Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch vlooien ondanks Exil, wat nu te doen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Re: Toch vlooien ondanks Exil, wat nu te doen?

Ongelezen bericht door Muis.. »

Moos schreef:Mij is altijd verteld dat Weegbree groeit daar waar brandnetels ook groeien. Of dat waar is weet ik eigenlijk niet haha. Mijn moeder heeft me als klein kind al geleerd dat weegbree werkt tegen de pijn van brandnetels, en de uitleg erbij was toen dat daarom die twee plantjes altijd bij elkaar in de buurt stonden :mrgreen:
Dat vertel ik hier precies zo tegen de kinderen. Ons manneke( 6 jr.) heeft van de week nog een vriendje geholpen die door de brandnetels was gelopen. :ok:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef:en, is er ondertussen nog iets van fien over of is ze helemaal weggebeten :jank: ?
Het scheelde niet veel :N: :jank: Van ellende heb ik haar gistermiddag meegenomen naar de dierenarts en die heeft haar een prednisonspuit gegeven. Ik kon het niet langer aanzien al dat gebijt en gekrab :( Ze had al een lelijke staart, nu ziet ze er helemaal niet meer uit :N: Een aantal behoorlijk kale plekken waaronder eentje van ongeveer 6cm doorsnede die helemaal kapot is, een kapot gebeten tepel en rode flanken :N: Terwijl ik haar ook een t-shirt had aangetrokken zodat het bijten wat minder hard op de huid was.
Vandaag weer het complete huis onder handen genomen en op de honden ook geen vlooien meer gezien. Hopelijk is dit voldoende en geneest de huid en vacht van Fientje weer snel :knuffel1:

Weegbree inmiddels gevonden hoor, als je eenmaal echt weet hoe het eruit ziet word je ermee doodgegooid :smile:
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Ik heb vandaag weer een vlo gevonden ondanks behandeling met Frontline combo vorige week na het spotten van een vlo.
Ben even naar de dierenwinkel geweest en ik heb DIT meegenomen. Dit kun je gebruiken icm eerdere vlooienbehandeling
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bedankt Daanie! Ik ga morgen meteen opzoek :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”