Ontzettend leuk dat elk hondje toch zijn of haar heel eigen karakter heeft, raseigenschappen of niet. Sancho's zusje gilt ook buiten tegen vreemde honden en is in huis aardig waaks, Sancho echt alleen in huis. Maar dan gaat hij gerust door de geluidsbarrière. Liefst staat hij aan het voorraam, pootjes op de vensterbank, met een lange nek de straat in te kijken, net een oude roddeltante. En áls hij iets ziet.....

Ik ben tegenwoordig blij dat hij uitslaapt want als ik net op ben en ik moet hem zo'n 20 x bij het raam weghalen dan ben ik al moe voordat ik aan de koffie ben
De zwarte kat die hier al langer woont dan wij en dat wil weten ook, kan hem doen krijsen van nijd. Dan ben ik soms zelfs bang voor de dubbele ramen. De enige die dan zijn schouders ophaalt is de kat, die mag traag nog even recht op het raam aflopen en daar nonchalant een pootje wassen
Eksters mogen ook niet in het vogelhuisje komen, merels mogen zich niet wassen in het watervalletje en duiven zijn uit den boze. En dan te bedenken dat geen van onze jachthonden zich daar óóít druk over heeft gemaakt