7 maanden en op dit borstelen is er nog nooit een hond geweest die lelijk tegen hem deed. Borstelen hoeft in mijn ogen dan ook lang niet altijd agressie of dominantie te betekenen, toch?
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Zeker niet volgens mij, kan ook gewoon opwinding zijn. Dat zie ik vaak zat.

Ik vind het hier, in combi met de andere signalen wel zorgelijk.

Edit, dit was als reactie op longfields.
Laatst gewijzigd door Habibi op 30 nov 2014 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

LongFields schreef:Ik heb het filmpje nog niet gekeken maar zie een aantal keer beschreven staan dat het borstelen niet als prettig beschreven/ervaren wordt. Ik heb nu een kortharige hond, die heel vaak borstelt. Soms gewoon als hij uit wil, soms uit onzekerheid maar ook heel vaak in spel. mojo is nu 7 maanden en op dit borstelen is er nog nooit een hond geweest die lelijk tegen hem deed. Borstelen hoeft in mijn ogen dan ook lang niet altijd agressie of dominantie te betekenen, toch?

Spanning, kan ook leuke spanning zijn. Maar hier twijfel ik er niet aan waarom deze hond borstelt.
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

LongFields schreef:Ik heb het filmpje nog niet gekeken maar zie een aantal keer beschreven staan dat het borstelen niet als prettig beschreven/ervaren wordt. Ik heb nu een kortharige hond, die heel vaak borstelt. Soms gewoon als hij uit wil, soms uit onzekerheid maar ook heel vaak in spel. mojo is nu 7 maanden en op dit borstelen is er nog nooit een hond geweest die lelijk tegen hem deed. Borstelen hoeft in mijn ogen dan ook lang niet altijd agressie of dominantie te betekenen, toch?
Nee zeker niet :) Kan in veel situaties. Ook van opwinding, of in spel.
Ήυs
Zeer actief

Heavy schreef:
Ήυs schreef:
Heavy schreef:Hier loopt een Bull terriër en die gedraagt zich precies zo als deze stafford .
Ook zo druk en lomp en Heavy vind dat helemaal te gek die doet lekker mee hoe wilder hoe liever.
Jip speelde vroeger ook met haar maar hij heeft de laatste tijd last van zijn gewrichten en vind het dus te druk en gaat nu gewoon zitten zo simpel kan het zijn.
Aha. Het gedrag van de staf is alleen niet druk en lomp. Hij weet heel goed wat hij doet. Dus snap de vergelijking niet zo.
Dat is wat jij ziet ik zie dat niet. Als het echt zo'n hond was die een kort lontje heeft of vervelend en patserig is zou hij zich dan laten pakken door een Golden zonder iets terug te doen denk je?
Deed hij gisteren ook niet.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

De hond draagt de staart hoog, maar wat me nog meer opvalt is dat hij de staart ook heel stijf houdt, een stijve kwispel. Ook zijn manier van lopen vind ik stijf. Dit alles lijkt op spanning te wijzen. Verder vind ik hem behoorlijk opdringerig en onbeleefd, maar niet tegen Kaz.
Wat me aan het begin van het filmpje opvalt, is dat het lijkt of Kaz hem een paar keer (per ongeluk/expres?) rakelings de pas afsnijdt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Ήυs
Zeer actief

Heavy schreef:Nee duhu vind je het gek na 3 keer ? Ik niet :19:
Die mensen hadden een stafford die gewoon los kon met andere honden dat kan nu na die acties van Kaz wel helemaal veranderd zijn.

Arme mensen moeten ze gaan vertellen dat ze een sociale stafford hadden en dat die aangevallen is door een Golden dat gelooft natuurlijk niemand :LOL:

Ik ben weer maar eens heel blij dat mijn honden niet met een hus meehoeven.
Eh nee. Dat vind ik niet raar. Waar zeg ik dat?
Soms is het eng dat je überhaupt nog mee praat op een hondenforum en ook écht denkt iets toe te voegen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Is toch ook logisch? Hij verdedigd zichzelf.Ik zie op het filmpje een hond die onwennig is soms opdringerig maar bij die jachthond het netjes doet.Ik vind het met die Beagel geen spelen maar meer opjagen. :mann: En ik vind dat die golden hem in het begin van het filmpje wel in de gaten houd.Voor Dol is dit ook een trigger hoor..veels te onrustig.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

renee-uk schreef: ik denk er niet over, als je zelf niet weet dat je uit je nek kletst maakt het niet uit wat ik hier ga quoten.

overigens denk ik dat jouw gedrag, in het algemeen en al zeker hier nu tegenover mij, zieliger is dan dat waar je mij van beschuldigt.
nogmaals, dag marc zoek maar fijn een ander voor je rare spelletjes :zwaai
Hè, *verwijderd*. Ik pik dit dus niet. Cleo is de sociaalste hond die ik ooit gehad heb en jij gaat nu even beweren dat dat niet zo was? En dat dat overal op het forum te lezen is? Cleo heeft 1 keer geknokt en dat was met Eva. Cleo liep altijd los en kon met elke hond. Kwam uit een asiel in Spanje en er is nog nooit een hond geweest waar ze 1 druppel bloed bij heeft gemaakt. Dat jij dit hier gewoon met droge ogen anders gaat beweren tov haar eigenaars geeft mij aan dat jij werkelijk niet spoort. Ik werd overigens al gewaarschuwd voor je. Dat je beter in de negeer kan omdat je ze de laatste tijd niet helemaal op een rijtje hebt. Mijn hond een beetje zwart maken en mij erbij. Jij kan me wat. En werkelijk waar meid, je begint een beetje kierewiet over te komen want de meeste mensen komen hier al jaren en weten precies wat ik over Cleo gezegd heb. Cleo was super sociaal. Ik heb duizend foto's van haar in hondenroedels, hondenparkjes in Amsterdam en meer. Wat ben jij een stom wijf geworden zeg.
Afbeelding
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Ik zie een staff die ik uit de weg ga. Waarom hij geeft een mix van signalen af, af en toe staart laag oortjes plat. Maar ik zie heb meer met de staart omhoog, breed maken, fixeren en de pas afsnijden en blokken. De golden ontwijkt hem en zie ik niets raar doen. Zelfs de beagle speelt niet echt met de staff en gaat er zelfs regelmatig voor op de loop. Over een half jaar is dit waarschijnlijk de schrik van alle andere hondenbezitters.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Sorry wie wel geen gelijk heeft jammer om dit op topic van ander te doen .
Dit is echt wel interessant zeker met filmpje en hoe mensen dat anders interpreteren .
Ik kijk anders tegen filmpje aan als t.s , en ik sta één stap terug omdat ik er niet bij was.
Maar hoe iemand ook filmpje analyseerd vraag en gedrag hond t.s of kaz is geen stabiel gedrag, en zou ik daar eerder naar kijken als naar staff.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Die mensen hadden een stafford die gewoon los kon met andere honden dat kan nu na die acties van Kaz wel helemaal veranderd zijn.
Vroeg of laat zou dit mis gaan, nu met Kaz, het had net zo goed een andere kunnen zijn.
Perry en Noah

Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

duitse herder schreef:
Vroeg of laat zou dit mis gaan, nu met Kaz, het had net zo goed een andere kunnen zijn.

Nee joh. Door Kaz is hij nu opeens van een leuke sociale hond naar een vervelende moordmachine gegaan :mrgreen:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Maar het is toch best apart dat jouw hond nadat hij eraf gehaald is er weer opklapt?
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Miezemuis schreef:Maar het is toch best apart dat jouw hond nadat hij eraf gehaald is er weer opklapt?
Als een hond geen duidelijke signalen uitstraalt, gaan ze nou eenmaal door.

Ik denk dat de meeste vergeten dat dit om een (gelegenheid) roedel gaat en niet 1 op 1 zoals wij allemaal gewend zijn. Honden in een roedel vertonen heel ander gedrag dan even elkaar passeren in een bos.
Perry en Noah

Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Miezemuis schreef:Maar het is toch best apart dat jouw hond nadat hij eraf gehaald is er weer opklapt?

Waarom is dat apart? Hij haat hem. Gisteren gebeurde het weer. Hij zal er dus wel een reden voor hebben. En ik snap best waar dat vandaan kan komen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zie een zich heel onprettig gedragende hond rondlopen die zeer zeker een gevecht kan uitlokken door gedrag dat voor zijn doen waarschijnlijk heel netjes en sociaal is maar dat door andere honden niet op prijs gesteld wordt. Type bord voor zijn kop.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Miezemuis
Zeer actief

Ik denk dat haat een nogal menselijke emotie is. Dus of dat in dit geval kopt....?
En hoewel ik het gedrag van deze hond ook niet zo leuk vind kom ik wekelijks honden tegen die nog veeeeeel meer pats-gedrag laten zien. Zo erg was het gedrag van deze hond nou ook weer niet.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ik heb niet zo'n zin om mezelf steeds te moeten herhalen ;)
Miezemuis
Zeer actief

Vooral niet doen dan
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Miezemuis schreef:Ik denk dat haat een nogal menselijke emotie is. Dus of dat in dit geval kopt....?
En hoewel ik het gedrag van deze hond ook niet zo leuk vind kom ik wekelijks honden tegen die nog veeeeeel meer pats-gedrag laten zien. Zo erg was het gedrag van deze hond nou ook weer niet.
Dan loop je verder en is het probleem opgelost. In een roedel kunnen ze vaak geen kant op, de kans dat het escaleert is daardoor erg groot. Vandaar waarschijnlijk dat het nog steeds goed gegaan is.
Ik kwam eens zo een stafford tegen als filmpje, meteen onder Noah haar rok kijken en willen rijden. Noah gaf zeer terecht een snauw, waarop stafford begon te grommen. We zijn wijselijk doorgelopen en 1 minuut later had stafford een hond te pakken. Zo voorspelbaar, vooral omdat ze bij hondenstrand stil bleven staan :oohja:
Perry en Noah

Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Het is niet zo dat ik nooit met een roedel loop (of in een roedel kom met mijn honden). En daar hebben ze heel wat minder ruimte dan op het strand. nogmaals ik vind het ts haar goed recht om de hond niet mee te nemen, en ik vind het gedrag van de hond ook niet zo leuk(vooral omdat mijn honden het niet appreciëren, ik heb hiervoor een lab gehad die hier echt geen problemen mee zou hebben) , maar het gedrag van haar eigen hond vind ik ook niet in de haak.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Miezemuis schreef:Het is niet zo dat ik nooit met een roedel loop (of in een roedel kom met mijn honden). En daar hebben ze heel wat minder ruimte dan op het strand. nogmaals ik vind het ts haar goed recht om de hond niet mee te nemen, en ik vind het gedrag van de hond ook niet zo leuk(vooral omdat mijn honden het niet appreciëren, ik heb hiervoor een lab gehad die hier echt geen problemen mee zou hebben) , maar het gedrag van haar eigen hond vind ik ook niet in de haak.
Maar waarom denk je dat ik het gedrag van Kaz dan prima vind? Lees mijn eerste post nog eens zou ik zeggen.
Miezemuis
Zeer actief

En waar zeg ik dat jij dat denkt? Ik zeg dat ik dat vind. Heb jou niet genoemd.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

:ok:

Dan zijn we het daar over eens.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo zie bij deze hond hoor, ik vind het gewoon doorsnee staf gedrag, de manier waarop die loopt en honden benadert... weet wel dat mijn Bowie niet van dit gedrag houdt, die is dan ook niet bijzonder stabiel weet ik en zij zou dan ook vluchten met ws wel wat piep/jank geluid wat dit soort honden vaak triggert om erachteraan tegaan... daarom ontloop ik ze.. ik denk dat het misschien in deze van kaz en de staf ook een combi is van elkaar triggeren en dan een reactie daarop??
Andere honden ontlopen hem of willen in ieder geval niet zoveel met de staf maar als ik bv naar mijn Bowie kijkt dat is ook niet een hond die snel geaccepteerd wordt door andere honden, ze mag mee rennen met een groep honden maar die rennen niet perse met haar mee, ze wordt geaccepteerd aan de rand maar niet middenin het spel... gelukkig wordt het nu ze richting 8 jaar gaat wel steeds beter en is ze zelf ook wel stabieler geworden maar omdat het negeren door andere honden bij haar niks met agressie oid temaken heeft waak ik ervoor om tebeweren dat het bij deze staf wel zo is.
Uiteraard sta jij als hus altijd in je gelijk om welke hond om welke reden teweren , als het bij jou niet veilig voelt om deze hond mee tenemen moet je het ook gewoon niet doen :ok:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou als hus sowieso nooit een vechthond accepteren. Ongeacht het gedrag.
Hier zijn ook alle hussen klapkaakloos, behalve eentje die er in gespecialiseerd is maar die meneer is een soort van hondenjezus :engel: Hij krijgt het voor elkaar om de hele meute los te laten lopen zonder gedoe.
Maar ik denk dat verreweg de meeste mensen geen hondenjezus zijn en dit soort moeilijkheden gewoon niet op moet zoeken. Als het foutloopt in je eigen groepje krijsen andere eigenaren toch meteen over die kutvechthond in je groep, ook al deed ie niks.

Ik weiger nooit een hond zonder deze gezien te hebben ;)

Heb wel vaker 'klapkaken' mee wat gewoon prima gaat hoor. Alleen deze hond wil ik niet in de roedels hebben.

Heeft de hondenjezusmeneer ook een naam? Qua hus bedoel ik. Ben nu wel nieuwsgierig geworden naar hem.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”