Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Havanezer en overige bichonachtigen.
Moderator: moderatorteam
-
nathalie71
Re: Havanezer en overige bichonachtigen.
Ja,dat is wel jammer.dat mis ik wel een beetje bij hem.
Maar als hij omaatje Chihuahua(14) van de buurtjes ziet gaat hij kwispelen en piepen...zo schattig.
Maar als hij omaatje Chihuahua(14) van de buurtjes ziet gaat hij kwispelen en piepen...zo schattig.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dit soort honden hoort niet voor niets bij de gezelschapshonden 
Ze zijn niet graag alleen.
Nu hebben wij nog vier honden, dus Fien is nooit alleen. Zij speelt wel, met de andere honden, met speeltjes.
En ze leert heel snel maar is ook enorm van ritueeltjes.
Ze heeft ooit een keer een rondje om de auto gelopen en toen prees ik haar toen ze naar d egoede kant kwam voor het instappen. Sindsdien loopt ze standaard een rondje om de auto voor ze instapt
In het bos ook: ze heeft geleerd op stronken te klimmen en in bomen. Nu doet ze dat bij elke stronk die ze ziet en ze klimt in alles wat klimbaar is
Alles voor een snoepje
Fien is wel slim, ze leert erg snel en onthoudt álles. Soms tot gekwordens toe
Je moet enorm oppassen want voor je het weet heeft ze er weer een ritueeltje bij.
Ze is heel erg lief en zoet en kan zich vreselijk aanstellen.
Overigens zijn hava's een stuk groter dan maltezers.
Fien is een kleintje, ze is maar 5,5 kilo, maar 7-9 kilo is heel normaal.
Ze zijn niet graag alleen.
Nu hebben wij nog vier honden, dus Fien is nooit alleen. Zij speelt wel, met de andere honden, met speeltjes.
En ze leert heel snel maar is ook enorm van ritueeltjes.
Ze heeft ooit een keer een rondje om de auto gelopen en toen prees ik haar toen ze naar d egoede kant kwam voor het instappen. Sindsdien loopt ze standaard een rondje om de auto voor ze instapt
In het bos ook: ze heeft geleerd op stronken te klimmen en in bomen. Nu doet ze dat bij elke stronk die ze ziet en ze klimt in alles wat klimbaar is
Alles voor een snoepje
Fien is wel slim, ze leert erg snel en onthoudt álles. Soms tot gekwordens toe
Je moet enorm oppassen want voor je het weet heeft ze er weer een ritueeltje bij.
Ze is heel erg lief en zoet en kan zich vreselijk aanstellen.
Overigens zijn hava's een stuk groter dan maltezers.
Fien is een kleintje, ze is maar 5,5 kilo, maar 7-9 kilo is heel normaal.
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
Dan is Fien een soort Hazel formaatje. Haas weegt 5,2 kg.
Bij ons is er een koffie-ritueeltje ontstaan. Als ze het koffiezetapparaat hoort, gaat ze al klaar zitten voor wat lekkers
verder is Haas heel gemakkelijk. Zolang ze maar bij ons in de buurt mag zijn, wat meestal dus ook zo is.
Daarom heb ik voor een klein hondje gekozen. 1tje die overal mee naartoe kan. Hadden altijd schapendoezen
en mensen doen toch een stuk gemakkelijker als ik Haas meeneem, dan dat ik vroeger met m'n doezen ergens
naar binnen liep. Noem Haas altijd m'n mini-schapendoes. Ze heeft precies hetzelfde hoofd en uitdrukking
als m'n eerste hond. Dat ze ook geluidloos is, zie ik als een
Bij ons is er een koffie-ritueeltje ontstaan. Als ze het koffiezetapparaat hoort, gaat ze al klaar zitten voor wat lekkers
verder is Haas heel gemakkelijk. Zolang ze maar bij ons in de buurt mag zijn, wat meestal dus ook zo is.
Daarom heb ik voor een klein hondje gekozen. 1tje die overal mee naartoe kan. Hadden altijd schapendoezen
en mensen doen toch een stuk gemakkelijker als ik Haas meeneem, dan dat ik vroeger met m'n doezen ergens
naar binnen liep. Noem Haas altijd m'n mini-schapendoes. Ze heeft precies hetzelfde hoofd en uitdrukking
als m'n eerste hond. Dat ze ook geluidloos is, zie ik als een
- Marie-Josée
- Erelid
- Aantal honden: 1
Sancho is 9 kg aan liefde en rituelen.
Op Martins hoofdkussen gaan liggen en daar elke avond weer afgegooid worden is er een wat blijft. Een spelletje denk ik. Zich laten vangen als we gaan wandelen ook. En dan standaard aan de verkeerde kant van de auto even naar de weg lopen. Daar ben ik niet blij mee dus ik blokkeer hem elke morgen weer.
Mijn tenen aanvallen zodra die zichtbaar zijn en zich bewegen is er ook een. Op de ochtendkrant gaan zitten nog een.
De sokken uit de was vissen blijft leuk.
Toch zijn die rituelen ook wel eens handig want het eenmaal geleerde zit dus wel rotsvast in dat koppie
Een Havanezer verveelt nooit volgens mij.
Op Martins hoofdkussen gaan liggen en daar elke avond weer afgegooid worden is er een wat blijft. Een spelletje denk ik. Zich laten vangen als we gaan wandelen ook. En dan standaard aan de verkeerde kant van de auto even naar de weg lopen. Daar ben ik niet blij mee dus ik blokkeer hem elke morgen weer.
Mijn tenen aanvallen zodra die zichtbaar zijn en zich bewegen is er ook een. Op de ochtendkrant gaan zitten nog een.
De sokken uit de was vissen blijft leuk.
Toch zijn die rituelen ook wel eens handig want het eenmaal geleerde zit dus wel rotsvast in dat koppie
Een Havanezer verveelt nooit volgens mij.
-
irmaLeo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Wat grappig, heb sinds 2 maanden een X maltheser (?) uit het asiel -heeft een lichte ondervoorbijt-, 12 jaar geschat, 4 kg,
Lees hier mee om wat meer over de karakter van dit soort hondjes, en verzorging te leren en alles is hier zo herkenbaar, na 25 leonbergers, ben ik helemaal "om". Heel erg slim en leert super snel, kan niet zo goed alleen zijn. Kijk wel met heel andere ogen nu naar dit soort kleine rassen, het zijn echte hondjes in een kleine verpakking. Zijn echt geen tuthondjes.
Ze loopt trouwens gewoon mee met de grote honden, doet ook mee... een regeldame, op een nette rustige manier- Gaat helemaal uit haar plaat als ze een mede kleintje (echt kleintje) ziet dan is het veel spelen.
Lees hier mee om wat meer over de karakter van dit soort hondjes, en verzorging te leren en alles is hier zo herkenbaar, na 25 leonbergers, ben ik helemaal "om". Heel erg slim en leert super snel, kan niet zo goed alleen zijn. Kijk wel met heel andere ogen nu naar dit soort kleine rassen, het zijn echte hondjes in een kleine verpakking. Zijn echt geen tuthondjes.
Ze loopt trouwens gewoon mee met de grote honden, doet ook mee... een regeldame, op een nette rustige manier- Gaat helemaal uit haar plaat als ze een mede kleintje (echt kleintje) ziet dan is het veel spelen.
- patricia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind jouw x maltezer wel wat weg hebben van een pekingees.irmaLeo schreef:Wat grappig, heb sinds 2 maanden een X maltheser (?) uit het asiel -heeft een lichte ondervoorbijt-, 12 jaar geschat, 4 kg,
Groetjes Patries

-
irmaLeo
- Zeer actief
Nou denk dat er geen peek inzit, denk eerder een kruising tussen maltheser en Shih Tzu
Ik zie niks van een peek terug.

20 cm hoog.

20 cm hoog.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Iets met een shih denk ik inderdaad, of misschien wel iets als Tibetaanse terrier?
Fien loopt ook alles mee hier en is heel sportief.
Buiten loopt ze voorop en regelt ze alles. Zij doet de voorhoede, RR de achterhoede
Ik ben ook om, ze is ontzettend leuk!
Fien loopt ook alles mee hier en is heel sportief.
Buiten loopt ze voorop en regelt ze alles. Zij doet de voorhoede, RR de achterhoede
Ik ben ook om, ze is ontzettend leuk!
-
irmaLeo
- Zeer actief
Nee geen tibetaanse terrier, heb er vroeger eentje gehad, heel andere hond, ook qua karakter. Vind een tibetaan ook geen gezelschapshond, past veel meer bij de pom's enzo -kleine herders-. ( tenmiste vroeger, weet niet hoe het nu is)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Laat er eens een DNA-testje op los 
- Marie-Josée
- Erelid
Maltezer x Shi Tzu lijkt me ook het meest waarschijnlijk. Maar wel een heel mooi hondje.
-
nathalie71
ja,Maltezer /Shi-Tzu of misschien Tibetaanse Spaniel??
Maar het eerste wat ik dacht toen ik de foto zag was...hee,kruising Shi x Maltezer
Ja de Maltezer is standaard niet zo groot maar Dydo is bijna 8 kg en schofthoogte 30 cm...beetje uit de kluiten gewassen zeg maar...hahaha
Maar het eerste wat ik dacht toen ik de foto zag was...hee,kruising Shi x Maltezer
Ja de Maltezer is standaard niet zo groot maar Dydo is bijna 8 kg en schofthoogte 30 cm...beetje uit de kluiten gewassen zeg maar...hahaha
-
nathalie71
Wie weet is Dydo stiekum toch een Havanezer....................???...........................
-
nathalie71
- esenhazel
- Zeer actief
Vandaag Hazel grote poets-beurt gegeven. Eerst helemaal uitgekamd, voetjes bijgewerkt, nageltjes geknipt
en toen in bad. Ze ruikt nu weer heerlijk en is zoooooooooo zacht.
Hoop wel dat het haar aan haar achterpootjes weer een beetje mooi gaat groeien.
Als een Havie tot de huid kort is geweest, komt er dan een ander soort vacht terug of
blijft deze van structuur hetzelfde??
en toen in bad. Ze ruikt nu weer heerlijk en is zoooooooooo zacht.
Hoop wel dat het haar aan haar achterpootjes weer een beetje mooi gaat groeien.
Als een Havie tot de huid kort is geweest, komt er dan een ander soort vacht terug of
blijft deze van structuur hetzelfde??
- Marie-Josée
- Erelid
Nee hoor. De snuit lijkt me oa. te kort en een Havanezer heeft geen overbeet.nathalie71 schreef:Wie weet is Dydo stiekum toch een Havanezer....................???...........................
-
nathalie71
Bij een Maltezer,ehm,bij Dydo werd het wat fijner en pluiziger.Er werd me later verteld dat dit komt door het scheren.Ze hadden het haar dan beter af kunnen knippen.Maar ja,een DA moet nou eenmaal wel eens wat weg scheren.....
Ik vind jou avatar foto ook heel erg mooi!Wat een prachtig hondje.
Doe me denken aan een advertentie die ik een tijd terug op markplaats zag.
:Te koop een zwarte Maltezer.....
-
nathalie71
Nee hoor. De snuit lijkt me oa. te kort en een Havanezer heeft geen overbeet.
Ah,dat wist ik weer niet
- esenhazel
- Zeer actief
knippen ging niet. ze hebben ook al zo min mogelijk weg geschoren. Da vond het echt zondenathalie71 schreef:Bij een Maltezer,ehm,bij Dydo werd het wat fijner en pluiziger.Er werd me later verteld dat dit komt door het scheren.Ze hadden het haar dan beter af kunnen knippen.Maar ja,een DA moet nou eenmaal wel eens wat weg scheren.....
bij haar voorpootje hebben ze echt zo'n klein stukje weggehaald voor infuus, dat zie je niet eens.
krijg heel vaak te horen " goh, een zwarte Shih Tzu. dat zie je niet vaak"
als ik dan zeg dat het een Havanezer is staan ze me raar aan te kijken
- Xtine
- Zeer actief
Klein beetje "stoefen" zoals we dat in België zeggen.
Brabo Dogshow Antwerpen.
Diego 1 VB Neste pup.
Nala 1 Uitmuntend, Beste Jeugdhond en BOB.
Drie showtjes in jeugdklasse gedaan, 3 keer 1 U, dus nu ook Belgisch JeugdKampioen.

Brabo Dogshow Antwerpen.
Diego 1 VB Neste pup.
Nala 1 Uitmuntend, Beste Jeugdhond en BOB.
Drie showtjes in jeugdklasse gedaan, 3 keer 1 U, dus nu ook Belgisch JeugdKampioen.

Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Tenzij de huid bij het scheren is verbrand of de haarzakjes beschadigd door een onscherpe tondeuse, verandert de vacht niet door scheren. Zou anders nogal wat zijn als je een leeuwhondje bv jaren scheert en dan ineens de vacht terug laat groeien, heb je een hond met op de voorkant een andere vacht dan op de achterkant. Wat mensen vaak vergeten, is dat een hondenvacht blijft veranderen. Kai zijn vacht is pas nu echt 'af' en hij is 6 jaar, maar veranderen kan de vacht nog altijd door hormonen, de seizoenen,.....nathalie71 schreef:Bij een Maltezer,ehm,bij Dydo werd het wat fijner en pluiziger.Er werd me later verteld dat dit komt door het scheren.Ze hadden het haar dan beter af kunnen knippen.Maar ja,een DA moet nou eenmaal wel eens wat weg scheren.....
Ook nog iets bij kortgeschoren honden: men 'vergeet' deze honden te kammen, waardoor ook vaak gezegd word dat ze een dikke moeilijke vacht krijgen, dus blijven ze ze maar kortscheren. Hoe kort de vacht ook is, kammen moet altijd desnoods met een fijn vlooienkammetje als de vacht echt kort is.
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
-
nathalie71
- esenhazel
- Zeer actief
- esenhazel
- Zeer actief
toevallig gister idd met een vlooienkammetje gedaan.Linsey schreef: Ook nog iets bij kortgeschoren honden: men 'vergeet' deze honden te kammen, waardoor ook vaak gezegd word dat ze een dikke moeilijke vacht krijgen, dus blijven ze ze maar kortscheren. Hoe kort de vacht ook is, kammen moet altijd desnoods met een fijn vlooienkammetje als de vacht echt kort is.
Hazel lijkt nu op een leeuwenhondje met haar op der billen. zal wel ff kijken of het lukt om een duidelijke foto te maken
- patricia
- Zeer actief
- Contacteer:
- patricia
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed uitgelegd, nooit er bij nagedacht om het leeuwhondje of een poedel als voorbeeld te gebruiken dat de vacht dus niet veranderd.Linsey schreef:Tenzij de huid bij het scheren is verbrand of de haarzakjes beschadigd door een onscherpe tondeuse, verandert de vacht niet door scheren. Zou anders nogal wat zijn als je een leeuwhondje bv jaren scheert en dan ineens de vacht terug laat groeien, heb je een hond met op de voorkant een andere vacht dan op de achterkant. Wat mensen vaak vergeten, is dat een hondenvacht blijft veranderen. Kai zijn vacht is pas nu echt 'af' en hij is 6 jaar, maar veranderen kan de vacht nog altijd door hormonen, de seizoenen,.....nathalie71 schreef:Bij een Maltezer,ehm,bij Dydo werd het wat fijner en pluiziger.Er werd me later verteld dat dit komt door het scheren.Ze hadden het haar dan beter af kunnen knippen.Maar ja,een DA moet nou eenmaal wel eens wat weg scheren.....
Ook nog iets bij kortgeschoren honden: men 'vergeet' deze honden te kammen, waardoor ook vaak gezegd word dat ze een dikke moeilijke vacht krijgen, dus blijven ze ze maar kortscheren. Hoe kort de vacht ook is, kammen moet altijd desnoods met een fijn vlooienkammetje als de vacht echt kort is.
Dat laatste dat men een korte vacht vergeet te kammen is zeker waar waardoor het dikker lijkt te worden en sneller gaat klitten.
Ik hoor ook vaak dat de vacht met knippen niet veranderd en met scheren wel terwijl bij beide methoden de vacht met een scherp voorwerp wordt ingekort.
Groetjes Patries

- Xtine
- Zeer actief
Handle every stressful situation like a dog.
- Marie-Josée
- Erelid
Wat een geweldige foto
Nog gefeliciteerd Christine 
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Iemand zin om iets te wassen