Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenkleding

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Hondenkleding

Ongelezen bericht door smoekie »

malinois schreef:
smoekie schreef:Mooi verhaal Malinois, maar feit is dat veel mensen hun honden wel degelijk als kinderen behandelen. Mijn kinderen hebben net als mijn hond een eigen wil, mijn jongste zou graag met jou als volwassenen mee willen praten, en liefst nog er tussendoor, nee dat mag niet. Ze wacht maar op haar beurt. De hond idem dito, wil ze aandacht, wacht ze maar tot ze die krijgt, is ze niet gediend van bezoek die ik binnen laat, heeft ze pech gehad, dan gaat ze naar buiten.

Beide zijn levende wezens met beide eigen karakters, maar beide hebben in mijn huis (en ja ook hun huis) niets te vertellen. Kinderen mogen aan mij kenbaar maken dat ze iemand niet leuk vinden, en de hond ook, maar zodra ik dat weet, tref ik echt wel mijn voorzorgsmaatregelen. Kids zal ik dusdanig instrueren dat ze hun opmerkingen of wat dan ook maar voor zich houden als ze bepaalde visites niet op prijs stellen, en vwb de hond die gaat dan maar in de bench of naar buiten. Simpel. Is niet jouw manier, maar dat hoeft ook niet, ieder zijn eigen manier daarmee.
jij hebt het over het forum. Ik zie hier maar heel weinig mensen die hun hond als kind behandelen...
en ik zie nog steeds absoluut geen overeenkomst dat ik mijn honden als kinderen zou behandelen.
Ik heb het ook niet over jouw persoonlijk Malinois. Maar over het algemeen genomen. Grootste gedeelte wat hier vertoeft heeft geen kinderen maar wel honden, als ik dan lees hoe zij hun honden grootbrengen, wat hun honden in te brengen hebben etc etc kan ik jou wel vertellen dat menig hond hier “beter’ behandelt wordt dan menig kind. Zoals ik net al zei, mijn kinderen, noch mijn hond hebben ook maar iets te vertellen over de visite die hier binnen komen. Als jij er niet van gediend bent dat mijn kind zich tegen je aan komt zetten, of mijn hond mag jij dat van mij zeggen hoor. Ik ben er ook niet van gediend dat mijn kinderen zich mogen mengen als ik met jou als volwassene een gesprek heb. Zodra mijn hond zich op jouw schoot gaat worstelen of met zijn poot tegen jouw hand aan gaat zitten krabben omdat hij aandacht wil stuur ik haar nog voor jij wat kan zeggen (al zou je dat durven en willen) wegsturen.

Zodra jij aangeeft daar geen problemen mee te hebben vind ik het prima zolang ik daar als moeder/eigenaar maar geen”last” van heb. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

smoekie schreef:
malinois schreef:
smoekie schreef:Mooi verhaal Malinois, maar feit is dat veel mensen hun honden wel degelijk als kinderen behandelen. Mijn kinderen hebben net als mijn hond een eigen wil, mijn jongste zou graag met jou als volwassenen mee willen praten, en liefst nog er tussendoor, nee dat mag niet. Ze wacht maar op haar beurt. De hond idem dito, wil ze aandacht, wacht ze maar tot ze die krijgt, is ze niet gediend van bezoek die ik binnen laat, heeft ze pech gehad, dan gaat ze naar buiten.

Beide zijn levende wezens met beide eigen karakters, maar beide hebben in mijn huis (en ja ook hun huis) niets te vertellen. Kinderen mogen aan mij kenbaar maken dat ze iemand niet leuk vinden, en de hond ook, maar zodra ik dat weet, tref ik echt wel mijn voorzorgsmaatregelen. Kids zal ik dusdanig instrueren dat ze hun opmerkingen of wat dan ook maar voor zich houden als ze bepaalde visites niet op prijs stellen, en vwb de hond die gaat dan maar in de bench of naar buiten. Simpel. Is niet jouw manier, maar dat hoeft ook niet, ieder zijn eigen manier daarmee.
jij hebt het over het forum. Ik zie hier maar heel weinig mensen die hun hond als kind behandelen...
en ik zie nog steeds absoluut geen overeenkomst dat ik mijn honden als kinderen zou behandelen.
Ik heb het ook niet over jouw persoonlijk Malinois. Maar over het algemeen genomen. Grootste gedeelte wat hier vertoeft heeft geen kinderen maar wel honden, als ik dan lees hoe zij hun honden grootbrengen, wat hun honden in te brengen hebben etc etc kan ik jou wel vertellen dat menig hond hier “beter’ behandelt wordt dan menig kind. Zoals ik net al zei, mijn kinderen, noch mijn hond hebben ook maar iets te vertellen over de visite die hier binnen komen. Als jij er niet van gediend bent dat mijn kind zich tegen je aan komt zetten, of mijn hond mag jij dat van mij zeggen hoor. Ik ben er ook niet van gediend dat mijn kinderen zich mogen mengen als ik met jou als volwassene een gesprek heb. Zodra mijn hond zich op jouw schoot gaat worstelen of met zijn poot tegen jouw hand aan gaat zitten krabben omdat hij aandacht wil stuur ik haar nog voor jij wat kan zeggen (al zou je dat durven en willen) wegsturen.

Zodra jij aangeeft daar geen problemen mee te hebben vind ik het prima zolang ik daar als moeder/eigenaar maar geen”last” van heb. :wink:
Volgens mij dwalen we nu heel ver af van het oorspronkelijke onderwerp. :wink:
Er is een apart topic over dit onderwerp. (weet ik uit 'betrouwbare' bron :oops: :sst: :smile: )
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:
Frenk schreef: Waar staat dat nou van die bloedsuikerspiegel? :19:
Ik heb op de gezondheidspagina van de rasvereniging gekeken en daar staat er niks over...

zei ik net al Frenk, zou ook zo even 1-2-3 niet weten waar ik dat van onthouden heb, maar kan het me wel voorstellen aangezien jij als volwassene het ook koud krijgt als jouw bloedsuikerspiegel niet goed is. Of dat het ook daadwerkelijk is kan ik je ook niet met zekerheid zeggen weet alleen dat ik dat ooit eens heb onthouden en waarvan, nogmaals, kom ik vanzelf wel weer op. :F:

Maar als het niet op de site van de RV staat, dan mogen we er toch wel vanuit gaan dat dat niet zo'n wijdverbreid probleem is? :wink: Anders zou het er wel op staan, dunkt me. :19:
Misschien kunnen wat chihuahua-deskundigen van hier op het forum hun licht hier ook nog even over laten schijnen. Dan horen we het van de kenners :wink:
Denk het toch echt wel Frenk, aangezien de links die ik zo even vlot hier geplaatst heb juist van chi deskundige/eigenaren vanaf komen???

Waarom zouden de “kenners” hier van het HF forum het beter weten dan de andere “kenners”. :denken:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef: Volgens mij dwalen we nu heel ver af van het oorspronkelijke onderwerp. :wink:
Er is een apart topic over dit onderwerp. (weet ik uit 'betrouwbare' bron :oops: :sst: :smile: )

google zeker :wink: :smile:
Frenk
Zeer actief

Frenk schreef:Waar staat dat nou van die bloedsuikerspiegel? :19:
Ik heb op de gezondheidspagina van de rasvereniging gekeken en daar staat er niks over...
smoekie schreef:
Frenk schreef:
smoekie schreef:zei ik net al Frenk, zou ook zo even 1-2-3 niet weten waar ik dat van onthouden heb, maar kan het me wel voorstellen aangezien jij als volwassene het ook koud krijgt als jouw bloedsuikerspiegel niet goed is. Of dat het ook daadwerkelijk is kan ik je ook niet met zekerheid zeggen weet alleen dat ik dat ooit eens heb onthouden en waarvan, nogmaals, kom ik vanzelf wel weer op. :F:

Maar als het niet op de site van de RV staat, dan mogen we er toch wel vanuit gaan dat dat niet zo'n wijdverbreid probleem is? :wink: Anders zou het er wel op staan, dunkt me. :19:
Misschien kunnen wat chihuahua-deskundigen van hier op het forum hun licht hier ook nog even over laten schijnen. Dan horen we het van de kenners :wink:
Denk het toch echt wel Frenk, aangezien de links die ik zo even vlot hier geplaatst heb juist van chi deskundige/eigenaren vanaf komen???

Waarom zouden de “kenners” hier van het HF forum het beter weten dan de andere “kenners”. :denken:
Maar in die links staat dus niets over een bloedsuikerprobleem :19: :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:
Frenk schreef: Volgens mij dwalen we nu heel ver af van het oorspronkelijke onderwerp. :wink:

Ja, jij blijft inderdaad vriendelijk en aardig tot het einde :ok:

:roll:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rami schreef:Dier onwaardig, vind ik.
Precies. Mevrouw Paris mag verdienen wat ze wil, ik gun haar iedere cent. Maar dat zij tig-duuzend meisjes aanzet tot het kopen van handtas-hondjes, die het ooooooooo zo goed hebben. Nee, daar kan ik echt niet achter staan.
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef:
malinois schreef: ja dat vind ik dus wel.

Nou jij boven alles moet toch weten dat Herders bekend stonden en misschien nog wel bestaan om HD en dat het zaak is indien je fokt met dergelijke honden je ze onderzoekt op HD/ED. :scratch: Sta nu best wel te kijken van jouw reactie moet ik bekennen, maar misschien vat ik die verkeerd op :19:
Dat is een van de redenen waarom ik dus geen DH neem...
Ik vind het risico van HD te groot.
En ja het enige wat je kunt doen is blijven rontgenen en weten waarmee je fokt..
Wil je zeggen dat HD dan een sterk punt is bij een ras??? :denken:
Nee maar dat is er niet zo 1-2-3 “uitgefokt”, en heden ten dagen nog steeds niet, ondanks alle kruisingen die er inmiddels mee zijn geweest. Ik kwalificeer ze daarom toch nog steeds niet als zwak of teer hoor. Maar ja, dat is mijn bescheiden mening
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:

Ja, jij blijft inderdaad vriendelijk en aardig tot het einde :ok:

:roll:

Zo je doet, zo je ontmoet Frenk :F:
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:Zo je doet, zo je ontmoet Frenk :F:
Schiet mij maar lek :U:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Frenk schreef:Maar als het niet op de site van de RV staat, dan mogen we er toch wel vanuit gaan dat dat niet zo'n wijdverbreid probleem is? :wink: Anders zou het er wel op staan, dunkt me. :19:
Ben absoluut geen chi-kenner maar kan wel redelijk met Google overweg :wink:
Het bloedsuikerspiegelverhaal heeft te maken met chihuahua pups.
En het heeft te maken met of ziekte of te weinig eten, niet met kou.
Hypoglycemie
Dit is een toestand waar de bloedsuikerspiegel (glucoseniveau) van de chihuahua plots daalt tot een gevaarlijk laag punt. Dit kan verscheidene oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld een besmetting met parasieten. Maar het kan ook gewoon een gebrek aan calorieën zijn, het kan dat de pup zodanig bezig is met spelen, dat hij “vergeet” te eten, en zonder voeding in slaap valt. De erg kleine chi’s zijn hier het meest gevoelig aan, maar ze zijn echt niet de enigen die in deze toestand kunnen vervallen. Meestal zijn het pups die snel groeien, net op het punt van het spenen. Ze eten nog niet genoeg vast voedsel, en de melkbronnen van mama beginnen op te drogen, of mama wil zelf afbouwen en laat de pups niet veel meer drinken. Op dat moment zijn de pups erg kwetsbaar, omdat ze zoveel energie nodig hebben uit hun voedsel, om te groeien. Het kan ook voorkomen dat een pup niet wil eten uit koppigheid, of omdat hij zich niet lekker voelt.
Enkele tekenen om voor op te letten zijn: plotse lusteloosheid bij een pup, of zwalpende bewegingen. Als een pup zich tijdens het spel zomaar neerlegt en slaapt, zonder met oog- of oorbewegingen op de huisgeluidjes te reageren, dan moet je alert zijn. Deze toestand is zéér gemakkelijk te behandelen, als je er tijdig bij bent. Als je echter niet snel ingrijpt, kan dit leiden tot de dood. Ze vallen in een diepe slaap, die in een coma overgaat, en dan in de dood.
De oplossing is gewoon een beetje Nutrigel (dit is een gel, te koop in de apotheek) of indien je dat niet voorhanden hebt, honing of zoete stroop onder de tong van de hond te doen. Je kan dit om de 15 à 20 minuten herhalen, tot de pup terug normaal doet, en wil weten waar jij in hemelsnaam zo druk over doet. Houd de pup wel lekker warm, en vooral rustig!
bron
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Frenk schreef:
:roos:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:
Nee maar dat is er niet zo 1-2-3 “uitgefokt”, en heden ten dagen nog steeds niet, ondanks alle kruisingen die er inmiddels mee zijn geweest. Ik kwalificeer ze daarom toch nog steeds niet als zwak of teer hoor. Maar ja, dat is mijn bescheiden mening
je bent me kwijt hoor, ik snap er geen hol meer van...
maar terugkomend op dit onderwerp... je maakt een hond zelf al zwak als je hem betutteld... hij moet weerstand opbouwen en dat krijgt hij op deze manier niet.
En nee, naakthonden hebben hier niets mee te maken, een Chiuaua heeft gewoon vacht.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief

Kaiou schreef:
Frenk schreef:Maar als het niet op de site van de RV staat, dan mogen we er toch wel vanuit gaan dat dat niet zo'n wijdverbreid probleem is? :wink: Anders zou het er wel op staan, dunkt me. :19:
Ben absoluut geen chi-kenner maar kan wel redelijk met Google overweg :wink:
Het bloedsuikerspiegelverhaal heeft te maken met chihuahua pups.
En het heeft te maken met of ziekte of te weinig eten, niet met kou.
Hypoglycemie
Dit is een toestand waar de bloedsuikerspiegel (glucoseniveau) van de chihuahua plots daalt tot een gevaarlijk laag punt. Dit kan verscheidene oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld een besmetting met parasieten. Maar het kan ook gewoon een gebrek aan calorieën zijn, het kan dat de pup zodanig bezig is met spelen, dat hij “vergeet” te eten, en zonder voeding in slaap valt. De erg kleine chi’s zijn hier het meest gevoelig aan, maar ze zijn echt niet de enigen die in deze toestand kunnen vervallen. Meestal zijn het pups die snel groeien, net op het punt van het spenen. Ze eten nog niet genoeg vast voedsel, en de melkbronnen van mama beginnen op te drogen, of mama wil zelf afbouwen en laat de pups niet veel meer drinken. Op dat moment zijn de pups erg kwetsbaar, omdat ze zoveel energie nodig hebben uit hun voedsel, om te groeien. Het kan ook voorkomen dat een pup niet wil eten uit koppigheid, of omdat hij zich niet lekker voelt.
Enkele tekenen om voor op te letten zijn: plotse lusteloosheid bij een pup, of zwalpende bewegingen. Als een pup zich tijdens het spel zomaar neerlegt en slaapt, zonder met oog- of oorbewegingen op de huisgeluidjes te reageren, dan moet je alert zijn. Deze toestand is zéér gemakkelijk te behandelen, als je er tijdig bij bent. Als je echter niet snel ingrijpt, kan dit leiden tot de dood. Ze vallen in een diepe slaap, die in een coma overgaat, en dan in de dood.
De oplossing is gewoon een beetje Nutrigel (dit is een gel, te koop in de apotheek) of indien je dat niet voorhanden hebt, honing of zoete stroop onder de tong van de hond te doen. Je kan dit om de 15 à 20 minuten herhalen, tot de pup terug normaal doet, en wil weten waar jij in hemelsnaam zo druk over doet. Houd de pup wel lekker warm, en vooral rustig!
bron
Dank je wel :ok: Het gaat dus om pupjes, zoals jij ook al zegt (edit). :wink:
Laatst gewijzigd door Frenk op 07 aug 2009 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Maylala schreef:
Frenk schreef:
:roos:
:J:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Frenk schreef: :J:
Sorry lieverd maar toen ik dat las kwam ik echt niet meer bij.
Smoek heeft duidelijk je forumhistorie nog op d'r to-do-list staan. :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Maylala schreef:
Vond mezelf heel keurig in deze discussie. :19: :mrgreen:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Frenk schreef:
Maylala schreef:
Vond mezelf heel keurig in deze discussie. :19: :mrgreen:
Dat ben je altijd, daarom vind ik het zo hilarisch dat Smoelie zelfs tegen jou
die belachelijke actie reactie slogan aanzwengelt. :mrgreen:
:knuffel1:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
smoekie schreef:
knip
ik snap er ook niks van, vooral 'al die kruisingen die er inmiddels mee zijn geweest' vind ik nog het meest lijken op wartaal eerlijk gezegd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief

Kaiou schreef:bron

Ik had het ergens van onthouden maar waarvan wist ik niet zoals je weet, en of het pups of volwassenen chi's betrof had ik je dus ook niet kunnen vertellen. Maar ja, betrof dus de pups, snap ik alleen niet waarom nagenoeg elke fokker aangeeft dat zij doorgaans problemen hebben met kou/nat/vochtig weer. Zwak zijn ze niet (verre van) vacht hebben ze, dus wat is het dan? :scratch:
smoekie
Zeer actief

renee-uk schreef:
malinois schreef:
smoekie schreef:
knip
ik snap er ook niks van, vooral 'al die kruisingen die er inmiddels mee zijn geweest' vind ik nog het meest lijken op wartaal eerlijk gezegd.

om hd/ed er uit te fokken Renee.
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

smoekie schreef:

Ik had het ergens van onthouden maar waarvan wist ik niet zoals je weet, en of het pups of volwassenen chi's betrof had ik je dus ook niet kunnen vertellen. Maar ja, betrof dus de pups, snap ik alleen niet waarom nagenoeg elke fokker aangeeft dat zij doorgaans problemen hebben met kou/nat/vochtig weer. Zwak zijn ze niet (verre van) vacht hebben ze, dus wat is het dan? :scratch:
Wat ben jij toch een vreselijke dramkont zeg :roll: Je moet en zal je gelijk halen/krijgen... nou blijf je nog doorgaan ondanks het toch duidelijk is dat het NIET het geval is wat jij nou al pagina's lang probeerd aan te geven....Ook eens weten van ophouden ;-)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

smoekie schreef:
renee-uk schreef:
malinois schreef:
knip

en wat hebben ze dan met wat gekruist smoekie, om de hd er uit te fokken?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

smoekie schreef:

hoeveel goede Chi fokkers ken jij? ( en nee smoelke, ik heb het dus niet over de puppyfabrieken, pretnestjes, tea-cup fokkertjes)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk overigens echt dat deze hondjes geen klap meer isolatie hebben door hun dunne pinhaartjes dan een naakthond. Daarnaast zijn ze minstens 5 keer zo klein en dus nog kouwelijker.
Afbeelding

Ik denk dus dat deze liever bij 5 graden naar buiten gaat met zijn truitje dan zonder. Dat meen ik echt. Als dit hondje mijn hondje was dan deed ik hem ook een truitje aan. Ik heb een whippet gekend die het ook echt steenkoud kon krijgen in de winter. Die vachten is niks :wink: Zelfs Dapper kon heel erg gaan rillen in de winter :N:
Afbeelding
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Maar Marc, niemand maakt toch bezwaar tegen 'functionele' kleding? :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
renee-uk schreef:

wat fokken die kruisingen eruit?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Hou jij je nou maar bezig met je eigen honden Smoekie, je weet duidelijk niks van Chihuahua's af.
Geen enkele chihuahuafokker beweert dat deze beestjes problemen hebben met koud en nat weer, die zetten eerder heel groot op hun website dat de chihuahua een volwaardige hond is en geen jasjes en truitjes nodig heeft :roll:

Broodfokkers zeggen zulke dingen ja, die geven pups van 5 weken oud mee als zijnde teacup met mooie verhalen van bloedsuikerspiegels en vatbaarheid voor het weer.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik denk overigens echt dat deze hondjes geen klap meer isolatie hebben door hun dunne pinhaartjes dan een naakthond. Daarnaast zijn ze minstens 5 keer zo klein en dus nog kouwelijker.
Afbeelding

Ik denk dus dat deze liever bij 5 graden naar buiten gaat met zijn truitje dan zonder. Dat meen ik echt. Als dit hondje mijn hondje was dan deed ik hem ook een truitje aan. Ik heb een whippet gekend die het ook echt steenkoud kon krijgen in de winter. Die vachten is niks :wink: Zelfs Dapper kon heel erg gaan rillen in de winter :N:
Afbeelding
waarom zou een dober gewoon met dezelfde vacht wel buiten kunnen lopen dan?
Nanna doet bij mijn weten haar hond alleen met heel veel kou iets aan en dat is toch ook een whippet? Die rennen zich wel warm :19:
Je moet ze natuurlijk wel laten bewegen, wat ik eerder noemde mn oudste dober KAN zich niet meer warmlopen dus die zal het idd. koud hebben met deze vacht... maar als hij gewoon normaal gezond was, was er niets aan de hand, zie de jongere versie.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

MARC_S schreef:knip
teckels lopen ook gewoon zonder shirtjes buiten..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”