Dat zou fijn zijn. Want net als met een wapenvergunning dien je een bewijs van goed gedrag te overleggen. Ik schat dat 90% van de klapkaakeigenaren dat niet kunnen. Dan is het probleem grotendeels opgelost.Goldylocks schreef:natuurlijk zijn het de bazen.Maar wat heb je als eigenaar van een doodgebeten hond daaraan dat te weten.Of denk je dan "nou dat scheelt,het was niet die hond zn schuld. Gewoon een soort wapenvergunning bij deze honden verplichten.dagmar88 schreef:ellen en de birmanen schreef:ik heb het filmpje gezien en de hond kwam doelbewust terug om nog even het hondje te grijpen.
als je dat ziet kan ik niet begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die zeggen dat staffies en aanverwante kruisingen niet gevaarlijk zijn voor andere honden. natuurlijk heb je ook uitzonderingen, maar als ik kijk in mijn omgeving van de ernstig zwaargewonde en dode honden die ik ken zijn het in alle gevallen de saffies en aanverwante kruisingen die daar verantwoordelijk voor zijn.
ellenHet zijn de bazen die daar verantwoordelijk voor zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
politie schiet agressieve hond dood
Moderator: moderatorteam
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: politie schiet agressieve hond dood
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
korthaar
- Zeer actief
Kan de klapkaak altijd nog op naam gezet worden van Barbie met een schoon blazoen.Wolfsblut schreef:Dat zou fijn zijn. Want net als met een wapenvergunning dien je een bewijs van goed gedrag te overleggen. Ik schat dat 90% van de klapkaakeigenaren dat niet kunnen. Dan is het probleem grotendeels opgelost.
- Marbas
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 2
Een wapenvergunning, een IQ test en verplicht cursus volgen zolang de hond in je beste is dan?korthaar schreef:Kan de klapkaak altijd nog op naam gezet worden van Barbie met een schoon blazoen.Wolfsblut schreef:Dat zou fijn zijn. Want net als met een wapenvergunning dien je een bewijs van goed gedrag te overleggen. Ik schat dat 90% van de klapkaakeigenaren dat niet kunnen. Dan is het probleem grotendeels opgelost.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Een IQ test erbij?Marbas schreef:Een wapenvergunning, een IQ test en verplicht cursus volgen zolang de hond in je beste is dan?korthaar schreef:Kan de klapkaak altijd nog op naam gezet worden van Barbie met een schoon blazoen.Wolfsblut schreef:Dat zou fijn zijn. Want net als met een wapenvergunning dien je een bewijs van goed gedrag te overleggen. Ik schat dat 90% van de klapkaakeigenaren dat niet kunnen. Dan is het probleem grotendeels opgelost.
Dan kunnen we alleen nog maar een klapkaak zien in de dierentuin.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Afschuwelijk incident weer
Ik loop overigens zelf nog wel met plezier met onze honden en ook nog steeds ontspannen.
Goed hier in de buurt komt ook zelden wat voor al is wel een tijdje geleden een ouder hondje door een kangal doodgebeten.
Mensen woonde hier overigens niet maar kwamen op bezoek en lieten de hond schieten
Maar in de buurt hier zelf komt er zelden een loslopende hond op je af denderen omdat mensen ze maar laten gaan.
Zolang ik hier woon een jaar of vijf is er ooit eenmaal een Drent aan komen stieren die losgeschoten was met flex er achter aan.
Zoiets kan gebeuren en dat is voor onze honden ook verder geen probleem.
Ik loop overigens zelf nog wel met plezier met onze honden en ook nog steeds ontspannen.
Goed hier in de buurt komt ook zelden wat voor al is wel een tijdje geleden een ouder hondje door een kangal doodgebeten.
Mensen woonde hier overigens niet maar kwamen op bezoek en lieten de hond schieten
Maar in de buurt hier zelf komt er zelden een loslopende hond op je af denderen omdat mensen ze maar laten gaan.
Zolang ik hier woon een jaar of vijf is er ooit eenmaal een Drent aan komen stieren die losgeschoten was met flex er achter aan.
Zoiets kan gebeuren en dat is voor onze honden ook verder geen probleem.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- dagmar88
- Zeer actief
Manu schreef:Vervelende kakhonden zijn hier gelukkig alleen vervelend. Misschien een grom, misschien een snauw, maar ze zullen in een stuk weer terug keren naar hun baas.
Ik zou hondagressie echt heel vervelend vinden als het mijn eigen hond zou zijn.
Ik woon natuurlijk in Den Haag en toch heb ik geen last van Staffords. Het zijn eigenlijk weer die hele kleintjes die zich grommend en snauwend tussen mijn aangelijnde honden gooien. Gebeurt ook nooit wat mee.
Alleen vinden de bazen dat geen probleem omdat hun hond normaal gesproken de overhand heeft en sociale honden afdruipen.
Met kleintjes hijs ik die dikke big gewoon even onder m'n arm
Die hond agressie interesseert me trouwens niets, maar dat jagen
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 19 jul 2015 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Wolfsblut schreef:Een IQ test erbij?Marbas schreef:Een wapenvergunning, een IQ test en verplicht cursus volgen zolang de hond in je beste is dan?korthaar schreef:Kan de klapkaak altijd nog op naam gezet worden van Barbie met een schoon blazoen.Wolfsblut schreef:Dat zou fijn zijn. Want net als met een wapenvergunning dien je een bewijs van goed gedrag te overleggen. Ik schat dat 90% van de klapkaakeigenaren dat niet kunnen. Dan is het probleem grotendeels opgelost.![]()
Dan kunnen we alleen nog maar een klapkaak zien in de dierentuin.
-
Aniway
Edit: Waarschijnlijk is dat bericht dat ik las onjuist, en klopt dat bericht niet.
Zie dit bericht:
Volgens een bericht op FB zou dit de hond zijn die is doodgeschoten.
( Klopt dus waarschijnlijk niet, berichtgeving is onjuist waarvan ik het gelezen heb).

Zie dit bericht:
Dees en Maylo schreef:
Dit is niet de hond die is doodgeschoten maar een herplaatser genaamd Missy en is een langharige boerboel.
Voor de mensen die lid zijn van de pagina. https://www.facebook.com/groups/1476221 ... uery=missy
Lijkt overigens ook niet op de doogeschoten hond als ik de foto's vergelijk.
Volgens een bericht op FB zou dit de hond zijn die is doodgeschoten.
( Klopt dus waarschijnlijk niet, berichtgeving is onjuist waarvan ik het gelezen heb).

Laatst gewijzigd door Aniway op 19 jul 2015 14:19, 3 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zie er ook echt een pit of staf in met zijn pluisoortjes.Aniway schreef:Volgens een bericht op FB zou dit de hond zijn die is doodgeschoten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
ja duidelijk 
-
Aniway
Ik vind het heel erg wat er gebeurd is.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook op mijn hoede ben als ik met Beike buiten loop.
Ben zo bang dat het mij ook eens zal overkomen, want hier lopen ook heel veel van dit type honden rond.
Ik heb verder helemaal niks tegen Staffords ed.,.. Beike heeft zelfs een speelmaatje ( Stafford teefje) die we regelmatig tegen komen.
Als nu iedereen gewoon eens zijn verantwoordelijkheid neemt, dan zou dat al een stuk schelen.
Kijk,.. een ongeluk kan gebeuren, ( en dan nog is het triest dat er elke keer weer slachtoffers zijn),...maar de laatste tijd gebeuren dit soort dingen steeds vaker lijkt het wel.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook op mijn hoede ben als ik met Beike buiten loop.
Ben zo bang dat het mij ook eens zal overkomen, want hier lopen ook heel veel van dit type honden rond.
Ik heb verder helemaal niks tegen Staffords ed.,.. Beike heeft zelfs een speelmaatje ( Stafford teefje) die we regelmatig tegen komen.
Als nu iedereen gewoon eens zijn verantwoordelijkheid neemt, dan zou dat al een stuk schelen.
Kijk,.. een ongeluk kan gebeuren, ( en dan nog is het triest dat er elke keer weer slachtoffers zijn),...maar de laatste tijd gebeuren dit soort dingen steeds vaker lijkt het wel.
Laatst gewijzigd door Aniway op 19 jul 2015 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Heftig hoor om te lezen dat zoveel mensen steeds angstiger worden voor zulke honden. Hier kom ik er wel een aantal tegen. Gelukkig de mazzel met een hond die niet op andere honden afrent en het totaal negeert als ze losloopt. Kwam namelijk eens een aangelijnde ambull tegen in losloopgebied op smal straatje die niet met andere honden kon. En eens een gemuilkorfde stafford waar de baas snel de hond kon pakken, alleen klein fluffie die erbij liep niet en laat die nou net te keer gaan
Ik vraag me nog steeds af of Noah een keertje mazzel heeft gehad... Mijn vriend liep met haar op de stoep aangelijnd. In losloopgebied liep een stafford los. Noah doet 2x blaffen (nee dat willen we uiteraard ook niet hebben). Stafford rent op Noah af en steekt daarbij de weg over. Helaas kwam daar een busje aan die de hond schepte
Hond was in shock daarna en had her en der wat wondjes. Tot de dag van vandaag vraag ik me af of we nou rete mazzel hebben gehad of dat die hond echt goede bedoelingen had en het echt een sneu ongeluk is geweest. Helaas ga ik daar nooit achter komen natuurlijk.
Noah is ook totaal geen partij, die vecht wel terug maar dat zal denk juist voor nog meer scheuren/gaten zorgen. En je kan haar helaas niet optillen.
Ik vraag me nog steeds af of Noah een keertje mazzel heeft gehad... Mijn vriend liep met haar op de stoep aangelijnd. In losloopgebied liep een stafford los. Noah doet 2x blaffen (nee dat willen we uiteraard ook niet hebben). Stafford rent op Noah af en steekt daarbij de weg over. Helaas kwam daar een busje aan die de hond schepte
Noah is ook totaal geen partij, die vecht wel terug maar dat zal denk juist voor nog meer scheuren/gaten zorgen. En je kan haar helaas niet optillen.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Dit is niet de hond die is doodgeschoten maar een herplaatser genaamd Missy en is een langharige boerboel.Aniway schreef:Volgens een bericht op FB zou dit de hond zijn die is doodgeschoten.
Voor de mensen die lid zijn van de pagina. https://www.facebook.com/groups/1476221 ... uery=missy
Lijkt overigens ook niet op de doogeschoten hond als ik de foto's vergelijk.
-
S@ndr@
- Zeer actief
nou ja goed, als ik die foto zie dan was het geen staf en dan kan die discussie weer even in de koelkast tot de volgende ronden
er izjn dus blijkbaar ook andere honden en zo die voor de kill gaan, nou iedereen dan maar een IQ test hier........... honden zijn niet altijd oetsiekoetsiekoe lief
-
Aniway
Dees en Maylo schreef:Aniway schreef:Volgens een bericht op FB zou dit de hond zijn die is doodgeschoten.
Dit is niet de hond die is doodgeschoten
Ok, ik las het in een link op Fb en daar werd gezegd dat dit de doodgeschoten hond zou zijn.
Ik ga dan gelijk mijn bericht wijzigen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Dat heb (had) ik dus ook: een hond snauwt, grauwt of keft wel eens. Daar is niets raars aan. Maar ik neem tegenwoordig geen enkel risico meer en laat het zelfs daar niet op aan komen (buiten met vreemde grote honden dus).Nanna schreef:Ik zit niet met een grauw, een snauw of wat gekef.
Waar ik een probleem mee heb zijn honden die, zodra ze hun kans schoon zien, aan het slopen slaan.
Ongeacht wat er aan hond voor ze staat. Gewoon maar 1 ding willen: killen.
Zoals dat idiote beest dat ik laatst tegen kwam.dat soort honden spoort niet en levert wel degelijk gevaar op. Of je moet in Fort Knox wonen.
Ik loop om of ga aan de kant staan met al mijn honden bij me. Voor sommige hondenbazen komt dit misschien overdreven over, maar het werkt voor mij en voor mijn honden.
(En helaas woon ik tegenwoordig in een buurt met veel bazen die niet beseffen met wat voor honden ze lopen...
Laatst gewijzigd door Rami op 19 jul 2015 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Aniway schreef:Dees en Maylo schreef:Aniway schreef:Volgens een bericht op FB zou dit de hond zijn die is doodgeschoten.
Dit is niet de hond die is doodgeschoten
Ok, ik las het in een link op Fb en daar werd gezegd dat dit de doodgeschoten hond zou zijn.
Ik ga dan gelijk mijn bericht wijzigen.
Was overigens niet persoonlijk bedoeld hoor maar toevallig had ik haar van de week voorbij zien komen zodoende. Denk dat niemand er achter komt welke en wiens hond het wel was. Vind ik ook niet belangrijk eerlijk gezegd maar deze hond verdiend wel een eerlijke kans.
-
Aniway
Heb mijn bericht aangepast, want waarschijnlijk klopt het dus niet en is dit niet de hond die is doodgeschoten.bouvierpoedel schreef:Zie er ook echt een pit of staf in met zijn pluisoortjes.Aniway schreef:Volgens een bericht op FB zou dit de hond zijn die is doodgeschoten.
Het bericht wat ik gelezen heb klopt dus waarschijnlijk niet en is dus onjuist.
-
Aniway
Zo vatte ik het ook niet op hoor.Dees en Maylo schreef:
Was overigens niet persoonlijk bedoeld hoor maar toevallig had ik haar van de week voorbij zien komen zodoende. Denk dat niemand er achter komt welke en wiens hond het wel was. Vind ik ook niet belangrijk eerlijk gezegd maar deze hond verdiend wel een eerlijke kans.
Ben juist blij dat je het zegt.
Heb meteen mijn bericht aangepast.
Waar ik het weg heb, dat dat dus die hond moest zijn, werd er gezegd dat het echt zou kloppen.
Achteraf blijkt het dus niet zo te zijn.
Maar heb zoals gezegd mijn bericht aangepast.
Ik hoef ook zeker niet te weten wiens hond het was ofzo, ik zag alleen de foto en had hem hier geplaatst zodat men kon zien dat het niet om een Pittbull/Stafford zou gaan.
Maar het was dus niet de hond van de afbeelding/foto blijkt nu.
- dagmar88
- Zeer actief
Aniway schreef: Ik hoef ook zeker niet te weten wiens hond het was ofzo, ik zag alleen de foto en had hem hier geplaatst zodat men kon zien dat het niet om een Pittbull/Stafford zou gaan.
Is dat belangrijk?
Was overigens al duidelijk op de foto's van het incident.
-
Aniway
Vaak is het meteen al van,..vast weer een Stafford ofzo.dagmar88 schreef:Aniway schreef: Ik hoef ook zeker niet te weten wiens hond het was ofzo, ik zag alleen de foto en had hem hier geplaatst zodat men kon zien dat het niet om een Pittbull/Stafford zou gaan.
Is dat belangrijk?
Dat bedoelde ik.
Het hoeft dus niet persee meteen om dat type honden te gaan.
Maar als ik het goed begrijp gaat het in dit geval dus wel om zo'n type hond?
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik het filmpje en de foto's goed bekeken heb wel, en anders wel een mix die er sterk op lijkt.Aniway schreef:Vaak is het meteen al van,..vast weer een Stafford ofzo.dagmar88 schreef:Aniway schreef: Ik hoef ook zeker niet te weten wiens hond het was ofzo, ik zag alleen de foto en had hem hier geplaatst zodat men kon zien dat het niet om een Pittbull/Stafford zou gaan.
Is dat belangrijk?
Dat bedoelde ik.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ken ook weinig andere rassen die nadat ze in een huis gestopt zijn en ontsnappen nogmaals zo'n hondje uit iemands handen gaan trekken om er nog eens flink op los te gaan. Ik weet niet wat dat is met die pitbulls maar precies dat staat me zo tegen aan dat ras. Dat extreem gemotiveerde gekill. Een vechtpartij, een fikse vechtpartij of zelfs een vechtpartij met dodelijke afloop lijkt daar niet op. Op de een of andere manier lijken pitbulls bezeten wat dat betreft. Ik ken tientallen filmpjes op youtube waarin je dat gedrag ziet. Een hond zien, fixeren en ongeacht wat die andere hond doet, wegrennen, terugvechten of onderwerpen, hij is er in feite al geweest. Je ziet filmpjes met een labrador die gewoon niks doet. Zich dood houdt. Maar dat helpt gewoon geen zak. Je ziet dames hun tekkels optillen maar die worden gewoon uit hun armen getrokken. Je ziet honden die keihard wegrennen maar die dan bij het inhalen alsnog gemold worden. Je ziet honden die al dood zijn maar dat maakt helemaal niks uit.
Laatst bij een Engels programma van de dierenbescherming moesten ze een huis open breken omdat binnen de husky gemold werd door de pitbull. Die husky leefde nog amper. Er zijn zoveel incidenten tegenwoordig dat ik een hekel aan die rassen krijg.
Voor de duidelijkheid, die honden zijn super. Super om te hebben als er geen andere honden bestonden. Helaas is dat niet zo. En zolang wij allemaal honden hebben en een deel van ons pitbulls wenst te houden gaan er elke week weer tekkels, labradors en shitzu's vermoord worden. Dat is een onlosmakelijk verbonden feit aan het houden van pitbulls en ermee wandelen. Ze schieten een keer los, passeren een hondje en hebben het dat doet hij anders nooit ideetje, ze ontsnappen uit tuinen en zelfs riemen breken op een dag of de halsband knapt. En dan ben je de lul als baasje van een andere hond.
Daarom ook dat ik vind dat dit ras wel verboden moet worden. De RAD was heel erg maar alleen omdat mensen zich er niet aan hielden.
Het was verder voor de honden helemaal niet erg. Want wie nam er nog een pitbull als je zo'n hond niet mag houden en hij gewoon weg wordt gehaald en afgemaakt? Juistem, asos die zich sowieso nergens aan gaan houden. Had je al een pitbull dan mocht je die gewoon houden.
Want wat is anders nog een oplossing? Ja, het Duitse systeem. Ook best. Alleen zijn Nederlanders anders als Duitsers. Dus ik zie dat in Nederland nog niet werken. Nederlanders hebben veel meer schijt aan alles als Duitsers. Duitsers haten sowieso deze rassen.
Niet door de wetten maar omdat ze vinden dat honden zich moeten gedragen. Er ligt hier geen poep. Honden mogen hier niet blaffen en ik kom zelden Duitsers tegen waarvan de hond uberhaubt naar Bas komt. Ze vragen het soms wel en dan vind ik het prima. Je wordt gewoon geacht je hond bij je te houden. En pitbulls moeten ze al helemaal niks van weten meestal. Ja, de honden die je ziet zijn van Nederlanders. Ik durf hier niet eens met een pitbull te lopen. Ik weet zeker dat ik opmerkingen krijg en dat mensen daar niet van gediend zijn.
En ook in Duitsland worden honden in beslag genomen tot de dag van vandaag. Want de RAD klonk heel erg maar als je hier je papieren niet op orde hebt, geen verklaring van het gedrag van je hond die getest moet worden wordt hij net zo goed weggehaald. Of als je een pitbull neemt en je hebt een strafblad. Komt niks van in hier. Huren met een pitbull kun je ook vergeten. De meeste huurhuizen kom je niet in met zo'n hond. Eigenlijk is hier geen tolerantie voor die honden merk ik. Ze moeten ze niet. En de mensen die ze wel nemen hebben heel wat uit te leggen en moeten echt bewijzen dat zij hun honden lief weten te houden en super goed laten luisteren en aanlijnen. De enige Duitser die ik hier zie lopen met een pitbull heeft dus een muilkorf en 2 riemen met een tuig en een slipketting. Hij is een paria want hij loopt meteen weg als hij me ziet, loopt voor iedereen om en waarschuwd al op 500 meter afstand. Blijf aub uit mijn buurt, mijn hond vermoord andere honden. Hij loopt alleen ver in de polder en heel vroeg. Ik kom hem dus wel eens tegen
Laatst bij een Engels programma van de dierenbescherming moesten ze een huis open breken omdat binnen de husky gemold werd door de pitbull. Die husky leefde nog amper. Er zijn zoveel incidenten tegenwoordig dat ik een hekel aan die rassen krijg.
Voor de duidelijkheid, die honden zijn super. Super om te hebben als er geen andere honden bestonden. Helaas is dat niet zo. En zolang wij allemaal honden hebben en een deel van ons pitbulls wenst te houden gaan er elke week weer tekkels, labradors en shitzu's vermoord worden. Dat is een onlosmakelijk verbonden feit aan het houden van pitbulls en ermee wandelen. Ze schieten een keer los, passeren een hondje en hebben het dat doet hij anders nooit ideetje, ze ontsnappen uit tuinen en zelfs riemen breken op een dag of de halsband knapt. En dan ben je de lul als baasje van een andere hond.
Daarom ook dat ik vind dat dit ras wel verboden moet worden. De RAD was heel erg maar alleen omdat mensen zich er niet aan hielden.
Want wat is anders nog een oplossing? Ja, het Duitse systeem. Ook best. Alleen zijn Nederlanders anders als Duitsers. Dus ik zie dat in Nederland nog niet werken. Nederlanders hebben veel meer schijt aan alles als Duitsers. Duitsers haten sowieso deze rassen.
En ook in Duitsland worden honden in beslag genomen tot de dag van vandaag. Want de RAD klonk heel erg maar als je hier je papieren niet op orde hebt, geen verklaring van het gedrag van je hond die getest moet worden wordt hij net zo goed weggehaald. Of als je een pitbull neemt en je hebt een strafblad. Komt niks van in hier. Huren met een pitbull kun je ook vergeten. De meeste huurhuizen kom je niet in met zo'n hond. Eigenlijk is hier geen tolerantie voor die honden merk ik. Ze moeten ze niet. En de mensen die ze wel nemen hebben heel wat uit te leggen en moeten echt bewijzen dat zij hun honden lief weten te houden en super goed laten luisteren en aanlijnen. De enige Duitser die ik hier zie lopen met een pitbull heeft dus een muilkorf en 2 riemen met een tuig en een slipketting. Hij is een paria want hij loopt meteen weg als hij me ziet, loopt voor iedereen om en waarschuwd al op 500 meter afstand. Blijf aub uit mijn buurt, mijn hond vermoord andere honden. Hij loopt alleen ver in de polder en heel vroeg. Ik kom hem dus wel eens tegen
-
Wolfsblut
- Zeer actief
De Duitsers hebben gelijk. Agressieve rassen krijg je op een gegeven gewoon een hekel aan. En daar dien je dan terecht maatregelen tegen te nemen.laeken schreef: Want wat is anders nog een oplossing? Ja, het Duitse systeem. Ook best. Alleen zijn Nederlanders anders als Duitsers. Dus ik zie dat in Nederland nog niet werken. Nederlanders hebben veel meer schijt aan alles als Duitsers. Duitsers haten sowieso deze rassen.Niet door de wetten maar omdat ze vinden dat honden zich moeten gedragen. Er ligt hier geen poep. Honden mogen hier niet blaffen en ik kom zelden Duitsers tegen waarvan de hond uberhaubt naar Bas komt. Ze vragen het soms wel en dan vind ik het prima. Je wordt gewoon geacht je hond bij je te houden. En pitbulls moeten ze al helemaal niks van weten meestal. Ja, de honden die je ziet zijn van Nederlanders. Ik durf hier niet eens met een pitbull te lopen. Ik weet zeker dat ik opmerkingen krijg en dat mensen daar niet van gediend zijn.
Wat mij betreft mogen ze dat systeem hier per direct invoeren.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Kwam daarnet een man tegen met twee Staffords, had hem nog nooit gezien. Eentje liep vast en een los, mijn honden liepen ook nog aan de lijn ben wel aan de overkant van het fietspad gaan lopen.
Die man had ze prima onder controle, die loslopende pakte hij even bij zijn halsband toen mijn honden even een blafje lieten horen.
Gelukkig gingen mijn meiden verder niet tekeer en luisterde ze gelijk toen ik zei dat ze hun bekken dicht moesten houden.
Die man had ze prima onder controle, die loslopende pakte hij even bij zijn halsband toen mijn honden even een blafje lieten horen.
Gelukkig gingen mijn meiden verder niet tekeer en luisterde ze gelijk toen ik zei dat ze hun bekken dicht moesten houden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Lemuria
Dees en Maylo schreef:Als ik het filmpje en de foto's goed bekeken heb wel, en anders wel een mix die er sterk op lijkt.Aniway schreef: Vaak is het meteen al van,..vast weer een Stafford ofzo.
Dat bedoelde ik.

Inderdaad, het is niet de langharige pluizenbol op de foto's. Dit is gewoon duidelijk een (x-) Stafford.
-
irmaLeo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Rad... achteraf helemaal niet erg... helaas... ( was toen erg voor afschaffen RAD wet - maar het was een zegen voor dit soort honden, veel te veel ook in de asiels, absoluut niet te plaatsen) voor mij mag het direct terug houdt- en fokverbod voor al dit soort honden ( rassen en kruisingen) Mag van mij direct terug. Precies wat Laeken schrijft...
-
S@ndr@
- Zeer actief
Het RAD was absoluut geen zegen voor die honden, ik ben helemaal niet tegen euthanasie voor honden die te lang zitten, maar t RAD was een monster, en er gingen heel wat onschuldige honden de molen in en het heeft heel wat meer leed veroorzaakt dan verantwoord of nodig wasirmaLeo schreef:Rad... achteraf helemaal niet erg... helaas... ( was toen erg voor afschaffen RAD wet - maar het was een zegen voor dit soort honden, veel te veel ook in de asiels, absoluut niet te plaatsen) voor mij mag het direct terug houdt- en fokverbod voor al dit soort honden ( rassen en kruisingen) Mag van mij direct terug. Precies wat Laeken schrijft...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja en nee. Want tijdens de RAD waren er nauwelijks pitbulls op straat als je dat vergelijkt met nu. Ook in de asielen niet. Nu zit elk asiel bomvol met die honden. Ik zie ze echt op elke asielpagina van elk asiel in Nederland. Ook zie ik in Nederland op straat en op bv marktplaats honderden pitbulls en aanverwanten te koop staan. Ik denk dat daar al met al veel meer leed aan gekoppeld is. Dus al die honden die weg moeten nu, de XXL pitbulls die massaal als broodfokdieren worden gehouden en ga zo door. Honden die gekocht worden en moeten vechten omdat ze voor 50 euro af te halen zijn. Jongeren uit Rotterdam halen zo'n hond op en laten hem lekker rommelen met de honden van hun vrienden en hun eigen hond. Beest woont in een bench tot hij niet meer kan en ergens gedumpt wordt.S@ndr@ schreef:Het RAD was absoluut geen zegen voor die honden, ik ben helemaal niet tegen euthanasie voor honden die te lang zitten, maar t RAD was een monster, en er gingen heel wat onschuldige honden de molen in en het heeft heel wat meer leed veroorzaakt dan verantwoord of nodig wasirmaLeo schreef:Rad... achteraf helemaal niet erg... helaas... ( was toen erg voor afschaffen RAD wet - maar het was een zegen voor dit soort honden, veel te veel ook in de asiels, absoluut niet te plaatsen) voor mij mag het direct terug houdt- en fokverbod voor al dit soort honden ( rassen en kruisingen) Mag van mij direct terug. Precies wat Laeken schrijft...
Het leed wat nu gepaard gaat aan geen regels rondom deze honden vind ik persoonlijk groter dan het leed wat gekoppeld was aan de RAD. Ja, het is voorgekomen dat er een boxer windhond in beslag werd genomen. Ja er zijn ambullen ingeslapen. Vast en zeker. Maargoed, als je gewoon een hond met een stamboom nam was er geen vuiltje aan de lucht. Of gewoon een hond die niet sprekend op een pitbull lijkt. Een importverbod en een fokverbod. Dat vind ik echt wel heel prima.
Klinkt allemaal heel raar aangezien ik met Dapper heel bang was voor de RAD. Hij was een terriermiks in het asiel maar groeide uit als een hond die evt misschien een klein beetje onder de RAD kon vallen. Gevolg was wel dat wij heel voorzichtig waren. En heel goed op bleven letten.
Ik vond de RAD in die tijd vreselijk. Nog steeds vind ik het heel erg dat dat soort maatregelen tegen een hobby genomen worden. Maar in de VS zijn er genoeg staten waar pitbulls verboden zijn. Gewoon om niet elke zoveel dagen berichten over doodgebeten honden, gebeten mensen en god weet wat voor ellende te hoeven plaatsen. Want als je een ras verboden hebt en iemand heeft er een die rotzooi uit gaat halen dan ben je tenminste strafbaar. Immers, de wet zegt dat die hond verboden was. Dus als je pitbull dan een Jack Russel molt kan er tenminste wat gedaan worden.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Heel kort, bij het RAD waren de honden het slachtoffer en degene die de prijs betaalde niet de MENS en dat is nu net wat er aan mankeert
pak de mens maar aan...........