Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prachtig vind ik dit!!!
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
Honden hebben sowieso een flinke kaakkracht en zich zomaar vergissen in een stok of kinderarmpje doen ze niet zo snel. Zo wel, moet iedereen maar stoppen met ballen, stokken etc gooien met zijn hond.sunny1978 schreef:ik heb het filmpje zitten kijken en tuurlijk sommige stukjes waren mooi om tezien.
maar als je met z'n hond dit gaat doen dan leer je de hond zijn kracht van zijn kaken te gebruiken ookal is het spelen der wijs hij zou maar een vergissing maken en het zou een kind zijn die hij even pakt
Zo te zien is het een heerlijke 'normale' hond, lekker spelen en sociaal naar mens en dier. Kunnen vele nog ene voorbeeld aan nemen.als je z'n hond heb voed hem gewoon op zoals een normale hond en niet denken ze zijn sterk en maak er gebruik van.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Dat ze zo ongelovelijk sterk zijn, die spieren en die kaken. En het feit dat ze eigenlijk voor hondengevechten zijn gefokt.Chione schreef:Wat vind je er dan eng aan?Gollum schreef:Ik vind het eerlijk gezegd allemaal maar een beetje eng, ik vraag me ook echt af waarom mensen zo'n hond nemen.
Nu zal ik iedereen wel over me heen krijgen :N:
Ik heb een veel te grote fantasie en bij mij schiet gelijk in m'n hoofd wat er zou gebeuren als er zo'n hond in mijn been hangt :N:
Ik heb geen hekel aan ze hoor, ik vind alle dieren lief, maar ik vind ze wel een beetje eng soms. Vooral de Amstaff, de Engelse staffies vind ik dan nét even schattiger.
Het helpt ook niet mee natuurlijk dat Gollum flink te grazen is genomen door een Amstaff toen ze 3 maanden oud was, ik dacht toen echt dat ze doodging.
- Chione
- Zeer actief
Mooie foto's.Leanne schreef:Het is idd een prachtige hond om te zien Martha-bella![]()
Die van ons vonden het ook super leuk om te doen altijd met banden of touwen![]()
foto's zijn wat onduidelijk..zijn oudere foto's die ingescant zijn![]()
~

~
~

~
-
Addy
Wat ik zie is een hond waar enorm veel mee ondernomen wordt door de baasjes, die duidelijk baasjes heeft die van hem houden.tineke schreef:Ik denk eerlijke gezegd dat deze hond zeker gezien het land waar ze gehouden wordt helemaal niet zo'n slecht leven heeft![]()
Aan haar gave koppie te zien en contacten met andere honden denk ik eerlijk gezegd ook niet dat zij als vechthond word ingezet
Een hele sociale hond en zeker niet als gevechtshond gebruikt denk ik zomaar.
Discutabel zou kunnen zijn of je dit soort dingen met een hond moet doen
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
-
thalina
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Addy
ja dat laatste vond ik overigens wel heel lief, saampies met het vrouwtje pierewaaien in het badjeNanna schreef:Ach, als die hond dat leuk vindt....Addy schreef: Discutabel zou kunnen zijn of je dit soort dingen met een hond moet doen
Mijn bezwaar was meer de saaiheid van het filmpje. Als ik die hond 1x in een autoband heb zien bijten heb ik hem in álle autobanden zien bijten. Ik hoef geen 20 banden te zien waar hij in hangt.O wacht, hij stond ook nog een keer in een pierebadje met een juffrouw die haar tieten had laten opblazen
- starfleet
- Erelid
Re: prachtig vind ik dit!!!
Wanneer begint voor jou de school weer?martha-bella schreef:ik kan er niets aan doen maar ik kan hier ZO van genieten!
Dit terzijde. Genieten kan ik niet van het filmpje. Ik vind het saai, ik houd niet van gecoupeerde oren en vind dat ze erg eenzijdig bezig zijn met de hond.
Anne
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
pfff, nou, honden vergissen zich ook zo snel he? het verschil tussen een kinderarm en een band is ook zo kleinsunny1978 schreef:maar als je met z'n hond dit gaat doen dan leer je de hond zijn kracht van zijn kaken te gebruiken ookal is het spelen der wijs hij zou maar een vergissing maken en het zou een kind zijn die hij even pakt
als je z'n hond heb voed hem gewoon op zoals een normale hond en niet denken ze zijn sterk en maak er gebruik van.
zoals jij praat moet ik maar stoppen met vers voeren, mijn bullen kraken met gemak een schapenkop en maken heel snel korte metten met een halve geit. lévensgevaarlijk he.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: prachtig vind ik dit!!!
Eenzijdigstarfleet schreef:Wanneer begint voor jou de school weer?martha-bella schreef:ik kan er niets aan doen maar ik kan hier ZO van genieten!
Dit terzijde. Genieten kan ik niet van het filmpje. Ik vind het saai, ik houd niet van gecoupeerde oren en vind dat ze erg eenzijdig bezig zijn met de hond.
Anne
Ze doen pullen, spelen, autoband hangen, hond woont in huis met andere honden en andere huisdieren mag mee in bad. Die hond gaat zo te zien vaak ergens mee naar toe (pull wedstrijden ed).
Die hond wordt niet zo vrolijk, gespierd en sociaal van het aan alleen maar aan die banden hangen hoor.
-
tineke
-
martha-bella
- Actief
- Chione
- Zeer actief
Ze zijn veelal ook sterk, mja dat zijn tig andere rassen ook.Gollum schreef:Dat ze zo ongelovelijk sterk zijn, die spieren en die kaken. En het feit dat ze eigenlijk voor hondengevechten zijn gefokt.Chione schreef:Wat vind je er dan eng aan?Gollum schreef:Ik vind het eerlijk gezegd allemaal maar een beetje eng, ik vraag me ook echt af waarom mensen zo'n hond nemen.
Nu zal ik iedereen wel over me heen krijgen :N:
Ik heb een veel te grote fantasie en bij mij schiet gelijk in m'n hoofd wat er zou gebeuren als er zo'n hond in mijn been hangt :N:
Ik heb geen hekel aan ze hoor, ik vind alle dieren lief, maar ik vind ze wel een beetje eng soms. Vooral de Amstaff, de Engelse staffies vind ik dan nét even schattiger.
Het helpt ook niet mee natuurlijk dat Gollum flink te grazen is genomen door een Amstaff toen ze 3 maanden oud was, ik dacht toen echt dat ze doodging.
~

~
~

~
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Sommige vergelijken het wel met de jachtdrift. Je zit ze ook veelal met hun kop schudden om de band "dood" te schudden. Zoiets hoeft ook niet te bewegen. Mijn teefje die ontzettend sociaal is en 0,0 jachtdrift heeft vind het ook leuk om ergens in te hangen.Zoek stok! schreef:Ik zie dat de hond zelfs gelokt wordt met een band als ze die auto aan het trekken is. Waarom vindt een hond het zo waanzinnig leuk om in zo'n band te gaan hangen? De band beweegt niet oid, dus ik ben daar echt benieuwd naar.

Al vind ik het beter dat de hond met 2 of 4 poten op de grond kan staan, dan train je ook nog daadwerkelijk iets ipv alleen de kaakspieren.
-
Daantje_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
-
martha-bella
- Actief
oooh lekker kontje hoowrValerie schreef:Ze krijgen er iig lekkere billen van
Vliegen kan ze ook
Maar goed een paar uur in een band laten hangen zie ik ook het nut niet van in. Zolang de hond het leuk vind tja, waarom niet?
het lijkt me wel gaaf om dan wedstrijden band-hangen te doen.
want de hond vind het super leuk
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik vind het afschuwelijk! Sowieso totaal niet mijn soort honden.
En ik vind het onwijs zielig dat ze zo'n beessie een auto voort laten trekken, in bomen laten klimmen (neem dan een kat) en zo hoog laten springen dat ze voor de rest van hun leven verlamd kunnen raken als ze maar net verkeerd terecht komen!
De enige beelden die ik wél leuk vond om te zien, waren de beelden dat de hond in bed met zijn kop op de afstandbediening ligt, de kat uitdaagd, in het zwembad poedelt en op de motor zit!
En ik vind het onwijs zielig dat ze zo'n beessie een auto voort laten trekken, in bomen laten klimmen (neem dan een kat) en zo hoog laten springen dat ze voor de rest van hun leven verlamd kunnen raken als ze maar net verkeerd terecht komen!
De enige beelden die ik wél leuk vond om te zien, waren de beelden dat de hond in bed met zijn kop op de afstandbediening ligt, de kat uitdaagd, in het zwembad poedelt en op de motor zit!
RIP Cena
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klopt en is eigenlijk ook wel logisch!Nanna schreef:Dat zie je ook vaak bij mensen met racewindhondenDaantje_ schreef:Het valt mij wel op dat de mensen met zulk soortgelijke honden dit prachtig vinden, en mensen die ander soort honden hebben dit niets vinden![]()
Of bij showpoedels. Of werklijn mechelaars
Of...
Zijn er mensen met showpoedels hier eigenlijk?
RIP Cena
-
martha-bella
- Actief
ik zie altijd een show poedel kennel door het bos lopen, die beestjes hebben altijd de RAARSTE kapsels!SannePP schreef:Dat klopt en is eigenlijk ook wel logisch!Nanna schreef:Dat zie je ook vaak bij mensen met racewindhondenDaantje_ schreef:Het valt mij wel op dat de mensen met zulk soortgelijke honden dit prachtig vinden, en mensen die ander soort honden hebben dit niets vinden![]()
Of bij showpoedels. Of werklijn mechelaars
Of...
Zijn er mensen met showpoedels hier eigenlijk?
-
martha-bella
- Actief
ik vind die stukjes dat ze valt ook vreselijk zielig, telkens slik ik weer even, het lijkt wel alsof ze op dr nek valt.SannePP schreef:Ik vind het afschuwelijk! Sowieso totaal niet mijn soort honden.
![]()
maar ik denk zo: als de hond het niet leuk zou vinden, zouden ze het ook nooit doen! want ze krijgen geen beloning na afloop (zover ik kon zien)
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
-
blondie
- Zeer actief
ik vind dat bandhangen gewoon niet leuk om te zien en je ziet de hond in het filmpje een paar keer verkeerd klappen.. ik denk tevens aan het op slot kunnen schieten van de kaken bij dit type hond
dier ziet er verder heel gezond uit en goed gespierd, niets mis mee, maar ik vind het filmpje niet echt lekker om naar te kijken
Maar tevens met manwerk heb ik vandaag ook oei en ah gesslagen, sommige honden komen zo hard in dat ik blij ben met ervaren pakwerkers...
dus ieder zijn ding en je weet wat je hond aankan en wat niet..
dier ziet er verder heel gezond uit en goed gespierd, niets mis mee, maar ik vind het filmpje niet echt lekker om naar te kijken
Maar tevens met manwerk heb ik vandaag ook oei en ah gesslagen, sommige honden komen zo hard in dat ik blij ben met ervaren pakwerkers...
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Soortgelijke hondenDaantje_ schreef:Het valt mij wel op dat de mensen met zulk soortgelijke honden dit prachtig vinden, en mensen die ander soort honden hebben dit niets vinden
Is niet negatief bedoelt hoor!
Ik vind het zelf niets, voor mij iig helemaal niets
Ik heb oertypes zonder tanden
Ik vind het vaak prachtig om te zien als een hond heel gedreven is in iets en er goed in is en er plezier in heeft.
Een jachthond die in volle snelheid achter een haas aangaat en een BC die schapen hoedt vind ik een machtig gezicht ja. Of een herder die met veel plezier voor zijn baas werkt.
-
martha-bella
- Actief
ja, ik zag ook idd dat hij 3 X heel verkeerd neerkwam, op zijn rug.blondie schreef:ik vind dat bandhangen gewoon niet leuk om te zien en je ziet de hond in het filmpje een paar keer verkeerd klappen.. ik denk tevens aan het op slot kunnen schieten van de kaken bij dit type hond
Maar tevens met manwerk heb ik vandaag ook oei en ah gesslagen, sommige honden komen zo hard in dat ik blij ben met ervaren pakwerkers...![]()
ik zou er dan iets van een matras ofzo onder gelegd hebben.
maar die hond is ZO gespoerd en sterk, ik dnek niet dat het heel veel kwaad kan.
kan dat? dat de kaken op slot schieten?
-
martha-bella
- Actief
helemaal mee eens!sirene schreef:Soortgelijke hondenDaantje_ schreef:Het valt mij wel op dat de mensen met zulk soortgelijke honden dit prachtig vinden, en mensen die ander soort honden hebben dit niets vinden
Is niet negatief bedoelt hoor!
Ik vind het zelf niets, voor mij iig helemaal niets![]()
Ik heb oertypes zonder tanden![]()
Ik vind het vaak prachtig om te zien als een hond heel gedreven is in iets en er goed in is en er plezier in heeft.
Een jachthond die in volle snelheid achter een haas aangaat en een BC die schapen hoedt vind ik een machtig gezicht ja. Of een herder die met veel plezier voor zijn baas werkt.
ik kan ook vreselijk genieten van de jacht op een haas, de jagers zijn: een stuk of 3 salukis en 1 valk.
prachtig gewoon, hoe ze een team vormen om samen het haasje te vangen, en wat nog mooier is, is dat het haasje vaak weet te ontsnappen
het lijkt me ook prachtig om eens zo'n jacht bij te wonen, hoewel ik het zielig blijf vinden voor het haasje, heeft deze wel een heerlijk leventje gehad, en zat hij niet in een bio industrie
-
Brigitte
- Zeer actief
Met frisbee kunnen ze ook lelijk vallenDaantje_ schreef:Lijkt mij gevaarlijk, aan zo'n band hangen. Alstie valt, kan hij echt lelijk vallen.martha-bella schreef:waarom niet dan?Daantje_ schreef:Ik vind het niet echt leuk om te zien eerlijk gezegt
(ik vond dat vallen ook VRESELIJK!!!)
maar ik vond de kracht van die honden echt prachtig, en ze leken er ook echt plezier in te hebben