Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Tips gevraagd ik heb in een gekke bui een minithuisstudio gekocht waar zowaar mn chihuahua's inpassen hahah Maar die oogjes... God wat is het moeilijk die niet rood of vreemd te krijgen. Iemand nog tips daarvoor?
Er was toch ook iemand die pas een boek heeft uitgebracht over hondenfotografie? Nu weet ik alleen niet of dat binnen of buiten fotografie is. Mocht iemand hier nog weten wie of wat hoor ik het graag.
Joey.K schreef:Tips gevraagd ik heb in een gekke bui een minithuisstudio gekocht waar zowaar mn chihuahua's inpassen hahah Maar die oogjes... God wat is het moeilijk die niet rood of vreemd te krijgen. Iemand nog tips daarvoor?
Ahwww wat een schattige foto's!
Je gebruikt zo'n opvouwbare ministudio? Gebruik je ook de bijbehorende lampen, en zoja, waar heb je die dan staan? Met dit soort problemen is het meestal kijken van waaruit je moet belichten voor het beste resultaat. Zelf ben ik daar ook nog niet altijd even handig mee, maar ik probeer van alles uit en oefen veel. Dat is dus ook de beste tip die ik kan geven... speel met je belichting! Succes!
@nakisha, ja zo een standaard setje icl 2 lampen, die staan nu links en rechts het witte licht op hun koppie is van de lamp boven de eettafel waar die hele handel op staat
Ik denk dat ik die volgende keer uitschuif waardoor ik wat meer ruimte over hou aan de zijkant. En een constructie ga fabriceren voor mn ringflitser waardoor die meer van bovenaf gaat flitsen. dan hopelijk minder rode ogen. Of iets van een kapje maken waardoor het wat zachter word.
Joey.K schreef:@nakisha, ja zo een standaard setje icl 2 lampen, die staan nu links en rechts het witte licht op hun koppie is van de lamp boven de eettafel waar die hele handel op staat
Ik denk dat ik die volgende keer uitschuif waardoor ik wat meer ruimte over hou aan de zijkant. En een constructie ga fabriceren voor mn ringflitser waardoor die meer van bovenaf gaat flitsen. dan hopelijk minder rode ogen. Of iets van een kapje maken waardoor het wat zachter word.
Lastig lastig haha
Ik denk inderdaad dat de zijlampen verplaatsen al veel kan helpen. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden! Helaas ben ik zelf nog bepaald geen expert in beste lampposities, ik speel er ook eindeloos mee. Try-and-learn!
Joey.K schreef:@nakisha, ja zo een standaard setje icl 2 lampen, die staan nu links en rechts het witte licht op hun koppie is van de lamp boven de eettafel waar die hele handel op staat
Lastig lastig haha
En daar hebben we de reden....
Ringflitsers zijn perfecte rode ogen generators, omdat ze om je lens heen zitten, is de invalshoek en de reflectie aan de binnenkant van het oog vrijwel identiek als die van de lens, dus perfect voor rode ogen. En als ze niet in de lens kijken, krijg je witte ringen in de ogen, wat ook niet mooi is.
Gewoon een normale flitser gebruiken, en die laten bouncen via de bovenkant van de ministudio, de zijlampen onder een hoek naar achteren richten.
Edit: En gebruik volgende keer een lagere iso (1600 is veel te hoog), ik zie best veel kleur ruis in de foto.
Lastig lastig haha
Ringflitsers zijn perfecte rode ogen generators, omdat ze om je lens heen zitten, is de invalshoek en de reflectie aan de binnenkant van het oog vrijwel identiek als die van de lens, dus perfect voor rode ogen. En als ze niet in de lens kijken, krijg je witte ringen in de ogen, wat ook niet mooi is.
Gewoon een normale flitser gebruiken, en die laten bouncen via de bovenkant van de ministudio, de zijlampen onder een hoek naar achteren richten.
Edit: En gebruik volgende keer een lagere iso (1600 is veel te hoog), ik zie best veel kleur ruis in de foto.
Kijk, dat wist ik niet. Ik heb geen ringflitser... bedankt! Hier heb ik ook wat aan. Ik zat nog te denken aan de aanschaf van zo'n ding, maar ik denk dat ik liever mijn flitser en softbox inzet.
Lastig lastig haha
Zal m volgende keer bovenop plaatsen kijken of dat iets uitmaakt. De studio heeft geen bovenkant dus word wat anders voor bedenken. Thnx voor je tips
Die lampen van de zijkant zou ik allebei weg laten ik zou er eentje doe en dan meer van voren naar de hondjes laten schijnen en de gewone flitser op het plafond van de mini studio richten. De iso naar 100 of 200.
Wat is het laagste diafragma getal ''grootste diafragma'' wat je camera met lens kunnen hebben? Dat zou ik ook gebruiken.
Veel succes.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Lastig lastig haha
Zal m volgende keer bovenop plaatsen kijken of dat iets uitmaakt. De studio heeft geen bovenkant dus word wat anders voor bedenken. Thnx voor je tips
Heel andere stijl dan hoe ik normaal nabewerk, maar vond m toch best wat hebben!
En vandaag een soort studio in elkaar geflanst (lees: matras omhoog gezet voor achtergrond, gewoon natuur licht en een reflectiescherm) 't is nog niet zo mooi als in een echte studio, maar vond het wel wat hebben! Mijn zusje en een vriend van haar:
En van de week ook wat details in de kerstboom geprobeerd te fotograferen
Evelien en Joep Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Het is erg leuk. Wel wat lastig ook haha om een leuk uitzicht erin te creëren. Ik vind die met die boom erin het leukst qua uitzicht. Auto focus kan je sowieso op je buik schrijven haha
vorig jaar nog een Pip shoot, cane corso dame even een paar plaatjes, heerlijk model door dit soort shoots leer ik alle keren weer leuke dingen en we hebben lol niet onbelangrijk,...... een paar voorbeelden
Hahah steek je het bos of de duinen in de fik whoeps niet helemaal de bedoeling haha
Ik heb mijn bolleke gewoon bij de fotowinkel gekocht in een doosje van Nikon. Maar via internet zal je denk ik voor een tientje er al een kunnen krijgen.
En bedankt toots ik was ook al veel blijer met deze