Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Hebben jullie ervaring met één van deze banden bij jonge honden? Onze Tobi (afgelopen zaterdag was hij 11 weken) zit onder de teken. Hebben er al 12 uitgehaald, maar er zitten nog steeds van die bloedzuigers
In de beschrijving staat niet gebruiken onder de 7 weken, dus het zou moeten kunnen denk ik?
Bas draagt een bandje van 5 Euro van beaphar elk jaar en nog nooit een vlo of teek gezien als ze het bandje om heeft. Zodra het af gaat heeft ze vaak binnen een week een teek.
tobi__ schreef:Hebben jullie ervaring met één van deze banden bij jonge honden? Onze Tobi (afgelopen zaterdag was hij 11 weken) zit onder de teken. Hebben er al 12 uitgehaald, maar er zitten nog steeds van die bloedzuigers
In de beschrijving staat niet gebruiken onder de 7 weken, dus het zou moeten kunnen denk ik?
Wij hebben de seresto band ook vanaf een week op 12 denk ik. Hij zat echt onder de teken en sinds ik de seresto heb niet meer.
laeken schreef:Bas draagt een bandje van 5 Euro van beaphar elk jaar en nog nooit een vlo of teek gezien als ze het bandje om heeft. Zodra het af gaat heeft ze vaak binnen een week een teek.
Maar die werkt geen 8 maanden, beschermt niet tegen hartworm, je kunt er niet mee zwemmen, is schadelijk voor t milieu als je t wel doet, werkt met poeder op de band etc etc etc.
Ik gebruik t liefst ook niks net als ik al 20 jaar doe maar als t moet dan ook goed. Daarnaast liggen ze dagelijks in t water dus daar moet t tegen kunnen. Het heeft zn geld iig al lang en breed opgebracht nu na 4 maanden.
Jullie zullen het antwoord vast niet precies weten, want hondjes kunnen niet praten Maar Igor lijkt niet zo van halsbanden te houden. Schudt dan een hele hoop meer met zijn kop dan aan een tuigje. Ik hou niet zo van druppels en de Bravecto vind ik ook een beetje spannend (want wat hier eerder genoemd werd; als het erin zit en hij kan er niet tegen, kan ik het er niet uit halen). Zou hij een Seresto band dan ook vervelend vinden? Het is nogal wat geld om eventjes uit te proberen haha, dus misschien dat iemand anders ook een hond heeft die niet zo van halsbanden houdt, maar de Seresto geen probleem vindt (of juist wel).
Zeeuwse labjes schreef:Niet mijn hond, maar dit was het effect van een scalibor band in combinatie met zwemmen/veel regen:
Mijn eigen honden hebben de seresto banden alleen 's avonds en 's nachts om. Tot nu toe werkt dat goed genoeg, terwijl ze anders zeker 1-2 teken per dag hadden.
Onze hond heeft het inderdaad ook eens gehad met de Scaliborband. Veel zwemmen en toch wel wat lossen huid daar, dat is gaan smetten. Maar dat kan net zo goed gebeuren met een halsband om.
Bij onze hond is de plek uiteraard niet zo extreem geworden, we hadden het op tijd door. Later de band gewoon weer omgedaan en geen problemen verder.
Heb de seresto band nu bijna een week en bevalt goed. Teken zijn eruit gegaan en geen nieuwe meer gezien. Van de band heeft hij geen last en je kunt hem ook goed stellen of even af doen.
laeken schreef:Bas draagt een bandje van 5 Euro van beaphar elk jaar en nog nooit een vlo of teek gezien als ze het bandje om heeft. Zodra het af gaat heeft ze vaak binnen een week een teek.
Maar die werkt geen 8 maanden, beschermt niet tegen hartworm, je kunt er niet mee zwemmen, is schadelijk voor t milieu als je t wel doet, werkt met poeder op de band etc etc etc.
Ik gebruik t liefst ook niks net als ik al 20 jaar doe maar als t moet dan ook goed. Daarnaast liggen ze dagelijks in t water dus daar moet t tegen kunnen. Het heeft zn geld iig al lang en breed opgebracht nu na 4 maanden.
Kan me niet voorstellen dat dat gladde bruine bandje met poeder werkt hoor. Zit echt geen poeder op nl. Op de verpakking stond meen ik dat hij 5 of 6 maanden werkt. Bij Bas in elk geval elk seizoen 1 bandje en nooit een teek of vlo terwijl ik zelf zelfs teken krijg dus er zitten er genoeg. Zwemmen doet ze niet dus daar geen zorg. Hartworm zit hier verder niet toch?
Ik gebruik dit bandje overigens omdat bas er geen reacties op heeft en hij perfect werkt. Niet omdat het goedkoop is. Gewoon ervaren tevreden klant zeg maar.
Dat is ook de enige die ik kan vinden. Ben wel benieuwd, als dat net zo goed werkt, dan koop ik wel 2 per jaar en voor die € 5,- gooi ik 'm in de wintermaanden weg. Ze hebben hier helaas zeker 7-8mnd bescherming tegen teken nodig.
Mijn honden zwemmen nu 2-3x per dag en gelukkig geen enkele reactie te zien. Gebruik nu voor het 3e jaar Seresto. Voor onze vakantie in Italië heb ik ze wel Scalibor banden om gedaan omdat mij niet helemaal duidelijk was of Seresto ook helpt tegen hartworm.