Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Foto Bespreek Topic!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Jeannettebo
- Zeer actief
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijne is 10cm volgens mij en gekocht bij cameraland in alkmaar (www.cameraland.nl) die was 23 euro nu (in de reclame)
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Joey.K schreef:Mijne is 10cm volgens mij en gekocht bij cameraland in alkmaar (http://www.cameraland.nl) die was 23 euro nu (in de reclame)
Dat is ook niet duur.
Via alieexpres kun je ook grotere vinden.
Ik stuite toevallig op dit formaat. Hij fijne bij alie vind ik de gratis verzendkosten, mooi mee genomen
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 03 jan 2016 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Joey.K
- Zeer actief
Groter dan 10 zou ik echt niet gaan, ze zijn vrij zwaar namelijk
En mijn fototas is al vrij zwaar met al die meesleepspullen haha
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Joey.K schreef:Groter dan 10 zou ik echt niet gaan, ze zijn vrij zwaar namelijk![]()
Ik doelde meer op groter dan 4 cm haha
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Gelukkig nieuwjaar nog allemaal 
Gave foto's komen er weer langs!
Als het mee zit ben ik vanavond in bezit van een 70-200 2.8 non is. Dan kan ik daar mee gaan stoeien en ondertussen verder sparen voor andere body
Gave foto's komen er weer langs!
Als het mee zit ben ik vanavond in bezit van een 70-200 2.8 non is. Dan kan ik daar mee gaan stoeien en ondertussen verder sparen voor andere body
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Gaaf Tessa.
Jij ook gelukkig nieuwjaar iig kun je weer lekker gaan spelen.
Jij ook gelukkig nieuwjaar iig kun je weer lekker gaan spelen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Glas is het belangrijkste, als ik een foto shoot heb leen ik altijd de 70-200 F2.8 L IS USM van hubbie,
voor actie foto`s scheelt het gewoon te veel licht en de kwaliteit loont zich ook altijd 
- TessaThomas
- Zeer actief
Body begint wel aan vervanging toe te raken(550d, 2e handsje), maar eerst maar eens glas. Meevallertje na een rotjaar, dus krijg hem al cadeautje. 
-
S@ndr@
- Zeer actief
mijn man heeft die lens ook aan de 550 hoor, en dat gaat prima,
heerlijk als je jezelf zo`n cadeautje kunt doen
dat izjn de betere 
- TessaThomas
- Zeer actief
Oh, klinkt goed!S@ndr@ schreef:mijn man heeft die lens ook aan de 550 hoor, en dat gaat prima,heerlijk als je jezelf zo`n cadeautje kunt doen
dat izjn de betere
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat blijft soms lastig he, een foto zo krijgen als je hem voor ogen had, ik vind de tijd van het jaar er ook niet echt voor uitnodigen, maar heel veel plezier ermee en het gaat je vast lukken
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Ik heb ook een nieuwe lens gekocht, gisteren op mijn werk al wat ermee geoefend. Fijne lens al moet ik nog wel wennen al het vaste brandpunt 
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, dan moet je met je benen in zoomen, maar dat is eigenlijk toch altijd al de beste manier 
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Hahaha ja inderdaad! Maar wel leuk om ook eens zo te fotograferen! Ben ook echt blij met mn lens, toch de 100 mm macro waar ik al eerder over getwijfeld had hihi 

Evelien en Joep

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ook ik heb mezelf maar een kado gegeven vorige week. Een canon 7D II gekocht, en ook de 100-400 mark II. Oude camera's en lens ingeruild. De lens was niet op voorraad, en ik heb nu zolang een 70-200 2.8 IS te leen gekregen. Het was wel weer even wennen, maar uiteindelijk vallen de foto's niet tegen
136A8086.jpg by Marenko, on Flickr
136A8072.jpg by Marenko, on Flickr
En icm de 24-105 4L Op Nieuwjaars ochtend.
136A7936.jpg by Marenko, on Flickr
136A7990.jpg by Marenko, on Flickr
136A8086.jpg by Marenko, on Flickr
136A8072.jpg by Marenko, on FlickrEn icm de 24-105 4L Op Nieuwjaars ochtend.
136A7936.jpg by Marenko, on Flickr
136A7990.jpg by Marenko, on Flickr
Groetjes Marja
-
S@ndr@
- Zeer actief
prachtige foto`s die 100 mm macro is mijn steun en toeverlaat
de 7 D Mark 2 is een beul van een camera en je maakt er super mooie platen, super
de 7 D Mark 2 is een beul van een camera en je maakt er super mooie platen, super
-
Lieske1977
Tycha, wow! Prachtige, sfeervolle foto's.
Vraagje aan de fotografen hier: ik ben in het bezit van een Panasonic Lumix FZ200. Fijne compactcamera met redelijk wat instelmogelijkheden, maar ik merk dat ik toch blijf hangen in de automatische stand. Zonde, want ik haal er niet uit wat erin zit en automatisch scherpstellen en belichten gaat niet altijd goed.
Daarom wil ik graag een online fotografiecursus volgen. Ik wil dus de instelmogelijkheden goed leren kennen, maar ben ook geïnteresseerd in andere aspecten en basisprincipes van fotografie. Er is zoveel te leren! Budget is pak 'm beet honderd euro. Heeft iemand aanraders?
Vraagje aan de fotografen hier: ik ben in het bezit van een Panasonic Lumix FZ200. Fijne compactcamera met redelijk wat instelmogelijkheden, maar ik merk dat ik toch blijf hangen in de automatische stand. Zonde, want ik haal er niet uit wat erin zit en automatisch scherpstellen en belichten gaat niet altijd goed.
Daarom wil ik graag een online fotografiecursus volgen. Ik wil dus de instelmogelijkheden goed leren kennen, maar ben ook geïnteresseerd in andere aspecten en basisprincipes van fotografie. Er is zoveel te leren! Budget is pak 'm beet honderd euro. Heeft iemand aanraders?
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
@Sandra: dank je! Ik hoop er ook veel plezier aan te gaan beleven.
Ik heb zelf heel veel gehad aan de cursus van de volksuniversiteit . Ik weet niet of ze dat bij jullie ook doen, maar sindsdien heb ik zoveel meer plezier gekregen in fotograferen, omdat je dan ook echt begrijpt hoe een camera werkt en wat je doet en doen moet om de betere foto's te krijgen. Bij ons koste dat toen iets meer dan 100 euro. Misschien eens kijken of er bij jullie ook zoiets gegeven wordt.
Verder zoek ik nog steeds wel eens filmpjes op op YouTube. Daar is ook heel veel te vinden over instellingen etc.
Ik heb zelf heel veel gehad aan de cursus van de volksuniversiteit . Ik weet niet of ze dat bij jullie ook doen, maar sindsdien heb ik zoveel meer plezier gekregen in fotograferen, omdat je dan ook echt begrijpt hoe een camera werkt en wat je doet en doen moet om de betere foto's te krijgen. Bij ons koste dat toen iets meer dan 100 euro. Misschien eens kijken of er bij jullie ook zoiets gegeven wordt.
Verder zoek ik nog steeds wel eens filmpjes op op YouTube. Daar is ook heel veel te vinden over instellingen etc.

Groetjes Marja
-
Lieske1977
Een 'face-to-face'-cursus, zoals aan de Volksuniversiteit, is vanwege mijn gezondheid helaas wat minder haalbaar dan een online cursus. Youtubefilmpjes kijk ik inderdaad ook, er is een leuke serie filmpjes van een Brit die de FZ200 stap voor stap uitlegt. Daar heb ik al best wat van opgestoken, maar wat uitdaging in de vorm van huiswerkopdrachten om de theorie in praktijk te brengen en daar feedback op te krijgen mis ik nog.tycha schreef:@Sandra: dank je! Ik hoop er ook veel plezier aan te gaan beleven.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Al eens gedacht aan je aanmelden op zoom evt lidmaatschap blad zoom?
Daar krijg je ook 4 keer een dvd waar je wat van opsteekt
als je dus lid wordt.
Daar krijg je ook 4 keer een dvd waar je wat van opsteekt
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik heb nooit dvd's gehad.... 
Verder ken ik niet echt cursussen oid.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Bij je abbo niet?TessaThomas schreef:Ik heb nooit dvd's gehad....
Ik had onder andere de dvd's srudio fotografie, Nachtfotografie, Macro, die ander weet ik niet meer maar volgens mij iets met basis instellingen en bewerkingen o.i.d.
- TessaThomas
- Zeer actief
Nope... Ik kon kiezen uit korting of korting.toots schreef:Bij je abbo niet?TessaThomas schreef:Ik heb nooit dvd's gehad....
Ik had onder andere de dvd's srudio fotografie, Nachtfotografie, Macro, die ander weet ik niet meer maar volgens mij iets met basis instellingen en bewerkingen o.i.d.
-
Lieske1977
Als het lidmaatschap met dvd's komt, is het inderdaad een leuke optie! Ik ga eens kijkentoots schreef:Al eens gedacht aan je aanmelden op zoom evt lidmaatschap blad zoom?
Daar krijg je ook 4 keer een dvd waar je wat van opsteektals je dus lid wordt.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Lieske1977 schreef:Als het lidmaatschap met dvd's komt, is het inderdaad een leuke optie! Ik ga eens kijkentoots schreef:Al eens gedacht aan je aanmelden op zoom evt lidmaatschap blad zoom?
Daar krijg je ook 4 keer een dvd waar je wat van opsteektals je dus lid wordt.
Als het erbij komt staat het er wel bij.
Ook de bladen heb je veel aan. En je kunt lid worden van het forum wat gratis is en daar kunnen je foto's beoordeeld worden. Waar je wat aan kunt hebben. Maar de dvd's mini cursusjes eigenlijk. heb je echt wel wat aan.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zitten geen dvd's meer bij de bladen. Al een paar jaar niet meer. Als je een tablet hebt kun je de bladen ook op je tablet lezen, er daar komen ook een paar flimpjes per jaar op te staan.
Maar als je de Facebook pagina van Zoom volgt krijg je eigenlijk al hetzelfde te zien als bij het abonnement.
Maar als je de Facebook pagina van Zoom volgt krijg je eigenlijk al hetzelfde te zien als bij het abonnement.

Groetjes Marja
-
Joey.K
- Zeer actief
Op dit moment hebt je op www.studieplan.nl een gratis online minicursus fotografie. Is een gedeelte van de hele cursus. Kan je hem in elk geval gratis uitproberen.
Ik fotografeer nog niet zo lang en ben echt niet heel goed maar ik probeer gewoon. Soms zet ik hem eerst op automatische stand zodat ik een beetje een idee heb vanuit waar ik kan beginnen. Maar meestal zet ik hem op de diafragmastand (dan zoekt hij zelf de sluitertijd erbij) Ik heb hiervoor een kleine tijd de M stand gedaan (dus alles instellen) maar was dan meer bezig met aanklooien met die instellingen dan lol hebben van fotograferen. Ik gok nu meestal wat de camera as sluitertijd gaat pakken of wanneer ik op de sluitertijd stand bezig ben welk diafragma die gaat pakken. En ik zit al vaker goed
dus ik hou hoop.
Ga ook eens een kringloopwinkel binnen hebben ze soms best leuke en super goedkope fotoboeken staan. Waarin veel uitgelegd word over diafragma en sluitertijd e.d.
Naja ik kan nog uren doorlullen
probleem van een hobby denk ik haha ik hoop dat je hier iets aan hebt
Ik fotografeer nog niet zo lang en ben echt niet heel goed maar ik probeer gewoon. Soms zet ik hem eerst op automatische stand zodat ik een beetje een idee heb vanuit waar ik kan beginnen. Maar meestal zet ik hem op de diafragmastand (dan zoekt hij zelf de sluitertijd erbij) Ik heb hiervoor een kleine tijd de M stand gedaan (dus alles instellen) maar was dan meer bezig met aanklooien met die instellingen dan lol hebben van fotograferen. Ik gok nu meestal wat de camera as sluitertijd gaat pakken of wanneer ik op de sluitertijd stand bezig ben welk diafragma die gaat pakken. En ik zit al vaker goed
Ga ook eens een kringloopwinkel binnen hebben ze soms best leuke en super goedkope fotoboeken staan. Waarin veel uitgelegd word over diafragma en sluitertijd e.d.
Naja ik kan nog uren doorlullen
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
tycha schreef:Er zitten geen dvd's meer bij de bladen. Al een paar jaar niet meer. Als je een tablet hebt kun je de bladen ook op je tablet lezen, er daar komen ook een paar flimpjes per jaar op te staan.
2 jaar geleden had ik nog wel mijn laatste dvd.
Maar wat er daarna is gebeurd weet ik niet. Wel dat je er wat van op kon steken.