Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Mieke-Bo

Re: Uma vermist Asterstraat in Den Haag

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

O jemig, ik had het al diverse malen voorbij zien komen op facebook maar het besef dat het jou Uma is drong nog ff niet door. Het kwartje viel toen ik bij Monique zag dat ze van Amersfoort naar de kust ging voor Uma.

Ik heb de pagina van Uma zelf gedeeld en de kaart waarop ze gezien is qua plekken, ook nadrukkelijk erbij gezet dat mocht ze gezien worden... Observeren ----> Alarmeren en dan jou 06nr. Met hoofdletters duidelijk gemaakt dat er niet achter haar aan gelopen moet worden.

O lieve Uma, eerst je vriendje Manu maanden geleden die het Nikki in Frankrijk te kwaad maakte en nu jij op de loop. Laat je zien meisje, het is ok! Je bent veilig bij Manu.

:flower:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik kijk elke ochtend of ze alweer thuis is. En voor het slapen gaan nog eens. En tussendoor... Ik zit nu helemaal ver weg (tijdsverschil van 7 uur, dus hier is het nog maar kwart over acht 's ochtends), dus helpen kan ik niet.
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Wat fijn die mooie foto van Uma! Hoop zo dat je morgen nog beter nieuws krijgt!
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Hoop echt zo erg dat ze zich na de pinkster drukte weer laat zien
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Helaas is het stil gebleven dit weekend. Maar zoals gezegd, waarschijnlijk houd ze zich verscholen ivm de Pinksterdrukte. Is ze straks goed uitgerust voor de volgende etappe, die naar huis welteverstaan. Nikki, voor jullie, vanaf hier veel sterkte gewenst voor de resterende avond en komende nacht. Kaarsje brand, duimen draaien en morgen hopelijk weer wat positieve berichten.

Uma meisje, laat je bevallige Spaanse neus nog eens zien meid.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ook geen meldingen?

Dubbel hoor, zo'n foto zien, aan de ene kant een teken dat ze er goed uit ziet, maar andere andere kant hoort ze gewoon bij jullie en is het een pijnlijk idee dat ze zo alleen op pad is. :roos:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Wat kunnen we voor je doen Nikki, behalve natuurlijk de berichten op social media delen en onze ogen openhouden als we in het gebied gaan lopen? Is het handig als mensen speciaal daarheen gaan om te zoeken of ben je juist bang dat het dan te druk wordt? Is er iets waar je financiële steun bij nodig hebt, kunnen we virtueel "wandelen"? Of is er iets anders praktisch waar je mee geholpen kan worden - Manu, spullen, wat dan ook? (Ik kan me voorstellen dat je het antwoord op deze vragen soms ook niet meer weet :()

Arme mooie Uma met die lieve deemoedige ogen, ik heb er buikpijn van.
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Al reageer ik weinig, dagelijks denk ik wel even aan Uma en aan jullie...
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Verdorie... nog niet terecht :boos: :ugh:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Lothian schreef:Wat kunnen we voor je doen Nikki, behalve natuurlijk de berichten op social media delen en onze ogen openhouden als we in het gebied gaan lopen? Is het handig als mensen speciaal daarheen gaan om te zoeken of ben je juist bang dat het dan te druk wordt? Is er iets waar je financiële steun bij nodig hebt, kunnen we virtueel "wandelen"? Of is er iets anders praktisch waar je mee geholpen kan worden - Manu, spullen, wat dan ook? (Ik kan me voorstellen dat je het antwoord op deze vragen soms ook niet meer weet :()

Wat is dit toch een geweldig mooi forum :lief:
Financieel zitten we goed, net vakantiegeld gehad dus dat gaat lukken :F: Ik heb al gekeken naar een drone, maar het schijnt een hele klus te zijn om te besturen. Dat kan niet zomaar. Eentje lenen blijkt een hele opgave maar we geven niet op. Wie weet kunnen we zelf zo'n ding aanschaffen en er een piloot bij vinden. Alles voor Uma.
Manu is gelukkig heel braaf, vooral moe. Ook hij maakt lange en zware dagen dus nu doen we voor hem, maar ook onszelf, even rustig aan. We zijn zo ontzettend moe, uitgeput gewoon eigenlijk.
Ik ben er wel over uit dat ik nu gewoon zichtmeldingen bekend maak. Ik wil haar terug. En het is nu mooi geweest. Zodra ze weer ergens gesignaleerd wordt gaan we er gewoon naar toe. Tegen die tijd zal ik hier misschien ook wel weer een verzoek plaatsen. Dan wil ik ook met een grote groep honden het gebied in en dan hopen dat ze aansluit.
Weinig mensen, veel honden.

3 dagen geen melding is wel brekend. Ik bedenk me al dat ze dood kan zijn, of heel zwak of dat ze al heel ver weg is en helemaal niet thuis komt maar ook wel zo'n hond kan worden die al jaren vermist is en nooit meer gevonden wordt. Ik moet volhouden dat Uma sterk is en dat ze slim genoeg is om de weg naar huis te vinden.

Echter.. ik moet komend weekend mijn huis uit omdat ik zou gaan samenwonen met mijn vriend in Den Haag. Helemaal k*t dus. Contract verlengen blijkt moeilijk.

Ze moet dus gewoon deze week terug komen. En op het moment denk ik zelfs: rijd haar maar een gebroken poot. Dan hebben we haar in elk geval.
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Weet even niet wat ik moet zeggen, maar kom je wel even een dikke knuffel geven :J:
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Die laat zich morgen gewoon weer zien.
Ze heeft zich vast wat schuil gehouden vanwege de pinksterdrukte

Klote dat je van t weekend uit je huis moet, maar voor die tijd is Uma gewoon weer terug hoor !!
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ook van mij een dikke knuffel, wat een ellende.
Uma, het drukke weekend is over, laat je weer zien meisje!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Kun je niet een oproep maken voor een drone en een piloot?? dan kunnen we dat op social media rondgooien??

Verder blijven mijn duimen gewoon draaien :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Deze man wil contact met je https://www.facebook.com/daan.vandergraaf?fref=ufi via deze site: https://www.facebook.com/dronewatchnl is er een oproep gedaan.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Tiny schreef:Deze man wil contact met je https://www.facebook.com/daan.vandergraaf?fref=ufi via deze site: https://www.facebook.com/dronewatchnl is er een oproep gedaan.
Topper!
En de groeten van de mannen :zwaai
Manu

Tiny schreef:Deze man wil contact met je https://www.facebook.com/daan.vandergraaf?fref=ufi via deze site: https://www.facebook.com/dronewatchnl is er een oproep gedaan.
Heb hem gelijk een bericht gestuurd met telefoonnummer. Hopelijk kan hij op korte termijn helpen! Dankje Tiny!
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

Wat ontzettend fijn dat iedereen zo meedenkt en helpt! Ik duim dat Uma zich snel weer laat zien, dan weet je tenminste iets :J:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Manu schreef:
Lothian schreef:Wat kunnen we voor je doen Nikki, behalve natuurlijk de berichten op social media delen en onze ogen openhouden als we in het gebied gaan lopen? Is het handig als mensen speciaal daarheen gaan om te zoeken of ben je juist bang dat het dan te druk wordt? Is er iets waar je financiële steun bij nodig hebt, kunnen we virtueel "wandelen"? Of is er iets anders praktisch waar je mee geholpen kan worden - Manu, spullen, wat dan ook? (Ik kan me voorstellen dat je het antwoord op deze vragen soms ook niet meer weet :()

Wat is dit toch een geweldig mooi forum :lief:
Financieel zitten we goed, net vakantiegeld gehad dus dat gaat lukken :F: Ik heb al gekeken naar een drone, maar het schijnt een hele klus te zijn om te besturen. Dat kan niet zomaar. Eentje lenen blijkt een hele opgave maar we geven niet op. Wie weet kunnen we zelf zo'n ding aanschaffen en er een piloot bij vinden. Alles voor Uma.
Manu is gelukkig heel braaf, vooral moe. Ook hij maakt lange en zware dagen dus nu doen we voor hem, maar ook onszelf, even rustig aan. We zijn zo ontzettend moe, uitgeput gewoon eigenlijk.
Ik ben er wel over uit dat ik nu gewoon zichtmeldingen bekend maak. Ik wil haar terug. En het is nu mooi geweest. Zodra ze weer ergens gesignaleerd wordt gaan we er gewoon naar toe. Tegen die tijd zal ik hier misschien ook wel weer een verzoek plaatsen. Dan wil ik ook met een grote groep honden het gebied in en dan hopen dat ze aansluit.
Weinig mensen, veel honden.

3 dagen geen melding is wel brekend. Ik bedenk me al dat ze dood kan zijn, of heel zwak of dat ze al heel ver weg is en helemaal niet thuis komt maar ook wel zo'n hond kan worden die al jaren vermist is en nooit meer gevonden wordt. Ik moet volhouden dat Uma sterk is en dat ze slim genoeg is om de weg naar huis te vinden.

Echter.. ik moet komend weekend mijn huis uit omdat ik zou gaan samenwonen met mijn vriend in Den Haag. Helemaal k*t dus. Contract verlengen blijkt moeilijk.

Ze moet dus gewoon deze week terug komen. En op het moment denk ik zelfs: rijd haar maar een gebroken poot. Dan hebben we haar in elk geval.
Met een gebroken poot rent ze nog net zo hard hoor. Dan moet ze er minstens twee breken. :roll:

Kom op zeg, je kan toch niet willen dat ze aangereden wordt.

Kut dat dit samenvalt met die verhuizing, maar met de nieuwe huurders valt waarschijnlijk best af te spreken dat ze haar mandje en eten voor de deur zetten, en als ze dan wordt gezien kan je er als een gek naartoe en dan zal ze toch wel te vangen zijn.

Om meer zichtmeldingen te krijgen is nog veel meer flyeren een optie. Ik woon jammer genoeg te ver om even op mijn fiets een wijk vol te plakken, maar er zijn vast zat forummers die langs de kust wonen en flyers willen verspreiden.

Ik begrijp niet goed met dat je zichtmeldingen bekend wil gaan maken, heb je dan meldingen gehad die je niet bekend hebt gemaakt? Waarom niet?

En nou ja, ik zei het al eerder, ik vind lopen met een flinke groep podenco's en galgo's en meer van dat slag honden een goed idee. En als je zoiets organiseert ga ik zeker proberen van de partij te zijn.

Maar ik denk dat je moet stoppen met een ultimatum te stellen, want dan word je knettergek en depressief. Ze had eigenlijk eergisteren al terug moeten zijn, maar het kan nog wel weken of langer duren. Sommige (buitenlandse) honden, en vaak juist die podenco's en aanverwanten, zijn weken of zelfs maanden vermist geweest, soms tijden geen zichtmelding, en dan opeens wel en vaak zijn ze uiteindelijk gevonden en weer veilig thuis. Dat klinkt afgrijselijk, en niemand wil dat meemaken, maar het is wel de realiteit. En bedenk: het is geen verdwaald dommig maltesertje ofzo, het is een zelfstandige verstandige volwassen podenco die eerder op straat heeft gelopen. Die houdt het wel een tijdje vol in toeristengebied in de zomer. Dat doen duizenden van haar rasgenoten in Spanje ook.

En neem je rust. Denk om jezelf. Overdenk acties. En heb vertrouwen in die hond. Jij wil haar terug, zij wil naar huis. Dat moet goed komen.

Sterkte!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Godsamme, wat een horror is dit voor jullie.
Heb niet zoveel zinnigs te melden, wil jullie een virtuele knuffel geven. :J:
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.

Ongelezen bericht door laura23 »

Ik heb net op de Facebook pagina ' je bent ijmuidenaar als' gevraagd of er evt iemand is die met een drone zou willen helpen... Ik weet dat er een aantal zijn die een drone hebben met een camera eronder.
Ik hoop dat er iemand is die kan helpen en dat je Uma op die manier kunt traceren!
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik hoop zo dat ze vandaag weer gezien wordt, en nog steeds op koers ligt.
Ik denk ook dat het plan van lopen met een grote groep honden en een paar voor Uma bekende mensen de beste kans van slagen heeft (mits je weet waar ze ongeveer uithangt of dat ze nog op dezelfde route ergens is).
Als je mijn hulp kunt gebruiken met honden die kant op krijgen als je met een grote groep wilt gaan wandelen, kan ik met de bus waarmee de honden afgelopen weekend uit Spanje zijn opgehaald, die kant op komen en kunnen ook Amoz (Sinbad) en Dos daarheen: daar heeft ze immers ruim een jaar mee samengeleefd.

Hou moed, Uma is een slimme en sterke hond, ze is streetwise en in de duinen kan ze heel makkelijk haar kostje bij elkaar scharrelen.
Ik blijf duimen en ook vanuit Spanje wordt héél hard meegeduimd.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Knuffel! Wat moet dit slopend zijn :roos:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Ik las bij RTL nieuws een stukje over een fotograaf die met een drone en warmtecamera een reekalf had opgespoord waarvan de moeder was doodgereden. Misschien kan/wil hij ook helpen om Uma te vinden? Ik heb even gegoogled op zijn naam en dit is zijn website: http://www.wouterborre.com/wouter-borre/
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hier even een virtuele knuffel van mij.

we denken aan je!
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Zeeuwse labjes schreef:Ik las bij RTL nieuws een stukje over een fotograaf die met een drone en warmtecamera een reekalf had opgespoord waarvan de moeder was doodgereden. Misschien kan/wil hij ook helpen om Uma te vinden? Ik heb even gegoogled op zijn naam en dit is zijn website: http://www.wouterborre.com/wouter-borre/
:E:
Manu

Hanneke2 schreef: Met een gebroken poot rent ze nog net zo hard hoor. Dan moet ze er minstens twee breken. :roll:

Kom op zeg, je kan toch niet willen dat ze aangereden wordt.

Kut dat dit samenvalt met die verhuizing, maar met de nieuwe huurders valt waarschijnlijk best af te spreken dat ze haar mandje en eten voor de deur zetten, en als ze dan wordt gezien kan je er als een gek naartoe en dan zal ze toch wel te vangen zijn.

Om meer zichtmeldingen te krijgen is nog veel meer flyeren een optie. Ik woon jammer genoeg te ver om even op mijn fiets een wijk vol te plakken, maar er zijn vast zat forummers die langs de kust wonen en flyers willen verspreiden.

Ik begrijp niet goed met dat je zichtmeldingen bekend wil gaan maken, heb je dan meldingen gehad die je niet bekend hebt gemaakt? Waarom niet?

En nou ja, ik zei het al eerder, ik vind lopen met een flinke groep podenco's en galgo's en meer van dat slag honden een goed idee. En als je zoiets organiseert ga ik zeker proberen van de partij te zijn.

Maar ik denk dat je moet stoppen met een ultimatum te stellen, want dan word je knettergek en depressief. Ze had eigenlijk eergisteren al terug moeten zijn, maar het kan nog wel weken of langer duren. Sommige (buitenlandse) honden, en vaak juist die podenco's en aanverwanten, zijn weken of zelfs maanden vermist geweest, soms tijden geen zichtmelding, en dan opeens wel en vaak zijn ze uiteindelijk gevonden en weer veilig thuis. Dat klinkt afgrijselijk, en niemand wil dat meemaken, maar het is wel de realiteit. En bedenk: het is geen verdwaald dommig maltesertje ofzo, het is een zelfstandige verstandige volwassen podenco die eerder op straat heeft gelopen. Die houdt het wel een tijdje vol in toeristengebied in de zomer. Dat doen duizenden van haar rasgenoten in Spanje ook.

En neem je rust. Denk om jezelf. Overdenk acties. En heb vertrouwen in die hond. Jij wil haar terug, zij wil naar huis. Dat moet goed komen.

Sterkte!
Hanneke, op een gegeven moment denk je zo. We hebben al zoveel uitgehaald en we hebben haar nog steeds niet.
Elke dag stel ik een ultimatum, om mezelf op de been te houden en voor te houden dat het echt wel gaat lukken. Dat er meerdere honden weken of zelfs maanden vermist zijn weet ik en die gedachte maakt me letterlijk gek en zeer verdrietig.

We zijn met zijn allen al heel veel flyers aan het verspreiden, en ook op Facebook promoot ik de berichten zodat zoveel mogelijk mensen zien dat ze vermist is.

De meldingen staan allen hier in het forum, maar WIOA wilde niets op Facebook hebben. Zij zijn bang dat Uma opgejaagd wordt.

In mijn huis komen helaas geen nieuwe huurders, de eigenaar van het huis is overleden en zijn ouders willen het huis nu als opslag gebruiken tot ze alles weer een beetje op de been hebben. Gelukkig weten alle buren van Uma's vermissing af en zouden zij eventueel een oogje in het zeil kunnen houden. Echter, dat Uma thuis komt, en we zijn er niet :( Dus ik wil er gewoon langer wonen. Klaar. Dat brengt een hoop gedoe mee en je kunt je misschien wel voorstellen dat het er nog eens bovenop komt. Het zit niet zo mee in de overige omstandigheden zeg maar.

Gelukkig is Uma inderdaad heel slim en handig. Ze kon mijn prullenbak open krijgen (met een schuifklep) dus ze zal heus wel aan haar natje en droogje komen maar man, ze hoort gewoon op de bank met die gekke puntsnuit en me weer lastig te vallen met knuffelvragende oogjes.
We gaan vanavond op pad met een drone, geen idee of ik nog in het juiste gebied zit maar we gokken het er gewoon op.

Ik ben ook een muts hoor. Ik maak me vaak veel te druk en ben een doemdenker als het even tegen zit. Dus misschien stel ik me ook wel gewoon aan.

Ik ben benieuwd hoe het gaat met die drone straks, wie weet zien we haar wel. En ik heb inmiddels al heel wat telefoonnummers verzameld van mensen met Podenco's en windhondachtigen, met deze tip in het achterhoofd. Dan wil ik zeker dat gebied in met zoveel mogelijk honden. Max. 5 mensen erbij ofzo.
Er is ook een mevrouw met 6 Podenco's die graag mee wilt helpen zoeken.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

kooi schreef:
Zeeuwse labjes schreef:Ik las bij RTL nieuws een stukje over een fotograaf die met een drone en warmtecamera een reekalf had opgespoord waarvan de moeder was doodgereden. Misschien kan/wil hij ook helpen om Uma te vinden? Ik heb even gegoogled op zijn naam en dit is zijn website: http://www.wouterborre.com/wouter-borre/
Volgens mij was dit al eerder voorbijgekomen, maar misschien heeft Nikki dat niet gezien toen. Top dat je het onder de aandacht brengt! :ok:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Och meis ik kan me heel goed voorstellen dat je zo gaat denken, dat zou ik ook doen.
Hopelijk levert de zoektocht met de drone vanavond wat op. Mijn duimen draaien alvast!
Hou je taai :lief: je doet het super goed!
Manu

LongFields schreef:
kooi schreef:
Volgens mij was dit al eerder voorbijgekomen, maar misschien heeft Nikki dat niet gezien toen. Top dat je het onder de aandacht brengt! :ok:
Jawel, er is ook contact gezocht met deze mensen maar waarschijnlijk hebben ze het heel druk sinds die uitzending. Ik heb namelijk nog geen reactie.

Vanavond is er een man uit de omgeving met een IR drone :ok: Die gaan we sowieso even proberen! Dankjewel!
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”