Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Uma vermist Asterstraat in Den Haag

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Als ik het goed begrijp hoort deze foto bij de zichtmelding in Wassenaar?

Afbeelding

Ik vind haar niet heel vreselijk bang ogen op die foto. Bij een angstige podenco liggen die oren helemaal plat en zit die staart tussen de benen. Ze is heel voorzichtig en laat zich uiteraard niet pakken, maar ik denk echt dat als die mevrouw die de foto heeft gemaakt daar met een paar vriendelijke honden had gestaan en koekies uit was gaan delen aan haar eigen honden, dat er wel contact was gemaakt en dat ze met een beetje geluk mee was gelopen.

Ik heb op het ouwe BHF nog wat topics nagelezen over vermiste honden, om te kijken of daar misschien nog handige tips tussen stonden (een groepje mensen daar heeft diverse vermiste honden kunnen vangen), en als het mijn hond was die vermist was, zou ik echt vragen of mensen met groepen podenco's en windhonden wilden gaan wandelen. Mooiste verhaal is wel dat van Lola, wekenlang vermist en ze liep uiteindelijk mee tussen een groep galgo's: http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/ ... 82&t=49671

En als het mijn hond was op die zichtmeldingfoto, zou ik me iets geruster voelen. Ze is niet in paniek en houdt haar koppie erbij.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Lief meisje, is het nog niet eens tijd dat jij lekker naar huis gaat?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Net thuis midden in de nacht van een feest, maar meteen kijken of Uma al thuis was. Helaas niet :-(
Uma meisje, het is nu echt tijd om naar huis te gaan. Je wordt vreselijk gemist, kom op meis!!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hanneke2 schreef:Als ik het goed begrijp hoort deze foto bij de zichtmelding in Wassenaar?

Afbeelding
Pfff, ik krijg gewoon tranen van ontroering bij het zien van Uma op deze foto. Wat lijkt me dat heerlijk om je hond die je al acht(?) dagen niet gezien hebt op deze foto te zien, ze is nog niet bij je, maar je hebt haar nu even 'zelf' gezien.

Duimen draaien en ik denk heel vaak aan Uma en baasjes, sterkte met alle onzekerheid.
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

Wow, het idee alleen al dat iemand zo dicht bij je hond geweest is.....kan me voorstellen dat het frustrerend en tegelijk hoopgevend is......
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Hier kijk ik ook elke dag een paar keer, en zo erg dat ze nog niet thuis is, geen zichtmeldingen komen .
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Hanneke2 schreef:Als ik het goed begrijp hoort deze foto bij de zichtmelding in Wassenaar?

Afbeelding

Ik vind haar niet heel vreselijk bang ogen op die foto. Bij een angstige podenco liggen die oren helemaal plat en zit die staart tussen de benen. Ze is heel voorzichtig en laat zich uiteraard niet pakken, maar ik denk echt dat als die mevrouw die de foto heeft gemaakt daar met een paar vriendelijke honden had gestaan en koekies uit was gaan delen aan haar eigen honden, dat er wel contact was gemaakt en dat ze met een beetje geluk mee was gelopen.

Ik heb op het ouwe BHF nog wat topics nagelezen over vermiste honden, om te kijken of daar misschien nog handige tips tussen stonden (een groepje mensen daar heeft diverse vermiste honden kunnen vangen), en als het mijn hond was die vermist was, zou ik echt vragen of mensen met groepen podenco's en windhonden wilden gaan wandelen. Mooiste verhaal is wel dat van Lola, wekenlang vermist en ze liep uiteindelijk mee tussen een groep galgo's: http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/ ... 82&t=49671

En als het mijn hond was op die zichtmeldingfoto, zou ik me iets geruster voelen. Ze is niet in paniek en houdt haar koppie erbij.
ik was ook zo ontzettend opgelucht toen ik deze foto zag. Ze heeft het best naar haar zin geloof ik.
Koekjes reageert ze niet op maar wie weet wordt ze nieuwsgierig en komt ze dichtbij kijken. Het is zeker het proberen waard. We hebben alleen sinds vrijdag geen zichtmeldingen meer gehad dus ik heb geen idee waar te zoeken..
Manu

Zamunda schreef: Pfff, ik krijg gewoon tranen van ontroering bij het zien van Uma op deze foto. Wat lijkt me dat heerlijk om je hond die je al acht(?) dagen niet gezien hebt op deze foto te zien, ze is nog niet bij je, maar je hebt haar nu even 'zelf' gezien.

Duimen draaien en ik denk heel vaak aan Uma en baasjes, sterkte met alle onzekerheid.
Wij barstten in janken uit, je bent opgelucht, blij, iets minder bezorgd maar ook dat iemand zo dichtbij was en ze verdorie nog niet thuis is. Maar ze leeft, je weet nu zeker dat ze oké is en dat ze hr pretbek op heeft gezet.
En nu hopen dat we haar meer gaan zien.

Hoe denken jullie over een beloning uitloven?
Voor diegene die een zichtmelding met foto heeft een beloning? Ik ben bang dat men dan toch erachter aan gaat jagen..
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Zou ik niet doen, je lokt zo 'ramptoeristen' die dan speciaal naar haar zoeken. Bloemetje achteraf kan natuurlijk altijd.

Sterkte voor jullie allemaal en ik blijf duimen.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Geen beloning, denk ik. Mensen met de goede bedoelingen maken echt wel een foto, die hebben geen geld nodig.
Straks krijg je allerlei photoshop fotos binnen en zijn er mensen die inderdaad alleen voor de foto gaan jagen.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Geen beloning, denk ik. Mensen met de goede bedoelingen maken echt wel een foto, die hebben geen geld nodig.
Straks krijg je allerlei photoshop fotos binnen en zijn er mensen die inderdaad alleen voor de foto gaan jagen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Geen beloning idd. Daar trek je ook verkeerde mensen mee aan.

Dikke knuffel voor jullie, Nikki.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zou ook geen beloning uitloven, maar is zo'n drone niet een idee (vorige blz)? Ik zag ook op facebook dat
je daar eerder een oproep voor hebt gedaan.
Als dat erg duur is, dan weet ik wel zeker dat we met z'n allen een heel stuk kunnen wandelen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik zou het met een hond als Uma absoluut niet doen, dat geeft ongelukken ben ik bang :(:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat fijn om haar even te zien zo. Ik zou ook geen beloning doen, ik zou er zelf ook geen geld voor willen ontvangen en dan lok je wellicht wel figuren er mee die voor het geld haar gaan 'zoeken'.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Caro. schreef:Ik zou ook geen beloning uitloven, maar is zo'n drone niet een idee (vorige blz)? Ik zag ook op facebook dat
Als dat erg duur is, dan weet ik wel zeker dat we met z'n allen een heel stuk kunnen wandelen.
Vorige week heb ik ze gemaild toen ik het bericht over de reeën las. Ze hebben mijn mail naar de betreffende personen doorgestuurd, alleen zit de enige drone met warmtecamera in Bentelo. Zelf heb ik er niks meer van gehoord, maar in mijn mail stond de fb-pagina van Uma, dus hoopte dat ze via die weg contact zouden zoeken als ze konden helpen. Mocht dit niet gedaan zijn wil ik er best nog eens achteraan.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

veertje schreef:
Caro. schreef:Ik zou ook geen beloning uitloven, maar is zo'n drone niet een idee (vorige blz)? Ik zag ook op facebook dat
Vorige week heb ik ze gemaild toen ik het bericht over de reeën las. Ze hebben mijn mail naar de betreffende personen doorgestuurd, alleen zit de enige drone met warmtecamera in Bentelo. Zelf heb ik er niks meer van gehoord, maar in mijn mail stond de fb-pagina van Uma, dus hoopte dat ze via die weg contact zouden zoeken als ze konden helpen. Mocht dit niet gedaan zijn wil ik er best nog eens achteraan.
Oké, nou ik hoop dat hier dan nog iets uit kan komen :ok: Het lijkt mij de beste optie die er nu is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Manu

Ik heb contact met hen gezocht, dankjewel!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Echt balen dat er geen zichtmeldingen zijn geweest van dit weekend. Het was wel erg druk op het strand dus misschien houdt ze zich gewoon verborgen.
Ik zou oppassen met beloningen omdat het nou geen hond is waarbij je wilt dat ze op haar gaan jagen. Ik zou eerder blijven flyeren en mensen aanspreken en zorgen dat ze jouw telefoonnummer hebben. Ik denk dat je daar meer mee bereikt.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Oh wat fijn om op die foto te zien dat ze oke is :ok:
Het word hoog tijd voor een nieuwe zichtmelding zodat jullie weer een aanknopingspunt hebben!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Misschien Hart van Nederland (nog) eens benaderen met het verhaal en het verzoek om te melden dat een drone gezocht wordt met infraroodcamera? Hoe meer publiciteit, hoe beter.
Ik duim al het hele weekend dat Uma weer ergens gespot en gemeld wordt, en ik hoop dat hier vandaag te lezen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind het ook zo'n frustrerend idee dat ze waarschijnlijk door allerlei mensen is gezien, maar die mensen hebben er geen idee van dat ze vermist is.
Als je de dierenambulance hier gaat bellen voor iedere hond die even voorbij komt waarvan je de eigenaar niet ziet, dan zul je je abonnement moeten verhogen anders bel je al gauw buiten je bundel :blauwoog:

Het is natuurlijk moeilijk om nu te bepalen waar ze precies zit en waar je flyers moet ophangen, maar ik ben in de driehoek katwijk, meyvogele del en De Pan geen flyers tegen gekomen.
Ik had ze wel op willen hangen maar dan had ik me wat beter moeten voorbereiden
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

LongFields schreef:Misschien Hart van Nederland (nog) eens benaderen met het verhaal en het verzoek om te melden dat een drone gezocht wordt met infraroodcamera? Hoe meer publiciteit, hoe beter.
Ik duim al het hele weekend dat Uma weer ergens gespot en gemeld wordt, en ik hoop dat hier vandaag te lezen.

Is een goed idee, had al een mailtje gestuurd en ga dat nogmaals doen. Ik denk inderdaad dat de publiciteit weer moet opgezocht worden, dat heeft best geholpen heb ik het idee.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Noahtje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noahtje »

Aw, lieve Uma!!
Het is nu echt tijd om naar huis te komen hoor!!

Een beloning is lastig..
Met Noah hadden we dat wel gedaan.. 1000 euro beloning.. en ik heb toen ècht veel valse tips gehad!! Mensen die zeiden dat hij dood in de rivier lag, dat ze hem in Geldrop hadden gezien.. en daar is hij dus echt nooit geweest! Mensen die naar aanleiding van de flyers belden en zeiden dat ze Noah hadden gevonden en Noah bij hun thuis hadden zitten. Ze vroegen ook of we er iets voor over hadden. Natuurlijk!! Toen kwamen we daar: bestond het huisnummer niet, het opgegeven telefoonnummer was vals.. en geen Noah dus!!

Uiteindelijk is Noah echt door iemand gevonden, zijn wij gebeld en hij wilden er niks voor hebben. Uiteindelijk hebben we hem twee kratjes bier gegeven.. maar zelfs die hoefde hij eigenlijk niet.

Dus ja, moeilijk. Het kan heel erg averechts werken, het kan ook juist wel werken.. moeilijk zeg!!

Ik hoop echt dat je snel weer zichtmeldingen krijgt!!!
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik denk (hoop!) dat de zichtmeldingen wel weer komen na dit pinksterweekend. Tenminste, ik kan me zo voorstellen dat ze niet de drukte opzoekt.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Dubbel...
Afbeelding
Manu

Paisley schreef:Ik vind het ook zo'n frustrerend idee dat ze waarschijnlijk door allerlei mensen is gezien, maar die mensen hebben er geen idee van dat ze vermist is.
Als je de dierenambulance hier gaat bellen voor iedere hond die even voorbij komt waarvan je de eigenaar niet ziet, dan zul je je abonnement moeten verhogen anders bel je al gauw buiten je bundel :blauwoog:

Het is natuurlijk moeilijk om nu te bepalen waar ze precies zit en waar je flyers moet ophangen, maar ik ben in de driehoek katwijk, meyvogele del en De Pan geen flyers tegen gekomen.
Niet?? We hebben er vrij veel opgehangen. Ik weet wel dat gemeente Katwijk niet van flyers houdt.. hoop niet dat ze het weggehaald hebben. Ik ga zo weer even kijken.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Nog een paar van die foto's maar dan wel steeds dichterbij huis, daar wachten we met zijn allen op.

Ik zou denk ik wel heel erg geneigd zijn om van alles te gaan beloven als ik haar maar terug kreeg Je komt, denk ik, vanzelf wel op zo'n punt. Maar helaas maakt dat je dus heel erg kwetsbaar voor de minder aardige en goed bedoelende mensen en/of "schatjagers" die haar gaan opjagen. Daar zit je echt niet op te wachten. Misschien valt er toch meer te verwachten van een nieuwe inspanning richting media. Weer even de aandacht vragen, eisen, voor Uma. Ze heeft in de Scheveningen fase ook zelf "haar best" nog gedaan om de aandacht op zich gericht te krijgen. Nu is ze mogelijk meer gerust aan het "taffelen" en zijn de mensen mogelijk meer in de "er lopen wel meer hondjes los voorbij" modus.

Zo'n drone is misschien wel wat alhoewel ik me afvraag hoe je de info die dat oplevert gaat schiften. Die pikt toch alle warmte bronnen op die er zijn en over een beperkt gebied. Waar zet je die dan in ? En hoe hoog vliegt zo'n ding ? In Belgisch tv programma "dieren in nesten" lieten ze die over natuurgebieden vliegen (met filmcamera) maar in de buurt van kuddes runderen/paarden zag je deze toch vaak schrikken en wegrennen. Enfin, zijn maar vragen omdat ik er geen verstand van heb. Filmen lijkt me dan overigens meer zin hebben dan warmte beeld.
:E:
Afbeelding
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH

Ongelezen bericht door madred »

Ik heb het gedeeld op mijn facebook pagina, ik woon zelf in Zuid-Limburg, maar heb vrienden in Den Haag met honden, dus je weet maar nooit.
Op de foto ziet ze er gelukkig goed uit.
Houd moud en sterkte!
Afbeelding

Happy en Lemmi
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Manu schreef:
Paisley schreef:Ik vind het ook zo'n frustrerend idee dat ze waarschijnlijk door allerlei mensen is gezien, maar die mensen hebben er geen idee van dat ze vermist is.

Niet?? We hebben er vrij veel opgehangen. Ik weet wel dat gemeente Katwijk niet van flyers houdt.. hoop niet dat ze het weggehaald hebben. Ik ga zo weer even kijken.
Nee niets maar ik moet zeggen dat ik ook niet bij horeca, hotels of campings in de buurt ben geweest en dat zijn de beste plekken voor flyers natuurlijk. Ik begin erg moe te worden van lopen met een backpack van rond de10kg door dat mulle zand... mijn kuitspieren en scheenbenen staan in de fik. En ik heb gisteren iemand helpen verhuizen met bijbehorende spierpijn; sportief weekendje. :wink:
Ik ga vanmiddag wat eerder naar huis. Als ze nog niet terug is (en laten we hopen van wel, Umas uitstapje heeft lang genoeg geduurd) ga ik vrijdag terug en neem ik flyers mee.
Misschien kun je er voor zorgen dat je wat oude lappen goed doordrenkt met Manu's geur krijgt, zodat ik die kan gebruiken als ze nog niet terug is vrijdag. Hoe harder ze stinken, hoe beter.
Zonder nieuwe zichtmelding is het zoeken naar een speld in een hooiberg maar t is tenminste iets.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”