Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mira, een tweede ronde?
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Mira. De pups
Plus je raakt er zelf gestresst van. Dat zou ik tenminste hebben als ik zag dat het serene en rustige ernstig verstoord wordt door bezoek. Je gaat toch zelf ook soort van moederen en zorgen.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Hier duurde dat volcontinu erbij zijn 3 dagen. Daarna kon ze ook zo af en toe even genieten van bij ons zijn of even door de tuin struinen. Nu gaat ze nog maar af en toe naar de pups. Even voeden, even wassen en soms heb ik het idee om ze alleen maar wakker te maken.Cleva schreef:Mijn ouders waren vandaag op kraambezoek en dat sterkt me in mijn overtuiging dat bezoek nu niet goed is.
Mira vond het echt niet leuk. Ze stond met haar voorpoten op de rand van de kist lief te doen op een heel stresserige manier. Bij het terug omlaag rakelngs langs een pup en een paar minuten later wilde ze zo ongeveer op de pups gaan liggen omdat ze zich geen raad wist met zoveel aandacht in combinatie met haar beschermingsdrang.
Er komt de komende weken niemand meer in huis.
Als ze drie weken zijn en het niet meer zo hysterisch geconcentreerd op alleen maar die plek is is het een ander verhaal maar dit was niet fijn.
Hein is uit logeren bij mijn ouders. Lekker daar in de tuin, veel aandacht en vrije beweging.
Ik wil rust in de tent.
Ik ben even met mijn ouders gaan eten. Mira heeft wel even bij de keukendeur staan wachten maar na een half uurtje lag ze weer bij haar pups, zag ik op de camera.
We gaan nu echt even reduceren tot broeden en voeden.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Heerlijk om te lezen, zo te horen kan je Mira fantastisch lezen. Fijn dat je het voor haar prettig kan houden op deze manier! Die pups groeien heerlijk op zo!

-
laeken
- Zeer actief
Vreemd genoeg is dat heel snel over. Dat is wat ik begrepen en gehoord heb. Paar dagen. Over een week is ze al veel meer met eigen dingen bezig en is de situatie al helemaal anders. Ik denk dat dit te maken heeft met de overdosis hormonen uit de placenta's en door het bevallen en lacteren. Dat is een enorme overdosis bij wijze van. Straks is dat een beetje weg en ik ben er van overtuigd dat je je over een week of wat afvraagt of ze niet juist even naar de pups toe moet gaan. Zo van he meid, je bent er al meer dan een uur niet geweest. Alles goed?Cleva schreef:laeken schreef:Ik zou dat ook niet doen. Gewoon kijken naar de hond. Zodra zij langer uit die kist gaat en niet jou volgt als jij erheen gaat is vroeg genoeg. Als wolf zat ze nu onder de grond en pas als de pups uit het hol komen mag de rest ze ontmoeten. Je schreef dat ze zelfs gestresst raakt als jij gaat kijken. Dan doet ze het dus heel goed en is het moedergevoel goed ontwikkeld.
Precies. Dat is het.
Ik mag er op zich prima bij maar wel op haar tempo en niet te ver weg als ik er een pak en ook niet te lang.
Ik vind dat juist passend en gezond.
Andere mensen in de keuken was echt veel te veel voor haar. Ze is dol op mijn ouders en sowieso alle mensen maar niet in die situatie.
Als je haar eenmaal in de tuin hebt is ze weer helemaal blij en gezellig maar daar komen mensen natuurlijk niet voor. Want na 5 minuten wil ze echt terug en dan heb je nog geen pup gezien.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Heel verstandig dat je het bezoek even laat voor wat het is de komende tijd. En lekker voor Hein en Mira dat Hein even uit logeren is.
Toen ik hier nog fokte had ik ook de eerste weken geen bezoek, na 2 weken af en toe een heel goede bekende van de teef en pas met 4 weken de eerste pupkopers. Tegen die tijd was de teef wat minder gespitst op de pups en leverde bezoek geen onnodige stress meer op.
Je doet het super lijkt mij, erg leuk om dit allemaal te kunnen volgen zo!
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Toen ik hier nog fokte had ik ook de eerste weken geen bezoek, na 2 weken af en toe een heel goede bekende van de teef en pas met 4 weken de eerste pupkopers. Tegen die tijd was de teef wat minder gespitst op de pups en leverde bezoek geen onnodige stress meer op.
Je doet het super lijkt mij, erg leuk om dit allemaal te kunnen volgen zo!
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
- BieneMaya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Prachtig om te lezen hoe goed Mira het doet. En ook hoe goed jij haar leest en daarnaar handeldCleva schreef:Eind goed, al goed maar ik heb wel geleerd dat haar mate van instinct niet in te passen is in de sociale wensen van anderen. Ze is nu echt alleen maar even een moederdier.BieneMaya schreef:Wat zal dat sneu zijn geweest om te zienCleva schreef:Precies dat was het. Je weet hoe blij ze reageert op bezoek en ze wil gewoon met iedereen kroelen en slijmen maar omdat ze ook zo op haar pups georiënteerd is liep dat ontzettend scheel.Lothian schreef:Klinkt als een goede beslissing. Met een hond die weinig om bezoek geeft was het misschien anders maar Mira wil daar natuurlijk eigenlijk wel even gezellig mee doen en dan gaan er allerlei impulsen raar door elkaar lopen.
Dat voegde echt helemaal niets toe.
Doorgaans zit ze al op schoot als het bezoek de autodeur open doet maar dat is nu gewoon anders geworden. Ze heeft andere belangen.
Als ze Hein niet in de buurt wil hebben wil ze niets in de buurt hebben. Het is er de hond niet naar om te gaan lopen hakken maar als ze het kon zou ze het doen. Ze kijkt echt scheel van ergernis als er gedonder rond de kist is.
Ik voel me vereerd dat ik er bij mag maar ook dat bekijkt ze met een haviksoog. En dat is gewoon goed. Ik wil dat.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Zo leuk om allemaal me te lezen en de foto's van een trotse Mira te zien.
Is het een beetje te doen met de hitte, of juist wel fijn voor de pups?
Is het een beetje te doen met de hitte, of juist wel fijn voor de pups?
_Esmee
-
natalie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Rebble
- Zeer actief
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Wat een heerlijkheid allemaal.
Maar deze spring er echt uit. Zo'n wit koppie is echt om te smelten.
_Esmee
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Wat zijn ze ontzettend leuk
ik geloof wel dat ik mijn tekeningen nu moet updaten
Het is eigenlijk te vroeg om al favorietjes te hebben he? Ik heb al favorietjes. Maar dat kan waarschijnlijk net zo hard weer omslaan wanneer de karaktertjes duidelijk worden.
Het is eigenlijk te vroeg om al favorietjes te hebben he? Ik heb al favorietjes. Maar dat kan waarschijnlijk net zo hard weer omslaan wanneer de karaktertjes duidelijk worden.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Cleva schreef:Mijn ouders waren vandaag op kraambezoek en dat sterkt me in mijn overtuiging dat bezoek nu niet goed is.
Mira vond het echt niet leuk. Ze stond met haar voorpoten op de rand van de kist lief te doen op een heel stresserige manier. Bij het terug omlaag rakelngs langs een pup en een paar minuten later wilde ze zo ongeveer op de pups gaan liggen omdat ze zich geen raad wist met zoveel aandacht in combinatie met haar beschermingsdrang.
Er komt de komende weken niemand meer in huis.
Als ze drie weken zijn en het niet meer zo hysterisch geconcentreerd op alleen maar die plek is is het een ander verhaal maar dit was niet fijn.
Hein is uit logeren bij mijn ouders. Lekker daar in de tuin, veel aandacht en vrije beweging.
Ik wil rust in de tent.
Ik ben even met mijn ouders gaan eten. Mira heeft wel even bij de keukendeur staan wachten maar na een half uurtje lag ze weer bij haar pups, zag ik op de camera.
We gaan nu echt even reduceren tot broeden en voeden.
Hier willen ze de eerste 3 weken ook geen vreemden erbij hoor
Op de dag dat ze 3 wkn zijn is het allemaal goed en kan iedereen erbij
Net als bij mijn eigen honden die mogen er vanaf precies 3 wkn bij van moeders
Die 3 wkn vinden wij zelf ook wel prettig
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Wat leuk, die verschillen. Goed uit elkaar te houden ook
Nu nog een foto dat ze op een rijtje liggen, in dezelfde volgorde van de leuke tekening
Nu nog een foto dat ze op een rijtje liggen, in dezelfde volgorde van de leuke tekening

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Joyce112
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Wat zijn ze mooi!
Ik wil inderdaad nog geen favorietjes hebben, want dat zou dan op basis van tekening zijn. Maar toch gebeurd het stiekem
Nog even geduld tot we meer weten over hun karakters.
Ik wil inderdaad nog geen favorietjes hebben, want dat zou dan op basis van tekening zijn. Maar toch gebeurd het stiekem
Nog even geduld tot we meer weten over hun karakters.
-
natalie
- Zeer actief
Leuk!
De Lichte en Stipje vind ik het mooist. Wat ik eerder ook al zei, volgens mij. Ja, die springen eruit voor mij. Maar er komen dus ook nog sproetjes?
Dat is echt gaaf. Ik ben ook nieuwsgierig naar de karaktertjes straks.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
-
63673J
Ik vind ze allemaal mooi, en zo lekker mollig en welgedaan.welshwitch schreef:De 2 reutjes zijn wel erg mooi.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Prachtige pupjes! 
-
Sandra&co
Ze hebben allemaal wel 'iets' bijzonders. Ben benieuwd hoe ze er over 3-4 weken uitzien!
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dit dus.jvanringen schreef:Ik vind ze allemaal mooi, en zo lekker mollig en welgedaan.welshwitch schreef:De 2 reutjes zijn wel erg mooi.

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Veel te leuk gewoon ze even in de handen hebben voor mij het moment van de dag om even de bak schoon te maken, te knuffelen en dan even voor ze terug gaan op de weegschaal. En waarom ook niet? Ik liet ze zoveel mogelijk met rust maar dit moment vond ik echt leuk.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
De brede heeft beetje dezelfde aftekeningen als mijn Perry
Het is even wennen zo een splitface maar het is wel ergggg mooi!
-
laeken
- Zeer actief
Jeetje wat zijn die lekker mollig en gezond om te zien. Super!
Had jij ze zo hyperbont verwacht eigenlijk? Ik vind dat een kadootje maar vraag me af of je dat verwacht had? Want beide ouders lijken veel minder bont hoewel de pupfoto van Taxi ook bonter is dan nu.
Het werkt gek. Bij boxers krijg je ook dit soort pups soms terwijl de ouders alleen een bles hebben en een witte borst. Gelukkig heeft alles pigment op de oren dus dan is alles goed met hun gehoor
Had jij ze zo hyperbont verwacht eigenlijk? Ik vind dat een kadootje maar vraag me af of je dat verwacht had? Want beide ouders lijken veel minder bont hoewel de pupfoto van Taxi ook bonter is dan nu.
Het werkt gek. Bij boxers krijg je ook dit soort pups soms terwijl de ouders alleen een bles hebben en een witte borst. Gelukkig heeft alles pigment op de oren dus dan is alles goed met hun gehoor
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik had zoveel bont wel verwacht, ja. Op basis van hoe ratterriers eruit zien en het feit dat Mira ook al aardig wat wit heeft. Bont is incompleet dominant, dus minder wit dan Mira had ik sowieso niet verwacht.
Dit kan ook uit twee markiesjes met minimaal wit (allebei een witte borstvlek) komen rollen

Dit kan ook uit twee markiesjes met minimaal wit (allebei een witte borstvlek) komen rollen