Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
pammetje schreef:omdat baukje 2 keer uit een nylon tuig is gekomen, dat het kliksysteem gewoon los liet
nu heb ik dat met die k9 tuigen nog niet mee gemaakt
maar mijn leren tuigen heb ik nog nooit iets mee meegemaakt, en ze worden wel eens als handtassen de lucht in gehezen ermee
Oke, dat is het enige wat ik idd ook minder vind van nylon, de plastic sluitingen.
Maar heb nog nooit meegemaakt dat hij open ging/eruit komen.
djow schreef:En kun je je hond echt steviger en beter vast houden met een tuig, als hij trekt, of uitvalt, dan met een riem? En is het voor fietsen ook makkelijker?
Ik heb mijn K9 tuig gewoon in de dierenwinkel gekocht. Maar op zooplus heb ze er ook 1 is alleen niet van k9 zelf, geen idee hoe de kwaliteit is van die merken maar K9 is prima.
Ilse met haar witte schreef:Ik wil een tuig omdat:
- Gaia nog wel eens de neiging heeft om achteruit te lopen als ze écht vind dat ze de andere kant op moet Dan probeert ze zich uit haar halsband te wurmen.
Dan zou ik niet zo'n model nemen als de Hurtta tuigen, want daar lopen ze ook zo uit als ze achteruit lopen. Isa had dat in ieder geval al heel snel door. Ik denk dat dan alleen de Ruffwear tuigen in aanmerking komen, daar zullen ze niet zo snel uit komen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Hier ook een k9-tuig. Bo is gister gewogen en is 52,6 kg. Ik ben tevreden over dit tuig, maar mogelijk dat er volgende keer een ruff-wear tuig komt, maar dat zien we tegen die tijd wel, voorlopig doet deze het heel goed.
Ik gebruik het overigens voornamelijk bij lange wandelingen.
Ik heb ook een beter gevoel met leer maar dat is werklijk een vooroordeel want ik heb met nylon werkelijk geen ervaring. die plastic gespen vind ik eerlijk gezegd doodeng want ik vrees dat het materiaal gewoon af kan breken op den duur. Maar wat is voor jullie het grootste bezwaar voor leer? Ik lees wel dat het niet handig met water is maar WAT is er dan precies niet handig aan? Misschien een domme vraag hoor maar met een lederen halsband zwemt ze ook en die wordt ook nat... ik snap het niet helemaal denk ik.
Verder denk ik dat K9 een te hoog Houdini gehalte heeft voor Gaia, en de Hurta's ( of toch die andere ) heeft zo'n heel grote ruglap waarvan ik denk dat dat niet fijn is bij een een hond met een hele dichte vacht en lekker veel onderwol.
En dat de mogelijkheid bestaat dat Gaia een tuig niet fijn vind....tja dat is mijn gedachten ook doorkruist. ik hoop dat ik dat opgelost krijg
Ilse met haar witte schreef:Ik heb ook een beter gevoel met leer maar dat is werklijk een vooroordeel want ik heb met nylon werkelijk geen ervaring. die plastic gespen vind ik eerlijk gezegd doodeng want ik vrees dat het materiaal gewoon af kan breken op den duur.
Lijkt me sterk als dit in de bewaking wordt gebruikt, en daar staat er dus ook constante druk op de sluiting en daarnaast voor pakwerk waar wel iets meer constante druk op staat dan tijdens een wandeling.
Verder denk ik dat K9 een te hoog Houdini gehalte heeft voor Gaia, en de Hurta's ( of toch die andere ) heeft zo'n heel grote ruglap waarvan ik denk dat dat niet fijn is bij een een hond met een hele dichte vacht en lekker veel onderwol.
Herders hebben ook ondervacht, en daar worden de K9 tuigen zeer regelmatig voor gekocht (bewaking)
Daarnaast kun je een Y-gordel kopen, ik vind het erg knap als een hond eruit komt hoor...
Ilse met haar witte schreef:Ik heb ook een beter gevoel met leer maar dat is werklijk een vooroordeel want ik heb met nylon werkelijk geen ervaring. die plastic gespen vind ik eerlijk gezegd doodeng want ik vrees dat het materiaal gewoon af kan breken op den duur.
K9 tuig komt uit duitsland daar wordt het echt voor de werkhonden gebruikt, bewaking, politie, reddingshonden enz.
Ik heb een berner senner, enorm dikke vacht en onderwol, geen probleem, een kleur die weinig warmte aantrekt en kan het tuig nat maken geeft het ook nog verkoeling!
Hier is dus nog niks afgebroken en dat tuig heb ik al zo'n twee jaar in gebruik.
Ik heb ook een leren tuig, maar ik merk geen verschil.
Ik zoek voor Berre ook een tuig, hij loopt nu 's ochtends aan een 8 meter lijn en is dan zo jolig dat hij soms nog wel eens ervandoor spurt, hij krijgt dan dus een klap in zijn nek, dat lijkt me geen fijn gevoel. Wie heeft er ervaring met dit tuig?
Heb je dit topic wel helemaal gelezen Ik heb dat tuig en ik vind het ideaal, lekker veilig.
Gebruik het nu alleen nog voor de trein en drukke plekken, omdat ik hele fijne halsbanden heb gekocht..de eerste die ik vertrouw
ah wacht, ik zie nu pas dat de merknaam ruff wear is, waar idd veel over wordt gesproken in dit topic! Ik was uitgegaan van de naam webmaster als merknaam.
Ik heb gister voor Izzy een longeerlijn gekocht en daar loopt ze prima mee Alleen als de lijn nat wordt, is het zwaar in d'r nek en als ze een spurt neemt, is het natuurlijk na 8 meter boem=ho en dan krijgt ze een slag in d'r nek. Ik wil dus ook graag een tuig maar dan 1 die ook met een natte, wat zwaardere lijn netjes op haar rug blijft en niet schuin afzakt. Ik heb nu een nylon tuigje voor in de auto maar die voldoet niet echt. En ik heb nog meer wensen, het zou leuk zijn als het in een lagere prijsklasse valt
caira schreef:Geef me 3 dagen en ik kan het je vertellen. Ik heb het bovenstaande tuig besteld en loop idd ook met een longeerlijn.
Ik vind het tuig van ruffwear behoorlijk prijzig. De tuigen van K9 vind ik beter geprijsd en bevallen ook heel goed als ik op de ervaringen van forummers af mag gaan.
Ik ben dus eigenlijk wel heel benieuwd hoe de K9 tuigen zitten, of het tuig netjes op de rug blijft zitten? Ik heb gister het autotuig iets versteld en het zit eigenlijk al wel beter maar ik ben toch aan het kijken voor een ander tuig.
Het K9 tuig schuift wel een heel klein beetje maar is niet dat het halverwege hangt. Ik vind het echt prima zitten. Alleen die van mij probeert er niet uit te komen ik weet niet of ze makkelijk uit het tuig kunnen komen.
caira schreef:Geef me 3 dagen en ik kan het je vertellen. Ik heb het bovenstaande tuig besteld en loop idd ook met een longeerlijn.
Ik vind het tuig van ruffwear behoorlijk prijzig. De tuigen van K9 vind ik beter geprijsd en bevallen ook heel goed als ik op de ervaringen van forummers af mag gaan.
Ik ben dus eigenlijk wel heel benieuwd hoe de K9 tuigen zitten, of het tuig netjes op de rug blijft zitten? Ik heb gister het autotuig iets versteld en het zit eigenlijk al wel beter maar ik ben toch aan het kijken voor een ander tuig.
Hebben we het over hetzelfde tuig? Ik vond de prijs wel meevallen. En waarom geen flexlijn? Ik vind de longeerlijn fijn lopen hoor.
De flex gaat maar tot 8 meter en staat altijd strak. Omdat ze niet los kan maar wel wil spelen met andere honden is dat onhandig. De flex draait altijd om poten en/of lichamen doordat het strak staat en het snijdt. De longeerlijn is ook 8 meter maar die kan ik aan elkaar maken als ik de lijn nog langer wil hebben. De longeerlijn is zacht en snijdt dus niet en omdat ik 'm gewoon laat slepen verwacht ik dat ze er minder in vast draaien.
Oh ja, of we het over hetzelfde tuig hebben weet ik niet maar als ik op de link klik krijg ik een tuig van €59,95 en dat vind ik duur.
vanochtend voor het eerst met het tuig gewandeld! Ik vind het een mooi tuig, moest even zoeken met de riempjes en de juiste manier van vastmaken. Berre vindt het allemaal prima, groot voordeel is dat de lijn niet meer tussen de benen komt. Ja ik vind het een succes.
Wij hebben ook een K9 tuig.
Besteld op http://www.beestenspul.nl, scheelt veel in prijs met de dierenwinkel.
Zit bij haar erg goed en zakt niet.
Ook makkelijk aandoen, hoofd erdoor en onder de borst vastklikken.
Wil nooit anders meer.
caira schreef:vanochtend voor het eerst met het tuig gewandeld! Ik vind het een mooi tuig, moest even zoeken met de riempjes en de juiste manier van vastmaken. Berre vindt het allemaal prima, groot voordeel is dat de lijn niet meer tussen de benen komt. Ja ik vind het een succes.
Fijn is die he. Ik gebruik hem nu eigenlijk alleen nog voor James.. vind hem erg veilig en stevig voor hem.