Ik vind haar niet heel vreselijk bang ogen op die foto. Bij een angstige podenco liggen die oren helemaal plat en zit die staart tussen de benen. Ze is heel voorzichtig en laat zich uiteraard niet pakken, maar ik denk echt dat als die mevrouw die de foto heeft gemaakt daar met een paar vriendelijke honden had gestaan en koekies uit was gaan delen aan haar eigen honden, dat er wel contact was gemaakt en dat ze met een beetje geluk mee was gelopen.
Ik heb op het ouwe BHF nog wat topics nagelezen over vermiste honden, om te kijken of daar misschien nog handige tips tussen stonden (een groepje mensen daar heeft diverse vermiste honden kunnen vangen), en als het mijn hond was die vermist was, zou ik echt vragen of mensen met groepen podenco's en windhonden wilden gaan wandelen. Mooiste verhaal is wel dat van Lola, wekenlang vermist en ze liep uiteindelijk mee tussen een groep galgo's: http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/ ... 82&t=49671
En als het mijn hond was op die zichtmeldingfoto, zou ik me iets geruster voelen. Ze is niet in paniek en houdt haar koppie erbij.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15