Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Marion. schreef:Ik denk alleen niet dat Frenk zo'n soort wandeling bedoelt
:N: Er moeten foto's gemaakt worden van de hondjes en van mooi uitzichten of bomen, er moet gezwommen worden en gebald. Misschien even zitten en de hondjes laten snuffen en graven. Dat soort dingen
Precies ons soort wandelingen dus. Echt heerlijk! En aan het einde (of halverwege) lekker even een terrasje pakken. Een hele dag onder de pannen, en het kost zowat niets. En het is het lekkerste wat je op een vrije dag kunt doen
(oja, ik doe het alleen wel het liefst met ons eigen roedeltje ; maar als je tips wilt over mooie wandelingen dan PB je maar)
Carma schreef:Klopt, er zijn dan ook maar weinig mensen die mee kunnen/willen komen met mijn tempo. Ik heb een keer samen met een vriend voorop gelopen met een forumwandeling en toen kregen we achteraf wel wat commentaar, terwijl we toch echt af en toe nog een stop hebben gemaakt
Ik wandel veel alleen en ga automatisch in mijn "lekkere looptempo", in dit tempo houd ik het t makkelijkste vol. Ik wordt "moe" van steeds moeten stoppen of slenteren, al doe ik tijdens groepswandelingen heel erg mijn best om rekening te houden met de rest, wnat dan gaat het toch ook om een stukje gezelligheid
Natuurlijk wordt er bij mij bij een lange wandeling af en toe wel een drinkpauze ingelast, maar het spelen (balletje gooien) gebeurd over het algemeen gewoon tijdens het lopen.
Carma schreef:Klopt, er zijn dan ook maar weinig mensen die mee kunnen/willen komen met mijn tempo. Ik heb een keer samen met een vriend voorop gelopen met een forumwandeling en toen kregen we achteraf wel wat commentaar, terwijl we toch echt af en toe nog een stop hebben gemaakt
Karen (Scooby) en ik lopen ook altijd ver voorop. Om de zoveel tijd dus even stil staan om de rest weer bij te laten sluiten
Marion. schreef:Karen (Scooby) en ik lopen ook altijd ver voorop. Om de zoveel tijd dus even stil staan om de rest weer bij te laten sluiten
Wij?!?
Ongeveer bij iedere hoek toch
Daarom zijn forumwandelingen ook niets voor ons. Wij doen niet aan een half uurtje zitten in het zand (Saar heeft haar ongedurigheid van mij geërfd hoor, wij zijn geheel zelf schuldig)
Marion. schreef:Karen (Scooby) en ik lopen ook altijd ver voorop. Om de zoveel tijd dus even stil staan om de rest weer bij te laten sluiten
Wij?!?
Ongeveer bij iedere hoek toch
Daarom zijn forumwandelingen ook niets voor ons. Wij doen niet aan een half uurtje zitten in het zand (Saar heeft haar ongedurigheid van mij geërfd hoor, wij zijn geheel zelf schuldig)
Jawel, ik vind forumwandelingen wel leuk, maar dan ga ik er met een andere instelling heen. Maar bij lange afstandswandelingen hou ik van doorstappen!
Net terug van vakantie uit Italië en daar een week doorgebracht in de dolomieten. Hebben bijna iedere dag een heerlijke lange wandeling gemaakt. De langste was 13 km en daar hebben we 5,5 uur over gedaan. Maar dat is inclusief stops en een behoorlijke klim omhoog.
Ga graag een keer mee met een lange wandeling. En in de omgeving van de Vuursche is het echt prachtig. Lopen daar regelmatig.
Marion. schreef:
Jawel, ik vind forumwandelingen wel leuk, maar dan ga ik er met een andere instelling heen. Maar bij lange afstandswandelingen hou ik van doorstappen!
Ik stel me er idd ook op in, omdat ik het vaak wel heel gezellig vind die forumwandelingen. Het punt is alleen dat als ik lekker in gesprek ga met iemand (die ook een aardige pas erin heeft), ik al snel 3 versnellingen sneller ga lopen en dan dus wel eens vergeet even achterom te kijken
maar ik ben blij dat ik daar niet de enige in ben
Bij de route in Huizen kunnen ze het water niet meer in, dat stukje wat ik op de foto's zie is zo goed als dichtgegroeid en bestaat uit rietstengels, verrotte plantenresten en drap, pas aan het einde van het riet is het water bereikbaar.
De doorgang is nog hooguit een meter breed
Bij de route in Huizen kunnen ze het water niet meer in, dat stukje wat ik op de foto's zie is zo goed als dichtgegroeid en bestaat uit rietstengels, verrotte plantenresten en drap, pas aan het einde van het riet is het water bereikbaar.
De doorgang is nog hooguit een meter breed
Wat zonde! Die foto's zijn denk ik ook uit 2003 ofzo, dus dat zou heel goed kunnen.
Ik vind het ook wel leuk om mee te gaan als er een lange afstandswandeling georganiseerd wordt, alleen is Yana daar nu nog net wat te jong voor. Maar ik hou het wel in de gaten, tegen het eind van het jaar kan ze zeker mee.
(Of ik Bono mee kan nemen, hangt af van de honden (reuen) die er mee gaan, maar dat bekijk ik tegen die tijd wel en anders neem ik alleen Yana mee! )
hier ook iemand die graag langere afstanden loopt, vaak alleen en dan stap ik ook aardig door.
Nu wat minder met Taiga. gister heb ik een wel een langere ronde gemaakt met Taiga in haar wagentje.
heb me gister ook ingeschreven bij ontrack
Ik loop ook graag langere afstanden en ik kan goed doorlopen, maar heb voorlopig nog even hetzelfde probleem als Jeannette. Abby mag nog geen uren wandelen en een karretje heb ik niet.
Maartje schreef:Ik loop ook graag langere afstanden en ik kan goed doorlopen, maar heb voorlopig nog even hetzelfde probleem als Jeannette. Abby mag nog geen uren wandelen en een karretje heb ik niet.
als je wilt mag je hem weleens lenen hoor. ik heb bv 19 en 20 september geen Taiga ivm de dogtrail. je zou hem dan kunnen lenen.
het weekend ervoor ben ik in de ardennen dus dan loop ik ook niet veel.
vanaf 11 september zou je hem best een paar weken kunnen lenen als je wilt.
Maartje schreef:Ik loop ook graag langere afstanden en ik kan goed doorlopen, maar heb voorlopig nog even hetzelfde probleem als Jeannette. Abby mag nog geen uren wandelen en een karretje heb ik niet.
Ik heb zojuist een tijd aan de foon gezeten met Gerda. Ik ga haar mijn 2 rugzakken opsturen voor Sanje, zodat ze lekker kunnen blijven struinen. Echt hoor, dit is de ideaalste oplossing voor mensen met oudere honden en pups die toch lang willen lopen.
Maar ja, ze zijn dus de komende maanden even vergeven
ziet er ook goed uit Marion
ik ben blij met het karretje van Lindagister was het even inkomen met 6 km.
maar denk dat ik er toch ook dagen mee op uit ga trekken. Als Taiga dr even niet in zit kan mn rugzak en camera er in
Ik heb een doggyride met wandelkit, kan die dan eventueel meenemen
als je wilt mag je hem weleens lenen hoor. ik heb bv 19 en 20 september geen Taiga ivm de dogtrail. je zou hem dan kunnen lenen.
Dank je wel voor je aanbod. Abby past nog in de rugzak bij wandelingen die wat langer zijn. Dus opzich gaat het prima zonder karretje. Maar ze wordt te zwaar om uren in de rugzak te zitten. Dus het aanbod van Marye zou voor zo'n langere wandeling via het forum ideaal zijn. Als ze tenminste wil blijven zitten
Dank je wel voor je aanbod. Abby past nog in de rugzak bij wandelingen die wat langer zijn. Dus opzich gaat het prima zonder karretje. Maar ze wordt te zwaar om uren in de rugzak te zitten. Dus het aanbod van Marye zou voor zo'n langere wandeling via het forum ideaal zijn. Als ze tenminste wil blijven zitten
Helaas voor Abby is er geen keus, aangezien ze er niet uit kan
Carma schreef:
Klopt, er zijn dan ook maar weinig mensen die mee kunnen/willen komen met mijn tempo. Ik heb een keer samen met een vriend voorop gelopen met een forumwandeling en toen kregen we achteraf wel wat commentaar, terwijl we toch echt af en toe nog een stop hebben gemaakt
Dit was niet als commentaar bedoeld, alleen konden niet alle mensen en honden het bij houden, er liepen namelijk ook nog honden mee die wat ouder waren en een pup. Dus ja dan kan niet iedereen even hard lopen. :smile1:
Carma schreef:
Klopt, er zijn dan ook maar weinig mensen die mee kunnen/willen komen met mijn tempo. Ik heb een keer samen met een vriend voorop gelopen met een forumwandeling en toen kregen we achteraf wel wat commentaar, terwijl we toch echt af en toe nog een stop hebben gemaakt
Dit was niet als commentaar bedoeld, alleen konden niet alle mensen en honden het bij houden, er liepen namelijk ook nog honden mee die wat ouder waren en een pup. Dus ja dan kan niet iedereen even hard lopen. :smile1:
Haha, ik heb het niet als negatief ervaren hoor Vincent en ik waren alleen zo in gesprek dat we op de automatische piloot gingen en écht niet doorhadden dat we te snel liepen Maar zoals je heb kunnen zien ga ik voor de herkansing as zondag
Mij lijkt het ook wel wat!
De laatste tijd loop ik geen lange stukken meer, vind er niks aan in mn eentje, en hier in de buurt is niet zo heel veel waar je lekker kan wandelen én wat makkelijk met OV te bereiken is.
moosje schreef:Mij lijkt het ook wel wat!
De laatste tijd loop ik geen lange stukken meer, vind er niks aan in mn eentje, en hier in de buurt is niet zo heel veel waar je lekker kan wandelen én wat makkelijk met OV te bereiken is.
Dan kom je toch een keer naar Soest.
Ik kan je op het station oppikken
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.