ik heb echt een giller onze hond doet voortaan de deur dicht. Bij ons laten ze regelmatig de duer open staan en op het commando deur dicht!
gaat hij met zijn poot tegen de deur. echt leuk!! vind ik zelf
Moderator: moderatorteam

Ken jij iedereen persoonlijk ofzo?thom schreef:Sorry, als ik eind maak aan jullie ideale honden, maar een hond kunstjes leren is geen kunst, ga liever met je hond naar een echte training of cursus,..........daar heb je uiteindelijk meer aan, dan je hond kunstjes te leren...
Waar gaat dit nou over????thom schreef:Sorry, als ik eind maak aan jullie ideale honden, maar een hond kunstjes leren is geen kunst, ga liever met je hond naar een echte training of cursus,..........daar heb je uiteindelijk meer aan, dan je hond kunstjes te leren...
Ik werd ook even pissed-off over zo'n onnozele opmerking, maar je hoeft je niet te verdedigen hoor. Zolang Thom geen eind maakt aan mijn hond roept hij maar een eind wegpoohbeer schreef:Waar gaat dit nou over????thom schreef:Sorry, als ik eind maak aan jullie ideale honden, maar een hond kunstjes leren is geen kunst, ga liever met je hond naar een echte training of cursus,..........daar heb je uiteindelijk meer aan, dan je hond kunstjes te leren...
Geen idee wat iedereen verder doet met de honden, maar wij hebben diverse algemene cursussen doorlopen en daarnaast een cursus doggydance......oftewel een CURSUS stomme trucjes leren ???
En ik denk dat de anderen in dit topic ook de kunstjes doen om leuk bezig te zijn met je hond...extra aandacht en leuke dingen doen zeg maar. De band met je hond versterken e.d.
En een hond nieuwe dingen, of kunstjes zoals jij ze noemt, leren met b.v. een hond die de bedoeling van de clicker snapt is een hele uitdaging. De hond leert namelijk zelf na te denken over wat er van hem verwacht wordt, hier krijg je een bijzonder attente en open hond van.
Ben benieuwd wat jij doet met je hond??
Jaap* schreef:Ik werd ook even pissed-off over zo'n onnozele opmerking, maar je hoeft je niet te verdedigen hoor. Zolang Thom geen eind maakt aan mijn hond roept hij maar een eind weg
Ik heb Felix overigens een kunstje geleerd, hij bijt mensen die een eind aan hem willen maken in de ballen (m/v)
Op die "echte" training leer je de hond kunstjesthom schreef:Sorry, als ik eind maak aan jullie ideale honden, maar een hond kunstjes leren is geen kunst, ga liever met je hond naar een echte training of cursus,..........daar heb je uiteindelijk meer aan, dan je hond kunstjes te leren...
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=103667omafia schreef:Bowie kan eigenlijk niks, misschien wel leuk om samen dingen te leren, weten jullie een leuk boekje waar een goeie uitleg bij zit.
Als je hond pootje kan geven kan je hem high five leren dor je hand steeds iets hoger te houden totdat je op een gegeven moment op de goede hoogte bent voor een echte high five.Marloes schreef: Hoe leer ik hem high five?
Gaan we proberen!! Dankjewel!!Sanne!! schreef:Als je hond pootje kan geven kan je hem high five leren dor je hand steeds iets hoger te houden totdat je op een gegeven moment op de goede hoogte bent voor een echte high five.Marloes schreef: Hoe leer ik hem high five?
Steeds als je hand iets hoger gaat en hij zet zijn poot raak koekje geven en als hij daarna weer hoger doet ook belonen. als je dan op de goede hoogte bent de laatste paar keren goed belonen en dan de ene keer wel belonen en de andere keer niet.
Hoe kan ik mijn hond leren zwaaien heeft er iemand daar wat tips over????marye schreef:Zwaaien (zijn we mee bezig)
Ook ben ik speeltjes aan het benoemen, als ik bijv 'zoek je sok' zeg dan gaat ze haar sok met een bal erin halen.
Dat vind ik echt geniaal!!! Hoe heb je dat aangeleerd?Sanne!! schreef:ik heb echt een giller onze hond doet voortaan de deur dicht. Bij ons laten ze regelmatig de duer open staan en op het commando deur dicht!
gaat hij met zijn poot tegen de deur. echt leuk!! vind ik zelf
Ik zit al op " een echte training", dankubeleefdSorry, als ik eind maak aan jullie ideale honden, maar een hond kunstjes leren is geen kunst, ga liever met je hond naar een echte training of cursus,..........daar heb je uiteindelijk meer aan, dan je hond kunstjes te leren...
Hoe hebben jullie dit commando aangeleerd??Jaap* schreef:Dat heet bij ons "negeer" en is vooral in combinatie met eenden, ganzen, waterhoentjes etcetcJaimy* schreef:Eigenlijk past "niet kijken" er ook wel tussen, commando voor niet bedelen, als hij dan niet kijkt (draait hoofd weg) krijgt ie wel iets...![]()