"Clubs die honden opleiden voor de verkoop", je schrijft het haast neer alsof ze het uit geldzucht doen. Mag ik je erop attenderen dat het eerste doel van de KNPV zoals vermeld in de statuten is:blondie schreef:.. en dat TS misschien op een club zit die de honden wellicht snel wil opleiden om door te verkopen?ik wil niet over een kam scheren, maar merk wel een beetje dat knpv clubs die honden opleiden voor verkoop toch wat hardere trainings methoden erop na houden dan de clubs en mensen die de knpv ook als sport doen en niet de intentie hebben hun hond te verkopen.. of zit ik er nu helemaal naast?
Als dus iedereen z'n hond zou aan houden, dan konden ze die naam wel veranderen..... Ik krijg op de verenigingen waar ik kom het idee dat de meeste mensen het juist zien als een sport om de hond op te leiden naar een certificering, en daarna gaat de hond weg om in de praktijk verder te gaan met dat waarvoor hij is afgericht. Dat is nu eenmaal een andere insteek dan wanneer je agility doet of GG.Daartoe geschikte honden af te richten als politiehonden, bewakingshonden, speurhonden en reddingshonden; eventueel ook voor andere diensten en taken.
Ik denk dat de africhtingswijzen met heel andere dingen te maken hebben, die hier al genoemd zijn door anderen. Bovendien is het niet ongebruikelijk dat op 1 club verschillende leden op verschillende manieren te werk willen gaan, de een met meer succes dan de ander, of met succes bij de ene hond maar met een andere weer niet. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat alles wat er gedaan wordt prima is, maar wel dat er meer te nuanceren valt dan het zwart-witte wat je hier veronderstelt (al wil je niet generaliseren).