Ik denk dat dat het is Roelfien, dat de drempel ervoor anders ligt. Vergelijkbaar met het krijgen van kippevel bij mensen, sommigen krijgen die reactie vrijwel nooit (behalve als het koud is), anderen kunnen het gemakkelijker krijgen, bijvoorbeeld bij schrik, of het horen van bepaalde muziek of het zien van bepaalde beelden. Maar in ieder geval is het niet iets dat de hond zelf actief doet. Hij zet z'n haren niet overeind, z'n haren gaan overeind staan. Dat is een wezenlijk verschil met het zich groot maken etc.Roelfien schreef:Misschien hebben sommige honden een hogere drempel voordat ze borstelen?
Want Yentie borstelt alleen in echt, voor haar gevoel, levensbedreigende situaties, dus als ze totaal in paniek is. Maar dan staat het ook borstelstrak omhoog.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ruwharige honden die wel en die niet kunnen borstelen
Moderator: moderatorteam
-
Gos
- Zeer actief
Re: Ruwharige honden die wel en die niet kunnen borstelen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar zijn ze dat ook voor Marc?Nanna schreef:Gerust. Maar zo deel ik het niet Nanna-gewijs inMarjoleine schreef: Die pulimannen van jou zijn ook ruwharen, hoor.![]()
Ruwhaar is bearded, zeg maar.
Een Bearded Collie is hier ten huize dus een langharige hond, evenals een Briard. Al hebben ze baarden tot op de vloer![]()
Ruwhaar is hier een hond met een redelijk harde vacht en een baardje. Duitse staande draadhaar, ruwhaar teckel, ruwhaar Vizsla. Dat werk.
Ik reken onderhand een Bouvier overigens ook al tot de langharige honden.....
Die stelde de vraag.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
De honden zonder haar kunnen ook borstelen alleen denk ik niet dat een andere hond dat ziet.
Ik heb al heel lang geleden beloofd er een foto van te maken maar nog steeds niet gedaan. Wie weet binnekort
Je ziet iig een hele donkere streep ineens op de huid. Een soort kippenvel 
Ik weet niet zeker of ze het allemaal doen, volgens mij heb ik het bij Elena en Chupa nog nooit gezien.
Icha en Atoq doen het zeker.
Ik heb al heel lang geleden beloofd er een foto van te maken maar nog steeds niet gedaan. Wie weet binnekort
Ik weet niet zeker of ze het allemaal doen, volgens mij heb ik het bij Elena en Chupa nog nooit gezien.
Icha en Atoq doen het zeker.