Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn wereld staat vandaag even stil......
Moderator: moderatorteam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Re: Vandaag
Hallo Stang,Stang schreef:
Hoi Mark,
Sorry voor de even stilte hier, maar mijn Kaya werd net 1 dag na jouw enorm trieste zwarte dag gecastreerd. Dit was gisteren dus.
Donderdagavond toen ik het nieuws las over Malou was ik volkomen lamgeslagen. Tranen om jouw verdriet, om Malou, en vreselijk veel onzekerheid over Kaya's komende operatie. Bijna afgeblazen, maar uiteindelijk toch doorgezet.
Door jouw verhaal hou ik haar met argusogen in de gaten, is ze 2 keer uitgebreid gecheckt op hart en longen door de dierenarts voor de operatie. Niet dat je dit voorkomen kan natuurlijk, maar wel voor mijn eigen gemoedsrust.
Het moet afschuwelijk voor je zijn, geen voorstelling van te maken bijna. Zo heb je je lieverd in je armen en zo is het afgelopen.....
Je hebt prachtige herinneringen en ik hoop dat die de boventoon gaan voeren. Ze heeft voor altijd een plekje in je hart Mark.
Ik wens je nogmaals heel veel sterkte toe, denk heel veel aan je in deze periode![]()
![]()
Ik kan het niet anders maken dan dat het is joh. Logisch dat de schrik jou om het hart slaat. Maar wat Malou is overkomen is echt vrij zeldzaam. Mijn dierenarts heeft het nog maar een keer eerder meegemaakt in zijn carrière.
Het is een standaard operatie. Ze kunnen het bijna met de ogen dicht. Malou had blijkbaar toch een zwak hart. Ik ben er van uit gegaan dat het een sterke krachtige hond was. Die narcose had ze makkelijk moeten kunnen hebben. Dat was dus niet zo.
Dus joh probeer mijn ervaring een beetje los te zien van jou hond. Trouwens Bij grote honden komt een acute hartstilstand vaker voor. Bij Leonbergers is het ook bekend dat het vaker voorkomt als bij andere grote rassen.
Nou geef Kaya een dikke knuffel van me.
Bedankt voor je reactie. (En alle anderen ook nog, ik blijf het ongelooflijk vinden hier. Het geeft me veel steun. Iedereen bedankt!)
Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
Debora
- Zeer actief
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Eigenlijk gaat het heel goed met me vandaag
Hallo allemaal,
Ja, het gaat eigenlijk erg goed. Ik zoek veel afleiding en doe elke dag een paar confronterende dingen. Gisteren heb ik het standaard rondje alleen gelopen. Dan houd je het niet droog. Vandaag ben ik lekker naar mijn ouders op Ameland geweest. Goede wandeling gemaakt en me lekker laten uitwaaien. Wel akelig veel honden op de boot. (ik zie nu opeens overal honden).
Vanmorgen veel foto's aan het doorbladeren geweest. Ik heb nog twee hele korte filmpjes van 8sec. Ooit gemaakt met een digitale camera. Ze zijn me erg dierbaar. Maar elke keer komt het besef als een zwarte drab uit je onderbuik opborrelen dat je het voor de rest van je leven met de foto's zult moeten doen. Dat blijven klote momenten. En het is wel heel stil hoor in huis. snachts naar de wc gaan vind ik nog het ergst geloof ik. Dan lag ze altijd zo heerlijk in de weg. Ik aaide haar dan altijd en dan merkte ze daar helemaal niks van. Zo diep weg was ze altijd. Dat soort dingen mis ik natuurlijk echt enorm. Ja, en het thuiskomen is ook weinig aan op het moment.
Ik zie wel op tegen morgen. Ik heb mijn werk aan huis en Renée mijn vriendin gaat morgen weer aan het werk. Ze had donderdag en vrijdag vrij genomen. Dat vond ik wel heel erg fijn. Maar morgen zit ik hier in een stil en leeg huis en moet ik mij gaan concentreren op mijn werk. Daar zie ik wel tegenop. Maar ik ben me heel goed bewust dat ik er doorheen moet. Ik moet mezelf ook niet onnodig pijn doen door me almaar bezig te houden met de vraag “waaromâ€
Ja, het gaat eigenlijk erg goed. Ik zoek veel afleiding en doe elke dag een paar confronterende dingen. Gisteren heb ik het standaard rondje alleen gelopen. Dan houd je het niet droog. Vandaag ben ik lekker naar mijn ouders op Ameland geweest. Goede wandeling gemaakt en me lekker laten uitwaaien. Wel akelig veel honden op de boot. (ik zie nu opeens overal honden).
Vanmorgen veel foto's aan het doorbladeren geweest. Ik heb nog twee hele korte filmpjes van 8sec. Ooit gemaakt met een digitale camera. Ze zijn me erg dierbaar. Maar elke keer komt het besef als een zwarte drab uit je onderbuik opborrelen dat je het voor de rest van je leven met de foto's zult moeten doen. Dat blijven klote momenten. En het is wel heel stil hoor in huis. snachts naar de wc gaan vind ik nog het ergst geloof ik. Dan lag ze altijd zo heerlijk in de weg. Ik aaide haar dan altijd en dan merkte ze daar helemaal niks van. Zo diep weg was ze altijd. Dat soort dingen mis ik natuurlijk echt enorm. Ja, en het thuiskomen is ook weinig aan op het moment.
Ik zie wel op tegen morgen. Ik heb mijn werk aan huis en Renée mijn vriendin gaat morgen weer aan het werk. Ze had donderdag en vrijdag vrij genomen. Dat vond ik wel heel erg fijn. Maar morgen zit ik hier in een stil en leeg huis en moet ik mij gaan concentreren op mijn werk. Daar zie ik wel tegenop. Maar ik ben me heel goed bewust dat ik er doorheen moet. Ik moet mezelf ook niet onnodig pijn doen door me almaar bezig te houden met de vraag “waaromâ€
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 06 nov 2005 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
- MJ
- Zeer actief
Tja....doet me denken aan een topic over dat inpakken van je met haar mooie bruine ogen! Waar ik ook vreselijk bij heb moeten lachen om je.Héérlijk dat ze dat heeft kunnen doen!
Weet dat eigenlijk niets doet of betekent of troost biedt of wat dan ook...maar mijn gedachten zijn veel bij jou en je vriendin. Veel sterkte morgen!
Weet dat eigenlijk niets doet of betekent of troost biedt of wat dan ook...maar mijn gedachten zijn veel bij jou en je vriendin. Veel sterkte morgen!
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- mercedes2803
- Zeer actief
He Mark,
Fijn om te lezen dat het beter gaat...zo gaat het iedere dag een beetje beter..maar er zullen ook zeker nog dagen komen dat het allemaal tegenzit en je Malou ontzettend zult missen.
De fijne herinneringen zullen je dan weer een glimlach om je mond geven...en daar doen we het voor he?
Dat je de confronterende dingen aanpakt is zeker moeilijk...
Wat moet dat iets verdrietigs zijn dat je het standaard rondje loopt zonder je Malou...
Zo zag ik een oude baas bij ons in de buurt ook weken het rondje lopen dat hij al jaaaren liep met zijn oude hond...die er nu dus niet meer was...wat was dat hartverscheurend om te zien.
En lopen we vandaag bij de verkiezing mooiste hond van onze hondenschool, zie ik daar een kleine Malou lopen...prachtbeest...moest meteen aan jouw Malou denken...
Veel sterkte morgen als je weer aan het werk moet...
Je pakt je dagelijkse routine weer op maar er mist wat...dat is heel verdrietig.
En ik denk aan je morgen...en dinsdag natuurlijk ook!
Ik hoop op een heel mooi herfstzonnetje als jullie haar los gaan laten...
En wat ik je eerder al zei...die mooie herinneringen gaan de boventoon voeren...dat doen ze nu al!

Fijn om te lezen dat het beter gaat...zo gaat het iedere dag een beetje beter..maar er zullen ook zeker nog dagen komen dat het allemaal tegenzit en je Malou ontzettend zult missen.
De fijne herinneringen zullen je dan weer een glimlach om je mond geven...en daar doen we het voor he?
Dat je de confronterende dingen aanpakt is zeker moeilijk...
Wat moet dat iets verdrietigs zijn dat je het standaard rondje loopt zonder je Malou...
Zo zag ik een oude baas bij ons in de buurt ook weken het rondje lopen dat hij al jaaaren liep met zijn oude hond...die er nu dus niet meer was...wat was dat hartverscheurend om te zien.
En lopen we vandaag bij de verkiezing mooiste hond van onze hondenschool, zie ik daar een kleine Malou lopen...prachtbeest...moest meteen aan jouw Malou denken...
Veel sterkte morgen als je weer aan het werk moet...
Je pakt je dagelijkse routine weer op maar er mist wat...dat is heel verdrietig.
En ik denk aan je morgen...en dinsdag natuurlijk ook!
Ik hoop op een heel mooi herfstzonnetje als jullie haar los gaan laten...
En wat ik je eerder al zei...die mooie herinneringen gaan de boventoon voeren...dat doen ze nu al!
- *Linda*
- Zeer actief
- kattekop
- Actief
Mark ik lees dit nu pas, sorry. Wat afschuwelijk zeg..! Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Wist niet dat er zulke complicaties op konden treden na een operatie. Tijdens een standaardoperatie verwacht je dat al niet, maar dat het dan na een geslaagde operatie later op de dag kan gebeuren... Vreselijk dat dat nou juist Malou moet overkomen... Ik wens je heel veel sterkte, vooral morgen en dinsdag.

-
keessie
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mark ik wil je voor morgen veel sterkte wensen. Ik weet zeker dat je je rustig zal voelen maar dat het gemis dan extra pijnlijk en verdrietig zal zijn.
En voor dinsdag laat je haar los maar je weet dat Balou altijd bij je zal blijven en op een gegeven moment zal de glimlach om je mond om de herinneringen dieper worden.
En voor dinsdag laat je haar los maar je weet dat Balou altijd bij je zal blijven en op een gegeven moment zal de glimlach om je mond om de herinneringen dieper worden.
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
Veel sterkte voor morgen en dinsdag.
ik zal aan jullie denken.
Wat fijn dat malou zulke fijne jaren heeft gehad bij jou en dat jullie zo genoten hebben van elkaar.
dat pakken ze je nooit meer af.
dat zijn de fijne herinneringen die je de rest van je leven aan je lieve schat zult hebben.
helaas is er te vroeg een einde aan gekomen, maar helaas is het niet anders.
De tijd die jullie samen hadden was goed en fijn, daar kun je kracht uit putten om het verlies te verwerken
ik zal aan jullie denken.
Wat fijn dat malou zulke fijne jaren heeft gehad bij jou en dat jullie zo genoten hebben van elkaar.
dat pakken ze je nooit meer af.
dat zijn de fijne herinneringen die je de rest van je leven aan je lieve schat zult hebben.
helaas is er te vroeg een einde aan gekomen, maar helaas is het niet anders.
De tijd die jullie samen hadden was goed en fijn, daar kun je kracht uit putten om het verlies te verwerken
-
Reini
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
Rob*
- Zeer actief
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Bedankt allemaal weer,
Vanmorgen de riem van Malou opgehaald bij de dierenarts. Deze was ik vorige week vergeten. Malou is vanmorgen gecremeerd. Ik kom net weer terug van een wandeling. Recreatiepark de Heide in Heerenveen. Daar was ik praktisch elke dag met Malou. De laatste weken waren we daar veel aan het trainen voor behendigheid. Klinkt heftig maar was meestal met een kwartiertje weer bekeken. Paar keer apporteren, wat zoeken en een aantal aandachtsoefeningen. De rest van de wandeling was lekker vrij ravotten met andere honden.
Dus een heftige emotionele morgen. Nu probeer ik mij weer op het werk te concentreren. Ik heb een mooie kaars op mijn bureau branden voor Malou. Wat een rare vervreemdende morgen. De dierenarts assistente kon haar ogen ook niet droog houden. Dat is wel weer heel lief. Die mensen maken ook wat mee hoor.
Nou het is bijna een weblog zo : ) Nou ja ik praat lekker van me af zo. Fijne dag iedereen.
Mark
Vanmorgen de riem van Malou opgehaald bij de dierenarts. Deze was ik vorige week vergeten. Malou is vanmorgen gecremeerd. Ik kom net weer terug van een wandeling. Recreatiepark de Heide in Heerenveen. Daar was ik praktisch elke dag met Malou. De laatste weken waren we daar veel aan het trainen voor behendigheid. Klinkt heftig maar was meestal met een kwartiertje weer bekeken. Paar keer apporteren, wat zoeken en een aantal aandachtsoefeningen. De rest van de wandeling was lekker vrij ravotten met andere honden.
Dus een heftige emotionele morgen. Nu probeer ik mij weer op het werk te concentreren. Ik heb een mooie kaars op mijn bureau branden voor Malou. Wat een rare vervreemdende morgen. De dierenarts assistente kon haar ogen ook niet droog houden. Dat is wel weer heel lief. Die mensen maken ook wat mee hoor.
Nou het is bijna een weblog zo : ) Nou ja ik praat lekker van me af zo. Fijne dag iedereen.
Mark
- mercedes2803
- Zeer actief
Je gaat er inderdaad vol doorheen zoals Inge al zegt.Mark-fryslan schreef:Bedankt allemaal weer,
Mark
Dat vind ik knap en waarschijnlijk is het voor jou de beste manier.
Maar wat Inge ook zegt, verwacht niet teveel van jezelf.
Er zullen nog genoeg rotmomenten komen..
Alles is zo plotseling gebeurt.
Fijn dat de dierenartspraktijk ook zo met je meeleeft.
Die mensen zien idd hele verdrietige dingen.
Werkse vandaag...maar verwacht idd niet teveel....
Er zal je misschien maar weinig van de vingers komen vandaag en dat is helemaal niet erg...
Sterkte hoor!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Praat/schrijf maar van je af Mark. Doe alles wat je helpt je verdriet een beetje te verzachten.
De mensen hier hebben mij 4 jaar geleden bij het plotselinge overlijden van pupje Tara er echt doorheen gesleurd en daar denk ik nog steeds met dankbaarheid en warmte aan terug.
Dus als je er behoefte aan hebt: vooral blijven schrijven! Een ieder hier snapt volkomen hoeveel verdriet en leegte je ervaart als je lieverd er ineens niet meer is.

De mensen hier hebben mij 4 jaar geleden bij het plotselinge overlijden van pupje Tara er echt doorheen gesleurd en daar denk ik nog steeds met dankbaarheid en warmte aan terug.
Dus als je er behoefte aan hebt: vooral blijven schrijven! Een ieder hier snapt volkomen hoeveel verdriet en leegte je ervaart als je lieverd er ineens niet meer is.
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Ach, ja je hebt gelijk Inge. Maar ja joh ik doe ook maar wat op het moment. Gisteren voelde ik me heel goed en sterk. Vanmorgen is het weer heel wat minder. God wat mis ik dat malle beest.
Ik wil niet alles gelijk aan de kant gooien en inpakken. Maar ik kan ook niet alles overal laten liggen alsof Malou zo weer thuis komt. Haar riem hangt voorlopig nog even aan de kapstok. Ik heb een touwspeeltje. Een knoop van touw met een lus eraan. Die had ik gekregen voor de behendigheid. Het was mijn speeltje waar Malou als beloning zo af en toe mee mocht spelen. Niet te groot en het past in je broekzak. Ik moest dat zorgvuldig bij me houden en mocht het niet laten slingeren. Het moest een heel bijzonder speeltje gaan worden in de ogen van Malou.
In het begin zei het ding haar niks maar op het laatst werd ze al aardig gek op dat touwspeeltje. Het betekent lekker spelen. Dat speeltje draag ik nu nog bij me. Het geeft me een fijn gevoel. Ik pas nog steeds op het speeltje ook al kan Malou er nu niet meer mee spelen.
Mark
Mark
Ik wil niet alles gelijk aan de kant gooien en inpakken. Maar ik kan ook niet alles overal laten liggen alsof Malou zo weer thuis komt. Haar riem hangt voorlopig nog even aan de kapstok. Ik heb een touwspeeltje. Een knoop van touw met een lus eraan. Die had ik gekregen voor de behendigheid. Het was mijn speeltje waar Malou als beloning zo af en toe mee mocht spelen. Niet te groot en het past in je broekzak. Ik moest dat zorgvuldig bij me houden en mocht het niet laten slingeren. Het moest een heel bijzonder speeltje gaan worden in de ogen van Malou.
In het begin zei het ding haar niks maar op het laatst werd ze al aardig gek op dat touwspeeltje. Het betekent lekker spelen. Dat speeltje draag ik nu nog bij me. Het geeft me een fijn gevoel. Ik pas nog steeds op het speeltje ook al kan Malou er nu niet meer mee spelen.
Mark
Mark
- *tweety*
- Zeer actief
Hoi Mark
Ik vind dat je goed bezig bent hoor. Petje af, het valt lang niet altijd mee om telkens weer erover te praten, dat merk ik zelf ook wel.
Als ik nu aan het wandelen ben dan vragen ze ook is dat Yvar of Kyra, ja en dan kun je alles weer opnieuw vertellen, soms wordt ik er wel eens moe van hoor, maar aan de andere kant merk ik ook dat het me helpt om alles te verwerken.
Gisteren was het voor mij al 2 weken geleden dat Kyra is gestorven en automatisch denk je weer aan alles wat er gebeurd is, en nu 2 weken later begint voor mij het gemis steeds groter te worden, soms lijkt het net 1 grote droom die je beleefd maar als ik dan weer bij het grafje sta is het toch echt de harde werkelijkheid.
Praat lekker van je af, en sterkte ermee....
Ik vind dat je goed bezig bent hoor. Petje af, het valt lang niet altijd mee om telkens weer erover te praten, dat merk ik zelf ook wel.
Als ik nu aan het wandelen ben dan vragen ze ook is dat Yvar of Kyra, ja en dan kun je alles weer opnieuw vertellen, soms wordt ik er wel eens moe van hoor, maar aan de andere kant merk ik ook dat het me helpt om alles te verwerken.
Gisteren was het voor mij al 2 weken geleden dat Kyra is gestorven en automatisch denk je weer aan alles wat er gebeurd is, en nu 2 weken later begint voor mij het gemis steeds groter te worden, soms lijkt het net 1 grote droom die je beleefd maar als ik dan weer bij het grafje sta is het toch echt de harde werkelijkheid.
Praat lekker van je af, en sterkte ermee....
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Nog even een mooie foto van Malou. Op dit veldje wil ik haar morgen uitstrooien. We kwamen er vaak. De foto van mij met Malou vond ik eerst maar een suffe vakantie foto. Nu is de waardering heel wat meer. Ik heb eigenlijk bijna geen foto's van mezelf samen met Malou. Gek he dat je die vergeet te maken.
Mark

Mark

Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 07 nov 2005 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- linda
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- mercedes2803
- Zeer actief
wat een mooie foto van jou en Malou!
Erover praten helpt zeker en weet je gesterkt dat er hier mensen zijn die zo goed begrijpen hoe je je voelt.
We luisteren allemaal naar je en lezen het met veel herkenning.
Borstel opruimen, speeltjes opruimen...het is een heel verdrietig iets en het raakt je tot op je bot, maar op die manier ga je er wel volledig doorheen. Het een ander op laten ruimen is geen optie...dat moet je (helaas) zelf doen.
Ik blijf hopen op dat herfstzonnetje morgen!
Het veldje ziet er mooi uit! Daar kan Malou heerlijk vrij zijn lijkt mij!
Erover praten helpt zeker en weet je gesterkt dat er hier mensen zijn die zo goed begrijpen hoe je je voelt.
We luisteren allemaal naar je en lezen het met veel herkenning.
Borstel opruimen, speeltjes opruimen...het is een heel verdrietig iets en het raakt je tot op je bot, maar op die manier ga je er wel volledig doorheen. Het een ander op laten ruimen is geen optie...dat moet je (helaas) zelf doen.
Ik blijf hopen op dat herfstzonnetje morgen!
Het veldje ziet er mooi uit! Daar kan Malou heerlijk vrij zijn lijkt mij!