Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

's nachts in de garage?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

esther161068
Vaste gebruiker

Re: 's nachts in de garage?

Ongelezen bericht door esther161068 »

Tjeeee....wat een hoop antwoorden......Toen we hem kochten hebben we aan de fokker gevraagd of ie 's nachts in de garage kon (is niet zielig, is gewoon naast onze woonkamer!)Daar hebben we de meeste ruimte voor een bench. En ja, ik wil m in de bench want hij knaagt nog al graag, een goed bot heeft ie in no-time op, dus dat werkt maar even en niet de hele nacht.
Maar goed, de fokker gaf dus aan dat dit kon, maar ik vind t zelf nu koud worden, t vriest niet in de garage, t is tochtvrij... maar t is kouder dan ik lekker vind, maar ik ben geen hond en t is onze eerste hond. Dus ik stel gewoon een vraag...ik had niet verwacht om (bijna) t hele forum over me heen te krijgen.
Ik ken mensen die de hond buiten in een hok hebben, dus ik was en ben me van geen kwaad bewust. Ik dacht dat t ras afhankelijk was.
Ik wil de mensen bedanken die me een uitgebreide uitleg hebben gegeven over hoe en wat!
En de mensen die denken dat onze hond zielig is....tja, gelukkig weet ik dat t niet zo is!
Groetjes Esther
esther161068
Vaste gebruiker

Ps....er staat toch duidelijk dat ie op een oud tuinstoelkussen ligt.......
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ik denk niet dat je hondje zielig is maar er zijn verschillende zaken waar je rekening mee moet houden;
Als je hond de hele avond in de lekkere verwarmde kamer ligt kan de overgang naar een niet verwarmde garage in de winter best wel heftig zijn.
Zorg dat je hond in ieder geval een stukje van de grond afligt, ivm optrekende koude, bench bevoorbeeld op balkjes plaatsen of je tuinkussen op een plateau leggen, zodat hij niet op de grond ligt.
Kom je met je mooie kussens niet zover omdat je hondje deze stuk maakt is het een optie om 1x in de zoveel tijd naar de kringloop te gaan en daar oude dekens te halen, kosten niet zoveel en dan is het ook niet zo heel erg dat hij deze stuk maakt...(hier spreekt een ervaringsdeskundige :mrgreen: )

Persoonlijk denk ik dat de vacht van een hond ook wel wat uitmaakt; als ik zie hoe zo'n dikke jas mijn duitse herder 's winters aanheeft in vergelijking met bv een rottweiler dan heb ik er minder moeite mee om een duitser in de garage neer te leggen in de winter..dan bv de rottweiler.

Ze kunnen best wel wat hebben, maar tocht, vocht en optrekkende koude is voor niemand fijn.
Laatst gewijzigd door chaos op 15 okt 2009 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
esther161068
Vaste gebruiker

Er komen steeds meer vragen in me op...zo'n vetbed, waar is dat van gemaakt dat ze dat niet stuk krijgen??
Stro ben ik bang dat ie t op eet......Of doen honden dat niet? :denken:
Kun je t ergens aan zien als een hond t te koud heeft? Tuurlijk wil ik niet dat ie t koud heeft!! Laat dat duidelijk zijn!!
als dit allemaal niet werkt kan ie nog in de bijkeuken (jawel;vloerverwarming!!) Maar dan moet ik die ff flink gaan aanpassen.
chaos
Zeer actief

Ook een vetbed kan stuk, stro opeten heb ik niet vaak van gehoord dat honden dat gaan doen, maar als je hond zich echt verveeld of het heel vervelend vind om daar te zitten kan het inderdaad zijn dat hij dat gaat doen...
Ik denk dat rillen wel een graadmeter voor het koud hebben zou kunnen zijn....
Afbeelding
esther161068
Vaste gebruiker

Heej Esther!
Oke! Bedankt voor al je tips! Hij rilt nog niet ...hij voelt ook lekker warm aan!
Maar ik zal morgen eens in de bijkeuken gaan zitten en bedenken hoe ik t er in kan richten zodat de bench er nog bij kan...
Groetjes Esther!
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ik vraag me af hoe vol jullie huis staat, want zo groot is en bench voor een kruising Beagle toch niet? :scratch:
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

zou je de bench niet overdag ik de garage kunnen zetten en op moment van naar bed gaan in de huiskamer zetten.??
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik zou hem ook lekker binnen houden hoor, de winter komt eraan en je wilt niet dat je hond ligt te bibberen van de kou de hele nacht. Dat zou je zelf ook niet fijn vinden.
Dus lekker binnen houden ! Dan slaap je zelf ook een stuk beter, want ik lees wel uit je postings dat je er mee zit of je hond het koud heeft.

Trouwens, als hij onderkoeld raakt is hij vatbaarder voor allerlei ziektes, daar zit je ook niet op te wachten.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

als hij overdag en 's avonds wel gewoon binnen is is de overgang van warm naar koud elke dag weer te groot. dat is net zoals een hond die buiten zit overdag binnen halen en 'nachts weer naar buiten. de vacht kan zich hier niet op aanpassen. ik zou dat niet doen dus.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Als hij van alles stuk bijt zou ik me eens gaan afvragen waarom hij dat doet...

En ik snap dus sowieso niet waarom je hond niet gewoon in de huiskamer mag slapen, maar goed. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
esther161068
Vaste gebruiker

Mensen...in de bijkeuken is vloerverwarming, wat is dáár nu weer t probleem van?
chaos
Zeer actief

Gewoon doen, bijkeuken met vloerverwarming is toch prima?
Niet iedereen wil zijn honden op bed, in de gang, in de kamer of in de keuken 's nachts. Probleem niet groter maken dan het is, je denkt er gewoon over na en je pleurt je hond toch niet zonder een 2e gedachte zomaar in de garage..of in een open hokje in de tuin?
Je hoeft echt geen verantwoording af te leggen, en Hanneke 2; niet alle honden slopen omdat er enorme onderliggende problemen zijn hoor, soms is het gewoon een leuk tijdverdrijf om je dekens en kussens aan gort te scheuren.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Hanneke2 schreef:Als hij van alles stuk bijt zou ik me eens gaan afvragen waarom hij dat doet...

En ik snap dus sowieso niet waarom je hond niet gewoon in de huiskamer mag slapen, maar goed. :roll:
Napoleon sloopt ook alles en voor dat hij de inrichting van zijn mand met rust liet was ik een aantal dekbedden, vetbedden en dekens verder hoor en die ligt gewoon in de huiskamer dus :19:

Ik zou mijn hond niet blootstellen aan teveel overgangen, mocht het templ.verschil groot zijn tussen huiskamer en garage zou ik kijken of hij idd in de bijkeuken kan. Zet anders een pallet onder de bench zodat die van de grond af is, een betonnen vloer geeft heel veel koude af en het tocht vaak over de grond, dat is wel funest voor je hond. Tegen lage temperaturen kunnen ze wel maar ze mogen het niet koud hebben snap je?
Mijn collega heeft een zak laten maken bij een zeilmakerij en die gevuld met stro en dat krijgen ze niet zo snel kapot en is heerlijk warm wellicht een idee?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
esther161068
Vaste gebruiker

Esther en Cloris...bedankt voor jullie begrip en meedenken! :E:
Hij ligt nu .....'snachts...(voordat dáár weer mensen over vallen..) in de bench- op een dik tuinstoelkussen(dat hij nog steeds niet stuk heeft gebeten!!!)-op de vloerverwarming in de bijkeuken.....
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

esther161068 schreef:Esther en Cloris...bedankt voor jullie begrip en meedenken! :E:
Hij ligt nu .....'snachts...(voordat dáár weer mensen over vallen..) in de bench- op een dik tuinstoelkussen(dat hij nog steeds niet stuk heeft gebeten!!!)-op de vloerverwarming in de bijkeuken.....
Nou,prima toch?
:ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Hartstikke goed !
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden en hij nu z'n ideale kussen heeft geaccepteerd.
esther161068 schreef:Mensen...in de bijkeuken is vloerverwarming, wat is dáár nu weer t probleem van?
Sommige honden vinden dat veeeeel te warm :wink:
esther161068
Vaste gebruiker

Tja...dan doe ik m wel zweetbandjes om zijn pootjes en één om zijn kop!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het punt is een beetje dat hij weg moet kunnen als het te warm is.
En in een bench kan hij niet weg natuurlijk.

Maar ik neem aan dat de vloerverwarming 's nachts niet aan is, dus probleem opgelost ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Gos schreef:Fijn dat je een oplossing hebt gevonden en hij nu z'n ideale kussen heeft geaccepteerd.
esther161068 schreef:Mensen...in de bijkeuken is vloerverwarming, wat is dáár nu weer t probleem van?
Sommige honden vinden dat veeeeel te warm :wink:
:mrgreen: :mrgreen:
zou niets voor Buster zijn inderdaad

maar een koude garage ook niet :neenee:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
chaos
Zeer actief

Nou werkelijk, vloerverwarming, dat is pas heftig voor een hond, veel te warm :mrgreen:
Afbeelding
esther161068
Vaste gebruiker

OMG!!! :80:
In ons hele huis is vloerverwarming...behalve in de garage!
Maar goed, ik zorg wel dat de bench van de vloer af is, pallet of zo....
Los in de bijkeuken is géén goed idee, was, schoenen etc.....Ik denk dat Buster de tijd van zijn leven gaat hebben maar dat ze mij al snel weg kunnen brengen.... :piew:
Aradia
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): X wheaten terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aradia »

Ik denk dat een mand of bench in ieder geval op een plateau van de grond af moet staan, zodat de kou er niet direkt in kan trekken.
Er moet een luchtruimte onder zitten zeg maar.
Groetjes van Aradia en Bandhu (geb. 6 april 2009)

Afbeelding
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

freskin schreef:
esther161068 schreef:Nou, dat is dus niet de oplossing en ook geen antwoord op mijn vraag.....
Kan hij tegen de kou ja op nee?
Groetjes Esther
Nee. Een hond hoort niet in de garage. Te koud, te vochtig. Zelfs voor een auto is een garage niet goed.

het ligt er wel aan of je vloerverwarming hebt in de garage
wij hebben dat wel en de honden zouden er dan ook kunnen verblijven.
als ze nat zijn , gaan ze bij mij ook de garage in, totdat ze weer een beetje opgedroogd zijn.
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Boutje schreef:Hier slapen ze ook in de bijkeuken met vloerverwarming en mat. Behalve Vivi, die moet nog in een bench (staat ook daar) want die sloopt schoenen, pantoffels, haalt de was uit de machine,... maar ze liggen gewoon gezellig bij/rond elkaar in de bijkeuken.
Waarbij ik me door dit topic plots afvraag waarom eigenlijk ook alweer... overdag liggen ze wel gewoon in de woonkamer (behalve als ik weg ben, dan in de keuken alweer wegens Vivi-muis).
:denken:
Hmmm.... eens zien wat er geberut als ik ze gewoon los in huis laat 's nachts.

Een garage aan huis vriest toch niet? Termometertje hangen en kijken? Tot pakweg 12-15 graden lijkt me geen probleem als het tochtvrij is tenzij je het in huis 25 hebt. En van de vloer af, ja.
Spreekt een collie en sheltie eigenaresse. :W:

die dobers van mij hangen al koukleumend over mijn schoot als het in huis 18 graden is. :mrgreen:

@ts: hou er ook rekening mee dat een hond die stil ligt te slapen ook sneller last krijgt van een lagere temperatuur. Maar de bijkeuken klinkt prima, ik zou dan wel de vloerverwarming op een zacht pitje aan willen hebben. En een lekkere warme mand is tegenwoordig niet zo duur, ik heb al zo'n schuimrubberen mand met een vachtje gezien voor 21 euro en dat was 70 cm, jij zou met 50 cm toch wel ruim uit kunnen komen? Zet je zo'n mand klem in de bench, dus koop je hem bewust groot genoeg dat die niet zomaar uit de bench te slepen is, dan heb je een hele goede kans dat die heel blijft. En dan heeft je hond het lekker warm in zijn rug, en dat hebben ze wel nodig.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Renee1966 schreef:Misschien kan-ie een "pyama" aan.
Mijn vorige hond Ko had er altijd 1 aan in de caravan, vond ze 's-nachts anders veel te koud.
Ik heb 'm toen zelf gemaakt van een ouwe bodywarmer, maar kunt natuurlijk ook zo'n kant en klaar pak uit de winkel nemen.

Afbeelding
Ik heb zitten denken om zoiets te maken voor Aidan, die wil ik 's nachts goed warm houden vanwege zijn arthrose. Gewoon een kinderbodywarmer en wat zit daaronder?
chaos
Zeer actief

Zonder niks of naks in de tuin, veel beter, worden ze hard van, krijgen ze een prachtige vacht van, moest je eens proberen Inge! :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hou me ten goede, ik zou nooit een hond in een garage houden, heb d'r geeneens een, maar de hond waarmee ik ben opgegroeid, ook een franse bulldog wilde in haar laatste jaren persé in de schuur slapen en daar was geen verwarming in. Wel tochtvrij. Ze ging iedere avond heel vrolijk naar de schuur met d'r mandje en 's morgens kwam ze weer naar binnen. Ik weet niet meer hoe lang ze dit heeft gedaan en of er ook winters bij waren, geen flauw idee.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

christo schreef:
Renee1966 schreef:Misschien kan-ie een "pyama" aan.
Mijn vorige hond Ko had er altijd 1 aan in de caravan, vond ze 's-nachts anders veel te koud.
Ik heb 'm toen zelf gemaakt van een ouwe bodywarmer, maar kunt natuurlijk ook zo'n kant en klaar pak uit de winkel nemen.

Afbeelding
Ik heb zitten denken om zoiets te maken voor Aidan, die wil ik 's nachts goed warm houden vanwege zijn arthrose. Gewoon een kinderbodywarmer en wat zit daaronder?
De foto is een voorbeeld van een webshop hoor klik (niet duur ook nog)
Die ik voor Ko had zat geen pijpen aan.
Ik had een (dunne) bodywarmer van mezelf een beetje verknipt en een bandje er aan gezet en klaar (moest ff snel tijdens een verregende vakantie in elkaar geflanst worden, hond kwam 's-nachts miepen dat ze het koud had).
Heb 'm daarna nog jaren gebruikt.
Als ik nu een nodig zou hebben zou ik hem gewoon kopen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”