Bij boxers komt dit bonte van dubbel Sp, oftewel als beide ouders witte aftekeningen hebben heb je 25% kans op een witte/bonte boxer. Ik weet niet hoe dat bij Mira en Taxi zit hoor maar dit vond ik erover:laeken schreef:Jeetje wat zijn die lekker mollig en gezond om te zien. Super!
Had jij ze zo hyperbont verwacht eigenlijk? Ik vind dat een kadootje maar vraag me af of je dat verwacht had? Want beide ouders lijken veel minder bont hoewel de pupfoto van Taxi ook bonter is dan nu.
Het werkt gek. Bij boxers krijg je ook dit soort pups soms terwijl de ouders alleen een bles hebben en een witte borst. Gelukkig heeft alles pigment op de oren dus dan is alles goed met hun gehoor
De S locus is een buitengewoon ingewikkelde locus. Op de S-locus kunnen zich diverse mutaties bevinden die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het bontpatroon. Hoe langer de DNA staart, hoe meer wit je in de hond terug ziet. Hoe meer wit betekend ook hoe minder pigment. Bij de boxer kun je de S van solide, eenkleurig, tegenkomen alsook SP van bont. SW van Extreem bont is een variant van SP. Van extreem bont weten we dat het niet bestaat. De codering SW wordt derhalve onterecht gebruikt. Maar ook het ierspatroon (Si), is te testen en komt naar voren als SP, vinden wij bij de boxer. Het ierspatroon is een mutatie en dus geen apart allel.
Gezien de kleur van Taxi lijkt het logisch, want wit is dominant over alle? vrijwel alle? andere kleuren, dus dat zie je altijd als het er is.