Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenkleding

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Hondenkleding

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik zou me dood schamen als ik zo bevooroordeeld dingen neerplemp als "iedere vrouw vindt dat stom" en "met z'n allen tegen een kind, hoe durven jullie".
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

MARC_S schreef:Verder denk ik dat mensen zich eens niet zo zouden moeten uitlaten in veroordelende termen naar een kind dat niks verkeerd doet. Ik zou me schamen als ik met 50 verschillende volwassenen zo op een kind in zat te hakken. Jullie herhalen elkaar gewoon 100 keer om dat kind een rotgevoel te geven. Applausje hoor, heel knap. Ga een broodfokker afmaken of iemand die zijn hond mishandelt. Ben blij dat dit kind dol op haar hond is en als zij hem een jasje aandoet doet dat niets in het prettige leven van dit hondje. Dus waar maken mensen zich in hemelsnaam druk om? Paris Hilton?, vermenselijking?, hondonwaardig?, dierenmishandeling?, circus? etc etc. Wat er allemaal gezegd wordt omdat een kind haar hondje een jasje aandoet vind ik echt alle boekjes te buiten gaan. :ok:
Buiten het feit dat het hier inderdaad niet om een kind gaat, maar om een volwassen vrouw(wat volgens mij ook verder totaal niet uitmaakt), ben ik het 100% met je eens. :ok:
Laatst gewijzigd door smoekie op 08 aug 2009 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

yamie schreef::19: welja, lezen is ook een vak...
Dan hakken jullie toch lekker door op een volwassen vrouw op basis van insinuaties. Ze vermenselijkt die hond toch? Hoe komen jullie daarbij? Maar Jip niet. Jip heeft groot gelijk en ik ben het met haar eens. Jullie zijn oneerlijk. Jullie smelten van die lieve hondjes van Jip in een truitje met I love Mummy en als iemand dat met een chi doet is dat precies hetzelfde. Die chi is net zo bevattelijk voor kou als blowtje en Flirtje hoor. Maar omdat het hier om een chihuahua gaat en iemand die jullie niet kennen denken jullie haar 9 pagina's de grond in te kunnen stampen. Echt belachelijk!

En waarom moet een hondje dat gefokt wordt om mee te troetelen ineens gewoon hond zijn? Moet die op het erf liggen op de boerderij? Zoals de gewone hond? Waar ligt die grens dan? Iedereen weet dat dat nergens op slaat. De ene vind een hond een hond als hij buiten ligt en een ander trekt zijn hond een roze truitje aan. Enig respect zou wel op zijn plaats zijn. Alsof flyball leuk is en paraderen en trucjes leren stom. Wie bepaalt dat? Ik denk dat een chi liever op zijn achterpoten danst in een tutu met een lachende familie dan dat hij als hond door de blub en het hoge gras moet ploeteren en constant omver gelopen word door de grotere honden. Hij moet gewoon hond zijn. Duh! Het is geen gewone hond maar een inimini dwerghondje gefokt om vertroeteld te worden. Niet om gewoon een hond te zijn want daar zijn ze veel te klein voor. Een beetje modder en het beestje zit er tot zijn buik in. Beetje hoog gras en hij ziet niks meer. Beetje bramen en hij zit muurvast. Dus wat gewoon hondje? :piew:

Het is toch zeiken om het zeiken als iemand van haar hondje geniet en er mee bezig is op haar manier? Ben blij. :ok:

Als Eva aandacht en snoepjes kreeg als ze kleertjes aankreeg en dan iedereen moest lachen stond ze de hele dag te zeuren om kleertjes aan te mogen. En het is echt wel een hond hoor. :wink: Maar als ik het goed begrijp mag dat niet van jullie omdat ik haar dan in een mens verander? Dat bepaal ik denk ik zelf wel en dat lees je niet af aan het aantrekken van kleren.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ga even tegen een ander tekeer aub.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

jip007 schreef:
josefientje schreef: truitjes met daarop: "I'm mummy's little darling" e.d. komen er hier NIET in.
Afbeelding
:pffff: :pffff:

:smile: :smile:

inderdaad Jip, die komen er hier dus niet in
Afbeelding
laeken
Zeer actief

yamie schreef:ga even tegen een ander tekeer aub.
Kimsjen kan meer hebben dan jij. :mrgreen: Verder ga ik helemaal niet tekeer. Ik kom alleen op voor iemand die jullie massaal iets in de schoenen schuiven. :wink:
Afbeelding
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Pablo is toch echt wel een gewone hond, die is echt veel meer in zijn element als ie lekker buiten door het hoge gras kan rennen, als ik al het woord ''plasje'' zeg gaat ie helemaal uit zijn dak en rent al naar de voordeur, dan kan mijn vriend met een lekkere biefstuk staan, dan nog verkiest hij het wandelen.
Ik weet zeker dat welke chi dan ook liever lekker buiten wandelt en al die interessante geurtjes opsnuift dan dat hij/zij met een roze pakje staat te dansen.
Het blijven hoe dan ook honden..
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:
Kimsjen kan meer hebben dan jij. :mrgreen: Verder ga ik helemaal niet tekeer. Ik kom alleen op voor iemand die jullie massaal iets in de schoenen schuiven. :wink:

ik heb nauwelijks gereageerd man, ik reageerde wat betreft jou op het "ik wed dat" ik weet zeker dat"

ik heb zelfs tegen kimsjen gezegd, je moet ook doen wat je wilt, maar dat het onzin is, om te zeggen, dat het MOET omdat een Chi anders onderkoeld raakt en dood gaat.

ben er verder ook wel klaar mee.
laeken
Zeer actief

Ik heb net voor de lol Eva aangekleed en ze vond het heel grappig. Niks zieligs aan. Alleen gingen ze bijna vechten :N: Ik liet Eva aangekleed de kamer inlopen en Cleo had meteen zoiets van WAAAT! Grrrrrrrrr, wegwezen! Eva meteen teruggrommen dus ze zit even in de bench met een pensstaafje. :mrgreen:

Eva zelf vond aankleden prima en leuk maar Cleo moet geen aangeklede honden blijkbaar :boos: :devil:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Pablo schreef:Pablo is toch echt wel een gewone hond, die is echt veel meer in zijn element als ie lekker buiten door het hoge gras kan rennen, als ik al het woord ''plasje'' zeg gaat ie helemaal uit zijn dak en rent al naar de voordeur, dan kan mijn vriend met een lekkere biefstuk staan, dan nog verkiest hij het wandelen.
Ik weet zeker dat welke chi dan ook liever lekker buiten wandelt en al die interessante geurtjes opsnuift dan dat hij/zij met een roze pakje staat te dansen.
Volgens mij wordt er duidelijk gezegd dat dit hondje gewoon hond is en lekker mee wandelen gaat. Dus hij heeft het allebei. En wandelen en hond zijn en aandacht en vertroeteling. Mooi toch?
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Marion. schreef:
MARC_S schreef:Verder denk ik dat mensen zich eens niet zo zouden moeten uitlaten in veroordelende termen naar een kind dat niks verkeerd doet. Ik zou me schamen als ik met 50 verschillende volwassenen zo op een kind in zat te hakken.
Het is geen kind, Marc. Ze is volwassen, getrouwd en heeft een eigen huis :roll:
En niet alleen dat. Ze vraagt ze naar 'onze' mening. Het wordt haar niet opgedrongen of zo...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

yamie schreef:
MARC_S schreef:

ik heb nauwelijks gereageerd man, ik reageerde wat betreft jou op het "ik wed dat" ik weet zeker dat"

ik heb zelfs tegen kimsjen gezegd, je moet ook doen wat je wilt, maar dat het onzin is, om te zeggen, dat het MOET omdat een Chi anders onderkoeld raakt en dood gaat.

ben er verder ook wel klaar mee.
Ik heb het toch niet tegen jou persoonlijk? Die 2e quote kan er net zo goed uit. Jij doet lullig tegen mij en ik reageer daarop. Je hoeft mij toch niet te pakken op mijn "ik wed" omdat ik me zo uitgedrukt heb? :19: Ik tik lekker algemeen door en nu ben jij er klaar mee? :19:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

marc, niemand hier stampt haar de grond in...zij vraagt om een mening en die krijgt ze...that's it...vervolgens schiet ze in de verdediging, omdat onze meningen haar niet bevallen...

schiet mij maar lek :19:
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

MARC_S schreef:
Pablo schreef:Pablo is toch echt wel een gewone hond, die is echt veel meer in zijn element als ie lekker buiten door het hoge gras kan rennen, als ik al het woord ''plasje'' zeg gaat ie helemaal uit zijn dak en rent al naar de voordeur, dan kan mijn vriend met een lekkere biefstuk staan, dan nog verkiest hij het wandelen.
Volgens mij wordt er duidelijk gezegd dat dit hondje gewoon hond is en lekker mee wandelen gaat. Dus hij heeft het allebei. En wandelen en hond zijn en aandacht en vertroeteling. Mooi toch?
Ik doelde ook niet op TS, had eerder al aangegeven dat ik niks verkeerds zie in wat zij doet, ik twijfel er niet aan dat zij goed zal zijn voor haar hondje.
Maar ik doelde meer op dat stukje dat je denkt dat een chi liever op zijn achterpoten in een roze tutu danst dan als een echte hond door de blubber rent en door het hoge gras ploetert :wink:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik denk dat er wat overtrokken wort gereageerd op het aankleden. Onnodig en overdreven vinden kan ik me allemaal voorstellen (met betrekking tot 'gewoon leuke kleertjes', niet met betrekking tot 'nodige kleertjes').

Zielig vinden vind ik in dit geval overdreven. Zo lang een hond ergens geen last van heeft, vind ik die hond niet zielig. Net zoals Marc ook al zei, wat kan mij het nou schelen als een hond geverfd wordt, als de hond er maar geen last van heeft! Op moment dat de hond niet meer lekker mag rauzen en hond zijn, dan vind ik het zielig. Als de hond niet meer goed kan lopen door de kleertjes, niet meer gewoon de behoefte kan doen, dat soort dingen, dan vind ik het zielig. Maar zo lang de hond er geen last van heeft, who cares hoe die hond erbij loopt.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Jezus Kristes, als iemand mij vraagt hoe laat het is dan zeg ik hoe laat het is, en als iemand mij vraagt naar mijn mening omtrent functieloze verkleedpartijen voor honden dan geef ik die. Er wordt toch naar gevraagd? :19:
Ik zie het probleem niet, en Kimsjen ook niet echt geloof ik. Die vind dit en een ander vind dat. Nou, klaar toch?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jaap* schreef:Jezus Kristes, als iemand mij vraagt hoe laat het is dan zeg ik hoe laat het is, en als iemand mij vraagt naar mijn mening omtrent functieloze verkleedpartijen voor honden dan geef ik die. Er wordt toch naar gevraagd? :19:
Ik zie het probleem niet, en Kimsjen ook niet echt geloof ik. Die vind dit en een ander vind dat. Nou, klaar toch?
amen :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lassu
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Lassu »

MARC_S schreef:Ik denk dat een chi liever op zijn achterpoten danst in een tutu met een lachende familie dan dat hij als hond door de blub en het hoge gras moet ploeteren en constant omver gelopen word door de grotere honden. Hij moet gewoon hond zijn. Duh! Het is geen gewone hond maar een inimini dwerghondje gefokt om vertroeteld te worden. Niet om gewoon een hond te zijn want daar zijn ze veel te klein voor. Een beetje modder en het beestje zit er tot zijn buik in. Beetje hoog gras en hij ziet niks meer. Beetje bramen en hij zit muurvast. Dus wat gewoon hondje? :piew:
Heel rare redenering. Grootte van een hond heeft geen enkele invloed op het 'hond-zijn'.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

MARC_S schreef:Ik denk dat een chi liever op zijn achterpoten danst in een tutu met een lachende familie dan dat hij als hond door de blub en het hoge gras moet ploeteren en constant omver gelopen word door de grotere honden. Hij moet gewoon hond zijn. Duh! Het is geen gewone hond maar een inimini dwerghondje gefokt om vertroeteld te worden. Niet om gewoon een hond te zijn want daar zijn ze veel te klein voor. Een beetje modder en het beestje zit er tot zijn buik in. Beetje hoog gras en hij ziet niks meer. Beetje bramen en hij zit muurvast. Dus wat gewoon hondje? :piew:

Ik heb een nepchi in opvang gehad ,zoals je weet ,en die voldeed absoluut niet aan deze beschrijving.
Hondje had nog nooit los gelopen en die genoot van het rennen en vliegen tussen mijn groters door en samen met hun.

Ik heb nooit bemerkt dat ze ast had van modder ,bosjes of gras.
Ik behandelde haar als hond en mijn andere honden deden dat ook en ze was toch echt ienimeini klein.

Hier heerlijk bij Rio
Afbeelding

En ze liep gewoon buiten met andere honden en ik weet zeker dat ze daar heel veel plezier aan beleefde, de eerste keer dat ik haar losliet ging ze helemaal uit haar dak en vloog overal naar toe.
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

renee-uk schreef:
Jaap* schreef:Jezus Kristes, als iemand mij vraagt hoe laat het is dan zeg ik hoe laat het is, en als iemand mij vraagt naar mijn mening omtrent functieloze verkleedpartijen voor honden dan geef ik die. Er wordt toch naar gevraagd? :19:
amen :ok:
x2
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Persoonlijk heb ik niets met hondenkleding, of het moet puur functioneel zijn.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

tineke schreef: Hier heerlijk bij Rio
Afbeelding
Even off-topic: wat een geweldige foto! Lieve Rio... :I:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Rami schreef:
tineke schreef: Hier heerlijk bij Rio
Afbeelding
Even off-topic: wat een geweldige foto! Lieve Rio... :I:
Ja he wat een lieverd is het toch,het kleine meisje was doodsbang toen ze binnen kwam met haar pups ,maar ze was zo ontdooid bij de heren en kroop lekker bij ze weg :wink:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik vraag mij wel eens af waarom je kleertjes aan trekt. Ik heb het idee dat het meer voor je eigen ego is dan dat je je hond er een plezier mee doet. Want wat is anders de reden? Omdat het leuk staat?
Perry en Noah

Afbeelding
Marion.

duitse herder schreef:Ik vraag mij wel eens af waarom je kleertjes aan trekt. Ik heb het idee dat het meer voor je eigen ego is dan dat je je hond er een plezier mee doet. Want wat is anders de reden? Omdat het leuk staat?
Heb ik ook al een paar keer gevraagd, maar krijg ik geen antwoord op. Enige antwoord is "dat de hond er geen last van heeft".
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Marion. schreef:
duitse herder schreef:Ik vraag mij wel eens af waarom je kleertjes aan trekt. Ik heb het idee dat het meer voor je eigen ego is dan dat je je hond er een plezier mee doet. Want wat is anders de reden? Omdat het leuk staat?
Heb ik ook al een paar keer gevraagd, maar krijg ik geen antwoord op. Enige antwoord is "dat de hond er geen last van heeft".
Kimsjen schreef:Ik vind het gewoon echt super leuk en zolang de hond er geen last van heeft. Waarom niet?! Natuurlijk heeft ze vaker geen kleren aan dan wel en mag ze gewoon door de modder rennen.
:)
:F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
laeken
Zeer actief

Er is wel meer dat met een hond gebeurd omdat de eigenaar dat wil of tof vindt. Alleen al het laten groeien van het haar is jouw keuze. Je kan je hond ook al dat gekam besparen en hem "gewoon hond" laten zijn door de vacht kort te houden. Waarom lopen veel honden eigenlijk met van die gepimpte halsbanden? Lijkt me ook de keuze van een eigenaar die niets met de hond zelf te maken heeft. Of een tuig. Je kan een simpel leren tuig nemen of een met een harnas met daarop K9 blabla POLICE etc etc. Dat laatste zijn gewoon ook "kleertjes" voor mensen die niet toe willen geven dat ze hun honden graag zouden aankleden. Dat heeft niks meer met de hond te maken.

Dus het lijkt mij een klein beetje hypocriet om met een hond met zo'n enorm tuig geval te gaan roepen dat je aankleden bezopen vindt. Of een hond met een brede bewerkte leren band en dan zeggen dat een jasje puur alleen met je eigen ego te maken heeft. Volgens mij gaan die tuigen en banden ook alleen om jezelf maar daar kan ik naast zitten. :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MARC_S schreef:Er is wel meer dat met een hond gebeurd omdat de eigenaar dat wil of tof vindt. Alleen al het laten groeien van het haar is jouw keuze. Je kan je hond ook al dat gekam besparen en hem "gewoon hond" laten zijn door de vacht kort te houden.
Mijn hond wordt geboren met een bepaalde vacht. Niet met een tutu :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

MARC_S schreef:Er is wel meer dat met een hond gebeurd omdat de eigenaar dat wil of tof vindt. Alleen al het laten groeien van het haar is jouw keuze. Je kan je hond ook al dat gekam besparen en hem "gewoon hond" laten zijn door de vacht kort te houden. Waarom lopen veel honden eigenlijk met van die gepimpte halsbanden? Lijkt me ook de keuze van een eigenaar die niets met de hond zelf te maken heeft. Of een tuig. Je kan een simpel leren tuig nemen of een met een harnas met daarop K9 blabla POLICE etc etc. Dat laatste zijn gewoon ook "kleertjes" voor mensen die niet toe willen geven dat ze hun honden graag zouden aankleden. Dat heeft niks meer met de hond te maken.
Pluk jij Eva voor jouw gemak, of voor haar gemak?
Marion.

MARC_S schreef:Dus het lijkt mij een klein beetje hypocriet om met een hond met zo'n enorm tuig geval te gaan roepen dat je aankleden bezopen vindt. Of een hond met een brede bewerkte leren band en dan zeggen dat een jasje puur alleen met je eigen ego te maken heeft.
O, en hoeveel foto's heb jij van mijn honden gezien? Tig-duuzend denk ik he? En waar zag je een enorm tuig of een brede bewerkte leren band? Dus ik neem aan dat je mij niet hypocriet vind?
Ik mis overigens je :piew: smilietje achter je laatste opmerking. Had je vast willen zetten, maar durfde je niet. Valt me wel mee dat je er niet snel een :ok: smiley neerzette, voor de gebruikelijke nuance, en "ik zeg toch niets verkeeeeeeeeeeeeerds".
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”