Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
losloopgebieden twente,overijssel??
Moderator: moderatorteam
- basca
- Zeer actief
-
Lizzy-X
- geregistreerd lid
gelukkig hebben we in Almelo veel kanalen, dat zijn dan ook meteen de vaste uitlaatplekjes voor onze hond !
dagelijks langs het kanaal bij Het Windmolenbroek (icm Grensweg en Nandoe), en regelmatig langs het kanaal Almelo-Nordhorn.
het zijn dan wel geen officiele losloopgebieden, maar erg veel overlast veroorzaak je er niet
en aangezien onze hond een enorme watersporter is, laten we haar ook wel eens uit op het strand in Bloemendaal (binnen 2 uurtjes te rijden vanuit Twente)
dagelijks langs het kanaal bij Het Windmolenbroek (icm Grensweg en Nandoe), en regelmatig langs het kanaal Almelo-Nordhorn.
het zijn dan wel geen officiele losloopgebieden, maar erg veel overlast veroorzaak je er niet
en aangezien onze hond een enorme watersporter is, laten we haar ook wel eens uit op het strand in Bloemendaal (binnen 2 uurtjes te rijden vanuit Twente)
Lizzy, de eigenwijze Schauzer-kruising

-
Hugo 09-07
- Vaste gebruiker
wandelen/ hond twente
Hallo,
Bij ons achter lopen de honden ook wel los maar mag volgens mij niet
(bos bij UT)
Worden er ook wel eens gezamelijke wandelingen gepland? Lijkt me best leuk. Die van ons zit vol energie en speelt errug graag met zijn "grote"
soortgenoten
(Hij is circa 40 cm in schoft)
Ben benieuwd!
Gr Eveline
Bij ons achter lopen de honden ook wel los maar mag volgens mij niet
Worden er ook wel eens gezamelijke wandelingen gepland? Lijkt me best leuk. Die van ons zit vol energie en speelt errug graag met zijn "grote"
Ben benieuwd!
Gr Eveline
-
C@rmen
Re: wandelen/ hond twente
Organiseer eens een wandeling hier in de buurt zou ik zeggenHugo 09-07 schreef:Hallo,
Bij ons achter lopen de honden ook wel los maar mag volgens mij niet(bos bij UT)
Worden er ook wel eens gezamelijke wandelingen gepland? Lijkt me best leuk. Die van ons zit vol energie en speelt errug graag met zijn "grote"soortgenoten
Ben benieuwd!
Gr Eveline
Gewoon een topic openen met een datum en plaats dan komen de aanmeldingen vanzelf
wat voorn hond heb je?en reutje of teefje?
- Youp
- Zeer actief
Re: wandelen/ hond twente
Is 85 cm schoft ook acceptabel?Hugo 09-07 schreef:Hallo,
Bij ons achter lopen de honden ook wel los maar mag volgens mij niet(bos bij UT)
Worden er ook wel eens gezamelijke wandelingen gepland? Lijkt me best leuk. Die van ons zit vol energie en speelt errug graag met zijn "grote"soortgenoten
Ben benieuwd!
Gr Eveline
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
Hugo 09-07
- Vaste gebruiker
wandelen/ hond
@Kim: Hahahah, kan hij vast wel overheen springen!
@ Carmen:Het is een reutje, een echt kereltje zeg maar
-
Lizzy-X
- geregistreerd lid
Re: wandelen/ hond
Hugo 09-07 schreef:@Kim: Hahahah, kan hij vast wel overheen springen!
die van ons kruipt er vast onderdoor

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
heel officieel staan er bij alle routes in het bos om de Oldemeyer heen bordjes waarop staat dat de hond aangelijnd moet.
Laatst met de wandeling van de dierenwinkel van Hercujess waarschuwde ze ook dat er meerdere klanten van haar winkle wisten te vertellen dat de boswachters mensen regelmatig aanspraken...
boetes heb ik nog niets over gehoord.
Maar goed...het is volgens mij een gedoogbeleid want iedereen weet niet beter dan dat daar de hond los mag lopen - mag tussen aanhalingstekens
Laatst met de wandeling van de dierenwinkel van Hercujess waarschuwde ze ook dat er meerdere klanten van haar winkle wisten te vertellen dat de boswachters mensen regelmatig aanspraken...
boetes heb ik nog niets over gehoord.
Maar goed...het is volgens mij een gedoogbeleid want iedereen weet niet beter dan dat daar de hond los mag lopen - mag tussen aanhalingstekens
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zag die bordjes idd ook maar ik snapte er al niets van..in het boekje van Nicky Gootjes (?) staat het als officieel losloopgebied.mercedes2803 schreef:
Ik loop daar ook erg veel en nog niemand achter me aan gehad. Ga mijn ogen wel wat meer open houden dan daar.
-
Lizzy-X
- geregistreerd lid
ook in de Holterberg bijvoorbeeld mag de hond niet los...
maar ja, in veel gevallen rent onze kruising vrolijk over de paden; gelukkig gaat ze nooit verder dan 10 meter het bos in, en op de heidevelden blijft ze keurig op de paden.
mijns inziens heeft de natuur (lees: het wild) meer last van de kuddes losgeslagen ATB'-ers zonder bel
maar ja, in veel gevallen rent onze kruising vrolijk over de paden; gelukkig gaat ze nooit verder dan 10 meter het bos in, en op de heidevelden blijft ze keurig op de paden.
mijns inziens heeft de natuur (lees: het wild) meer last van de kuddes losgeslagen ATB'-ers zonder bel

- Anneke
- Actief
in nijverdal/hellendoorn bij het zwembad het bos in lopen daar mogen de honden los (ravijn noemen ze het) Het is namelijk een stuk bos met een afgraving. De honden kunnen daar heerlijk naar beneden heen rennen. Voor de rest is het op de holterberg allemaal gebied waar de honden aangelijnt moeten zijn. Je kunt ook nog bij hellendoorn langs de regge lopen (ik laat daar de hond ook altijd los, nooit iemand tegen gekomen)
Mika is een skatje

- JD
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Hardenberg (Oldemeyer, rode route) mag officieel niet meer maar veel mensen laten hier wel de hond gewoon los lopen.
Helaas is de boswachter redelijk actief en kost een boete € 60.00......
Ik laat Baco regelmatig uit in Hellendoorn (tegenover het avonturenpark). Dit is één groot hondenbos waar de honden lekker los mogen lopen!
In Daarlerveen richting Daarle heb je voor de scherpe bocht twee in hammen. Eentje leid naar Vriezenveen en de ander leid naar Vroomhoop.
Dit is ook erg leuk wandelen daar.
In Westerhaar heb je het hazenpad.....
Dit is een lange zandpad wat leid naar het veenmuseum.
Ideaal voor een werphengel met bal!
Helaas is de boswachter redelijk actief en kost een boete € 60.00......
Ik laat Baco regelmatig uit in Hellendoorn (tegenover het avonturenpark). Dit is één groot hondenbos waar de honden lekker los mogen lopen!
In Daarlerveen richting Daarle heb je voor de scherpe bocht twee in hammen. Eentje leid naar Vriezenveen en de ander leid naar Vroomhoop.
Dit is ook erg leuk wandelen daar.
In Westerhaar heb je het hazenpad.....
Dit is een lange zandpad wat leid naar het veenmuseum.
Ideaal voor een werphengel met bal!
Jantina & Baco
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Ja Rutbeek heeft een losloopstrand, geen groot gebied wel leuk voor de hond om te spelen en zwemmen. Moet je er bij de Zonnebeekweg links afslaan dan kom je er langsbri schreef:de bronnen bij vasse is idd erg mooi, gaan wij ook nog wel eens heen (en dan lekker bij cafe tante sien een kop koffie met gebak)
maar volgens mij mag je daar de honden niet los laten lopen
dan andere gebied in omg. enschede ken ik niet. we zulllen het eens proberen.!!!
zou je ook met de honden bij het ruthbeek mogen lopen?zoals bij bussloo?
groetjes
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Ik las hier net ook ergens Staphorst. Daar mogen de honden verder niet loslopen, alleen op het speciale hondenloslooppad/route.
Deze route wordt aangegeven met paaltjes met hondenpootjes.
Verder is het daar inderdaad erg mooi wandelen en omdat honden daar verder niet los mogen lopen, lopen wij daar dus graag met onze aangelijnde honden.
Deze route wordt aangegeven met paaltjes met hondenpootjes.
Verder is het daar inderdaad erg mooi wandelen en omdat honden daar verder niet los mogen lopen, lopen wij daar dus graag met onze aangelijnde honden.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- iones
- Zeer actief
Hier woon ik heel dichtbij. Ook wel eens met de honden geweest en te paard.Carmen schreef:
En favoriet bij ons is bij Vasse de molen van Bels
http://vroegevogels.vara.nl/portal?_scr ... &id=114853
maar officieel mogen honden hier bij mijn weten nergens los. Hier is heel veel groengebeid.
De molen van Bels ligt eigenlijk op de grens van "'t Streu", en dan verderop het Springendal. En dan heb je nog de cirkels van Jannik. MAar nergens, helemaal nergens is een officieel losloopgebied voor honden.
Ik zou het wel leuk vinden als ergens een wandeling georganiseerd werd in de buurt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Sasja-agility
- Vaste gebruiker
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Waarom kom ik je nooit tegenCarmen schreef:Weet ik niet, of het losloopgebied is of niet, ik heb ze altijd/ vaak los :N:marian* schreef:Ja dat klopt!Is hartstikke mooiCarmen schreef:Aamsveen is prachtig
http://www.landschapoverijssel.nl/actief/aamsveen.htm![]()
Maar is daar ook een losloopgebied?

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
hercujess
-
Robian
- Actief
- Aantal honden: 3
Hoi Kesley
In Nijverdal heb je twee losloop gebieden, het kattenbos en het ravijn.
In het kattenbos kun je ongeveer 1 uur wandelen maar dan heb je alles gehad, bij het ravijn kun je makkelijk 2 uur en langer lopen.
Twickel in Delden is goed voor 3 kwartier wandelplezier.
Neem wel € 1 mee voor de slagbomen v.d. parkeerplaats.
In Staphorst loopt een route van 8 kilometer.
Bij Hardenberg zijn ze op dit moment de bordjes aan het wijzigen van losloopgebied naar aanlijn gebied
In Nijverdal heb je twee losloop gebieden, het kattenbos en het ravijn.
In het kattenbos kun je ongeveer 1 uur wandelen maar dan heb je alles gehad, bij het ravijn kun je makkelijk 2 uur en langer lopen.
Twickel in Delden is goed voor 3 kwartier wandelplezier.
Neem wel € 1 mee voor de slagbomen v.d. parkeerplaats.
In Staphorst loopt een route van 8 kilometer.
Bij Hardenberg zijn ze op dit moment de bordjes aan het wijzigen van losloopgebied naar aanlijn gebied
Groetjes, Sylvia

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
-
C@rmen
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
klopt, het mag niet meerhercujess schreef:Niet meer. Het werd gedoogd, maar ze hebben overal oranje borden geplaatst en ze gaan meer controleurs om boetes uit te schrijven inzetten. Donderdag is er een gesprek met de boswachter...Hutsje schreef:Bij de Oldemeyer mogen ze los
Beerze Bulten in Beerze is ook een optie.
vind het zwaar klote, er blijven in de buurt van hardenberg weinig (wat zeg ik: geen) losloopplekken over