MARC_S schreef:maart schreef:ik vind trouwens een band met spijkers doorgeslaan ook wel een stap te ver, op zo een manier hoeft het voor mij ook niet, zelfs prikband correctie geef ik niet.
Daarom vind ik ook niet dat jij verkeerd met je honden om gaat.

Voor jou hoeft dat ook niet. Degene die de topic opende grapt erover en zegt dat ze dat gedrag aan het bij"spijkeren" is. Dan mag je van mij zo'n hond daar weghalen om hem tegen zo'n sadist te beschermen. Dat hoor je niet te willen met je hond
Dus zoals ik net zei, als iemand mij daar op zou betrappen mag je mijn honden zo meenemen. Graag zelfs want dan zitten ze niet meer ok hier

nee idd, er lollig overdoen omdat je je hond hard aanpakt, hoort helemaal niet. Al helemaal niet bij een jonge, opgroeiende hond. Ik weet één club hier in de omgeving, waar ze ook zo lollig zijn... je ziet ze nooit op wedstrijd, onlangs hadden ze zelf een wedstrijd georganiseerd, ze hadden 2 ingeschreven honden
Ik denk toch dat er verbetering inzit, zo verklaarden ze mij gek toen ik onlangs met frisbees op het veld verscheen. waarom dat nou weer nodig was

Tot ze zagen hoe snel hij ineens zijn apport kwam terugbrengen

(daarvoor deed hij het op een lullig sukkeldrafje, vanalles had ik al geprobeerd).