Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Ik heb de spullen vandaag gekregen en gebruikt er kan niet echt iets beschadigen wel was ik de eerste keer zo dom om de camera niet eerst uit te zetten en de lens er op te draaien met als gevolg dat er weer vuil in kwam maar gelukkig zaten er meer kwastjes in en is het goed gelukt de tweede keer, wel moet ik nu weer nieuwe kwastjes aanschaffen omdat ik de eerste keer twee kwastjes gebruikt heb en de tweede keer ook de vloeistof was vochtiger op de kwastjes dan leek op de filmpjes die ik er van bekeken heb en ik dus met een droge kwast er nog na wilde zeg maar voor de zekerheid. Iig zal ik het niet weer vergeten en is hij nu weer schoon de blaasbalg was ik mee begonnen maar er zaten best wat stofjes in. Mijn vriend heeft de cam gebruikt in de fabriek waar veel stofjes hangen en daar van lens gewisseld en dat komt vaker voor dus wij hebben denk vaker last van stofjes in de cam dan anderen en als je dat steeds weg brengt kost veel tijd en als je het dan zelf kan is toch fijner. Maar ik noet wel zeggen dat ik het top op heden niet aangedurfd heb een het ook niet zou doen met een wat nieuwere dure camera maar die had mijn vriend ook nooit in de fabriek mogen gebruiken
Het glas van de meeste Sony lenzen zijn ook beter dan van sigma zeggen ze en ook het glas van de oude beercanbeercan daar zou geen lens tegen op kunnen. Maar toch heb ik ze weg gedaan.
Mijn kittens heb ik vanmiddag weg gegeven aan vriend maar die heb ik nooit gebruikt.
Ik weet dat Canon en Sony anders is maar toch zijn niet alle hobby of prof fotografen die canonen gebruiken zo uitgesproken over de Canon lenzen wel zou ik zelf als ik de keus zou hebben tussen de Canon en de sigma van soortgelijke waardes zeg maar dus zelfde f getal enzo en het budget had voor de Canon gaan voor die canon maar het prijsverschil is dusdanig groot dat de sigma echt een prima alternatief is voor mij op de Sony wint de sigma het bijna overal uiteraard op de duurdere sony lensen na maar de hobby moet leuk blijven en met primes kom ik een eind. En zelf mijn ubergoedkope zoomlens van sigma wellis waar met een andere behuizing die erin gezet is door fotoklein kom ik ook een heel eind.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 20 jan 2015 21:23, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
S@ndr@ schreef:Bij de meeste merken gaat t idd niet op, bij Canon juist heel erg wel- heb ik gemerkt. gewoon door t uit te proberen en ervaringen uit te wisselen aan de weet gekomen ik wijk er nu ook niet meer vanaf.
Maar er zijn mensen die er toch niet van zijn overtuigt. Daarbij is er best een verschil in diafragma en dat verschil maakt de sigma gewoon echt interessanter. Als er budget zou zijn voor een Canon die kiekt vanaf dat f getal is het natuurlijk anders maar in dit geval zou mijn keuze ook de sigma zijn als dat de keuzes zouden zijn.
Het is niet alleen het f getal wat de kwaliteit van de lens en de foto's bepaalt maar meer nog de kwaliteit van glas in de lens. Het glas van de (4)L lensen van Canon is van een betere kwaliteit dan van sigma lenzen. Vandaar ook het prijsverschil. Het glas bepaalt ook de scherpte van de foto's.
Ik wilde zelf de 2.8 16 - 35 lens van Canon, maar mij werd de nieuwere 4L lens aangeraden. Puur vanwege het glas wat daar in zit. Anders gezegt: pin je niet vast op het F getal.
@Nicole, vanzelfsprekend wil ik natuurlijk wel heel veel plezier wensen met je lens. Je foto's vast heel mooi!
@Toots: ik heb de spullen, ik weet hoe het moet, maar heb het nog niet aangedurft. Alleen het blaasbalgje heb ik nog maar gebruikt. Maar dat is vaak al voldoende.
Maar in welke zin zorgt het glas dan direct voor zichtbaar betere foto's?
Ik denk dat als je de 70.200 2.8 van sigma zou proberen je zelf ook zo om bent
Plus dat zeker bij een zoomlens je f getal van belang is, als je een beetje zoomt wil je immers ook nog wat zien op de foto ipv een donker vlak door je slechte lichtsterkte.
Ik verzin dit niet zelf hoor
De kwaliteit van het glas bepaalt o.a. de prijs. Dat is nu eenmaal zo Hoe dat precies zit weet ik ook niet. Maar niet elk stukje glas is hetzelfde. Dat geldt ook voor filters (UV, ND en polaristatie filters) Als dat geen verschil zou maken zouden we allemaal het goedkoopste filter kopen.
Je ziet het verschil terug in kleur, scherpte en chromatische aberratie. Hierdoor kan het dus zijn dat uit een F4 lens betere foto's komen dan uit een 2.8 lens. Zelfs bij Canon lenzen. Zo weet ik dat bij de 16 - 35 de nieuwe F4 beter is dan de F2.8. Ondanks dat de tweede een lager F getal heeft
tycha schreef:Ik verzin dit niet zelf hoor
De kwaliteit van het glas bepaalt o.a. de prijs. Dat is nu eenmaal zo Hoe dat precies zit weet ik ook niet. Maar niet elk stukje glas is hetzelfde. Dat geldt ook voor filters (UV, ND en polaristatie filters) Als dat geen verschil zou maken zouden we allemaal het goedkoopste filter kopen.
Je ziet het verschil terug in kleur, scherpte en chromatische aberratie. Hierdoor kan het dus zijn dat uit een F4 lens betere foto's komen dan uit een 2.8 lens. Zelfs bij Canon lenzen. Zo weet ik dat bij de 16 - 35 de nieuwe F4 beter is dan de F2.8. Ondanks dat de tweede een lager F getal heeft
Dat is zo echter is het zo dat aan goed glas ook vaak echt een ander prijskaartje hangt.
En niet iedereen heeft dit er voor over of heeft het uberhoupt
De f4 van Canon is niet zoveel beter in kwaliteit dat de f2.8 van sigma en de f2.8 maakt wel foto,s vanuit een groter diafragma net even meer licht en ook dof. wat echt bij f2..8 doffer is dan bij f4
Wil je echt verschil zien dan ga je dus vergelijken met een Canon f2. Nog wat en Nicole gaf al aan dat dat kwa budget niet haalbaar is en die sigma is echt een goed alternatief die Canon lenzen zijn vast heel goed hoor als je er het geld voor hebt zeker gaan voor die canon andrs zul je het gewoon met een alternatief moeten doen
tycha schreef:Ik verzin dit niet zelf hoor
Oh maar ik zeg niet dat je het verzint, maar het is natuurlijk wel van belang of foto's dan ook zichtbaar slechter zouden zijn, of dat alleen op papier er verschillen moeten zijn.
Wat is dan ook 'beter' in zo'n geval, kan je je afvragen.
Het verhaal met betrekking met een zoomlens wat ik eerder schreef is immers ook niet verzonnen.
Overigens loop ik ook zeker niet weg met alle sigma of tamron etc lenzen.
Alleen dus wel met de sigma 70 200 2. 8
Nieuwe Canon 5 D s en 5 D sr https://www.facebook.com/canonnederland?fref=nf
Ik ben al heel lang aan t sparen ( en heul hard aan t werk ) voor een nieuwe camera, dit ziet er wel super uit natuurlijk, wat vinden jullie ervan? en ik heb ook gehoord dat een een nieuwe EOS 5 D Mark IV op de markt gaat komen dit jaar, dus dilemma`s ( wat een luXe probleem he) gewoon nog even afwachten en doorsparen dus
S@ndr@ schreef:Nieuwe Canon 5 D s en 5 D sr https://www.facebook.com/canonnederland?fref=nf
Ik ben al heel lang aan t sparen ( en heul hard aan t werk ) voor een nieuwe camera, dit ziet er wel super uit natuurlijk, wat vinden jullie ervan? en ik heb ook gehoord dat een een nieuwe EOS 5 D Mark IV op de markt gaat komen dit jaar, dus dilemma`s ( wat een luXe probleem he) gewoon nog even afwachten en doorsparen dus
Nou complimenten. Als ik iets wil dan wil ik het meteen.
Ik hoorde dat die in augustus komt, Sandra! En ik geloof dat het geen kwestie van alleen maar zelfbeheersing is, Toots, die camera is heel erg duur. En nog niet uit dus haha.
de D s en sr zijn nu uit, en zou je met een paar weken moeten kunnen aanschaffe, t verschil zit hem in t feit dat de een een filter heeft en de ander niet, die Mark 5 D IV tja daar moet ik nog even op wachten en ik weet echt niet of dat de moeite waard is, maar als ik t niet doe krijg ik vast spijt ....... nog maar even wat zelfbeheersing oefenen en doorsparen dus en ja dat is voor mij ook moeilijk hoor net zo goed
S@ndr@ schreef:de D s en sr zijn nu uit, en zou je met een paar weken moeten kunnen aanschaffe, t verschil zit hem in t feit dat de een een filter heeft en de ander niet, die Mark 5 D IV tja daar moet ik nog even op wachten en ik weet echt niet of dat de moeite waard is, maar als ik t niet doe krijg ik vast spijt ....... nog maar even wat zelfbeheersing oefenen en doorsparen dus en ja dat is voor mij ook moeilijk hoor net zo goed
Als je nu eens gewoon wacht tot ze in een winkel liggen? En dan eens gaat testen? De voorganger van de mark 5 is er natuurlijk wel, maar dan zou je op moeten zoeken wat de verbeteringen zijn en die voorganger eens ergens testen. Of gewoon tot het najaar wachten op de Cash back actie, dan zijn ze er alle 3
Enne, natuurlijk is het moeilijk, maar het is wel een behoorlijk bedrag dan. Dus het is wel de bedoeling dat het echt is wat je wilt en dat maakt het voor mij altijd net iets makkelijker om me in te houden hihi. Bij kleinere bedragen deed ik dat nooit en dat heeft voor best wat teleurstellingen gezorgd.
S@ndr@ schreef:de D s en sr zijn nu uit, en zou je met een paar weken moeten kunnen aanschaffen, t verschil zit hem in t feit dat de een een filter heeft en de ander niet, die Mark 5 D IV tja daar moet ik nog even op wachten en ik weet echt niet of dat de moeite waard is, maar als ik t niet doe krijg ik vast spijt ....... nog maar even wat zelfbeheersing oefenen en doorsparen dus en ja dat is voor mij ook moeilijk hoor net zo goed
Als je nu eens gewoon wacht tot ze in een winkel liggen? En dan eens gaat testen? De voorganger van de mark 5 is er natuurlijk wel, maar dan zou je op moeten zoeken wat de verbeteringen zijn en die voorganger eens ergens testen. Of gewoon tot het najaar wachten op de Cash back actie, dan zijn ze er alle 3
Enne, natuurlijk is het moeilijk, maar het is wel een behoorlijk bedrag dan. Dus het is wel de bedoeling dat het echt is wat je wilt en dat maakt het voor mij altijd net iets makkelijker om me in te houden hihi. Bij kleinere bedragen deed ik dat nooit en dat heeft voor best wat teleurstellingen gezorgd.
dat t een behoorlijk bedrag is ben ik me van bewust, maar ik werk er ook extra uren voor, dat t toestel t waard zal zijn dat weet ik nu al zeker, vraag is alleen welke van de drie, als ik de beheersing heb zal t de EOS worden, denk ik de Mark 2 en 3 zijn volop verkrijgbaar , en dat was in 1 ste instantie t doel, maar ja, als met een half jaartje de IV uitkomt, dan wil ik dat wel eerst even zien natuurlijk, probleem is t wachten. en de prijs van de D5 Mark 3 die zakt straks als een baksteen als er een nieuw model uitkomt, dus mocht ik daar alsnog voor gaan, dan is hij nu gewoon te duur nog zeg maar ( snap je). maar de release van de D5 S en SR stemt me hoopvol en maakt me erg ongeduldig
Waarmee fotografeer je nu Sandra? Ik heb me er niet in verdiept, maar wat kun je met de 5 wat je nu niet kunt. Gewoon benieuwd Ik heb me, met name vanwege de prijs, helemaal niet verdiept in alles boven de 7 D Kan ik niet onrustig worden ook
Verstandig dat je wacht denk ik, hoe moeilijk ook, dan kun je goed vergelijken of de nieuwe het extra geld waard is, zo niet, koop je de andere met een leuke L lens van het geld wat je op de body bespaart
Waarmee fotografeer je nu Sandra? Ik heb me er niet in verdiept, maar wat kun je met de 5 wat je nu niet kunt. Gewoon benieuwd Ik heb me, met name vanwege de prijs, helemaal niet verdiept in alles boven de 7 D Kan ik niet onrustig worden ook
Ik heb nu de 7 D, de mark is sowieso een full frame met hele goede ISO prestaties - waar echt prachtige plaatjes uitrollen en die camera ka zo ongeveer alles aan wat er voor je neus komt zeg maar vergis je niet hoor, de 7D is een prima camera en die gaat dan ook weer in de verkoop, die mag een nieuw baasje dan, want t is een beer van een apparaat en voor verreweg de meeste mensen meer dan genoeg want t is natuurlijk een toppertje - alleen ik wil net even een stapje meer nog. ik denk er ook over om meer te gaan doen met mijn fotografie en dan is zoiets een goede stap - gewoon ook omdat ik t doen kan nu
Jeannettebo schreef:Verstandig dat je wacht denk ik, hoe moeilijk ook, dan kun je goed vergelijken of de nieuwe het extra geld waard is, zo niet, koop je de andere met een leuke L lens van het geld wat je op de body bespaart
TessaThomas schreef:Ik hoorde dat die in augustus komt, Sandra! En ik geloof dat het geen kwestie van alleen maar zelfbeheersing is, Toots, die camera is heel erg duur. En nog niet uit dus haha.
EDIT: Ze zijn allemaal nog niet uit natuurlijk
Ik dacht dat er nu getwijfeld werd over een toestel die ze al linkte En daardoor lijkt het mij best lastig iets wat je nu al in huis kunt hebben waar je al naar hebt zitten kijken en dan toch kiezen voor wachten tot de ander uit is
Aha, voor de ISO zou ik wel hoger willen. Ik heb de 70D en zou misschien nog wel naar de 7D willen, alhoewel ik me afvraag of dat zoveel uit gaat maken. Ik wil eigenlijk geen full frame juist vanwege de cropfactor omdat ik juist graag vogels en wildlife fotografeer
Ik vermoed zo maar dat jij er prachtige platen mee gaat schieten!
Oh, maar ik ben ook eerst nog aan het investeren in lenzen hoor
De lens waar ik echt heel blij mee ben is de 24 - 105 4L Die zit er bijna altijd op! Daar komen zulke mooie foto's van!
tycha schreef:Aha, voor de ISO zou ik wel hoger willen. Ik heb de 70D en zou misschien nog wel naar de 7D willen, alhoewel ik me afvraag of dat zoveel uit gaat maken. Ik wil eigenlijk geen full frame juist vanwege de cropfactor omdat ik juist graag vogels en wildlife fotografeer
Ik vermoed zo maar dat jij er prachtige platen mee gaat schieten!
dank je wel, ik hoopt t portret , landschap en macro is heel leuk, en misschien houdt ik mij toch wel geliefde 7D wel voor evt Vogels en zo als ik dat ooit leuk ga vinden dat staat nog niet vast tenzij er zich iemand aanmeld die hem heel graag wil hebben
tycha schreef:Oh, maar ik ben ook eerst nog aan het investeren in lenzen hoor
De lens waar ik echt heel blij mee ben is de 24 - 105 4L Die zit er bijna altijd op! Daar komen zulke mooie foto's van!
Echt? Ik heb er wel eens naar gekeken, maar bedacht me dat ik meer zou hebben aan de 70-200
het is net wat je voornaamste onderwerp is, bij mij is de 100mm macro ( f 2.8- L) er bijna op vast geroest hahaha, en daar doe ik heel veel mee. maar de 70- 200 vind ik ook heel fijn
S@ndr@ schreef:het is net wat je voornaamste onderwerp is, bij mij is de 100mm macro ( f 2.8- L) er bijna op vast geroest hahaha, en daar doe ik heel veel mee. maar de 70- 200 vind ik ook heel fijn
Honden en paarden. Ik ga binnenkort ook even met een vriendin zitten, voor zowel tips voor het fotograferen als voor het nabewerken.
Ligt eraan wat je wilt met een lens. de 24 - 105 zit eigenlijk altijd op mijn camera. Ik kan er nog landschap mee doen, maar ook nog wat zoom. Hij is heel scherp, dus je kunt achteraf nog wel wat croppen. Wil je puur een lens voor de honden dan zou ik ook voor 70 - 200 gaan. Maar dat was mijn overweging niet. Ik heb daarnaast nog een 100 -400 lens voor het echte zoom werk.
Mocht er over een paar jaar weer een andere jonge hond zijn, dan zou ik misschien de 70 - 200 wel weer overwegen.
tycha schreef:Oh, maar ik ben ook eerst nog aan het investeren in lenzen hoor
Echt? Ik heb er wel eens naar gekeken, maar bedacht me dat ik meer zou hebben aan de 70-200
Ik heb beide, maar de 24-105 vind ik verreweg de prettigste allroundlens zeg maar. 70-200 gebuik ik als ik puur honden wil vastleggen, maar op een mooie wandeling toch echt de 24-105
Nou Sandra, mocht je tegen die tijd je 7d verkopen, heb ik wel interesse waarschijnlijk! Ik wil komend jaar een andere body en dan gaat de mijne weer weg
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl