Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trekken aan de riem

Moderator: moderatorteam

Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Marc( marx-7
Een cursus heeft ie bij mij nooit gehad, denk dat dat ook weinig zin heeft daar hij nogal dominant is en dat geeft alleen maar herrie
Hij heeft dus blijkbaar nooit een cursus gedaan!

Trouwens: het gebruik van een flexlijn leert je hond dus juist trekken! Aan de flexlijn wordt de hond beloond voor het trekken( meer bewegingvrijheid/loopruimte) Ik denk dat de meeste honden het verschil niet echt goed beseffen wanneer ze aan de flex-lijn lopen en wanneer ze aan een vaste lijn lopen. Dus leer je ze eiegenlijk zelf door het flex-lijntje te trekken.
Dat is misschien best te accepteren als je groot en sterk bent, of een klein hondje hebt, maar als je een grote sterke hond hebt, of zoals ik artose( een soort reuma) in mijn handen, waardoor ik vaak zere handen heb en krachtverlies, ben ik blij dat ik het mijn hond af heb kunnen leren.
Met behulp van een cursus, inderdaad!
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ma-Rianne schreef:Marc( marx-7
Een cursus heeft ie bij mij nooit gehad, denk dat dat ook weinig zin heeft daar hij nogal dominant is en dat geeft alleen maar herrie
Hij heeft dus blijkbaar nooit een cursus gedaan!

Trouwens: het gebruik van een flexlijn leert je hond dus juist trekken! Aan de flexlijn wordt de hond beloond voor het trekken( meer bewegingvrijheid/loopruimte) Ik denk dat de meeste honden het verschil niet echt goed beseffen wanneer ze aan de flex-lijn lopen en wanneer ze aan een vaste lijn lopen. Dus leer je ze eiegenlijk zelf door het flex-lijntje te trekken.
Dat is misschien best te accepteren als je groot en sterk bent, of een klein hondje hebt, maar als je een grote sterke hond hebt, of zoals ik artose( een soort reuma) in mijn handen, waardoor ik vaak zere handen heb en krachtverlies, ben ik blij dat ik het mijn hond af heb kunnen leren.
Met behulp van een cursus, inderdaad!
Oh nee, hij heeft blijkbaar geen cursus gedaan. Dan zou ik dat inderdaad ook doen.
Wbt de flexi, aan de flexi trekt ze dus niet. En ik geloof er geen bal van dat e hond snapt: Oh ik loop nu aan de flexi - met meer vrijheid - omdat ik drie wandelingen geleden aan de korte riem trok. Bij Max is een cursus trouwens uitgesloten, maar ik heb het trekken nu zodanig onder controle dat er mee te leven valt. Het is inderdaad maar net wat je aankan. Als jij met het trekken kan leven :19: Jij kan dat dus niet vanwege je artrose, dus jij moet wel.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”