Ik vind het een prima prijs.
( en timber vind het heerlijk want die mag dan weer met zijn teckelvriendinnetjes knuffelen en dan is hij zo verliefd
Moderator: moderatorteam
Omdat een stagebedrijf je niet alleen iets hoort te leren over trimmen maar ook over jezelf in de markt positioneren, kwaliteit leveren, zakelijkheid, kwaliteit en marktwerking.Maeve schreef: Ik hoef niet zozeer zoveel mogelijk over te houden, vind het belangrijker dat ik iets doe waar ik plezier aan beleef, en das geen huizen poetsenHoezo zou het geen stagebedrijf mogen zijn? Ik heb daar erg veel geleerd in de tijd dat ik daar liep
Ik heb er ook zelf aan gedacht een goede tondeuse te kopen, en hem gewoon zelf te scheren.Martijn schreef:Je hondje door iemand anders van vachtverzorging laten voorzien is een enorm luxeproduct.
Voor de prijs van twee beurten doe je het een hondenleven lang zelf.
Niets mis met luxe hoor. Als je het leuk vindt moet je het lekker doen.
Maar goedkoop luxe willen genieten vind ik altijd wat krom.
Ros er zelf een tondeuze overheen. Minder mooi misschien, maar ach, de hond zit er niet mee.
Een beetje getrainde trimmer die weet waar hij/zij mee bezig is doet ook makkelijk een uurtje over een Maltezer wassen en knippen.blacky schreef:Alle waar naar zijn geld zou ik zeggen. Hier heb je in Steenwijk een trimsalon zitten bij een dierenwinkel (dier all in) Hier werken ze met uur prijzen. En geloof het of niet je Maltezer is binnen het uur getrimd. De hond van onze buren ging altijd naar een goede trimmer, maar zij had zwangerschapsverlof dus moest hij naar de ander. Ze deden daar gewoon de tondeuse er over :N: standje 2mm of zo. Even kopje knippen en klaar. Het was echt ontzettend lelijk en dat met -10. Heb ze gelijk een ander aan geraden. (deze trimmer werkt ook vanuit een dierenwinkel maar dat is petsplace) Ik doe alleen de hondjes van mijzelf maar zelfs ik kon dit nog beter. Maar ja het was máár 25 euro.
Als ik altijd zo mijn hondje thuis zou krijgen na een trim beurt kocht ik ook zelf een tondeuse.

Makkelijk in een uurtje?? Ben benieuwd welke tovenaar dat is?bouvierpoedel schreef:Een beetje getrainde trimmer die weet waar hij/zij mee bezig is doet ook makkelijk een uurtje over een Maltezer wassen en knippen.blacky schreef:Alle waar naar zijn geld zou ik zeggen. Hier heb je in Steenwijk een trimsalon zitten bij een dierenwinkel (dier all in) Hier werken ze met uur prijzen. En geloof het of niet je Maltezer is binnen het uur getrimd. De hond van onze buren ging altijd naar een goede trimmer, maar zij had zwangerschapsverlof dus moest hij naar de ander. Ze deden daar gewoon de tondeuse er over :N: standje 2mm of zo. Even kopje knippen en klaar. Het was echt ontzettend lelijk en dat met -10. Heb ze gelijk een ander aan geraden. (deze trimmer werkt ook vanuit een dierenwinkel maar dat is petsplace) Ik doe alleen de hondjes van mijzelf maar zelfs ik kon dit nog beter. Maar ja het was máár 25 euro.
Als ik altijd zo mijn hondje thuis zou krijgen na een trim beurt kocht ik ook zelf een tondeuse.

Neeltje schreef:Het maakt toch helemaal niet uit wat je betaalt. Als jij tevreden bent over je trimmer en hebt het geld er voor over, wat maakt het uit? De kappersprijzen zijn toch ook overal verschillend?
En waarom zou een trimmer er niet goed aan mogen verdienen?

Dan ben ik wel heel nieuwschierig naar dat apparaatje, want ik heb in mijn trimsalon niets anders, dan plukmessen, scharen, borstels, kamen en eens scheerapparaat. Tja en natuurlijk een bad en föhn en dat soort dingen.annets schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 04768.html
Plukken doet ze niet meer, maar ook niet scheren.
Ze heeft 1 of ander apperaat waar ze hem mee bewerktt.
Ze is nu bijna 4 uur met hem bezig geweest.
Normaal 3 uur.
Hij word gewassen, gedroogd, nageltjes geknipt.
Hij ziet er wel toppie uit als ie daar geweest is.
Weet niet waar jij je vak hebt geleerd .?Sandrien schreef:Dan ben ik wel heel nieuwschierig naar dat apparaatje, want ik heb in mijn trimsalon niets anders, dan plukmessen, scharen, borstels, kamen en eens scheerapparaat. Tja en natuurlijk een bad en föhn en dat soort dingen.annets schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 04768.html
Normaal 3 uur.
Maar 4 uur? zo lang ben ik nog niet eens bezig als een hond tot op de huid vervilt is.
Maar als ze er inderdaad zo lang mee bezig is geweest is 75 euro niet eens zo raar, dat ben je aan de verwarmingsmonteur al kwijt aan voorrijkosten volgens mij.
Ik zou je aanraden goed bij te houden met kammen, en dan vooral de ondervacht zodat ie zonder klitten bij de trimster komt en ze er minder werk aan heeft. Maar plukken? een spaniel? die hebben geen plukvacht hoor, misschien bedoelt ze met plukken uitwollen? maar dat gaat ook gewoon na castratie hoor.
Misschien heb je het niet goed begrepen en moet je gewoon even de volgende keer om uitleg vragen. Of een keertje vragen of je het mag zien, dan weet je precies wat er gebeurt. Dat doe ik ook wel eens als mensen niet snappen waarom het zoveel kost.

nou bij mijn examen had ik een cocker mee (28 jaar gelden) en die moest toch echt geëfillerd worden. Misschien dat losse haar op de rug een beetje plukken, maar bij de huidige cocker kan bijna niet meer. en een amerikaan dan ga jij die plukken? arm dier.bouvierpoedel schreef:Weet niet waar jij je vak hebt geleerd .?Sandrien schreef:Dan ben ik wel heel nieuwschierig naar dat apparaatje, want ik heb in mijn trimsalon niets anders, dan plukmessen, scharen, borstels, kamen en eens scheerapparaat. Tja en natuurlijk een bad en föhn en dat soort dingen.annets schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 04768.html
Normaal 3 uur.
Maar 4 uur? zo lang ben ik nog niet eens bezig als een hond tot op de huid vervilt is.
Maar als ze er inderdaad zo lang mee bezig is geweest is 75 euro niet eens zo raar, dat ben je aan de verwarmingsmonteur al kwijt aan voorrijkosten volgens mij.
Ik zou je aanraden goed bij te houden met kammen, en dan vooral de ondervacht zodat ie zonder klitten bij de trimster komt en ze er minder werk aan heeft. Maar plukken? een spaniel? die hebben geen plukvacht hoor, misschien bedoelt ze met plukken uitwollen? maar dat gaat ook gewoon na castratie hoor.
Misschien heb je het niet goed begrepen en moet je gewoon even de volgende keer om uitleg vragen. Of een keertje vragen of je het mag zien, dan weet je precies wat er gebeurt. Dat doe ik ook wel eens als mensen niet snappen waarom het zoveel kost.
Maar een spaniel word toch echt geplukt hoor.

Hoe kom je daarbij een spaniel geen plukvachtSandrien schreef: Dan ben ik wel heel nieuwschierig naar dat apparaatje, want ik heb in mijn trimsalon niets anders, dan plukmessen, scharen, borstels, kamen en eens scheerapparaat. Tja en natuurlijk een bad en föhn en dat soort dingen.

Klopt, helaas. Ik ben 1 van de weinigen hier in de buurt die cockers nog plukt. De rest scheert zeReny schreef:Mijn cocker spaniel word geplukt, al moet ik toegeven dat het lastig was om een trimster te vinden die dat deed.